Vacanța de Crăciun – “cârlig” pentru mai multe țări europene pentru a limita activitatea școlilor pe termen scurt, în context pandemic

3.617 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Apropierea vacanței de sărbători determină mai multe țări europene să profite de ocazie și să prelungească perioada cât școlile sunt închise, în efortul lor de a combate creșterea accelerată a numărului de cazuri de Covid-19. Pe lângă Germania, și alte țări care au făcut eforturi să țină cât mai mult școlile deschise, de la Țara Galilor la Lituania, apelează, sub presiunea pandemiei, la decizia de extindere a vacanței elevilor. Altele anunță o revenire deplină la școala “normală” la date ulterioare sfârșitului vacanței de sfârșit de an.
  • De notat că autoritățile germane și din alte țări care acționează acum au spus că școala este ultima de care se vor atinge în restricțiile anti-pandemie. Ele au făcut eforturi să țină școlile deschise cât mai mult timp și au decis închiderea prelungită a unităților de învățământ, în contextul vacanțelor, din cauza unei creșteri alarmante a numărului de cazuri de infectări în societate.
Germania

Cazul cel mai notabil este cel al Germaniei. Această țară a decis închiderea școlilor din 16 decembrie, înaintea datei de începere a vacanței de sărbători, împreună cu alte măsuri ce echivalează cu un “lockdown” dur. Acesta a fost decis la sfârșitul săptămânii trecute din cauza creșterii alarmante a numărului de cazuri de infectare cu noul coronavirus în multe dintre marile state germane.

Vacanța elevilor, care era programată în condiții normale între 24 decembrie – 9 ianuarie, s-a prelungit cu circa o săptămână, urmând să dureze între 16 decembrie și 10 ianuarie.

Măsura a fost luată împreună cu alte măsuri severe în condițiile în care țara a atins circa 3,35 cazuri la 1000 locuitori la nivel federal, valoarea fiind considerabil mai mare în unele landuri.

Franța

Franța este o altă țară care a insistat să țină școlile deschise în pofida evoluției epidemiologice, dar recent a permis ca liceele să poată decidă trecerea pe online, în funcție de situația punctuală a fiecăruia. Dacă numărul de cazuri va scădea sub pragul de 5.000 pe zi, după actualul val de restricții, liceelele care au oprit predarea față în față vor fi nevoite să-și ia activitatea normală începând din 20 ianuarie, iar universitățile, două săptămâni mai târziu. În mod normal, vacanța de sărbători durează până pe 6 ianuarie.

Țara Galilor

Autoritățile galeze au decis să mute predarea online în licee și colegii începând de luni, 14 decembrie până la vacanță. Decizia a fost luată în contextul unor măsuri mai largi, iar ministrul Educației a precizat că măsura, luată deși în jumătate dintre școlile galeze nu a fost identificat niciun caz începând din septembrie, mediul educațional contribuie la un nivel mai ridicat al activității sociale. În Țara Galilor, numărul de cazuri a depășit 3,7 la mia de locuitori, peste nivelul național al Marii Britanii, de circa 3,4 la mia de locuitori.

Decizia galeză pune presiune pe autoritățile de la Londra, care au decis până acum să țină în continuare școlile deschise în Anglia, în pofida apelului sindicatelor și organizațiilor de părinți de a trece școala online în ultima săptămână dinaintea vacanței de sărbători. Aceleași autorități au optat, în schimb, să desfășoare teste extinse în învățământul secundar din mai multe cartiere londoneze care înregistrează un număr foarte mare de cazuri de Covid-19, dar și în comitatele Kent și Essex.

Lituania

O altă țară care a extins vacanța de sărbători pentru elevi este Lituania, care se confruntă cu o rată de peste 11 cazuri la mia de locuitori (top 3 în Europa, alături de Croația și Luxembourg). Țara aplică, de miercuri, un “lockdown” extins. Pe lângă acest lockdown de 3 săptămâni, școlile vor rămâne închise până la 31 ianuarie.

Suedia

O altă țară confruntată cu o înrăutățire accelerată a situației epidemiologice, Suedia a decis acum o săptămână trecerea claselor de liceu în online, dar a spus că nu intenționează, pe moment, să amâne reluarea normală a școlii după data de 6 ianuarie. În această țară, pentru elevii de vârste mai mici școlile nu au fost închise deloc prin decizie unitară la nivel național, nici în primăvară, 

 Ungaria

Încă o țară cu o rată de infectare foarte mare, Ungaria a anunțat acum o săptămână prelungirea până după vacanța de sărbători a restricțiilor existende deja, ce includ închiderea predării față în față în învățământul secundar, decisă la începutul lunii noiembrie.

Danemarca

Tot elevii de gimnaziu și liceu au fost ținta unor măsuri și în Danemarca, țară care a decis trecerea elevilor mari la predare online acum o săptămână, în apropierea vacanței de Crăciun, în cadrul unor restricții aplicate până pe 3 ianuarie.

Photo 202478427 © YarrutaDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
cărți pentru copii

Patru clase, în fiecare săptămână, merg în altă parte să învețe, pentru că avem nevoie de spațiu în școală. Dacă ideea de a învăța este asociată cu sala de clasă, nu este corect – directoarea Măndița Baias, despre aplicarea pilotării la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Baia Mare

„Fiind 37 de clase în școala noastră și 31 de săli de clasă, am propus modalitatea de a intra într-un alt sistem de învățare, într-un alt mod de învățare”, a…
Vezi articolul

Mai puțină materie de examen și mai mult accent pe competențe de viață – recomandările adresate de experți Guvernului britanic, pentru o reformă a educației din Anglia: Mai multe lecții despre diversitatea socială, despre religiile și tradițiile lumii sau pentru alfabetizarea media și financiară, încă din școala primară

Conținutul educațional predat în școlile din Anglia ar trebui redus, iar accentul ar trebui să fie pus în mai mică măsură pe examene și mai mult pe formarea unor competențe…
Vezi articolul

Elevii români susțin democrația și spun că vor să voteze, dar au rezultate sub medie în ceea ce privește cunoștințele civice și au mai puțină încredere în autorități decât colegii lor din alte țări – studiu internațional în care România a participat în premieră

Elevii români de clasa a VIII-a, participanți la un studiu internațional privind educația civică și pentru cetățenie, au obținut un scor sub media celor peste 20 de țări care au…
Vezi articolul

Scriitoarele Victoria Pătrașcu și Carmen Tiderle, despre decizia editurii de a retrage cartea „Profu’ crede că învăț” după controverse pe Facebook: “Ne transportă într-un univers orwellian” și “induce un mesaj periculos în societate” / “Există părinți și profesori care cred că copiii sunt oi. Și dacă li se spune săriți în prăpastie, ei sar. Ei bine, ei nu vor sări”

Valul de revoltă produs pe Facebook de conținutul cărții pentru copii “Profu’ crede că învăț” și decizia editurii Litera de a retrage volumul sunt privite prin filtru critic de două…
Vezi articolul