Adriana Pistol (INSP): Este clar că toți cei din focarul de la școala 28 au tulpina britanică, nici nu mai are rost să cheltuim bani cu secvențierea

3.057 de vizualizări
Adriana Pistol / Sursă foto: Gov.ro
Adriana Pistol, director în Institutul Național de Sănătate Publică (INSP), a declarat, marți, că este clar din punct de vedere epidemiologic că toți cei din focarul de la școala 28 din Capitală sunt infectați cu tulpina britanică și, prin urmare, nu mai are rost să fie cheltuiți bani cu secvențierea, având în vedere că analiza unei probe costă circa 500 de euro și este un proces laborios, potrivit G4Media.ro.

„La școala 28 e clar un focar datorat acestei tulpini din Marea Britanie. Nu mă aștept ca înainte de vineri să avem rezultatul secvențierilor, la cele patru probe prelevate. Din punct de vedere epidemiologic, mie îmi e suficient ca să fiu sigură că toate persoanele din focar au aceeași tulpină. Nici nu mai are rost să cheltuim bani cu secvențierea. Focarul este clar conturat”, a spus Adriana Pistol.

Aceasta a precizat că niciuna dintre persoanele infectate „nu are o formă de îmbolnăvire care să fie nici măcar medie, deci nu îi este periclitată viața”.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


2 comments
  1. Se poate ca englezii sa fi reusit sa dezvolte o forma mai contagioasa, dar mai usoara. Efectul de trecere a populatiei prin Covid 20 este mai rapid si cu probleme mai mici.

  2. Si, si, de unde au luat-o? Inseamna ca nu e transmitere comunitara. A adus-o unul si a dat-o celorlalți colegi. Si asta se intampla de regula cand mănâncă toți dintr-un anume produs (un cozonac, o prăjitură, saratele de casa 🙂 . Sau „pacientul zero” din scoala a făcut cafeluta si le-a servit-o celorlalți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premierul Nicolae Ciucă, acuzat de plagiat, susține că nu poate trimite o copie a tezei sale de doctorat la CNATDCU pentru analiză pentru că „nu e la mine, nu îl am”/ Ciucă a blocat în instanță analiza tezei, după ce a obținut anularea solicitărilor depuse la CNADTCU pentru verificarea suspiciunilor privind teza sa de doctorat

Nicolae Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, se simte vizat de declarația președintelui Iohannis, „toleranță zero” față de plagiat. El a spus că „va pune la dispoziție tot…
Vezi articolul

DOCUMENT Bursa de reziliență să fie reconfigurată sau înlocuită cu vouchere educaționale, propune echipa de cercetare a Institutului de Științe ale Educației în răspunsul interzis la publicare de ministrul Daniel David / Banii economisiți prin regândirea burselor să fie reinvestiți tot în educație

Analiza semnată de cercetătorii Institutului de Științe ale Educației (IȘE) arată că este nevoie de reintroducerea bursei de reziliență, eliminată ca urmare a măsurilor fiscal-bugetare adoptate de Guvernul Bolojan, arată…
Vezi articolul

Noaptea Ideilor: Despre intoxicarea cu știri false și ce se întâmplă în creier când cineva aderă la teorii ale conspirației. Dezbateri cu jurnaliști și cercetători universitari francezi organizate joi, 26 ianuarie, de Institutul Francez / Intrarea este liberă

Cercetători universitari în domeniul neuroștiințelor, jurnaliști, istorici și activiști francezi și români care au păreri diferite despre lumea digitală și implicațiile digitalului în viața de zi cu zi, vor veni…
Vezi articolul

Numărul psihologilor școlari e prea mic / În pandemie stresul a crescut, dar autoritățile au acționat slab în acest domeniu – rectorul Universității Babeș-Bolyai, Daniel David

Numărul psihologilor din unitățile de învățământ este prea mic, raportat la necesități, apreciază rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Daniel David, profesor de psihologie. Acesta a spus marți, citat de Agerpres,…
Vezi articolul

Copiii din grupa mare, cu dificultăți de învățare menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, repetă anul și educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu CJRAE, potrivit ROFUIP 2024

Copiii din grupa mare care pe parcursul anului școlar au avut dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă, potrivit ROFUIP 2024. În…
Vezi articolul