Studiu amplu în Anglia, unde școlile au rămas deschise: Rata de infectare cu noul coronavirus în rândul elevilor și profesorilor oglindește situația din comunitatea largă, e mai scăzută la copiii mai mici

11.944 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Ratele de infectare cu noul coronavirus, în rândul elevilor și profesorilor, înregistrate în școlile din Anglia sunt similare și le reflectă pe cele înregistrate în comunitatea extinsă, arată unul dintre cele mai extinse studii de profil realizate până acum în școli, cercetare publicată zilele trecute. Rezultatele sunt cu atât mai semnificative cu cât studiul a fost realizat la apogeul celui de-al doilea val pandemic, într-o țară cu un număr foarte mare de cazuri, dar care a decis să nu închidă sistematic școlile, ci doar pe acelea cu un număr mare de cazuri de infectare.
  • Studiul a fost realizat de Public Health England (PHE), the Office for National Statistics and the London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM). În cadrul lui, au fost testați, în luna noiembrie, circa 10.000 de elevi și membri ai personalului școlar. Important: testările nu au fost determinate de manifestarea unor simptome la persoanele participante.

În dezbaterea privind rolul școlilor în transmisia virusului, alte studii, realizate pe un număr mai mic de persoane, sugerau deja că situația epidemiologică din școli pare să fie cauzată de situația din comunitate și să nu fie un motor al epidemiei. Actualul studiu nu interpretează, însă, datele în niciun fel, dincolo de corelarea cu evoluția epidemiologică în comunitate.

Studiul a constatat că 1,24% dintre elevii testați și 1,29% din personalul școlar au avut rezultate pozitive pentru infectare activă. 

  • În cazul profesorilor, procentul a fost mai mare pentru cei din învățământul secundar (1,47%) decât pentru cel din învățământul primar (0,75%).
  • În cazul elevilor, procentul a fost, de asemenea, mai mare în învățământul secundar (1,48%) decât în școlile primare (0,89%)

Procentele sunt comparabile cu studiul național de estimare a infecțiilor active de Covid-19, care indicau faptul că 1,2% din populația în ansamblul ei era infectată cu noul coronavirus în săptămâna 8-14 noiembrie.

Anunțul oficial îl citează pe șeful echipei care a realizat studiul, Shamez Ladhani, potrivit căruia “e nevoie de și mai multe cercetări, dar aceste rezultate par să arate că rata de infectare în rândul studenților și cadrelor didactice care merg la școală reflectă îndeaproape ceea ce se întâmplă dincolo de porțile școlii. De aceea, avem nevoie să ne asumărm responsabilitatea să scădem numărul infecțiilor, dacă vrem ca școlile să rămână deschise și sigure pentru copiii noștri”.

În cadrul studiului, participanții au fost testați atât pentru prezența virusului, cât și existența anticorpilor, care indică o infectare în trecut.

Un alt responsabil din echipa studiului, James Hargreaves, este citat la rândul său, insistând pe “asigurarea continuării educației”:

  • “Aceste rezultate ne arată că, în noiembrie, un număr semnificativ de elevi și personal școlar care participau la școala față în față aveau o infecție cu noul coronavirus. (…) Pe baza acestei colaborări cruciale între oameni de știință, personal școlar, elevi și părinții acestora, sperăm să răspundem întrebărilor existente așa încât să ne asigurăm că educația copiilor poate continua în cel mai sigur mod cu putință”.

Studiul poate fi consultat pe larg aici

Photo 182778095 © Paulus RusyantoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. În loc sa tina acasă elevii și sa se învețe online pana se vaccinează 60%-70%din populatie, ei prefera sa facă experimente,aducând elevii în bătaia virusului în drum spre școală și lăsând profesorii și familile elevilor, la cheremul infectării de la elevii asimptomatici.
    Ca mai mulți profi se îmbolnăvesc în învățamantul secundar, va spuneam și eu, fără sa fac studiu.
    Un motiv este ca un profesor în învățământul secundar întra în contact cu mai mulți elevi. Alt motiv este ca fiind mai mari și deci mai independenți, elevii din învățământul secundar socializeaza si în afara scolii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2021 – Mihai Bălună, profesor la Colegiul „Mihai Viteazul” din București, despre subiectele la Matematică: 10.00 nu va fi pe toate drumurile, dar bănuiesc că o să fie multe note în jur de 9.50. Sunt foarte bine calibrate

Subiectele de la Matematică pe care elevii de clasa a VIII-a le-au avut astăzi de rezolvat la Evaluarea Națională 2021 „sunt foarte bine calibrate, sunt întrebări gradate perfect, fără să…
Vezi articolul
Foto: adevărul.ro/ Silviu Iordache

EXCLUSIV Noul președinte al ARACIP va fi Silviu Iordache. Fost manechin de lenjerie intimă pentru Botezatu, profesor de religie și geografie, fondator Pro România Iași, director al Casei Corpului Didactic, și-a pus în CV că a organizat timp de nouă ani „Balul Bobocilor” la două licee

Noul președinte interimar al ARACIP – instituția cheie care acreditează și autorizează toate școlile și grădinițele de stat și particulare – va fi șeful Casei Corpului Didactic Iași, fost fondator…
Vezi articolul

Daniel David, sfaturi psihologice în lupta împotriva epidemiei de coronavirius: Unii interpretează COVID-19 catastrofic, cu gândire rigidă, și atunci voi fi furioși, mânioși, depresivi / Mintea noastră atrage fake news-ul ca magnetul fierul

“Omenirea se confruntă astăzi cu o problemă practică majoră, și anume epidemia de coronavirus (COVID-19). Prin modul în care ne raportăm la această problemă practică, putem genera răspunsuri psihologice adaptative/funcționale…
Vezi articolul