Vizitele la muzeu sau mersul la teatru nu au nicio influență asupra rezultatelor elevilor în examenele de final de liceu – studiu britanic

4.282 de vizualizări
Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Activități precum mersul cu familia la teatru sau vizitele la muzeu nu îi ajută pe copii să ia note mai mari, cel puțin nu la examenele de final de studii preuniversitare, potrivit unei noi cercetări britanice, semnalate recent de The Guardian. Aceasta încearcă să răspundă considerațiilor potrivit cărora elevii din medii favorizate ar avea de câștigat, la nivel de note, ca urmare a posibilității de a participa la astfel de activități culturale.
  • Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Sussex, urmărește să evalueze impactul pe care îl are “capitalul cultural” asupra rezultatelor copiilor și să explice elemente ale inegalității între elevii provenind din medii avantajate sau sărace.

Dacă participarea la astfel de acțiuni culturale, precum mersul la muzeu sau la spectacole, nu au un impact observabil asupra rezultatelor elevilor, alte activități, precum lectura – atăt de către copii, cât și de către părinții acestora -, au o influență asupra notelor obținute la examene. Cititul, mersul la bibliotecă sau discutarea, acasă, a unor subiecte legate de lectură tind să întărească rezultatele la examenele de final de studii preuniversitare (GCSE, în cazul Marii Britanii).

Potrivit studiului citat, “Este tentant să teoretizăm că vizitele la muzeu sau în locații istorice ar putea ajuta la trezirea interesului pentru istorie și că vizitele la teatru ar putea, în mod similar, cultiva învățarea prin arta teatrală. Dar, la o privire mai atentă, este dificilă descrierea, într-o formulă plauzibilă, a mecanismelor prin care expunerea la anumite activități extracuriculare ar influența rezultatele la alte subiecte GCSE”.

Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Incredibil cum găsiți așa studii, ați găsit studii că nici școală nu e buna la nimic sau că cititul dăunează și cărțile primite gratis la școală le distrug spatele copiilor, studii dinastea ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Performanța în educație, alături de sănătate și incluziune, pune frână calității vieții și bunăstării sociale din România – studiul Indicele de Progres Social 2021 / Locul 73 la nivel internațional, pentru Acces la educație de bază

Accesul la educație este domeniul cu cele mai numeroase slăbiciuni pentru care este “depunctată” România în cea mai recentă analiză privind calitatea vieții și bunăstarea socială în țările lumii, studiu…
Vezi articolul

Relatarea unui părinte, din careul unei școli din centrul Bucureștiului: Fix ca acum 30 de ani. Directoarea cu reprezentanții primăriei, poliției, bisericii, nu m-ar mira să fi fost și de la Elcen sau Metrorex, băteau câmpii

“Am rămas consternat de careu. Fix ca acum 30 de ani. Ticseală maximă de părinți cu copii, gălăgie, iar directoarea cu reprezentanții primăriei, poliției, bisericii, nu m-ar mira să fi…
Vezi articolul

Mircea Miclea, soluții pentru lecții online eficiente: Să avem înregistrate părți din lecțiile predate, pe care le oferim elevilor îmbogățite prin comentariile noastre în timp real / Elevii au o minte hibridă și va trebui să construim instrumente și lecții hibride

Elevii au o minte hibridă și va trebui să construim instrumente și lecții hibride, spune profesorul universitar Mircea Miclea, psiholog și fost ministru al Educației. Acesta a participat la un…
Vezi articolul