Studiu despre generația Alpha, care peste 4 ani intră oficial în câmpul muncii: Peste 30% dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job și peste 80% vor să dezvolte o afacere proprie în paralel cu ocupația principală

2.435 de vizualizări
Foto: © Yanlev | Dreamstime.com
Studiul cu privire la generația Alpha indică o schimbare majoră în ceea ce priveşte așteptările legate de viitorul loc de muncă: Peste o treime (37%) dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job, și 88% dintre copiii intervievaţi vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, şi doar 6% dintre respondenți își doresc să lucreze pentru un angajator.
  • Studiul Visa a fost realizat pe un eșantion de 500 de copii din România cu vârste cuprinse între 8 și 14 ani. Cercetarea a fost realizată în perioada 15 – 22 august 2023, iar datele au fost colectate pe baza unui chestionar online.

Peste patru ani primii membri ai generației Alpha (născuți între 2010 – 2025) vor intra oficial în câmpul muncii, potrivit unui comunicat de presă, care menționează că studiul realizat pe această generație, indică o schimbare majoră în ceea ce priveşte așteptările legate de viitorul loc de muncă: peste trei sferturi dintre copiii intervievaţi (88%) vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, şi doar 6% își doresc să lucreze pentru un angajator.

„Dacă aceste așteptări se vor materializa conform datelor reflectate în studiu, generația Alpha are potențialul de a transforma complet modul în care afacerile și comunitățile vor funcționa în următorii cinci, zece ani”, scrie în comunicatul de presă.

Studiul realizat pe cei 500 de copii, arată că este o generație care folosește digitalizarea și inteligența artificială.  

Întrebați cu privire la așteptările legate de viitorul loc de muncă, aproximativ unul din trei (29%) respondenți aparținând generației Alpha crede că inteligența artificială va fi parte integrantă a activității lor profesionale, la fel și realitatea virtuală sau augmentată (27%).

Peste o treime (37%) dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job, iar un procent similar (34%) cred că vor folosi tehnologii de comunicare, precum email sau video-conferințe.

Aproape trei din patru copiii intervievați învață despre cum pot câștiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conținut (37%), de la profesori (25%) și prieteni (23%).

Peste trei sferturi dintre copiii care au participat la studiu (78%) au câștigat bani pe cont propriu în ultimul an, iar cei mai mulți dintre aceștia (46%) au obținut veniturile ca urmare a unor activități prin care și-au ajutat părinții sau alți membri ai familiei. 

Dintre copiii români care au câștigat bani prin forțe proprii în ultimele 12 luni, aproape două treimi (61%) dintre respondenți au folosit tehnologia pentru acest lucru. Rețelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare și inteligență artificială (11% fiecare).

„Când vine vorba de sursele de inspirație ale copiilor, imaginația se situează pe primul loc 50%, dintre cei 500 de intervievați depășind rețelele sociale și creatorii de conținut (45%), jocurile online (43%) sau discuțiile cu prietenii (42%). De altfel, România este țara cu cel mai mare procent de copii care își găsesc inspirația citind (35%) și cel mai mic procent de respondenți care se inspiră de pe platforme sociale și conturile creatorilor de conținut”, potrivit studiului. 

Foto: © Yanlev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Lucia Gheorghe, medic rezident psihiatru, explică ce se întâmplă în creier când stăm pe rețelele sociale: Folosirea excesivă a telefonului poate duce la pierderea noțiunii timpului, adolescenții nu realizează cât timp petrec online în detrimentul altor activități esențiale

„Folosirea excesivă a telefonului poate duce la pierderea noțiunii timpului, fenomen cunoscut ca disociere temporală, în care adolescenții nu realizează cât timp petrec online în detrimentul altor activități esențiale”, a…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Iași are o datorie de aproape 7 milioane de lei la ANAF / ISJ Iași: Datoria datează din perioada 2010-2013. Sumele au fost declarate neeligibile la aproximativ 7 ani după finalizarea proiectelor din cauza unor necorelări legislative

Inspectoratul Școlar Iași are o datorie de aproape 7 milioane de lei la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit listei cu instituțiile publice care aveau restanțe la data de…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre refuzul unor primari de a deconta naveta profesorilor: Voi avea o discuție cu premierul, să vedem cum putem ajunge la primari astfel încât să le spunem că nu e o chestiune „dacă vrei sau nu”, e vorba de legalitate

Ministrul Educației spune că plata navetei pentru profesori „nu e o chestiune dacă vrei sau nu, e vorba de legalitate”. Întrebat în conferința de presă din 26 iunie de reporterul…
Vezi articolul

La clasă, spune profesorul de geografie Daniel Anghel, puțini elevi știu de evenimente actuale: Ați văzut ce s-a întâmplat în Myanmar? – unul singur răspunde. Sunt prinși în lumea lor digitală / Cercetătoarea Carmen Cioflan, INFP, despre cutremurul de 7,7 care a provocat moartea a peste 3.500 de oameni: A fost atât de puternic, încât a fost înregistrat și în România

Cutremurul cu magnitudinea 7,7 produs în Myanmar pe 28 martie 2025 a fost unul dintre cele mai puternice evenimente seismice ale începutului de an, cu efecte devastatoare asupra populației și…
Vezi articolul