Doar puțin peste jumătate din tinerii români cu vârste între 15-24 de ani sunt interesați de ecologie în alegerea unui loc de muncă, sub media europeană, arată un Eurobarometru

233 de vizualizări
Foto: © Kiriill Ryzhov | Dreamstime.com
Un Eurobarometru, „Percepții referitoare la echitate privind tranziția verde”, desfășurat în perioada în perioada 30 mai ‐ 28 iunie 2022, arată că tinerii români cu vârste între 15-24 de ani nu sunt la fel de atenți cu privire la ecologie, când își aleg un loc de muncă, spre deosebire de cei din segmentul de vârstă 25‐39 de ani.
  • În total s-au efectuat 26.395 de interviuri, dintre care 1.056 în România.
  • Metodologie pentru UE a fost interviuri față‐în‐față și online, iar în România interviurile s-au realizat doar față‐în‐față.

Una dintre întrebările din cadrul Eurobarometrului face referire la alegerea unui loc de muncă în funcție de motive ecologice. Respondenții au răspuns la întrebarea: A avea un loc de muncă ce contribuie la evoluția tranziției ecologice este un lucru important pentru dumneavoastră personal (%)?.

56% dintre tinerii români între 15-24 de ani sunt de acord cu această afirmație, procent mai mic decât media UE la această categorie de vârstă: 64%. În schimb, o mai mare atenție o acordă cei cu vârste între 25-39 de ani, în proporție de 62%, apropiindu-se de media europeană. Cel mai mic procent în privința alegerii unui loc de muncă din rațiuni ecologice o reprezintă cei care au peste 55 de ani (sub 50%).

Sub 50% dintre tinerii români de 15-24 de ani ar reduce consumul de energie din motive de mediu, cu 10% sub media europeană pentru această categorie de vârstă.

Cei de peste 55 de ani țin cel mai puțin la reducerea consumul din motive ce ar proteja mediul, ci mai degrabă din motive economice.

De remarcat că două noi rapoarte ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, analizate de EduPedu.ro, arată că elevii români sunt interesați de problematica mediului înconjurător, dar sunt cu mult în urma colegilor lor din alte țări cu privire la cunoștințele pe această temă și la competențele legate de durabilitatea mediului.

Noile analize OCDE, publicate luna trecută și care coroborează datele relevante din studiile ce au însoțit testările PISA, arată că, în România, dorința elevilor de a ști mai multe despre mediu și protecția lui există, dar școala este departe de a răspunde acestor nevoi.

OCDE apelează la datele colectate cu ocazia evaluărilor PISA, în rândul elevilor de 14-15 ani, pentru a vedea care e situația în acest domeniu, raportat la recomandarea Comisiei Europene de la începutul anului, ca sistemele de învățământ să întărească diversele competențe necesare privind durabilitatea, schimbările climatice și mediul. – Mai multe detalii aici

Foto: © Kiriill Ryzhov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Teatrul, introdus în trunchiul comun pentru elevii de clasele IX-X, pe lângă Muzică și Desen, în proiectele de planuri-cadru, la cererea Universității de teatru-film. Daniel David: Mi se pare absolut normal, nu știu de ce nu am făcut așa de la început

Teatrul va fi introdus în trunchiul comun pentru elevii de clasele IX-X, pe lângă Muzică și Desen, în planurile-cadru de liceu pregătite pentru elevii care intră în clasa a IX-a…
Vezi articolul
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Un absolvent de liceu pedagogic care vrea să fie învățător și un tânăr cu studii superioare care vrea să se facă profesor pentru învățământ primar – ce trasee de angajare și profesionale vor avea, potrivit noii legi a Educației

Din anul școlar 2028-2029, absolvenții de liceu pedagogic vor da concursul național de ocupare a posturilor didactice, adică titularizarea, doar că vor putea fi angajați pe o perioadă determinată de…
Vezi articolul

Daniel David: Întotdeauna, când am vorbit de păstrarea oamenilor, în mintea mea au fost titularii. Eu știu că și suplinitorii sunt importanți. Avem mulți și o să avem foarte mulți suplinitori în sistem

Ministrul Educației și Cercetării a spus că „întotdeauna, când am vorbit de păstrarea oamenilor, în mintea mea au fost titularii”. „Eu știu că și suplinitorii sunt importanți și să știți…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Liderul PNL Bârlad numit director școlar nu mai e președinte, a rămas director / Legea “nu îi dă dreptul ministrului să se implice”, dar “am făcut în așa fel încât să îi aducem la cunoștință că nu poate fi și președinte, și director”

Liderul PNL Bârlad, Georgică Vulpe, acuzat că a încălcat legea prin preluarea unei poziții de director de școală în timp ce era liderul local al unei formațiuni politice, “a ales…
Vezi articolul