Vizitele la muzeu sau mersul la teatru nu au nicio influență asupra rezultatelor elevilor în examenele de final de liceu – studiu britanic

4.337 de vizualizări
Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Activități precum mersul cu familia la teatru sau vizitele la muzeu nu îi ajută pe copii să ia note mai mari, cel puțin nu la examenele de final de studii preuniversitare, potrivit unei noi cercetări britanice, semnalate recent de The Guardian. Aceasta încearcă să răspundă considerațiilor potrivit cărora elevii din medii favorizate ar avea de câștigat, la nivel de note, ca urmare a posibilității de a participa la astfel de activități culturale.
  • Studiul, realizat de cercetători de la Universitatea din Sussex, urmărește să evalueze impactul pe care îl are “capitalul cultural” asupra rezultatelor copiilor și să explice elemente ale inegalității între elevii provenind din medii avantajate sau sărace.

Dacă participarea la astfel de acțiuni culturale, precum mersul la muzeu sau la spectacole, nu au un impact observabil asupra rezultatelor elevilor, alte activități, precum lectura – atăt de către copii, cât și de către părinții acestora -, au o influență asupra notelor obținute la examene. Cititul, mersul la bibliotecă sau discutarea, acasă, a unor subiecte legate de lectură tind să întărească rezultatele la examenele de final de studii preuniversitare (GCSE, în cazul Marii Britanii).

Potrivit studiului citat, “Este tentant să teoretizăm că vizitele la muzeu sau în locații istorice ar putea ajuta la trezirea interesului pentru istorie și că vizitele la teatru ar putea, în mod similar, cultiva învățarea prin arta teatrală. Dar, la o privire mai atentă, este dificilă descrierea, într-o formulă plauzibilă, a mecanismelor prin care expunerea la anumite activități extracuriculare ar influența rezultatele la alte subiecte GCSE”.

Foto © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Incredibil cum găsiți așa studii, ați găsit studii că nici școală nu e buna la nimic sau că cititul dăunează și cărțile primite gratis la școală le distrug spatele copiilor, studii dinastea ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Principalii indicatori pentru Educația din România

În jumătate dintre localitățile fără niciun caz de Covid-19 raportat, elevii nu pot merge la clasă pentru că școlile au sub 60% dintre angajați vaccinați / În 3 comune, semnalul de telefonie necesar școlii online e slab sau inexistent

Un număr de 46 de localități din România au fost identificate de Edupedu.ro ca având zero cazuri de Covid-19 raportate (rată de infectare 0,00 la mie), conform datelor agregate de…
Vezi articolul

Copiii din România au înregistrat, în doi ani de pandemie, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mari decât în cazul elevilor din Europa de Vest sau chiar din Republica Moldova – studiu McKinsey / România – întârzieri similare cu cele din Polonia, Ucraina sau mai multe țări africane

Elevii din România au înregistrat, în primii doi ani de la declanșarea pandemiei Covid-19, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mult decât media pentru Europa și Asia Centrală, potrivit…
Vezi articolul