Statele membre UE sunt îndemnate să folosească pe deplin fondurile și expertiza Uniunii pentru întărirea educației și sprijinirea învățării mixte – Propunere CE

303 vizualizări
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027
Foto: Comisia Europeană
Statele membre ale Uniunii Europene, inclusiv România, sunt îndemnate într-o propunere de Recomandare publicată joi de Comisia Europeană, să utilizeze pe deplin fondurile și expertiza UE pentru a face reforme și investiții în infrastructura educațională, instrumente și pedagogie. Recomandarea insistă pe consolidarea capacităților de învățare mixtă / “blended learning” în țările membre, care sunt încurajate să ia măsuri care să asigure resurse suplimentare și sprijin pentru elevii din grupurile defavorizate.

Este vorba despre o propunere a CE privind o „Recomandare a Consiliului privind învățarea mixtă pentru a sprijini un învățământ primar și secundar incluziv și de înaltă calitate”, sensul învățării mixte fiind acela în care o școală, un educator sau un elev adoptă mai multe abordări ale procesului de învățare.

Potrivit unui comunicat de presă, “Comisia propune măsuri pe termen scurt pentru abordarea celor mai presante lacune, exacerbate de pandemia de COVID-19, precum și o cale de urmat pentru combinarea mediilor și instrumentelor de învățare în învățământul primar și secundar și în formarea profesională care poate contribui la construirea unor sisteme de educație și formare mai reziliente”.

Comunicatul precizează că propunerea de Recomandare invită, între altele, statele membre UE:

  • să ofere oportunități de învățare suplimentare și un sprijin specific cursanților care se confruntă cu dificultăți de învățare, celor cu nevoi educaționale speciale, cursanților din grupurile defavorizate sau celor care au fost afectați în orice alt mod de întreruperea școlii. Acesta ar putea include, de exemplu, un sprijin personalizat consolidat, sisteme de mentorat, timp suplimentar de învățare în cursul anului școlar și/sau al vacanței, acces la mai multe medii de învățare, cum ar fi bibliotecile publice și spațiile comunitare, precum și la servicii oferite după programul școlar, cu sprijin pedagogic. În acest context, Comisia recomandă mobilizarea sau recrutarea de personal suplimentar pentru a se putea acorda mai mult timp sprijinului individual la școală și în activitățile de după programul școlar;
  • să acorde prioritate sănătății fizice și mintale a cursanților și a familiilor acestora, precum și a profesorilor și a formatorilor; Aceasta ar putea include elaborarea de orientări pentru sănătatea mintală și includerea în obiectivele școlare a unor politici de bunăstare a elevilor și profesorilor și de prevenire a comportamentului agresiv;
  • să stimuleze dezvoltarea competențelor digitale ale cursanților, ale familiilor acestora, ale profesorilor și ale formatorilor, și să încurajeze investițiile în dispozitivele și conectivitatea disponibile la nivel școlar și comunitar;
  • să sprijine parteneriate eficace pentru infrastructură și resurse între diferiți furnizori de educație, în domenii precum întreprinderile, artele, patrimoniul cultural, sportul, natura, învățământul superior, institutele de cercetare, industria resurselor educaționale (inclusiv tehnologia, publicațiile și alte echipamente școlare) și cercetarea pedagogică;
  • să utilizeze pe deplin fondurile și expertiza UE în beneficiul reformelor și al investițiilor în infrastructură, instrumente și pedagogie, pentru a spori reziliența și pregătirea școlilor și a le permite să facă față provocărilor viitorului, în special cu ajutorul Erasmus+, al Mecanismului de redresare și reziliență, al Fondului social european Plus, al Fondului european de dezvoltare regională, al Programului Europa digitală, al Orizont Europa și al Instrumentului de sprijin tehnic.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Mesajele pentru profesori, de Ziua Educației – președintele Iohannis: Vă asigur de voința mea neclintită pentru a construi împreună România Educată / premierul Florin Cîțu: Mă bucur că anul acesta Ziua Mondială a Educației ne găsește cu școlile deschise / Ministrul Sorin Cîmpeanu: Le mulțumesc învățătoarei mele, profesorilor mei, tuturor colegilor profesori

Astăzi, de Ziua Mondială a Educației, președintele Klaus Iohannis a transmis un mesaj cadrelor didactice și elevilor la ora 15:00, după ce a fost votată de Parlament demiterea Guvernului. Fostul…
Vezi articolul

Ministrul Educației și Cercetării: Nu știți câtă presiune directă vine pe mine, ca ministru, să nu suprapun diverse olimpiade, ca să poată participa copilul la câte 2-3 / Școala este despre dobândirea de competențe, olimpiada înseamnă excelență într-un domeniu, nu poți să fii excelent în toate domeniile

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a vorbit despre presiunea care există în contextul olimpiadelor școlare și a transmis un mesaj către părinți: „olimpiada înseamnă excelență într-un domeniu, nu poți…
Vezi articolul
Echivalarea titlului de doctor cu gradul didactic I

Profesorii mai au două săptămâni să înscrie concursuri, festivaluri și alte proiecte în Calendarul Activităților Extrașcolare – CPEE 2025. Model de formular de aplicație – DOCUMENT

Profesorii mai au o săptămână pentru a încărca proiectele educative extrașcolare pentru Calendarul 2025, conform unei adrese a Ministerului Educației trimisă în școli, oferind elevilor din învățământul secundar oportunități noi de…
Vezi articolul

Peste 800 de studenți și tineri s-au înscris la sesiunea de dialog cu vicepreședinta Comisiei Europene Roxana Mînzatu, de la Universitatea din București – vineri, 21 noiembrie, de la ora 15

Peste 800 de participanți s-au înscris la Dialogul cu Roxana Mînzatu, vicepreședintă executivă a Comisiei Europene, potrivit unui comunicat transmis de Europuls – Centrul de Expertiză Europeană. Evenimentul va avea…
Vezi articolul

Directoarea Școlii Gimnaziale „Ferdinand I” din București și-a dat demisia, anunță Inspectoratul școlar / Mai mulți părinți au protestat azi dimineață după ce o învățătoare ar fi lovit un elev, iar conducerea nu ar fi luat măsuri 

Directoarea Școlii Gimnaziale „Ferdinand I” și-a dat demisia, iar Inspectoratul Școlar al Municipiului București a luat act de demisie, conform cererii depuse în data de 28.03.2024″, potrivit unui răspuns al…
Vezi articolul