World Vision: Unul din doi elevi de la liceele tehnologice nu promovează Bacalaureatul

1.007 vizualizări
Foto: © Igor Akimov | Dreamstime.com
Puțin peste 50% dintre elevii de la liceele tehnologice din România au reușit să promoveze anul acesta examenul de Bacalaureat, conform datelor transmise de Ministerul Educației, scrie World Vision România într-un comunicat de presă. Comparativ, în liceele teoretice rata de promovare a fost de 86,3%. 

Pentru un elev dintr-un liceu tehnologic, statul român oferă mai mult cu 200 de lei pe an (6.319 de lei în total) față de suma acordată unui elev dintr-un liceu teoretic (6.111 de lei în total).

Astfel, World Vision România împreună cu Mega Image vin în sprijinul a 220 de elevi din Liceul Tehnologic “Cezar Nicolau” Brănești, județul Ilfov, județul cu cea mai mică rată de promovare la Bacalaureat (47.8% în 2021). Concret, tinerii vor beneficia de burse și de stagii de practică, în funcție de nevoile elevilor și de tipul de clase, pe toata perioada anului școlar 2021-2022.

Bursele acoperă costurile pentru meditații la materiile pentru Bacalaureat și alte discipline de interes pentru elevi pe parcursul întregului an școlar curent. Totodată, vor include sesiuni de educație non-formală (programe de mentorat cu specialiști din diverse domenii, consiliere de carieră – inclusiv pentru alegerea facultății și găsirea unui loc de muncă, educație financiară, tehnici pentru public speaking), cât și consiliere psihologică. 

Toate activitățile de consiliere și de educație-nonformală vor fi susținute de asistenți sociali, psihologi și alți specialiști externi contractați de World Vision România. Proiectul a început în acest an școlar și se va încheia în august 2022. Activitățile de educație nonformală se desfășoară lunar. 

De asemenea, stagiile de practică vor dura între trei săptămâni și nouă săptămâni, timp de șase ore pe zi, și se vor desfășura într-un spațiu comercial pentru elevii cu profil economic sau sub îndrumarea unor fermieri pentru elevii cu profil agricol, mai transmite organizația.

Foto: © Igor Akimov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Acesti copii (nu toti, dar multi dintre ei) se chinuiesc in clasa , la indiferent ce materie, se plictisesc pentru ca nu pricep cuvintele, nu sunt in stare sa citeasca, cum ar putea sa-si invete acasa lectiile sau cum sa-si faca temele?
    Acest lucru are la baza prostia calificativelor din clasele mici si imposibilitatea de repetare a claselor la acelasi nivel (ideal este sa nu mai treaca de clasa 1 daca nu scriu si citesc). Dupa 4 ani e prea tarziu sa mai recupereze ceva si ajung la liceu, unde nu exista limita a notelor pentru a intra la liceu. Si asa se explica logic rezultatele de mai sus din articol. La liceu ar trebui sa intre cu minim nota 5 la toate probele de examen.

  2. Si cine este de vina ca elevii care iau sub media 5 la evaluarea nationala la sfarsitul clasei a opta, sunt propulsati catre liceele tehnologice???
    In loc sa se desfiinteze unele licee tehnologice (sau sa se transforme integral in scoli de meserii), se cauta elevi care sa le umple clasele.

  3. Logic! Cei care fac programele școlare, manualele și materia de examen au predat vreodată la un liceu tehnologic? Un reportaj al unei televiziuni cunoscute arăta elevi din licee tehnologice care silabisesc. Ok, există! Nu putem băga capul în nisip, ca struțul. Există din plin. Cum îi poate ajuta programa? Cum îi poate ajuta manualul de limbă și literatură română? Parcă și aud persoane vociferând: „Păi trebuia ca până la această vârstă să citească cursiv!”
    Da, ar fi trebuit. Însă dacă un pieton traversează strada aiurea, e accidentat și nimerește la spital i se refuză îngrijirea medicală pentru că n-a trecut pe zebră? Și-n tot acest timp, în Finlanda, manualele sunt date la reciclat dacă elevii nu le înțeleg.
    La noi… na, ca la noi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și Universitatea din București – singurele universități românești incluse în ediția din acest an a QS World University Rankings

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj și Universitatea din București sunt singurele instituții de învățământ superior din România care figurează în QS World University Rankings 2021, unul din principalele clasamente ale universităților…
Vezi articolul

Cazul „taxa pe xerox”, expus de o elevă din Mangalia. „Nu poate nimeni să vă plătească aceste teste. Astea sunt ale voastre, personale”, așa explica directoarea Liceului Callatis, într-o înregistrare, de ce „gratuitatea învățământului” nu înseamnă și multiplicarea la copiatorul de la secretariat a unor teste sau materiale școlare

“Fiecare să dea suma respectivă. Împărțiți frumos între voi toți și atâta este. La fiecare disciplină este cel mult treizeci de bani sau cincizeci de bani”. Așa spune o doamnă…
Vezi articolul

Ministerul Educației anunță că a trimis la Guvern proiectele de înființare a Institutului de Științe ale Educației și a Centrului Național pentru Curriculum, la un an după ce le-a pus în consultare publică / Reforma instituțională promisă de legile educației Deca-Iohannis, zero până acum

Proiectele de hotărâri de guvern (HG) de reînființare a Institutului de Științe ale Educației (IȘE) și de înființare a Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare (CNCE) au fost trimise la…
Vezi articolul
Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime

Pentru sporul de condiții vătămătoare dat profesorilor, ministra Educației a decis ca aplicația de salarizare să fie deblocată doar unde există sentințe – document / În martie, reprezentanții Ministerului Educației susțineau în mod mincinos că aplicația de salarizare a permis mereu plata acestui spor

În privința sporului de condiții vătămătoare, aplicația de salarizare a personalului din Învățământ va fi deblocată doar pentru salariații unde există sentințe, potrivit unui ordin de ministru. Este vorba de…
Vezi articolul

EXCLUSIV Președintele UDMR, Kelemen Hunor: Sunt categoric împotriva amnistierii plagiatorilor / Surse: deputații UDMR au votat în favoarea amendamentului la ședința Comisiei de Învățământ de luni

Președintele Uniunii Democrate a Maghiarilor din România, Kelemen Hunor, a răspuns la o întrebare trimisă de Edupedu.ro spunând că este „categoric împotriva” amendamentului care i-ar amnistia pe plagiatorii cu teze…
Vezi articolul