„Universitatea” Google. Gigantul american introduce certificate de competențe digitale, obținute la finalul unor cursuri de 6 luni. Expert american: Companiile mari nu au de ales, trebuie să intre pe piața Educației

2.760 de vizualizări
Masteratul la distanță
Foto: Pexels.com
Google va oferi cursuri de pregătire profesională pentru mai multe domenii de IT, care vor dura doar șase luni, la finalul cărora, absolvenții vor primi certificate de competențe specifice ce vor avea legitimitate academică pe piața muncii. Cursurile vor fi predate cu ajutorul platformei Coursera, care are parteneriate de educație cu mai multe universități prestigioase pentru a facilita accesul la o educație continuă celor interesați. Asfel, Google va oferi pregătire și certificate pentru domeniile Data Analytics, Project Management și User Experience (UX) Design, pe lângă cele de IT Support și IT Automation in Python, care sunt deja în portofoliul lor educațional.

Potrivit Google, pentru a te înscrie la aceste cursuri nu ai nevoie de nicio pregătire în domeniul IT, iar după obținerea certificatelor, absolvenții vor avea acces și la resurse puse la dispoziție de Google pentru a căuta joburi în domeniu și a se pregăti pentru interviu.

Profesiile pentru care compania americană oferă această pregătire au salarii medii anuale cuprinse între 66.000 și 93.000 de dolari pe an, peste câștigul mediu anual din SUA care este de de 40.000 de dolari pe an.

Experții din domeniu spun că inițiativa aceasta marchează începutul unui trend care se va răspândi în sistemele educaționale universitare, unde companiile mari vor face parteneriate pentru pregătirea profesională a tinerilor care intră în câmpul muncii, similare probabil cu modelele din învățământul profesional. Lucrul acesta ar însemna că universitățile tradiționale vor pierde monopolul de pregătire de nivel înalt a studenților sau că vor împărți această responsabilitate, pe viitor, cu marile companii de tehnologie, a explicat expertul în tehnologie și educație Scott Galloway, într-un interviu acordat revistei New York Magazine.

„Cred aceste parteneriate vor arăta ca cel făcut de MIT cu Google, sau de Microsoft cu Berkeley. Companiile mari de tehnologie vor intra mult în domeniile de educație și sănătate pentru că au nevoie. Să ne uităm la Apple, care are venituri de aproximativ 250 miliarde de dolari pe an. Apple trebuie să-și convingă acționarii că prețul acțiunilor sale se va dubla în cinci ani, altfel acționarii vor merge să cumpere Salesforce sau Zoom sau alte acțiuni. Apple nu trebuie să dubleze veniturile pentru a dubla prețul acțiunilor, dar trebuie să-și mărească venitul cu 60% sau 80%. Asta înseamnă că, în următorii cinci ani, Apple ar trebui să își mărească baza de venituri cu 150 de miliarde de dolari. Pentru a face acest lucru, trebuie să mergi la vânătoarea mare. Nu poți hrăni un oraș cu veverițe. Companiile mari de tehnologie trebuie să-și îndrepte privirile asupra prăzilor noi, a căror listă devine destul de scurtă, dacă te uiți la cât de mari trebuie să fie aceste industrii în acea clasă de greutate. O astfel de pradă mare ar putea fi industria automobilelor. Aceste companii vor fi în creierul automobilelor, dar nu vor să se ocupe de fabricarea lor pentru că este o afacere cu marjă mică. Restul listei de pradă este completată de guvern, apărare, educație și sănătate. Oamenii întreabă dacă aceste companii mari de tehnologie vor să intre în educație și sănătate, iar eu spun că nu, trebuie să intre în aceste domenii. Nu au de ales.

Cel mai puternic brand din lume nu este Apple sau Mercedes-Benz sau Coca-Cola. Cele mai puternice mărci sunt MIT, Oxford și Stanford. Academicii și administratorii din universitățile de top au decis în ultimii 30 de ani că nu mai suntem funcționari publici, suntem bunuri de lux. Primim o mulțime de satisfacție de fiecare dată când decanii noștri se ridică în fața facultății și spun: „Anul acesta, nu am respins 85% dintre solicitanți, am respins 87 la sută!” și toată lumea aplaudă. Acest lucru echivalează cu șeful unui adăpost care se laudă că a îndepărtat nouă din zece persoane care s-au prezentat aseară. Noi, ca universitari și administratori, am pierdut legătura cu realitatea.

Cea mai eficientă metodă de marketing pentru un obiect de lux este constrângerea masivă și aproape artificială a ofertei. Gențile Birkin costă 12.000 de dolari deoarece creează iluzia exclusivității. Voi avea 170 de copii în clasa mea de strategie de brand în toamnă. Le taxăm 7.000 USD pe student. Sunt 1,2 milioane de dolari pe care îi primim pentru 12 nopți cu mine într-o sală de clasă. 100.000 de dolari pe noapte. Marjele brute ale ofertei sunt undeva între 92 și 96 de puncte. Nu există niciun alt produs în lume care să fie capabil să susțină 90 de puncte de marjă pentru o perioadă atât de mare la un nivel maxim de preț. Ferrari nu o poate face. Hermès nu o poate face. Apple nu o poate face. Marjele brute ale Apple sunt de 38 de puncte. Hermès și bunurile de lux sunt undeva între 50 și 60 de puncte. Nu a existat niciodată un obiect de lux care să poată aduna tipul de marje brute ca învățământul universitar”, a explicat Scott Gallaway pentru New York Magazine.

Tocmai de aceea, sistemul universitar de elită este prada ideală acum pentru companiile de tehnologie, iar pe viitor, parteneriatele acestea vor fi esențiale pentru supraviețuirea universităților și creșterea cifrei de afaceri a companiilor de IT.

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții și cercetătorii care pregătesc elevi olimpici internațional vor putea primi și ei premii în bani, în funcție de medaliile câștigate – proiect de Hotărâre de Guvern / În prezent primesc stimulente doar profesorii, pentru cea mai mare din distincțiile obținute

Cercetătorii și studenții, dar și „alte categorii de personal” vor putea primi premii în bani pentru medaliile obținute de elevii pe care îi pregătesc la competițiile internaționale, prevede un proiect…
Vezi articolul
Model de cerere pentru școlile care organizează excursii

Model de cerere pentru școlile care organizează excursii în anul școlar 2022-2023. Ce obligații au elevii și care sunt responsabilitățile profesorilor / Acordul părintelui și planul activității – documente

Școlile și grădinițele pot organiza excursii, tabere sau expediții în anul școlar 2022-2023, dar trebuie să aibă toate măsurile pentru siguranța elevilor, să specifice atât numărul elevilor, cât și pe…
Vezi articolul