Activități care să dureze între 5-10 minute sunt recomandate pentru copiii din creșe de la grupa mică, cu vârste între 3 luni și un an – ROFUIP 2024

500 de vizualizări
Photo by Lukas: https://www.pexels.com/photo/person-holding-red-and-black-toy-car-3622568/
Copiii de la creșă care au până într-un an ar trebui să ia parte la activități ce durează 5-10 minute, se recomandă în Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ (ROFUIP) 2024. Apoi pe măsură ce copilul crește activitățile pot dura mai mult, se mai precizează în document. Amintim că, potrivit legii Educației, la creșă sunt câte trei grupe de copii de la 3 luni la 3 ani.

Activități care să dureze între 5-10 minute sunt recomandate pentru copii din creșe de la grupa mică cu vârste între 3 luni și un an. Durata activităților poate varia, în funcție de particularitățile copiilor și de interesul manifestat de copil sau de grupul de copii, mai scrie în document.

Aceste precizări nu existau în vechiul ROFUIP 2022 pentru că nu erau reglementate aspecte legate de creșă, acestea fiind la vremea respectivă în subordinea autorităților locale, nu a Ministerului Educației ca acum. Din aprilie 2022, creșele au devenit parte a sistemului de educație, prin hotărârea nr. 566/2022.

Activități care sunt recomandate pentru copiii din creșe de la grupa mică

Astfel, potrivit art. 11 alin (8) din ROFUIP 2024:

„În educația timpurie – nivel antepreșcolar și nivel preșcolar, durata activităților poate varia, în funcție de particularitățile copiilor și, implicit, de interesul manifestat de grupul de copii/copil pentru acestea, de conținutul activităților, precum și în funcție de maniera de desfășurare.

Recomandat este ca, pentru primul interval de vârstă (de la 3 luni la 1 an), durata unei activități să fie de cel mult 5-10 minute, după care, pentru intervalele următoare, durata activității poate crește progresiv, până la 35 minute (5 – 6 ani), respectând prevederile din planul de învățământ din cadrul Curriculumului pentru educație timpurie”.

Împărțirea pe grupe la creșă și grădiniță, prevăzută în legea Educației

Art 23 – alin (1): În învățământul preuniversitar, formațiunile de studiu cuprind grupe sau clase, după cum urmează:

  • Educația timpurie, nivel antepreșcolar:

(i) grupa mică cuprinde, în medie, 7 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 9;

(ii) grupa mijlocie cuprinde, în medie, 12 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 15;

(iii) grupa mare cuprinde, în medie, 14 copii, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 20;

  • Educația timpurie, nivel preșcolar: grupa cuprinde, în medie, 15 preșcolari, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 20;
  • Învățământul special:

(i) pentru antepreșcolari cu sprijin de nivel I-II: grupa de sprijin special cuprinde, în medie, 6 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7;

(ii) pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel I-II: grupa/clasa de sprijin special cuprinde în medie 7 elevi, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 8;

(iii) pentru antepreșcolari cu deficiențe grave de dezvoltare și preșcolari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 4 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 5;

Potrivit legii Educației, nr. 198/2023, atât la creșă cât și la grădiniță copiii sunt împărțiți în câte 3 grupe.

Articolul 15 alin (1):”Învățământul preuniversitar se desfășoară pe următoarele niveluri:

a) educația timpurie (3 luni-6 ani), formată din învățământul antepreșcolar (3 luni-3 ani) și învățământul preșcolar (3-6 ani), ambele cuprinzând grupa mică, grupa mijlocie și grupa mare”.

Cât privește programul copiilor de la grădiniță, ROFUIP 2024 prevede că acesta nu poate să depășească 10 ore pe zi.

Citește și:
OFICIAL Programul copiilor nu poate să depășească 10 ore pe zi la grădiniță, potrivit ROFUIP 2024


2 comments
  1. Pentru zece minute de activitate cu copiii ,ați inventat posturile și plătiți puericultoarele cu studii superioare😃 .

    1. Corect ,au program de 5 ore ,și nu fac nimic ,la grupa mică (bebelusi)spun că nu au ce activități să facă,activitățile se fac doar pe hârtie,de schimbat pampers nu ,cu toate că în metodologie și în fișa postului au îngrijire,supraveghere și educație,nu fac nimic ,în schimb infirmierele s-au îngrijitoarele copii(una la grupă)fac tot și cu copiii și îngrijirea spațiilor,infirmierele au program de 8 ore ,iar toate drepturile sunt la cadrele didactice iar obligațiile la infirmiere,fișa postului unui puericultor este maxim 2 pagini a infirmierelor 5 pagini ,spor neuropsihic îl au doar cadrele didactice,infirmierele nu ,doamnele puericultoare sunt foarte stresate în cele 5 ore,infirmierele timp de 8 ore nu se stresează,legea creselor a fost concepută în birou și pe fantezii care nu corespunde cu realitatea,dar nu ne mai miră nimic !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Cătălin Zaman: Venind din mediul rural, avem copii pe care îi preluăm în clasa a V-a fără să știe să scrie, să citească. Cum să le cerem să extragă idei principale dintr-un text? / Trebuie să acoperim lipsurile, pentru ca mai apoi să putem construi

Uneori profesorii sunt puși în situația de a prelua în clasa a V-a elevi care nu știu să scrie și să citească, fapt care reflectă „hibele sistemului de educație”, a…
Vezi articolul

Elevii din județul Botoșani intră în vacanța de primăvară cu o zi mai devreme: Școlile se închid de joi din cauza viscolului, au decis autoritățile județene / Microbuz școlar cu elevi, blocat în zăpadă miercuri seară

Toate școlile din județul Botoșani își suspendă cursurile joi, 6 aprilie, din cauza ninsorii, după cum a declarat inspectorul general de la Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Botoșani, Bogdan Suruciuc, pentru…
Vezi articolul

Sprijin de 300 de lei pe lună pentru elevii din învățământul profesional și tehnic și programe remediale pentru creșterea nivelului de competență în citit, matematică şi științe, finanțate într-un apel de 140 milioane euro, în consultare publică

Subvenții de 300 de lei pe lună pentru elevii din învățământul profesional și tehnic (ÎPT), sprijin financiar pentru cazare, masă și transport, programe remediale, în special pentru elevii din clasa…
Vezi articolul

Colaborare româno-americană în domeniul inteligenței artificiale, între compania Lockheed Martin și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca / Premierul Ciucă: ”Rolul nostru în regiunea Mării Negre este tot mai relevant”

O colaborare româno-americană în domeniul inteligenței artificiale, între compania Lockheed Martin și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, a fost anunțată marți, printr-un comunicat transmis de Guvernul României, scrie G4Media.ro. Premierul Nicolae…
Vezi articolul