ULTIMA ORĂ Noul sistem semafor de redeschidere a școlilor, modificat pentru 8 februarie 2021: În scenariul roșu, copiii de grădinița și elevii din clasele primare continuă să meargă fizic la cursuri

58.378 de vizualizări
Foto: © Zelfit | Dreamstime.com
Președintele Klaus Iohannis a anunțat că școlile se vor redeschide, iar decizia va fi din nou descentralizată, cu anumite reguli pe care urmează să le aprobe autoritățile. Revenim, practic, la scenariile verde, galben și roșu. Una dintre cele mai importante modificări este aceea că indicele scenariului roșu nu mai înseamnă automat închiderea școlilor. În scenariul roșu, copiii de grădinița și elevii din clasele primare continuă să meargă fizic la cursuri.

Noul model de scenarii explicat de președintele Iohannis prevede următoarele:

Scenariul Verde – în localitățile care au o rată de infectare de până la 1 la mie, toate școlile se redeschid fizic.

Șcenariul Galben – Peste 1 la mie rată de infectare. „Lucrurile se schimbă în sensul că merg în continuare la școală, mai exact la grădiniță copiii de grădiniță și la școală elevii de școală, copiii din ciclul primar, clasele P-IV și copiii din clasele terminale a VIII-a și a XII-a.

Scenariul Roșu – Peste 3 la mie, rata de infectare. „Continuă pentru un timp să meargă la școală și la grădiniță copiii de grădiniță și copiii de ciclul primar, dar ceilalți nu mai merg la școală”, a spus Președintele Iohannis, care a continuat: ”La început rămân acasă copiii din clasele V-VIII și liceele, dar continuă să meargă grădinițele și clasele primare”.

Scenariul 100% online – Atunci când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie localitatea se carantinează și toată lumea stă acasă, școlile se închid, se merge în online, a mai spus Iohannis.

Aceste precizări legate de scenariul roșu nu erau în sistemul valabil până pe 9 noiembrie 2020, când s-a decis închiderea tuturor școlilor.

Sistemul semafor a funcționat din 14 septembrie 2020 pe următorul principiu:

Scenariul 1 – sub 1 la mie rata de infectare

Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 2 – între 1 și 3 la mie rată de infectare

Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție și Revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 3 – peste 3 la mie

Participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități / lecții online

Scenariile sunt numerotate, fiind doar colorate cu verde, galben și roșu casetele din tabelul în care sunt incluse aceste scenarii, fără să fie și denumite astfel.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile de învățământ au ales unul dintre cele 3 scenarii era rata incidenței cumulate (numarul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1000 de locuitori). Regulile inițiale ale calculării indicilor de incidență erau:

  1. Dacă rata incidenței cumulate este sub 1/1000 locuitori – se va putea opta între scenariul 1 sau scenariul 2 pentru fiecare unitate de învățământ în parte, în funcție de infrastructura și resursele existente la nivelul unității de învățământ.
  2. Dacă rata incidenței cumulate este între 1-3/1000 locuitori – se va aplica scenariul 2 pentru toate unitățile de învățământ din localitate
  3. La o rată a incidenței cumulate peste limita de alertă de 3/1000 locuitori, DSP județene și a municipiului București va prezenta CJSU / CMBSU o analiză a situației epidemiologice din localitate. În funcție de existența transmiterii comunitare în localitate și numărul de focare existente în unitățile de învățământ din localitate, precum și alte criterii de risc, CJSU / CMBSU poate decide, prin emiterea unei hotărâri, închiderea temporară a unităților de învățământ (scenariul 3), cursurile desfășurându-se online. În absența unei astfel de decizii, unitățile de învățământ din localitate vor funcționa în scenariul 2.

Foto: © Zelfit | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Bagati clasele a-IX-a, X-a si XI-a in scenariul galben distrugatori de vieti ce sunteti !!!

    1. În scenariul galben, cls. IX-XI fac ore online. E o decizie logică. Se presupune că elevii de liceu sunt in stare sa se concentreze la orele online si sa studieze si singuri.

  2. Băgați clasele a 6 a și a 7 a sa mearga hibrid in scenariul galben ! Foarte mulți copii și părinții vor acest lucru !

    1. Scenariul hibrid e cea mai mare tampenie, e bine ca l-au scos. E mai eficient toti online decât hibrid.
      Argumente:
      – elevii de acasa nu aud ce raspund elevii din clasa pt ca acestia nu au microfon. Deci pierd o parte din lecție. În online, elevii aud ce raspund colegii lor.
      – cand dau teste, sau cand sunt ascultați, nu este corect ca unii sa fie in clasa si unii acasa. Dacă dau test/îi asculta doar pe cei din clasa, unii dintre elevii de acasă vor fi tentați să nu isi faca temele, sa nu învețe cand sunt acasa.
      – profesorii se pot concentra doar pe predarea online (prezentari pe calculator, experimente online la fizica, chimie, informatica o fac doar pe calculator).
      – cand profesorii scriu la tabla trebuie să mute mereu camera video ca sa vada si cei de acasă toata tabla.

    2. @lacra
      Pai atunci ia vreo 10 parinti din astia si va dau eu o ora s-o faceti hibrid, ca sa vedeti cum e. Si ca sa nu va mai dati cu parerea cand habar n-aveti. Lasă că am impresia că nici cuvantul in sine nu prea va e familiar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Dana Papadima, critică dură a programei de Limba și literatura română propuse de Ministerul Educației: Mii de profesori derutați căutând în arhive manualele albastru și portocaliu pe care le-au călărit pe vremea lor. Mii de adolescenți care se vor refugia mai abitir din ficțiunea literaturii, în cea parșivă a tik-tok-ului și influensărilor. Asta le dorim? Asta ne dorim?

Reacțiile din mediul educațional continuă să apară după publicarea în dezbatere a noii programe de Limba și literatura română pentru clasa a IX-a. Dana Papadima, profesor, editor de manuale, specialist…
Vezi articolul

ANALIZĂ Plecarea de la Educație a lui Cîmpeanu, meșter în produs subiecte de presă, amputează o bună parte din comunicarea media a Guvernului Ciucă și a PNL, reiese din datele de monitorizare media din ultimele luni

Plecarea lui Sorin Cîmpeanu de la conducerea Ministerului Educației lasă Guvernul și partidul condus de Nicolae Ciucă fără unul dintre cei mai importanți piloni de vizibilitate media, reiese dintr-o serie…
Vezi articolul

Op Ed / Catinca Drăgănescu, directoarea Teatrului Masca: Dacă educația culturală nu e „profitabilă”, dacă teatrul trebuie să se „justifice” doar prin câți bani aduce, atunci nu vorbim despre reformă, ci despre un vid de viziune

Tocmai am citit noul program de guvernare. L-am citit cu atenție, cu speranță, dar și cu teamă. Nu pentru că austeritatea mă sperie în sine – înțeleg urgența bugetară. Ci…
Vezi articolul

Sociologul Sebastian Lăzăroiu: Din 10 case de sondaje, 8 dau rezultate falsificate. Uitați-vă doar la casele de sondaje care îl dădeau pe Ciucă aproape în turul al doilea. Toate acele rezultate au fost falsificate, cu bună știință, contra bani de la partid

Sociologul Sebastian Lăzăroiu acuză majoritatea caselor de sondare a opiniei publice că au publicat, înaintea primului tur al alegerilor prezidențiale, „rezultate falsificate”. „Uitați-vă doar la casele de sondaje care îl…
Vezi articolul

Radu Gologan, despre închiderea școlilor: În preuniversitar nu este atât de important ce faci, ci cum înveți să gândești / Trebuia să li se pună părinților la dispoziție măcar minimul necesar să-i învețe pe copii să citească, să scrie, în mediile defavorizate

„Mai ales la politicieni, vedem că problema se pune în următorii termeni: dar cum o să recupereze materia? cum o să ajungă în viață fără capitolul de derivate de ordin…
Vezi articolul