Elevii din 12.610 școli din toată țara încep anul școlar după scenariul verde, restul vor învăța conform scenariilor galben sau roșu

1.414 vizualizări
Transport gratuit pentru elevi
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
La nivel național, 12.610 de unități de învățământ în Scenariul 1, 4.892 în Scenariul 2 și 238 intră în scenariul 3, a anunțat astăzi Ministerul Educației într-un comunicat de presă.

Decizia a fost luată în urma propunerilor înaintate de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, comitetele județene/al municipiului București pentru situații de urgență (CJSU/CMBSU).

Ce presupun scenariile:

12.610 de unități de învățământ în Scenariul 1: participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

4.892 de unități de învățământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

238 unități de învățământ în Scenariul 3: participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

– 7 unități de învățământ în scenarii mixte (S2+S3) Varianta aceasta s-a aprobat avându-se în vedere situațiile specifice din fiecare unitate. Unele dintre unități se află în curs de reabilitare și altele au cazuri medicale particulare la clasă, astfel încât impun învățarea online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ au adoptat propunerile în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate la nivel național de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică (comunicată în data de 7 septembrie), de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Potrivit respectivei analize, în 2.728 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mic de 1 la 1.000 de locuitori, în 410 localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, se situează între 1 și 3 la 1.000 de locuitori, iar în 43 de localități numărul de cazuri de noi îmbolnăviri, confirmate în ultimele 14 zile, este mai mare sau egal cu 3 la 1.000 de locuitori.

Potrivit Ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Citește și:
LISTA Cum începe școala în București – Elevii din 24 de școli și grădinițe debutează 100% online, în scenariul roșu. 595 de școli sunt în scenariul galben, adică vor face cursuri în sistem hibrid

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pregătirea universităților din UE pentru viitor: “Astăzi, societatea europeană are nevoie mai mult ca oricând de contribuția universităților și a altor instituții de învățământ superior”

Au fost aprobate două inițiative: o propunere a Comisiei de recomandare a Consiliului Europei privind crearea de punți pentru o cooperare europeană eficace în domeniul învățământului superior – ambele vor…
Vezi articolul

Cărți de joc și rummy la ora de chimie, metode folosite pentru apropierea elevilor de “noțiunile aride”. Greta Predoi, directoarea școlii din comuna Butea, județul Iași, care a eradicat abandonul și are promovare aproape completă la examene: Încerc să fac legătura cu viața / În decembrie, am făcut un proiect de studiu la mall

Elevii de clasa a VIII-a care învață la Școala Gimnazială din comuna Butea, județul Iași, au incluse în orar ore de pregătire suplimentară la disciplinele de examen, după cum a…
Vezi articolul

Ludovic Orban se contrazice cu privire la motivele menținerii after school-urilor deschise și închiderii școlilor: În after school-uri nu a existat un număr semnificativ de infectări și after school-urile sunt în afara procesului educațional / Nu prezența la școală pune probleme de infectare

Ludovic Orban folosește același argument pentru a motiva atât decizia de menținere deschisă a after school-urilor, cât și pe cea de închidere a școlilor. “After school-urile sunt în afara procesului,…
Vezi articolul