Universitatea Al. I. Cuza va folosi pentru extensia sa de la Focșani “clădirea-simbol” care a fost sediul Prefecturii Putna / Preluarea a stârnit dispute în Consiliul Județean Vrancea

451 de vizualizări
Foto: Facebook / Catalin Toma
Universitatea Al. I. Cuza din Iași anunță că a primit în folosință gratuită, pentru extensia pe care o va avea la Focșani, o parte dintr-o “clădire-simbol” a regiunii, anume fostul sediu al Prefecturii Putna. În cadrul acelei extensii vor fi oferite studii de “Management și expertiză vitivinicolă”, cu specialiști din Iași și din Bordeaux, Franța. Adevărul a scris, la începutul acestei săptămâni, că preluarea a stârnit dispute în Consiliul Județean Vrancea.

Potrivit unui comunicat de presă al UAIC, Consiliul Județean Vrancea a cedat mare parte din clădire și terenul aferent spre folosință gratuită, pentru zece ani, universității ieșene.

Adevărul scria, pe 15 martie, că fostul președinte al CJ Vrancea și actual vicepreședinte, s-a opus preluării clădirii de către UAIC, spunând că “nu se pretează să fie sediul unei universități. Din dezbaterea publică pe care am organizat-o, majoritatea oamenilor doreau ca această clădire să fie Palat al Culturii sau Palat al Copiilor”. Preluarea a fost însă susținută de actualul președinte al CJ Vrancea, liberalul Cătălin Toma, iar clădirea fost dată în administrare gratuită către Universitatea Al.I. Cuza și Universitatea din București.

Pentru extensiunea din Focșani, UAIC propune funcționarea a 10 programe de studii, dintre care:

  • patru la studii de licență (Istorie – forma de învățământ ID, Limba și literatura română – o limbă și literatură străină (engleză, franceză, germană, italiană, latină, rusă, spaniolă) – forma de învățământ IF, Planificare teritorială – forma de învățământ ID și Asistență Socială – forma de învățământ ID) 
  • șase la studii de master (Management și expertiză vitivinicolă – master interdisciplinar, cu specialiști din Iași și experți din Franța (Bordeaux), Drept și ordine publică – forma de învățământ IF, Politici și management în educație – forma de învățământ IF, Evaluare clinică, consiliere și psihoterapie de cuplu și familie – forma de învățământ IF, Politici publice și management instituțional – forma de învățământ IF și Riscuri naturale, SIG și teledetecție – forma de învățământ IFR). 

Comunicatul notează că fostul sediu al Prefecturii Putna, unde va funcţiona extensiunea UAIC, “este o bijuterie arhitecturală, ridicată în perioada 1913-1915, după planurile arhitectului Daniel Renard. Edificiul este construit în stilul tradiţional românesc, printre cele mai interesante elemente de construcţie fiind scara monumentală din interior și desenul de pe ţigla acoperişului, realizat după un model de la mănăstirile din Suceava. Aceasta a fost renovată complet, după lucrări care au durat 30 de ani.”

Foto: Facebook / Catalin Toma


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Salarizarea rezidenților va fi în continuare asigurată de Ministerul Sănătății, conform unui proiect de lege adoptat marți de deputați, iar examenul de rezidențiat va fi organizat de Ministerul Educației, explică Federația Studenților la Medicină, după ce ar fi apărut informații inexacte în public

Reprezentanții studenților în medicină susțin că nu s-au făcut modificări față de modul de organizare al examenului de rezidențiat, acesta urmând a se desfășura în continuare într-o manieră centralizată, în…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu: Se introduce pentru prima oară învățământul dual în sistemul universitar, ca formă de învățământ – propunere din noua legea a Educației pentru învățământul superior

Sorin Cîmpeanu a precizat că ar putea fi introdus în viitoarea lege a Educației pentru învățământul superior „învățământul dual în sistemul universitar, ca formă de învățământ”. Declarația a fost făcută…
Vezi articolul

Mădălin Bunoiu, profesor de fizică și președinte ARACIS: Tinerii nu mai au curiozitatea să cerceteze pentru că n-au avut posibilitatea să încerce vreodată. Numărul de laboratoare de chimie, de fizică, de biologie din școlile primare, gimnaziale și licee este incredibil de mic

Președintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS), Mădălin Bunoiu, remarcă numărul de laboratoare de chimie, fizică sau biologie, din școli, “incredibil de mic”, în special la sate.…
Vezi articolul

Protest al unui profesor român din Franța asupra modalității de numire a membrilor Consiliul pentru Prognoza Învățământului Superior: „Un șut în …, un pas înainte” sau „Ești naiv, domnule Barbu” – vă mulțumim, domnule tovarăș ministru al Educației / Opinie

Numele meu este Vlad Ștefan Barbu, sunt conferențiar universitar de matematică la Universitatea din Rouen, Franța. În decembrie 2016 am fost ales prin concurs unul dintre cei 17 membri ai…
Vezi articolul