Sorin Cîmpeanu: Renunțăm total la școala online. A fost o catastrofă educațională la scară mondială

24.207 vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro
Renunțăm total la școala online, a răspuns ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, unei întrebări adresate de deputatul partidului extremist AUR George Simion, live, pe Facebook. În ziua invadării Ucrainei de către Rusia, Simion a făcut un Live pe Facebook de la mai multe instituții, sub pretextul că angajații și directorii sau șefii acestora sunt sau nu la serviciu „joi după ora 14”.

Partidul extremist AUR promovează în ultimele zile un val de acțiuni, declarații și luări de poziție prin care promovează poziții violent anti-occidentale și narativul rusesc în România – detalii pe G4Media.ro.

Ministrul Educației l-a sunat pe deputatul partidului extremist AUR, după ce inițial acesta îl contactase și nu i-a răspuns.

Redăm conversația dintre cei doi demnitari:

George Simion: „Voiam să vă întrebăm – poate nu mai era nevoie să mergem până la minister – dumneavoastră sunteți la minister, sunt toți angajații de la minister?

Sorin Cîmpeanu: Sunt cei care trebuie să fie.

George Simion: Da, și dumneavoastră?

Sorin Cîmpeanu: Eu sunt exact unde trebuie să fiu ca să lucrez ceea ce trebuie să lucrez.

George Simion: Deci sunteți la treabă, în interesul românilor. Dar renunțăm la școala online domnul ministru?

Sorin Cîmpeanu: Renunțăm total la școala online.

George Simion: Se renunță total, avem promisiunea dumneavoastră, da?

Sorin Cîmpeanu: Am fost și rămân primul dintre cei care au spus, așa cum a spus și ministrul Jean Michel Blanquer (n. red. ministrul Educației din Franța) într-o întâlnire aseară, școala online a fost o catastrofă educațională la scară mondială.

George Simion: Catastrofă educațională la scară mondială, școala online, vă mulțumesc domnul ministru, succes în ce faceți!

Sorin Cîmpeanu: Asemenea!

George Simion: (închide) Zice ministrul educației „catastrofă la scară mondială”, ați auzit din gura lui, nu ați auzit de la mine, că Simion aberează de doi ani. Nu, Simion se luptă pentru dreptate de doi ani”.

Fragmentul poate fi văzut în clipul video de mai jos, la minutul 01:07:10:

  1. Sa va fie rusine, domnule ministru, pentru declaratia trunchiata pe care ati dat-o! Admițând că scoala online a fost o ,,calamitate la scara mondială,, a fost din vina celor ca dv care ..sunt unde sunt, atunci când sunt și fac ce fac, atunci când trebuie să facă,, adică NIMIC. Dar, din fericire, scoala online nu a fost o calamitate deoarece profesorii si-au pus în joc toată creativitatea, toate resursele materiale și nemateriale (calculatoare personale, abonamente la internet, curent electric etc.), tot talentul și tot sufletul, cum spune românul, pentru a face față unei provocări majore – o nouă abordare a procesului de predare, consolidare, evaluare, copii și părinți speriați, demoralizați, fără un sprijin psihologic de specialitate. Am fost și dascăli și psihologi fără simbrie, într-un moment în care și noi aveam nevoie de susținere. După ce am dovedit că sunt flexibili, creativi, responsabili, empatici … nu am primit nici un mulțumesc oficial, nici un cuvânt de recunoaștere a efortului depus. Asta a fost la început…… apoi a fost la fel pentru că nu v-ați obosit să ne oferiți cursuri de predare oline și nici copiilor dispozitive suficiente; iar dacă le aveau pe cele achiziționate de părinți nu aveau internet. Repet, să vă fie rușine domnule ministru, pentru că ați lăsat să se subînțeleagă că această calamitate la nivel mondial nu vi se datorează, eventual se datorează cadrelor didactice care nu si-au făcut datoria cum trebuie. Și pentru că stimați atât de mult cadrele didactice, loialitatea nostră față de copii (ca să nu zic prostia / lașitatea unor colegi) acum ne tratați cu indiferență salarială și cu același procent de mizerie din PIB. Cu așa ministru, așa invățământ!

  2. Domnul ministru se pare că a uitat articolul 39 din Legea 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare, care prevede că şcoala se va desfăşura şi online. Evident, nu numai online, dar şi online. Citez articolul 39 din Legea 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare:
    Articolul 39
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, unitățile de învățământ preuniversitar organizează activități din planurile de învățământ și în mediul online.
    (2) În situația în care activitățile nu pot fi desfășurate conform prevederilor alin. (1), pentru a asigura accesul egal la educație, inspectoratele școlare/inspectoratul școlar al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar au obligația să asigure resursele educaționale pentru elevii care nu au acces la tehnologie, în conformitate cu instrucțiunile ministrului educației și cercetării.
    (3) Derularea activităților prevăzute la alin. (2), precum și modul de recuperare a conținuturilor din programele școlare care nu pot fi parcurse în această perioadă se stabilesc de către Ministerul Educației și Cercetării.

    Cred că ar fi bine ca redacţia să solicite un punct de vedere oficial al ministrului pentru cele afirmate, dat fiind faptul că spusele ministrului pot fi interpretate ca o încălcare a Legii 55.

    Din punct de vedere politic, din cele 3 răspunsuri, primele două au fost corecte: fiecare este unde trebuie să fie. Al treilea, însă, a fost discutabil. Era bine să fie mult mai evaziv. Un răspuns de genul “şcoala este cum trebuie să fie” ar fi fost mult mai bun.

  3. Tin sa te contrazic. Pe alocuri chiar a mers… Copilul meu a fost si este la liceu de informatica. Unde a existat infrastructura si la scoala si acasa, a mers treaba…
    Stiu ca e o picatura intr-un ocean… dar daca a mers intr-un loc inseamna ca se poate… si daca se investeste in invatamant, plecand de la putinul acesta se poate construi mai mult…
    Invatamantul online are si parti bune(este liniste cand preda profesorul la ora pentru ca toate microfoanele sunt inchise, navetistii scapa de un drum obositor, copiii pot avea chiar o masa calda in pauza mare)… si in situatii de criza poate fi folosit cu succes la invatamantul gimnazial si liceal. Chiar si in hibrid pare ca s-a imbunatatit situatia…
    Da stiu… e un scenariu SF… copiii nostri nu au manuale, nu au laboratoare, scoli cu wc in curte… iar eu visez la sistem informatizat…
    Da, bineinteles… e mai usor sa zici ca nu se poate.

  4. De zeci de ani,scoala este o catastrofa,insa acum din 2020,au putut vedea si parintii ce se intamplă la scoala,cat de superficiali sunt profesorii,cat de ,,toleranti ” si neimplicati sunt profesorii cu elevii,accepta tot pentru a si ascunde lenea in notele mari date elevilor.Toti stiti ce se intampla,dar nu va intereseaz,stiti ca invatamantul superior si preuniversitar este ,,varza” ,dar va faceti ca nu vedeti,ca si voi sunteti superficiali,corupti,neimplicati.Vreti un popor de prosti,sa l manipulati ,sa l furati …….

  5. O catastrofa este sinistrul Tampeanu! Da-ti mestere demisia si du-te in Franta si slugareste acolo! Ai pus pe butuci scoala romanmeasca cu ochoii pe ce fac francezii!

  6. In sfarsit i-a venit mintea la cap. Dupa ce ne-a chinuit pe banii nostri, acum isi da seama ca scoala online a fost un mare bulshit. Ma intreb: in conditiile actuale, ce profesor normal la cap mai accepta predare online cand totul s-a scumpit, au sarit preturile in prag de razboi, dupa greva nu ne-au dat nimic din ce era dreptul nostru. Sa zica merci ca nu bagam si o greva generala acum.

  7. Ma bucur ca cei doi, Câmpeanu si Simion, sunt de acord in a sabota progresul actului educativ.
    Deci un copil care este la biroul lui de lucru de acasa, in liniste, fara masca si imbracat lejer, nu poate asimila o lectie predata exemplar online.
    Dar acelasi elev, cărând in spate un ghiozdan cat o piatra de moara, stand cu masca 8 ore zilnic, pierzând o multime de timp sa ajunga la scoala si inapoi acasă, contaminandu-se cu covid sau cu gripă in mijloacele de transport in comun, sau la scoala, capătă subit chef de a învăța.

  8. Renunță!In loc sa dezvoltam învățământul on-line, noi renunțăm.De fapt,noi nici învățământul fizic nu l dezvoltăm.Deci,mai bine am renunta la tine,nene,ne am descotorosi de tine,ne am lipsi,ca nimic bun n ai facut.Sluga care nu face decat sa incurce treburile.Atat!

  9. A fost o șansă. Dar un îngust ca tine nu o înțelege. Tu și 75 % din profesori.

    Sistemul de învățământ este organizat în jurul profesorului. Elevul e un accesoriu. Toți vedem asta, dar tăcem mâlc sa nu cumva sa ridice cineva din sprânceană.

    Câmpeanu este reprezentativ, este imaginea fidela a ceea ce se întâmplă în sistem, la cum se iau deciziile, cum se impun ideile. Un fel de puțin (rusul).

    Aștept cenzura ! De la rusi vine ploaia

  10. Mai bine scoala online decat haosul din scoala hibrid, unii elevi sunt online altii in clasa. Sa nu mai zicem de profesori care sunt in izolare iar elevii stau in clase si lucreaza singuri. Asta numesti tu scoala?
    Nu scoala online este de vina pentru ca avem guvernanti depasiti de situatie.

  11. Și dacă am fi într-o situație ca Ucraina ce o sa faceți voi mai deștepților!? Ne – am saturat bai de inepțiile voastre…. Nu mai suport sa vad știri cu opiniile voastre aruncate asa sa fie. Bai Cîmpeanu, bai Simion școală online a fost o alternativa sa nu se înghețe anul școlar, a fost o decizie luata înțelept bai deștepților sa protejeze populația de la un genocid. Bai voi gândiți când scoate-ți asemenea inepții pe gura. Nu se poate asa ceva!!

  12. Sa îl trezească cineva din delir…
    Acum se crede analist al sistemului mondial de educație.
    Un fel de Putin al sistemelor educaționale…

  13. Nu imi vine sa cred ca un ministru al educatiei poate face astfel de afirmatii….
    Scoala online a fost o catastrofa in acceptia unor necunoscatori
    Scoala online va exista continuu de aici inainte, asa cum a existat si inainte de pandemie
    Scoala online inseamna lucru pe o platforma, in clasa sau de la distanta
    Scoala online va fi mereu o alternativa la invatamantul traditional, fara sa il inlocuiasca pe ultimul….

  14. Stupida depozitie a ministrului! Nu scoala online e de vina pt prapastia in care se afla invatamantul romanesc! Am tot spus-o! Sa avem grija dece dam vina pe cineva/ceva si pe cine/ce! Viitorul apartine scolii hibrid, in care lectiile online, softul educational, materialele online si chiar evaluarile online, se imbina cu scoala fizica – acolo unde eterogenitatea e maxima, dezinteresul minoritatii dicteaza asupra majoritatii, unde se copiaza cu telefonul, se dispretuieste disciplina predata, profesorul, domina superficialitatea, elevii au toate drepturile posibile, unde predarea la simultan si evaluarea individuala nu mai sunt eficiente nici ca timp nici ca practica! In invatamantul actual, ce a devenit demodat din cauza autocratiei elevilor “moderni”, e nevoie de o segregare drastica dupa interese si aptitudini a elevilor, este nevoie de maleabilitate in alegerea materiilor de invatare dupa criteriul preferinteleor si aptitudinilor individuale ale elevilor, selectia unor clase omogene, cu efectiv mic si compatibilizarea programelor cu piata ofertei de munca… Despre softul educational nu se mai vorbeste, lectiile AeL de ex. nu mai sunt compatibile dpdv informatic…Suntem in mileniul 3 si ignoram cu buna stiinta potentialul informatic in educatie, mergand pe panta retrogradarii si regresului
    “Cum e posibil ca, avand la dispozitie soft educational, informatii prezentate intr-o forma electronica superioara, dinamica, interactiva, sa inregistram un randament descrescator la examenele de admitere, bacalaureat, etc?” – spunea directorul Siveco in 2012.. Dati-va dvs un raspuns la ceasta intrebare, ca sa aflati in ce stadiu se afla invatamantul romanesc azi si cum se va afla peste inca 10 ani de acum…

    1. Ultima asertiune e absolut stupida! Nu faceti va rog, apologia unei firme care a a dezvoltat un proiect slab, cu rezultate nesemnificative. Nu vă ascundeți sub un astfel de nume, la fel de nepotrivit ca și unele afirmații pe care le faceți! Ce vreți să ne demonstrați?!!

  15. =)))) Unu’ mai stupid ca altu’!!! Pozitiile acestea ale dlui Campeanu-dumnezeu, ar fi chiar de ras, daca nu ar fi de plans.

    1. Ce treabă aveți d-voastră cu școala, educația online? Mergeți ca până acum, cu distribuția de teste rapide și măști prin școli și grădinițe că ați făcut-o bine, ce sens are să treceți pe partea de învățământ, așa că nu schimbați domeniul (pharma) in care aveți experiența!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Rezultatele chestionarului sindicatelor: aproape 78% dintre profesorii respondenți spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I / 67% susțin declanșarea grevei generale începând cu 10 ianuarie 2022

77,8% dintre respondenții unui chestionar al federațiilor sindicale din învățământ spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I, iar 67,5% susțin declanșarea grevei generale începând…
Vezi articolul

Școlile să poată trece cursurile în online la pragul de 6 la mie, prin decizia Consiliului de Administrație, cere Federația Asociațiilor de Părinți ministerelor Educației și Sănătății

Reprezentanții Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți solicită ministrului Educației și ministrului Sănătății să modifice legislația astfel încât școlile să poată suspenda predarea față în față și trece online, prin…
Vezi articolul