Articol recomandat de World Vision în cadrul programului Young Leaders, finanțat de Uniunea Europeană

12 adolescenți fac “școala de lideri” cu ajutorul World Vision și a cinci jurnaliști cu experiență în presa scrisă, online și televiziune, dar și a unor specialiști în comunicare și advocacy, prin programul Young Leaders Speak Out for European Values, finanțat de Uniunea Europeană

1.466 de vizualizări
Foto: World Vision România
12 adolescenţi se pregătesc să devină lideri ai Europei. Tinerii sunt susţinuţi, încurajaţi şi îndrumaţi să-şi cunoască şi să-şi ceară drepturile atunci când acestea le sunt încălcate. Mai ales că aceşti 12 adolescenţi, membri ai Consiliului Consultativ al Copiilor, reprezintă vocea celor circa 40.000 de copii din județele Cluj, Dolj, Ialomiţa, Vaslui şi Vâlcea. Vorbim despre copii ce provin din zone defavorizate, din comunități vulnerabile, care au nevoie să fie  protejaţi şi ajutaţi de cei care îi înţeleg cel mai bine – copiii de vârsta lor.

Din cauza pandemiei, întâlnirile dintre tineri şi mentorii lor se desfăşoară online, cu un grad mare de participare. Tinerii care fac parte din proiect dau dovadă de responsabilitate şi implicare, făcându-şi timp să participe la aceste sesiuni, în ciuda programului şcolar încărcat (unii dintre ei fiind în anii terminali). Mai mult decât atât, chiar şi în vacanţă tinerii nu se dau în lături atunci când vine vorba despre cursurile Young Leaders Speak Out for European Values. Pentru că acestea înseamnă, dincolo de informaţiile împărtășite, şi exerciţiu practic în demersul lor de a deveni viitorii lideri ai Europei.

Jurnalistul-cetăţean, apărător al drepturilor

Primul jurnalist care le-a împărtăşit tinerilor informaţii de culise ale acestei profesii este Mihai Peticilă, fondator EduPedu.

“Diferenţa dintre un comunicator şi un jurnalist: jurnalistul poate să dărâme o imagine, dacă descoperă că e ceva în neregulă, în vreme ce comunicatorul o creează!este punctul de la care a pornit jurnalistul.

Un alt mentor al tinerilor angrenaţi în program este Florinela Iosip, jurnalist la Şcoala9 / Libertatea. Ea le-a vorbit tinerilor pentru importanţa de a fi jurnalist-cetăţean: “Să nu vă fie frică să puneţi întrebări. Autorităţile sunt obligate să vă răspundă! Să nu vă fie frică de faptul că aţi putea părea neştiutori! Sunteţi tineri! E normal să nu știți anumite lucruri. De-asta puneţi întrebările!”, i-a încurajat ea.

Despre program

Young Leaders Speak out for European Values este un proiect lansat de Fundația World Vision România, finanțat de Uniunea Europeană. Scopul acestuia este de a sprijini angajamentul copiilor în procesele democratice și de a susține importanța reprezentării copiilor și a implicării cetățenești cu privire la teme de interes comun în Uniunea Europeană. Proiectul are o durată de un an şi vizează copiii cu vârste între 14 și 18 ani din zonele rurale, în special din cele defavorizate.

Copiii şi tinerii, factori de decizie în mai multe ţări

Programe similare se derulează şi în alte ţări, cum ar fi Irlanda, Findanda, Malta şi Germania. Perspectiva copiilor este considerată valoroasă și este solicitată în toate stadiile de planificare, implementare și evaluare a politicilor care îi privesc direct. De asemenea, tinerii participă la luarea deciziilor cu impact local. Prin programul Young Leaders Speak Out for European Values, România se aliniază practicilor eficiente ale ţărilor care pun mare preţ pe părerile copiilor atunci când iau decizii cu privire la viitorul acestora.

*Acest articol face parte din proiectul „Young Leaders Speak out for European Values”, finanțat de Uniunea Europeană, în cadrul căruia EduPedu.ro este partener media. Conținutul acestei publicații este responsabilitatea exclusivă a Fundației World Vision România și nu reflectă neapărat opinia Uniunii Europene.


1 comment
  1. Nu numai copiii din medii defavorizate au nevoie de mentorat pentru a-și cunoaște drepturile!
    Majoritatea de astăzi a adulților sunt analfabeți din punct de vedere juridic!
    Nu cunosc de loc legile!
    Este un domeniu de real interes pentru societate ca cetățenii să-și cunoască drepturile și obligațiile legale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nature: Ce e de făcut atunci când știința produce numeroase recomandări privind acoperirea pierderilor educaționale cauzate de criza Covid-19, dar puțini le pun în practică? Profesorii să fie învățați încă din formarea inițială să apeleze în munca lor la studii și cercetări

Pandemia a provocat tulburări grave în procesul de învățare pentru 1,6 miliarde de elevi, iar pierderile de învățare sunt majore, însă puține școli și sisteme de învățământ fac eforturi substanțiale…
Vezi articolul

Cum putem liniști copiii în fața războiului – sfaturi de la Centrul de Asistență Educațională Iași. “Principalul reper al copilului este părintele. Un părinte calm, echilibrat creează un sentiment de siguranță” pentru copil

În fața situației de război, copiii rămân cu cele mai multe traume, într-o experiență care marchează individul pe viață. În acest sens, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE)…
Vezi articolul

Creator implicat – experiențe practice și viitorul economiei circulare. Conferință online LIVE, joi de la ora 15:00, cu Ministrul Mediului și mai mulți experți implicați în domeniu – înscrierile sunt deschise

Educația ecologică a populației este cheia de boltă în realizarea de către România a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă în domeniul Mediului și implicit a tranziției către o economie circulară. România…
Vezi articolul

DOCUMENT Educația să primească 3 miliarde de euro – 10% din Planul Național de Redresare și Reziliență, cere Federația părinților într-o scrisoare adresată premierului Cîțu / Alocarea a 3% sau 6% “e insuficientă pentru necesitățile educației”

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar (FNAP-IP) îi solicită premierului Florin Cîțu, într-o scrisoare deschisă, să aloce educației 10% din suma totală de 30,5 miliarde euro din…
Vezi articolul