World Vision România îi propune premierului Cîțu două modele de investiții care dau rezultate în educație – burse și educație remedială cu masă caldă

993 de vizualizări
Foto: World Vision România
Foto: World Vision România
Burse care să acopere o parte din nevoile de bază ale elevilor și programe remediale însoțite de masă caldă sunt două exemple de investiții eficiente în educație, propuse, marți, de World Vision România premierului Florin Cîțu. Organizația reacționează astfel la declaraţia făcută săptămâna trecută de șeful guvernului, în care acesta a subliniat faptul că nu doreşte investiţii fără rezultate în educaţie.

Cele două exemple de proiecte pe care organizația le propune în baza propriei experiențe:

În legătură cu efectele burselor care să acopere parțial nevoile de bază ale elevilor, organizația arată că “rata de promovare a examenului de bacalaureat în rândul bursierilor Fundației a fost cu cel puțin 20% peste cea de la nivel național – rural şi urban, în fiecare an din 2009 încoace”.

Despre educația remedială făcută “constant și susținut”, World Vision arată că, în anul școlar 2019-2020, “35% dintre elevi (participanți la programele fundației – 20.000) și-au îmbunătățit rezultatele școlare, iar 53,5% le-au menținut la același nivel, chiar dacă activităţile de educaţie remedială au fost organizate online în cea de-a doua jumătate a anului”.

Comunicatul integral:

World Vision România pune la dispoziţia Guvernului României o serie de modele de investiţii în educaţie care şi-au dovedit eficienţa şi rezultatele în ultimii ani

Bucureşti, 27 iulie 2021. Ca urmare a declaraţiei făcute săptămâna trecută de premierul României Florin Cîţu care a subliniat faptul că nu doreşte investiţii fără rezultate în educaţie, World Vision România, organizaţie cu expertiză de peste 30 de ani în proiecte educaţionale realizate pentru copiii vulnerabili din mediul rural, pune la dispoziţia Guvernului o serie de modele de investiţii în educaţie care şi-au dovedit eficienţa clară şi rezultatele de-a lungul timpului.

Modelele sunt implementate de către fundaţie, însă au un impact cantitativ şi geografic limitat, din cauza resurselor financiare limitate. Dacă acestea ar fi preluate de către Guvern ar putea deveni modele naţionale, cu rezultate extrem de bune. Important de menţionat este faptul că rezultatele investiţiei în educaţie se văd însă pe termen lung, nu pot fi măsurate imediat, iar evaluarea acestor rezultate trebuie făcută ţinând cont atât de impactul social, nu doar bugetar şi contabil.

World Vision România consideră că investiţia în educaţie, cu programe dedicate pe cicluri de învăţământ, este singura şansă pentru ca această generaţie şi cele care vor urma să aibă un viitor în România.  Educaţia stă, de altfel, la baza tuturor celorlalte sectoare ale economiei, care nu au cum să fie eficiente şi de la care nu vom putea obţine performantă în lipsă de personal educat şi specializat. Pentru a ajunge la o investiţie eficientă în educatie avem nevoie să înțelegem și să definim ce înseamnă rezultate în educație, este nevoie de reforme, viziune, gândire strategică, asumarea responsabilităţii asupra atingeriii rezultatelor de către toate părţile implicate, nu doar de către autorităţi. Însă, pentru a se ajunge la rezultate, investiţia  în educație si cercetare este o condiţie esenţială şi singura care poate genera salturi  la nivelul unei societăți.  Toate acestea sunt și mai importante în contextul în care banii pe care îi investim în acest moment în educaţie ne plasează la coada clasamentului în Uniunea Europeană”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Conform Raportului de Ţară al Comisiei Europene din 2020 cheltuielile cu educația  rămân printre cele mai mici din UE (2,8 % din PIB față de media UE de 4,6 %), mai ales la nivel preșcolar și primar, care reprezintă doar 21,8 % din buget (media UE fiind de 32 %). În contrast, conform Eurostat Danemarca alocă 7,33%, Finlanda 6%, Franţa 5,45%, Polonia 4,56%, Ungaria 4,19%. În Marea Britanie s-a înfiinţat un program naţional de meditaţii online şi un fond naţional de recuperare a educaţiei în valoare de 1,3 miliarde de USD.

Modele eficiente de investiţie în educaţie propuse de World Vision România

  1. Liceu. Modelul Vreau în clasa a 9-a: Cum fac 350 de lei pe lună diferenţa

Aproape 4.000 de elevi din mediul rural, proveniți din familii fără posibilități materiale, au fost sprijiniți în ultimii 13 ani prin acest program în care World Vision a investit, cu ajutorul donatorilor săi, peste 3,14 milioane de dolari americani.  Rezultatele arată cât de importantă este investiţia în educaţie. Rata de promovare a examenului de bacalaureat în rândul bursierilor Fundației a fost cu cel puțin 20% peste cea de la nivel național – rural şi urban, în fiecare an din 2009 încoace. Foarte important, trei din patru bursieri ai programului „Vreau în clasa a 9-a” își continuă studiile la facultate, în timp ce la nivel național, doar 8 din 100 de elevi din mediul rural reușesc să termine o facultate.

Practic, acest proiect oferă burse lunare elevilor burse lunare de 350 de lei, care acoperă pe de o parte nevoile de bază ale acestora (transport, cazare, mâncare), însă extrem de important le formează acestora abilităţi de viaţă independentă prin participare în programe de consiliere vocaţională şi activităţi de dezvoltare personală, programe de internship şi stagii de practică oferite de companiile partenere, voluntariat şi implicare civică, activităţi de mentorat, activităţi culturale şi tabere de vară pe diferite tematici. În acest an şcolar, peste 150 de voluntari au susţinut peste 2.000 de sesiuni de meditaţii, elevii au participat la sesiuni de consiliere vocaţională şi, în plus, psihologii din program au susţinut 2.400 de şedinţe de consiliere individuală.

2. Ciclul primar şi gimnazial: Programe susţinute, pe termen lung, de educatie remedială şi masă caldă

Educația remedială făcută în mod constant și susținut, ca parte din programe educaționale ample, a avut rezultate asupra nivelului de pregătire al copiilor chiar și într-un an ca 2020, în care activitățile școlare s-au desfășurat aproape exclusiv online. Astfel, în anul școlar 2019-2020, Fundația World Vision România a sprijinit peste 20.000 de copii din mediul rural din peste 400 de şcoli. O analiză a impactului programelor Fundației World Vision România, care includ și o componentă de educație remedială, arată că datorită acestora 35% dintre elevi și-au îmbunătățit rezultatele școlare, iar 53,5% le-au menținut la același nivel, chiar dacă activităţile de educaţie remedială au fost organizate online în cea de-a doua jumătate a anului.

Elevii din categoriile cele mai vulnerabile au avut întotdeauna nevoie de educaţie remedială. World Vision România derulează astfel de programe în şcolile de la sate cu mult înainte de pandemie, iar impactul a fost unul major: în anul şcolar 2018 – 2019, peste 50% dintre copiii din programele World Vision şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare.”


1 comment
  1. Curat deontologie jurnalistică. N-am spus nimic așa grav că să nu publicați comentariul. Însă va iert, am fost ziarist și știu cum stau treburile…:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reacție a FSLI, la “descinderea” ministrului Educației în școli: Multe cadre didactice s-au simțit în ipostaza neplăcută în care a fost doamna învățătoare și au privit gestul ministrului ca pe unul de imagine

Reacție a Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, în a 5-a zi de la vizita inopinată a ministrului Educației, însoțită de presă, în școli din Ialomița. “Controalele au căpătat forma unor…
Vezi articolul

Gândire de Ev Mediu: Biserica Ortodoxă din Moldova, subordonată Rusiei, lansează într-un document oficial teorii ale conspirației cu Bill Gates, antene 5G și vaccin cu microcip

Biserica Ortodoxă din Moldova, subordonată Patriarhiei Moscovei, a lansat într-o adresă oficială către autoritățile statului toate marile teze conspiraționiste promovate de propaganda rusă în perioada pandemiei. Astfel, ierarhii moldoveni, în…
Vezi articolul

Examene la colegii după Evaluarea Națională, care devine obligatorie pentru toți elevii, din 2024, limba română – probă distinctă la bacalaureat din 2027, anunță Sorin Cîmpeanu după discuții cu sindicatele / Decizii și pentru filiera liceelor, palatele și cluburile copiilor, elevii cu cerințe educaționale speciale

“Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului…
Vezi articolul