Universitatea viitorului: o nouă pedagogie, digitalizare largă, relație mai strânsă cu societatea – studiul unei organizații europene ce include Universitatea Babeș-Bolyai

863 de vizualizări
Predare exclusiv online
Predare exclusiv online la facultati Foto: Facebook UBB
Universitățile europene ale viitorului trebuie regândite și redefinite, pentru a face față provocărilor pe care vor fi nevoite să le înfrunte, afirmă un mare grup de universități europene, The Guild, într-o analiză prezentată, marți, de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), membră a acestei organizații.

UBB prezintă atributele-cheie pe care universitățile europene ar trebui să le aibă, conform analizei Looking to the future: Vision for Europe’s universities:

(1) vor valoriza simultan atât incluziunea, cât și excelența academică;

(2) vor regândi pedagogia universitară, elaborând o nouă pedagogie care să valorizeze implicarea mai activă și autonomă a studenților în propria formare, utilizarea tehnologiei și a resurselor de tip „open access” etc.;

(3)   vor dezvolta o relație nouă cu societatea, dincolo de rolul lor tradițional în generarea, diseminarea și transferul de cunoaștere, accentuând și legătura bidirecțională cu societatea, în logica open science / citizen science;

(4) vor fi digitalizate la scară largă;

(5) vor identifica și utiliza avantaje competitive cu potențial inovativ în relația cu universitățile americane și cele asiatice;

(6) vor concepe cooperarea academică nu ca ceva între universități din țări europene diferite, ci între actori academici care fac parte din aceeași arie europeană a educației și cercetării.

The Guild este o organizație ce reunește în prezent 20 de mari universități eurpene, printre care cele din Berna, Bologna, Ghent, Glasgow, Groningen, Oslo, Uppsala, dar și King’s College din Londra și University of Warwick.

Rectorul UBB, Daniel David, citat în comunicatul universității pe această temă:

  • „Evident, incluziunea nu trebuie făcută în dauna excelenței și a meritocrației; cele două pot fi și trebuie să fie gândite complementar, iar avantajele competitive și inovarea trebuie căutate în cercetarea avansată/de frontieră, care poate genera nu doar inovații incrementale, ci și disruptive, capabile să dinamizeze piețele existente și chiar să creeze medii socio-economice și culturale noi”.

Citește și: Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai nu mai poate crește în actuala paradigmă / Reglementările sunt gândite colectivist, ministerul ne tratează ca pe campusuri proprii / UBB își propune de acum obiective world-class


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Strategia propusă la nivel UE pentru universități, ce prevede extinderea Universităților Europene și diploma europeană, salutată cu unele rezerve de asociațiile internaționale din domeniu

Noua Strategie Europeană pentru Universități, propusă de Comisie săptămâna trecută și care pune universitățile europene în centrul planurilor de dezvoltare în domeniu pe parcursul următorilor ani, a fost salutată de…
Vezi articolul

Remus Pricopie, rectorul SNSPA, întrevedere cu directorul Fondului Monetar Internațional: Discuțiile au vizat rolul universităților în formarea specialiștilor în administrație și structurile centrale ale guvernelor

Remus Pricopie, rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), s-a întâlnit vineri, 10 ianuarie 2020, cu directorul general al Fondului Monetar Internațional (FMI), Kristalina Georgieva, la sediul central…
Vezi articolul

Peste 21 de milioane de euro/proiect. Consorții de învățământ dual formate din licee tehnice, universități, companii și primării – Ministerul Educației lansează Ghidul solicitantului: Elevii înscriși în învățământul dual de nivel liceal vor putea urma programele de învățământ universitar

Ghidul Solicitantului „Program- pilot pentru dezvoltarea consorțiilor integrate pentru învățământ dual” a fost lansat în dezbatere de Ministerul Educației joi seara. Proiectul este finanțat prin PNRR și face parte din…
Vezi articolul

La Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cinci facultăți din 15 vor avea activități doar față în față, unele vor face online până la limitele maxime admise, la studiile de licență

Cinci dintre cele 15 facultăți ale Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu profile deopotrivă teoretice și aplicate, au optat să facă exclusiv față în față activitățile de curs, de…
Vezi articolul