264 de elevi ucraineni de clase primare învață la Colegiul „Mihai Viteazul” din București, în clase speciale unde predau profesori ucraineni / Ministrul Educației vrea să extindă acest model de predare

2.423 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a vizitat luni, pentru a doua oară Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Capitală, unde a crescut numărul elevilor ucraineni care învață cu profesori din țara lor în limba maternă. De data aceasta vizita a fost alături de comisarul european pentru mediu, oceane și pescuit, Virginijus Sinkevičius, potrivit unui comunicat de presă al ministerului. La începutul luni aprilie tot la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, ministrul a fost împreună cu Nicolas Schmit, comisar pentru muncă și drepturi sociale.
  • În data de 8 aprilie, 1.497 de elevi din Ucraina erau înscriși în calitate de audienți în unități școlare din România.

În urmă cu 2 săptămâni, când ministrul Educației a vizitat Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Capitală, erau 227 de elevi ucraineni înscriși, care învățau în 8 clase speciale, după curriculum ucrainean, cu profesori din Ucraina, refugiați. Luni, 11 aprilie, numărul elevilor ajungea la 264.

Inițiativa aparține unor învățătoare din Ucraina, care au solicitat spațiu pentru desfășurarea activităților. Elevii sunt în clasele primare (grupa de vârsta 7 -11 ani). S-au constituit 8 clase de copii, cu 8 învățătoare.

Ministrul Educației a dat asigurări că acest model va avea continuitate, urmând a fi identificate și alte spații de învățământ în care elevii ucraineni de vârste diferite să își poată desfășura studiile, să beneficieze de un sentiment de stabilitate și normalitate și de o perspectivă.

De asemenea, ministrul a reiterat intenția de a organiza, cu fonduri dedicate din programele operaționale ale Comisiei Europene, programe speciale de învățare a limbii române și de pregătire a integrării în învățământul de masă pentru copiii și tinerii ucraineni ale căror familii decid sa rămână în România pe termen mediu sau lung.

Despre vizita la Colegiul Național Mihai Viteazul din București

Ministrul Educației și comisarul doi oficiali au abordat situația generată de conflictul din Ucraina și sprijinul pe care România îl acordă persoanelor refugiate. Comisarul european pentru mediu, oceane și pescuit a apreciat angajamentul și demersurile Ministerului Educației de a identifica cele mai bune soluții în beneficiul elevilor și tinerilor ucraineni. Comisarul Virginijus Sinkevičius a apreciat măsurile legislative și administrative adoptate de Guvern pentru a asigura copiilor refugiați pe teritoriul României accesul în grădinițe și școli, în aceleași condiții aplicabile și copiilor români.

Totodată, oficialul european a apreciat soluțiile flexibile, alternative, găsite de Ministerul Educației pentru integrarea copiilor și tinerilor ucraineni în sistemul național de învățământ cu profesori din Ucraina, potrivit curriculumului ucrainean, dând ca exemplu situația de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, unde numărul elevilor din cele opt clase speciale crește constant, ajungând acum la 264 de elevi (de la 227 în urmă cu două săptămâni).


1 comment
  1. Bă, cu copiii din România, ce faci? Sunt 4000 de locuri mai puțin față de anul trecut! Îi trimiți la profesională cu nota 9 după 2 ani de chin si pe ucrainieni îi bagi pe nv pe locurile lor și vrei sa mai stea cineva pe cociocul ăsta! Uăă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii…
Vezi articolul

Liderul sindical Marius Nistor critică procedura prin care profesorii ar trebui să declare meditațiile, pusă în dezbatere publică: A veni și a cere de la cine dai meditații din ce clasă și alte date suplimentare, a veni cu un responsabil care să urmărească procedura e deja prea mult. Era necesară o simplă declarație

Liderul Federației Sindicatelor din Educație, Marius Nistor, spune că procedura prin care profesorii din școli și licee ar urma să declare în fiecare an cu cine fac meditații este prea…
Vezi articolul

Răspunsul ministrei Ligia Deca pentru profesorii de la Colegiul „Sf. Sava” care i-au cerut să nu organizeze Bacalaureatul în timpul cursurilor: Nu se poate. Calendarul nu se mai poate modifica. Sunt convinsă că fiecare școală și centru de examen va găsi soluțiile potrivite

Ministra Educației spune că nu se mai pot modifica structura și calendarul BAC-ului 2025 și că fiecare școală va găsi soluții potrivite. Ligia Deca a răspuns luni seara, la TVR…
Vezi articolul

Plățile salariale sunt permise pentru profesorii și cadrele didactice auxiliare care operează mecanismul MATE în PNRAS, conform unei instrucțiuni a ministerului / Cataloagele electronice și platformele de management școlar pot fi achiziționate în aceste proiecte

Profesorii sau cadrele didactice auxiliare care au calificarea să aplice mecanismul MATE vor putea fi plătiți în proiectele PNRAS de către școli, potrivit unei instrucțiuni emise marți de Ministerul Educației,…
Vezi articolul

Club de limbajul semnelor la Liceul Teoretic Alexandru Vlahuță din București, inițiat de o elevă în clasa a XII-a, Armita Modares: Pe lângă elevi participă și profesori și bibliotecara școlii. Am făcut singură afișe, pagină de Instagram pentru club, am contactat o profesoară care să ne predea

O elevă în clasa a XII-a la Liceul Alexandru Vlahuță din București, Armita Modares, a avut ideea de a porni un club în care elevii care doresc pot învăța limbajul…
Vezi articolul