13 universități românești, incluse în Times Higher Education Impact Rankings 2022. Universitatea Babeș-Bolyai și ASE București – primele la nivel național

10.468 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Treisprezece universități românești, în frunte cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și ASE București, sunt incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking, ce are în vedere gradul de îndeplinire, de către instituțiile de învățământ superior din lume, a obiectivelor ONU de dezvoltare durabilă și impactul acestor instituții asupra societății.

Cele mai multe universități românești sunt incluse în a doua parte a clasamentului, care cuprinde 1.406 instituții din întreaga lume. Astfel, în top 300 nu apare nicio universitate românească, în segmentul 301-600 apar trei, între 601 și 1000 apar 4, iar restul de șase universități luate în considerare – pe pozițiile 1000+.

Top universități românești în Times Higher Education Rankings 2022:

301-400 – Universitatea Babeș-Bolyai

301-400 – ASE București

401-600 – Universitatea din București (aflată pe prima poziție anul trecut)

601-800 – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

801-1000 – Universitatea Dunărea de Jos din Galați

801-1000 – Universitatea Politehnica București

801-1000 – USAMV Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea George Emil Palade din Târgu Mureș

1001+ – Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa

1001+ – Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu

1001+ – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava

1001+ – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea Transilvania din Brașov

Top 3 universitati romanesti in THE Impact Rankings 2022 – Sursa: Times Higher Education

Față de anul trecut, când clasamentul general a fost mai restrâns (1.115 universități) singurele creșteri notabile sunt ale liderilor UBB și ASE București, pe când Universitatea din București, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Dunărea de Jos și celelalte instituții prezente și în ediția precedentă a rankingului au înregistrat scăderi semnificative.

Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. Topul evidenţiază impactul universităţilor asupra societăţii, pe baza succesului acestora în atingerea unor obiective precum ‘Good Health and Wellbeing’, ‘Gender Equality’, ‘Decent Work and Economic Growth’, ‘Reduced Inequalities’ sau ‘Peace, Justice and Strong Institutions’, ‘Partnership for the Goals’. Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. 

  • La obiectivul “Educație de calitate”, ce măsoară contribuția universităților la învățământul pe tot parcursul vieții, la cercetarea pedagogică și angajamentul față de educație incluzivă, în top 100 global apare Universitatea Babeș Bolyai, pe poziția 50. Următoarele clasate, pe poziții cuprinse în intervalul 201-300, sunt Universitatea din București, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Politehnică din București și Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava.

Ediția de anul acesta a rankingului global este dominată de universități din Australia, SUA, Canada, Arabia Saudită, Malaysia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Japonia, astfel:

1. Western Sydney University

2. Arizona State University

3. Western University – Canada

4. King Abdulaziz University (Arabia Saudită)

=4. Universiti Sains Malaysia

6. University of Auckland

7. Queen’s University (Canada)

8. Newcastle University

9. University of Manchester

10. Hokkaido University


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Examen clinic general și psihiatric, obligatorii pentru personalul care predă și cel auxiliar din universități / Modelul de certificat medical pe care trebuie să îl obțină anual – proiect

Personalul didactic de predare și didactic auxiliar din învățământul superior este obligat să obțină un Aviz medical în urma unui control medical individual (examen clinic general și psihiatric), care se…
Vezi articolul

Conflict deschis între Consiliul Rectorilor și Ministerul Educației: Rectorii propun oficial referendum pentru a decide dacă elimină Ministerul nu doar din procesul de acordare a diplomelor de doctor, ci și din abilitări

Rectorii vor să scoată Ministerul Educației din procesul de acordare a titlurilor de doctor și a atestatului de abilitare. Într-un demers fără precedent, Consiliul Național al Rectorilor condus de liberalul…
Vezi articolul
Admitere liceu 2020

Ordonanța de Urgență pentru registrul matricol paralel de la Academia SRI limitează controlul diplomelor emise, determină lipsă de transparență cu privire la studenții civili, potrivit ANOSR

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) contestă înființarea unui Registru matricol paralel al Academiei Naţionale de Informaţii „Mihai Viteazul”, aprobată în ședința de Guvern pe data de 27…
Vezi articolul

Universitățile pot să obțină aproape 22 de milioane de euro prin PNRR pentru investiții în gestionarea eticii universitare: formare de profesori, softuri antiplagiat, scannere OCR și abonamente de acces la resurse electronice – ghid lansat de Ministerul Educației în consultare publică

Un ghid al solicitantului pentru “digitalizarea managementului eticii universitare” a fost lansat de Ministerul Educației (ME) în consultare publică, potrivit unui anunț de pe site-ul instituției, edu.ro. Banii, 22 de milioane…
Vezi articolul