13 universități românești, incluse în Times Higher Education Impact Rankings 2022. Universitatea Babeș-Bolyai și ASE București – primele la nivel național

9.567 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Treisprezece universități românești, în frunte cu Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și ASE București, sunt incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking, ce are în vedere gradul de îndeplinire, de către instituțiile de învățământ superior din lume, a obiectivelor ONU de dezvoltare durabilă și impactul acestor instituții asupra societății.

Cele mai multe universități românești sunt incluse în a doua parte a clasamentului, care cuprinde 1.406 instituții din întreaga lume. Astfel, în top 300 nu apare nicio universitate românească, în segmentul 301-600 apar trei, între 601 și 1000 apar 4, iar restul de șase universități luate în considerare – pe pozițiile 1000+.

Top universități românești în Times Higher Education Rankings 2022:

301-400 – Universitatea Babeș-Bolyai

301-400 – ASE București

401-600 – Universitatea din București (aflată pe prima poziție anul trecut)

601-800 – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

801-1000 – Universitatea Dunărea de Jos din Galați

801-1000 – Universitatea Politehnica București

801-1000 – USAMV Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea George Emil Palade din Târgu Mureș

1001+ – Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa

1001+ – Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu

1001+ – Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava

1001+ – Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca

1001+ – Universitatea Transilvania din Brașov

Top 3 universitati romanesti in THE Impact Rankings 2022 – Sursa: Times Higher Education

Față de anul trecut, când clasamentul general a fost mai restrâns (1.115 universități) singurele creșteri notabile sunt ale liderilor UBB și ASE București, pe când Universitatea din București, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Dunărea de Jos și celelalte instituții prezente și în ediția precedentă a rankingului au înregistrat scăderi semnificative.

Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. Topul evidenţiază impactul universităţilor asupra societăţii, pe baza succesului acestora în atingerea unor obiective precum ‘Good Health and Wellbeing’, ‘Gender Equality’, ‘Decent Work and Economic Growth’, ‘Reduced Inequalities’ sau ‘Peace, Justice and Strong Institutions’, ‘Partnership for the Goals’. Criteriile în funcţie de care sunt clasificate instituţiile de învăţământ superior în topul Times Higher Education Impact Rankings au la bază cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale Naţiunilor Unite. 

  • La obiectivul “Educație de calitate”, ce măsoară contribuția universităților la învățământul pe tot parcursul vieții, la cercetarea pedagogică și angajamentul față de educație incluzivă, în top 100 global apare Universitatea Babeș Bolyai, pe poziția 50. Următoarele clasate, pe poziții cuprinse în intervalul 201-300, sunt Universitatea din București, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Universitatea Politehnică din București și Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava.

Ediția de anul acesta a rankingului global este dominată de universități din Australia, SUA, Canada, Arabia Saudită, Malaysia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Japonia, astfel:

1. Western Sydney University

2. Arizona State University

3. Western University – Canada

4. King Abdulaziz University (Arabia Saudită)

=4. Universiti Sains Malaysia

6. University of Auckland

7. Queen’s University (Canada)

8. Newcastle University

9. University of Manchester

10. Hokkaido University


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Numărul studenților refugiați din Ucraina, în România, s-a dublat în ultimele 4 zile, ajungând la 10.000 – anunță ministrul Educației la reuniunea miniștrilor învățământului superior și cercetării din UE, de la Marsilia

Numărul studenților veniți din Ucraina, în România, în ultimele 4 zile ajuns la “aproape 10.000“, le-a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, omologilor săi din Uniunea Europeană, potrivit unui comunicat al…
Vezi articolul

Povestea Teodorei Dumitru, studentă la medicină în Spania: Din cauza diagnosticului meu, nu am putut niciodată să scriu de mână. Am ales să dau la medicină, în ciuda faptului că mi s-a spus că cineva „ca mine” nu poate fi doctor. Simt că pentru asta m-am născut

Maria Teodora Dumitru fost diagnosticată la vârsta de un an cu paralizie cerebrală și tetrapareză spastică, în cuvintele ei: “merg pe patru roți”. A obținut media de intrare la liceu…
Vezi articolul

Facultățile vor primi o instrucțiune de la Ministerul Educației să treacă activitatea în online, din 25 octombrie până pe 5 noiembrie – decizia Comitetului pentru Situații de Urgență

Ministerul Educației urmează să trimită instituțiilor de învățământ superior o instrucțiune prin care se va recomanda trecerea în sistem online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021 – 05.11.2021, potrivit deciziei…
Vezi articolul
Masteratul la distanță

Asociația cercetătorilor Ad Astra cere un set de standarde minimale, pe domenii, care să fie aplicate de Consiliul de atestare a titlurilor universitare – CNATDCU – scrisoare deschisă

Asociația cercetătorilor români Ad Astra a transmis Ministerului Educației o scrisoare deschisă prin care cere “sprijinirea activității Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU)”, printr-un set…
Vezi articolul