Ministrul Educației, Ligia Deca, a blocat orice persoană care vrea să îi lase un comentariu pe pagina oficială de ministru, de pe Facebook / UPDATE: Comentariile au fost deblocate la finalul zilei

2.606 vizualizări
Ligia Deca / Foto: Inquam Photos - Sabin Cirstoveanu
Ligia Deca / Foto: INQUAM Photos – Sabin Cirstoveanu
Ministrul Educației, Ligia Deca, a limitat vineri după-amiază posibilitatea de a adăuga comentarii la postările de pe pagina ei oficială de Facebook.
UPDATE: Posibilitatea de a adăuga comentarii a fost deblocată de demnitar în jurul orei 23:00, vineri.

Știrea inițială:

După cum se arată la cea mai recentă postare publicată de aceasta pe pagina oficială, de ministru, ultimul comentariu este adăugat acum 3 ore (vineri, 3 februarie, ora 19:00), la mesajul de miercuri, 1 februarie, referitor la “Ziua internațională a cititului cu voce tare”.

FOTO Capturi de pe pagina de Facebook a Ligiei Deca:
Foto: captură – Facebook.com
Foto: captură – Facebook.com

Amintim că, în urmă cu două zile, ministrul Educației, Ligia Deca, i-a retras atribuțiile de secretar de stat lui Florian Lixandru după ce acesta a criticat proiectele legilor Educației pe pagina sa de Facebook, pentru ca a doua zi, același ministru să i le dea înapoi.

Totul a pornit după ce Lixandru a criticat pe pagina sa de Facebook proiectele de legi Deca, acuzând faptul că retragerea atribuțiilor a fost făcută pentru „delict de opinie”.

Într-o intervenție la TVR Info, secretarul de stat a susținut că nu a criticat cele două proiecte de legi: „În urma postării pe care am făcut-o marți seară, pe pagina de Facebook, în care nu am criticat legile educației, e mult spus că am criticat, am susținut că este nevoie de o dezbatere temeinică pe conținutul acestor proiecte legislative.” El adăugat că poziția scrisă pe Facebook îi aparține PSD: “Poziția mea aceasta a fost, și poziția partidului pe care o împărtășesc, că este nevoie de o dezbatere temeinică pe seama acestor 2 proiecte de legi. Totodată, am prezentat în postarea pe care am făcut-o și care sunt direcțiile majore pe care Partidul Social Democrat le urmărește prin acest nou pachet legislativ”. – detalii aici

Precizăm că Lixandru este unul dintre experții PSD în echipa desemnată de partid să corecteze proiectele legilor învățământului, în varianta Deca.

Citește și:
Secretomania din jurul legilor Deca. Florian Lixandru: Secretarii de stat din Ministerul Educației au văzut proiectele legilor Educației pe 5 ianuarie, cu 5 zile înainte de a fi prezentate în coaliție / Nu știu cine sunt specialiștii care le-au scris
SURSE Ligia Deca i-a dat alte atribuții secretarului de stat Florian Lixandru (PSD): sport, activități cu refugiații ucraineni și extracurriculare / Lixandru a refuzat ordinul de ministru, iar Deca a revenit cu un nou act cu aproape toate atribuțiile inițiale
Lixandru, după ce i-au fost redate atribuțiile de secretar de stat: Este nevoie de o dezbatere temeinică pe seama proiectelor de legi ale Educației
Marcel Ciolacu, despre retragerea atribuțiilor secretarului de stat PSD din Ministerul Educației: Dacă doamna ministru a făcut acest lucru pentru că a spus că are alte păreri în ceea ce priveşte legile ne aflăm în faţa unui fenomen / Eu am trăit înainte de ’89
Tensiunile escaladate din Ministerul Educației provoacă întâlnirea Coaliției de Guvernare. Secretarul de stat PSD Lixandru, lăsat fără atribuții: Până la o discuţie care ar avea loc în coaliţie în această seară, sunt pe funcţie, dar nu am nicio atribuţie
BREAKING Ministrul Educației, Ligia Deca, i-a retras atribuțiile delegate secretarului de stat PSD Florian Lixandru, după ce acesta a criticat public proiectele de legi înaintate de ministru partidelor și a cerut aplicarea lor în 2024

6 comments
  1. Ministerul Educației este o instituție care ar trebui să servească interesului public, dar cei care se așează pe scaunul de ministru sunt rareori miniștri. De cele mai multe ori, sunt locotenenții vreunui politician lipsit de reflexe democratice, lipsit de respect pentru educație, lipsit de bun simț, dar și de viziune. Iar alegerea lor nu este întâmplătoare. Ei trebuie să accepte orice buget, trebuie să țină școlile deschise pentru politicieni, trebuie să se asigure că politizează conducerile inspectoratelor și școlilor. Unii, lipsiți de bun simț, folosesc elevii pentru a asigura capital politic, alții folosesc infrastructura ministerului pentru a-și asigura capital de imagine (vezi postările ministrului distribuite concertat de inspectoare, de directorii școlilor). Se vânează like-uri, se vânează audiențe, ceilalți devin mijloacele cu care ministrul își urmărește scopurile eminamente non-educationale. Oamenii mici au scopuri mici. Le stă la dispoziție, grație centralizării comuniste, un sistem irațional și kafkian, care niciodată nu le dă feedback real, nu le reflectă în oglindă adevărata micime.

    1. Miniștrii numiți mai sunt lipsiți și de experiență profesională pedagogică.
      Altfel spus mai degrabă habarniști și yesmeni, decât oameni cu viziune etc.

  2. Ministerul este al educației, ministrul este al oricui altcuiva (uneori chiar al grupurilor infracționale organizate). Este permanent un abuz ca un om precar educațional să se folosească de infrastructura acestui minister pentru a-și face imagine publică, pentru a câștiga notorietate. A obliga inspectoratele, directorii și toată rețeaua de personal, să distribuie postările și cuvintele ministrului, deși nu au alt scop decât propaganda și promovarea personală, sunt abuzuri incompatibile cu educația. Debusolarea unor falși lideri, unor executanți lipsiți de creativitate, bune intenții sau reflexe democratice, nu trebuie să se transfere întregului sistem educațional. Este esențial ca școala să reziste acestei forme de corupție.

  3. Ce bine se potriveste zicala „Prostul nu e prost destul, dacă nu e şi fudul“.

    Mai nou ii zicem efectul Dunning-Kruger. Live la Ministerul Educatiei, in toata splendoarea sa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Partidul REPER condamnă ferm decizia Guvernului de a înlocui probele orale de Bacalaureat cu media de la clasă şi de a elimina evaluarea naţională la finalul clasei a VI-a: Soluţie de avarie care nu face decât să submineze fundamentul evaluării obiective şi corecte a pregătirii elevilor

Publicarea proiectului de OUG de către Guvern prin care se va face echivalarea unor probe orale de la bacalaureat cu notele din timpul liceului arată că lipsa de competenţă şi…
Vezi articolul