Administrația Trump a eliminat două programe de granturi în valoare de zeci de milioane de dolari, care sprijineau dezvoltarea profesorilor, scrie Edweek.org. Ultima oară când a avut loc selecția școlilor, ONG-urilor sau universităților pentru a accesa astfel de granturi a fost în 2022, iar acum au fost tăiate fondurile. Măsura vine ca parte a unei campanii mai ample de eliminare a programelor asociate cu diversitatea, echitatea și incluziunea, scrie publicația.
Două programe competitive de granturi sunt afectate de decizia Departamentului american pentru Educație.
- Programul de parteneriate pentru calitatea profesorilor (TQP), în valoare de 70 de milioane de dolari pe an, care oferă finanțare timp de 5 ani
- Granturile SEED (Supporting Effective Educator Development) care oferă finanțare timp de 3 ani, în valoare de 80 de milioane de dolari pe an
Ambele sunt programe competitive de granturi, iar în 2022 au fost selectate școlile participante. Acum au fost tăiate fondurile și programele încheiate, anulate.
„Granturile TQP sprijină parteneriatele dintre districtele școlare și organizațiile non-profit sau colegiile și universitățile pentru a extinde pregătirea și recrutarea profesorilor. Aceste subvenții stau la baza multora dintre programele naționale de rezidență a cadrelor didactice, care sprijină, de obicei, candidații la posturile de cadre didactice pentru a primi pregătire practică la clasă timp de un an. Subvențiile SEED includ aceste scopuri, precum și dezvoltarea profesională continuă pentru profesori și directori și programe alternative pentru intrarea în profesie”, scrie Edweek.org.
Demersuri similare și în alte state privind programe de formare a profesorilor legate de DEI (Diversitate, egalitate, incluziune)
Demersul administrației Trump de a elimina programele federale care țin de diversitate, egalitate și incluziune vine în contextul în care măsuri similare, conservatoare au fost luate în mai multe state americane. În total, 18 state au restricționat modul în care profesorii pot discuta despre rasă sau sex în clasă, iar la sfârșitul anului trecut, statul Pennsylvania și-a modificat orientările de pregătire a profesorilor după ce un grup conservator a intentat un proces pentru a elimina cerințele de formare pentru prevenirea rasismului și atitudinilor părtinitoare față de diverse grupuri, în școli.
Secretarul adjunct pentru management și planificare al Departamentului Educației, Mark Washington, a declarat că subvențiile au fost anulate deoarece „promovează sau iau parte la inițiativele DEI”, încalcă litera sau spiritul legilor federale privind drepturile civile, intră în conflict cu politica agenției de a „acorda prioritate meritului, echității și excelenței în educație”, includ fraudă, abuz sau duplicare sau „nu servesc în alt mod interesele Statelor Unite” scrie Edweek.org.
„Aceste programe se concentrează în esența lor pe abordarea deficitului de profesori și a învățării profesionale pentru profesori”, a declarat Amanda Winkelsas, profesor asociat clinic de învățare și instruire la Universitatea din Buffalo și director al programului de rezidență pentru profesori.
„Este greu de imaginat că va exista o modalitate ușoară de a umple un decalaj atât de mare”, a declarat Brendan Bartanen, profesor asistent de politică educațională la Universitatea din Virginia, care studiază competențele și menținerea profesorilor timpurii. „Este într-adevăr o dezinvestire în calitatea și oferta de profesori într-un moment în care avem nevoie de aceste lucruri mai mult ca oricând”, a spus profesorul.
Carole Basile, decan al Colegiului Mary Lou Fulton pentru Inovare în Predare și Învățare din cadrul Universității de Stat din Arizona crede că granturile trebuie „regândite”.
„Ne aflăm într-un moment crucial în ceea ce privește forța noastră de muncă din domeniul educației … și nu știu dacă în iterația actuală a vreunuia dintre aceste granturi, vom atinge aceste obiective”, a declarat Basile.
“Sper că acest lucru nu înseamnă că [granturile] vor dispărea pentru totdeauna. Sper că aceasta este o resetare și că ne putem gândi serios la cine este această forță de muncă de educatori și să o abordăm ca pe o problemă de dezvoltare a forței de muncă, nu doar ca pe o problemă de lipsă de profesori, de recrutare-reținere”, a mai spus decanul Colegiului.
Foto: © Arne9001 | Dreamstime.com /
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
2 comments
Trump are dreptate trebuie sa se faca economie pt a realiza investitii importante
unele dintre aceste programe erau ultrapolitizate prin impunerea agendei ideologiei corectitudinii politice și a faimoasei sale DEI( diversitate,echitate ,incluziune)…Și în România există astfel de programe și sunt impuse profesorilor..Chiar și în proiectele didactice s a introdus o rubrica obligatorie pentru promovarea diversității la fiecare lecție. In SUA și în alte țări astfel de cursuri nu vizau perfecționarea profesorilor ,a activității lor ci însușirea și aplicarea obligatorie a ideologiei corectitudinii politice,discriminării pozitive,a teoriei critice a rasei ,etc adică un fel de învățământ politic care sa are misiunea de a aplica și în învățământ o ideologie de extremă stânga în locul promovării excelenței,meritocrației și calității socotite valori conservatoare sau nonvalori și combătute cu furie iconoclastă..Trebuiau menținute doar acele cursuri care nu erau politizate și care erau de un real folos profesorilor adică revenirea la normalitate.. Scopul învățământului ,al educației nu trebuie sa fie acela de a impune o ideologie politică sau alta ci de a perfecționa și promova tot ce este valoros și cu adevărat educativ pentru profesori și generațiile în formare.