Un elev de la Olimpiada de Biologie, etapa județeană din Prahova, s-a calificat la etapa națională după intervenția Ministerului Educației, deși a marcat neregulamentar, pe foaie, răspunsurile la grile / ISJ: Elevul a inversat simbolurile pentru răspunsuri corecte și greșite

Foto: INQUAM Photos / George Călin

Un elev din județul Prahova, participant la Olimpiada de Biologie, etapa județeană de duminică, 17 martie, a marcat într-un mod diferit de cel regulamentar pe lucrare răspunsurile la grila – subiect și, cu toate acestea, a fost notat și chiar calificat la etapa națională, pe locuri suplimentare, potrivit informațiilor Edupedu.ro. Acest lucru a fost posibil după ce părintele copilului a făcut un memoriu la Ministerul Educației, iar de la minister a venit comanda să fie revizuit punctajul de pe lucrare, potrivit unui răspuns al Inspectoratului Școlar Județean Prahova.

Mai exact, elevul a marcat pe foaia de concurs cu buline în spațiile corespunzătoare răspunsurilor pe care le-a considerat greșite și a marcat un “X” în dreptul variantei de răspuns pe care a considerat-o corectă, potrivit surselor Edupedu.ro.

De regulă, elevii trebuie să noteze un “X” – de pe foaia separată de foaia de subiecte – în dreptul variantelor de răspuns care pot fi greșite și să pună o bulină plină în dreptul variantei pe care o cred corectă.

Aceste prevederi sunt înscrise pe foile-tip pe care le primesc elevii. „Marcați cu un cerc plin răspunsul corect și barați cu X restul căsuțelor”, se arată pe o foaie-tip din județul Vrancea (sursa):

Elevului i s-ar fi atras atenția în timpul probei că marcarea este necorespunzătoare, însă acesta ar fi refuzat să primească o nouă foaie-tip și să-și schimbe modalitatea de marcare a răspunsurilor, potrivit surselor Edupedu.ro.

La Olimpiada de Biologie, răspunsurile se corectează pe loc, după probă. Proba din județul Prahova avut loc la Colegiul Național „Nichita Stănescu” din Ploiești.

Punctajul inițial al elevului ar fi fost de câteva zeci de puncte din cele 100 posibile, conform surselor citate. La puțin timp după probă, inspectoarei de specialitate – Biologie, de la Comisia județeană de organizare a olimpiadei, i-ar fi fost indicat de către un superior de la Ministerul Educației să aprobe reevaluarea punctajului lucrării, interpretând ca răspunsuri corecte pe cele neregulamentar indicate ca greșite, conform surselor Edupedu.ro.

După această „recorectare” decisă ad-hoc, din pixul unui oficial al ministerului, clasamentul s-ar fi răsturnat, locul II devenind locul III, ar fi explicat reprezentanții Comisiei județene pentru Ministerul Educației, refuzând să facă corectarea la presiunile venite de la centru.

Totodată, Comisiei județene i s-ar fi promis și locuri în plus pentru etapa națională, pentru a putea califica elevul, în eventualitatea în care îndeplinește condițiile de calificare, mai arată sursele noastre. Informațiile Edupedu.ro în acest sens au fost confirmate: „elevul s-a calificat pe locurile suplimentare”, potrivit ISJ PH.

Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației și Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Prahova documentul trimis de la minister la inspectorat care ar fi intervenit în corectarea și notarea lucrărilor. De asemenea, am solicitat Ministerului Educației să specifice motivul pentru care a luat o asemenea decizie și cine este cel care a semnat-o. În momentul în care primim un răspuns, îl vom publica.

Inspectorul școlar general al Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Prahova, Ilona Rizea, a confirmat pentru Edupedu.ro situația elevului care a marcat invers pe foaia de examen răspunsurile la olimpiada județeană de biologie 2024.

Rizea spune că organizatorii, de la Comisia județeană de organizare și evaluare pentru etapa județeană a Olimpiadei Naționale de Biologie din Prahova, ar fi punctat răspunsurile „pentru că s-a considerat că nu este o eroare științifică a copilului”, chiar dacă acestea erau puse pe dos, în foaie. Nu este clar dacă la ceilalți copii, depunctați pentru că au greșit sau au semnalat incorect răspunsurile, au fost făcute reevaluări similare sau considerații despre „erori științifice”.

Redăm replica șefei ISJ Prahova:

Reporter: Puteți să confirmați situația, a fost o problemă cu lucrările acolo?

Ilona Rizea: Nu a fost o problemă. De ce ar fi fost o problemă? Copilul nu a respectat cerința, dar în final a fost punctat. Am înțeles că era o altfel de bifare, nu o greșeală de natură științifică.

Reporter: Și cum i s-a recorectat lucrarea?

Ilona Rizea: În momentul acesta nu am detalii… Nu pot să știu despre mii de copii care au participat la Olimpiade în perioada aceasta. Nu știu exact, dar pot să mă informez, nu am cum să spun în acest moment. Eu știu situația de ansamblu că, deși copilul nu a respectat cerința, totuși i s-a acordat punctajul, pentru că s-a considerat că nu este o eroare științifică a copilului. Atât pot să spun.

Reporter: Ați primit vreun document de la Ministerul Educației pentru a recorecta această lucrare? Adresele nu ajung direct la inspectorii de specialitate, ele vin prin instituție, deci ar fi trecut și pe la dumneavoastră.

Ilona Rizea: Vom… Când aflu exact informații despre situație, vorbim. Știu situația de ansamblu. Copilul a primit punctajul chiar dacă nu a bifat conform cerinței”.

Răspunsul Inspectoratului școlar Prahova

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) a trimis joi după-amiază, 28 martie, că elevul a primit recorectarea lucrării după ce unul din părinții săi a depus un memoriu la Ministerul Educației.

Inspectoratul școlar susține că nu a existat nicio neregulă la olimpiadă.

„Comisia Națională a pentru coordonarea competițiilor școlare a analizat decizia și a decis introducerea elevului pe lista calificaților la etapa națională a olimpiadei de biologie, pe locurile suplimentare”, se arată în răspunsul ISJ PH.

Citește și:
Criterii de departajare netransparente la Olimpiada de Limba română pentru minorități în județul Caraș-Severin și presiuni asupra profesorilor, acuză unul dintre părinții elevilor participanți / Inspectoratul școlar județean cercetează cazul
Doi elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, clasați în primii 4 la Olimpiada de Securitate de Cibernetică pentru liceu, au fost descalificați de pe podium de ISMB pentru că nu sunt încă în clasa prevăzută de regulament / Organizatorii au hotărât să îi lase la etapa națională, dar în afara concursului
Ping-pong cu elevii olimpici și profesorii. Secretarul de stat Lixandru anunță inspectoratele școlare cu jumătate de zi înainte că elevii înscriși la Olimpiada de Limba engleză, de sâmbătă, pot participa și la Olimpiada „Lectura ca abilitate de viață”, care are loc în aceeași zi / Profesorii susțin că listele cu participanții sunt finalizate de o săptămână – surse
BREAKING Toți elevii de clasele primare, tăiați de Ministerul Educației de la olimpiadele școlare județene prin mesaje transmise inspectorilor, după ce în ultimii ani au putut participa – surse / Cei mai mulți elevi au susținut deja etapele pe școală și locale
Acces limitat la olimpiadele școlare în Arad. Inspectoratul școlar a impus număr de elevi care să se califice la etapa pe județ și o listă de școli care să primească locuri în plus – cazul olimpiadei de română
Exit mobile version