Ungaria are cu 2.000 de studenți mai puțin anul acesta decât anul trecut și doar puțin peste jumătate din candidații la facultățile de formare a profesorilor sunt admiși

426 de vizualizări
Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.com
Numărul persoanelor care sunt admise în învățământul superior a scăzut, în special în domeniul formării profesorilor. Potrivit Sindicatului Pedagogilor, această situație va avea consecințe grave, transmite publicația maghiară NÉPSZAVA, citată de Rador, conform G4Media.ro.

Anul acesta, 73.805 de candidaţi au fost admiși la diferite universităţi, cu aproximativ 2.000 mai puțin decât cu un an în urmă, potrivit datelor publicate de portalul felvi.hu după anunțarea punctajelor minime pentru admiterea în învățământul superior din acest an.

Deși anul acest a scăzut oarecum numărul studenților admiși, acesta nu este cel mai rău rezultat de admitere din ultimii doisprezece ani: în 2020, de exemplu, puțin peste 68.000 de candidați au fost admiși în universități.

Cu toate acestea, din date rezultă clar că măsurile luate de Guvernul Orbán în domeniul învăţământului superior – printre altele retragerea fondurilor, limitarea locurilor, creşterea punctajului minim, desfiinţarea unor secţii şi comasarea acestora – şi implementate începând cu anii 2012 şi 2013, au încă efecte. Numărul candidaţilor admişi stagnează consecvent între 70-78 de mii, în timp ce în 2010 şi în 2011 au fost admişi la diferite universităţi peste 98 de mii de candidaţi. Cu alte cuvinte, de-a lungul a zece ani, numărul candidaţilor admiși la universitate a scăzut în medie cu 20-25 mii.

Citește mai mult pe G4Media.ro.

Foto: © Andreaobzerova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conducerea CNATDCU a respins propunerile Ministerului Educației de modificare a metodologiei de soluționare a sesizărilor de plagiat. Mircea Dumitru: Verificarea integrală a unei teze de doctorat la fiecare sesizare nouă care apare nu poate fi pusă în practică. Cîmpeanu ne-a invitat să venim cu propunerile noastre

Consiliul General al CNATDCU a respins astăzi, cu 15 voturi din 18 membri prezenți, propunerile de modificare a metodologiei de soluționare a sesizărilor de plagiat și a regulamentului de funcționare…
Vezi articolul

VIDEO Cum evaluăm profesorii în așa fel încât această evaluare să fie una axată pe valoarea adăugată pe care o aduc la clasă și nu pe hârtii, spune consilierul de stat Ligia Deca. Cere un profil adoptat legislativ al cadrului didactic, „din care să poată fi declinate standarde de formare și profesionale”

Avem nevoie de un profil clar asumat, adoptat legislativ al cadrului didactic, din care să poată fi declinate standarde de formare, dar și standarde profesionale, a declarat Ligia Deca, consilier…
Vezi articolul