UNICEF și Microsoft lansează o platformă educațională globală pentru învățarea de acasă

2.818 vizualizări
UNICEF – Pasaportul educational / Sursa: UNICEF

UNICEF și compania Microsoft au anunțat săptămâna aceasta o platformă educațională globală care va permite elevilor afectați de epidemia Covid-19 să continue să studieze de acasă. Platforma „Pașaportul educațional” este rezultatul unui parteneriat între UNICEF, Microsoft și Universitatea Cambridge, împreună cu departamentele Cambridge University Press și Cambridge Assessment.

Proiectul, arată anunțul UNICEF pe această temă, e lansat în condițiile în care, în peste 190 de țări, închiderea școlilor ține peste 1,57 de miliarde de elevi departe de clasă

„Pașaportul educațional” a fost creat inițial cu scopul de să ofere educație copiilor strămutați și refugiați, prin intermediul unei platforme digitale de învățare la distanță. Instrumentul este acum extins pentru a facilita implementarea unui curriculum național adresat copiilor și tinerilor ale căror școli au fost obligate să își închidă porțile din cauza COVID-19. În plus, platforma va pune la dispoziția profesorilor și educatorilor resurse cheie.

Pașaportul educațional, dezvoltat în ultimele 18 luni pornind de la ideea menționată mai sus, ar fi trebuit să ia forma unui program pilot în acest an. După declanșarea pandemiei și închiderea școlilor peste tot în lume, programul și-a extins rapid amploarea. Acum, toate țările care au un curriculum ce poate fi predat online vor putea facilita studiul online al copiilor și tinerilor prin intermediul dispozitivelor de acasă.

Potrivit anunțului, Kosovo, Timorul de Est și Ucraina, care au închis porțile școlilor în ultimele săptămâni pentru a opri transmiterea virusului, sunt primele țări care implementează curriculumul online cu ajutorul acestui instrument. Conținutul disponibil elevilor cuprinde cărți online, filmulețe și materiale auxiliare pentru părinții copiilor cu dificultăți de învățare.

Copiii și tinerii care își continuă educația online o pot face prin intermediul unei platforme naționale, pe care o vor putea accesa pe pagina learningpassport.unicef.org (link nefuncțional miercuri, 22 aprilie) dedicată țării lor. Platforma aferentă fiecărei țări va oferi un curriculum digitalizat, cu manuale și conținut auxiliar, în limbile naționale, beneficiind de o coordonare comună la nivel național pentru a răspunde cât mai bine nevoilor specifice ale elevilor și cadrelor didactice. Pașaportul educațional ține evidența materiilor studiate de către fiecare elev și oferă îndrumare elevilor, cu un sprijin suplimentar minim.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Formarea profesorilor. Mihaela Popa: Trebuie să vedem ce avem nevoie, nu mergem cu valul / Adrian Opre: Să ajutăm și în etapa de evaluare, să arătăm punctele forte, mai puțin forte. Apoi, optează pentru program, dar atenție la furnizori, calitatea lor

În formarea profesorilor, „trebuie să vedem ce avem nevoie, nu mergem cu valul”, a declarat profesoara Mihaela Popa, fost secretar de stat la PrimaNews, pe 9 august. „Adesea e urmărit…
Vezi articolul

Orele suplimentare pentru profesori se compensează prin ore libere plătite în următoarele 90 de zile calendaristice după efectuarea acestora. Dacă nu este posibilă compensarea în cele 90 de zile, orele suplimentare se vor plăti cu un spor aplicat la salariul de bază, potrivit contractului colectiv de muncă

Profesorii și angajații din școli și grădinițe pot fi solicitaţi să presteze ore suplimentare numai cu acordul lor, după cum prevede contractul colectiv de muncă (CCM) la nivel de sector – Învățământ.…
Vezi articolul

O fată de clasa a XII-a mi-a zis: Se dau bani pentru fetele care rămân însărcinate și că i se pare că bursele acestea încurajează fenomenul. Mi-a dat de gândit, a spus directorul CJRAE Dolj / Bogdan Cristescu, Ministerul Educației: E un succes că 60 de mame minore din județ au revenit la școală

Mariana Pădureanu, director CJRAE Dolj, a povestit că recent, o fată de clasa a XII-a i-a spus: „Știu că se dau bani pentru fetele care rămân însărcinate. Mie mi se…
Vezi articolul

Gabriela Noveanu, coordonator Național PISA 2022 de la Institutul de Științe ale Educației: Foarte mulți dintre elevii neșcolarizați sau care veneau mai greu la școală au fost aduși să dea testul PISA. În România decalajele de performanță sunt mai pregnante și performanța dintre elevi la matematică este mult afectată de statutul socio-economic

Datele PISA 2022 arată că în România rezultatele de la matematică – care au stagnat față de 2018, la ultima evaluare PISA – sunt legate de statutul socio-economic. „În România…
Vezi articolul