Am petrecut ani de zile învățând pentru note și validare academică și am realizat abia acum cât timp am pierdut – discursul cutremurător, după 12 ani de școală, al Iuliei Cociuba, șefă de promoție la Colegiul „Mihai Viteazul” din Ineu / Eleva face un apel la acțiune: Sper să fie și un pas spre conștientizarea unor probleme care au fost băgate sub preș atâta timp

79.075 de vizualizări
Foto: Colegiul „Mihai Viteazul” Ineu
Un discurs sincer al unei eleve de excepție. Șefa de promoție de la Colegiul „Mihai Viteazul” din Ineu, județul Arad, Iulia Cociuba, a uimit pe toți cei prezenți în sala în care a avut loc festivitatea de absolvire a clasei a XII-a. Discursul său a fost nu doar o celebrare a absolvirii, ci și o chemare la acțiune pentru o educație mai autentică și mai valoroasă pentru toți elevii. Discursul poate fi citit mai jos și văzut în video din articol.

Iulia Cociuba a avut curajul să aducă în fața auditoriului o perspectivă neconvențională asupra experienței sale în anii de liceu. „Poate că nu e discursul clasic de mulțumire și celebrare, dar este unul sincer și reflectă în mod real experiențele mele”, a spus ea.

Iulia a mărturisit că a ajuns în poziția de șefă de promoție deși „unii nu m-ați vrut aici”, reproșând profesorilor acest lucru fiindcă între media ei și a următoarei clasate, au fost „doar 3 sutimi diferență”. A ales să-și facă vocea auzită, indiferent de opoziția pe care a întâmpinat-o. Ea a subliniat că, în loc să fie un mediu propice pentru învățare și dezvoltare personală, școala a devenit adesea o sursă de frustrare și dezamăgire pentru mulți elevi.

În imaginile filmate din public și puse pe Facebook, și care pot fi văzute mai jos, în articol, se văd figurile perplexe ale celor aflați la prezidiu, majoritatea cadre didactice. În plan secund, în sală sunt tineri, iar pe filmare se poate vedea cum aceștia dau din cap aprobator la auzul cuvintelor elevei. În fotografia de moi jos, Iulia Cociuba este a doua de la stânga, eleva îmbrăcată în alb, care poartă coronița.

Foto: Colegiul „Mihai Viteazul” Ineu

Eleva a pus sub semnul întrebării esența educației primite, evidențiind lipsa de accent pe valorile umane și etice. Ea a subliniat că, în loc să promoveze autenticitatea și gândirea critică, sistemul educațional pe care l-a parcurs timp de 12 ani a încurajat conformismul și superficialitatea.

Discursul său a fost un apel la conștientizarea problemelor din sistemul educațional și la necesitatea unei schimbări. Iulia a pledat pentru o școală care să fie un sprijin real pentru elevi, nu un obstacol în calea lor.

Cu toate acestea, Iulia a făcut și o mențiune specială pentru dascălii care și-au dedicat timpul și energia pentru a-i ghida pe elevi și pentru a-i inspira să își urmeze visele. Ea a recunoscut contribuția acestora și a subliniat importanța lor în parcursul său educațional.

În încheiere, Iulia a transmis un mesaj puternic de încurajare și mulțumire, reafirmându-și determinarea de a fi autentică și de a lupta pentru valorile în care crede. Aplauzele și uralele au venit din partea tuturor elevilor din sală.

Foto: Colegiul „Mihai Viteazul” Ineu

Redăm discursul integral:

„Mă numesc Cociuba Iulia și, deși unii nu m-ați vrut aici, diferența fiind de doar 3 sutimi, iată-mă!  Astăzi vreau să împărtășesc cu dumneavoastră o perspectivă diferită asupra anilor de liceu. Poate că nu e discursul clasic de mulțumire și celebrare, dar este unul sincer și reflectă în mod real experiențele mele.

Am petrecut ani de zile învățând pentru note și validare academică și am realizat abia acum cât timp am pierdut. Am dobândit la cunoștințe, nu și valori, pentru că asta înseamnă, din păcate, școala. În loc să fie un loc al învățării și dezvoltării, școala a devenit o sursă de frustrare și dezamăgire pentru mulți dintre noi. Ne-am simțit deseori în imposibilitatea de a ne exprima punctul de vedere, de a gândi diferit sau de a fi autentici.

Ce m-a învățat școala? Să mă conformez, să mint, să-mi șterg cu buretele personalitatea și să mă ascund în spatele unor standarde absurde. 

Școala a devenit un loc unde performanțele noastre sunt atribuite meritelor instituției și profesorilor, iar eșecurile ne sunt puse în cârcă.

Am avut parte de un sistem care ne-a învățat mai degrabă cum e să fim superficiali și ipocriți, decât să ne dezvoltăm etic și moral. Astăzi, în fața dumneavoastră, îmi reafirm dorința de a fi autentică și de a lupta pentru valorile în care cred.

Știu că acest discurs deranjează, dar sper să fie și un pas spre conștientizarea unor probleme care au fost băgate sub preș atâta timp.

În încheiere, vreau să transmit un mesaj clar: școala ar trebui să fie un sprijin, nu un obstacol. Nu voi mulțumi sistemului care m-a dezamăgit, însă vreau să-i celebrez pe acei dascăli care au dat o bucățică din ei de fiecare dată când s-au așezat la catedră și care au fost mereu acolo pentru noi.

Cu bune și cu rele liceul ne-a unit pentru aveam un scop comun: să absolvim. Și uite că am făcut-o! Mult succes! Mulțumesc!” 

Șefa de promoție 2024 Colegiul Mihai Viteazul Ineu, Arad, Cociuba Iulia / Sursa: Facebook.com/Sorin Constantinescu

162 comments
  1. Rezultatele elevilor și studenților din România sunt un dezastru și voi profesorii aruncați cu noroi ,jigniți și nu va asumați nimic.Dupa voi singurii ,,defecți ” ai sistemului sunt elevii ,părinții elevilor,bunicii elevilor,frații elevilor .Voi profesorii sunteți curați și fără pată,onești,muncitori,deștepți,implicați ,harnici,deștepți……..perfecțiunea întruchipată ca oameni și pedagogi.

    1. A, da, rezultatele elevilor si studentilor din Romania sunt un dezastru?!? Dumneavoastra ati trait si in alte tari si aveti termenul de comparatie? Nu raspundeti pt ca stiu deja: raspunsul este “NU”.
      Aceasta eleva nu a avut intamplator acest discurs, nu intamplator el a fost filmat si redat in toata media si distribuit si redistribuit, desi a avut loc intr-o localitate de care majoritatea nu ati auzit.
      Nu vreau sa iau apararea sistemului, sau a unor profesori mediocri, dar nici savlaud discursul acestei eleve, care nu are de fapt nicio substanta si niciun sens.
      La scoala mergi ca sa dobandesti niste cunostinte de baza, plus niste aptitudini, mai tarziu aprifundezi anumite domenii. Si aici da, intervine rolul profesorului, care, daca este bun poate sa ajute elevul in insusirea acestor cunostinte si aptitudini, si chiar mai mult: il poate motiva, il poate chiar determina sa se orienteze spre o cariera sau o meserie.
      Scoala nu are sa “educe”, educatia se face acasa. De la “educare” in scoli si pana la indoctrinare este doar un pas. Scoala nu da si nu taie “aripi”. La scoala nu te duci pt. ati manifesta personalitatea fara a tine cont de mediul in care te afli.
      Punctul doi: nu mai laudati sistemele vestice fara sa le cunoasteti. Se mai spunea mai demult “acolo in vest nu e necesar sa memorezi, sa ai bagaj de cunostinte, acolo elevii stiu unde sa gaseasca informatia”. Tragedia este, ca acei elevi nu stiu ce sa caute, acei elevi nu au habar de teme si realitati, fie ele din istorie, geografie…sau din orice alt domeniu. Nu au cadrul de baza care sa le permita sa isi puna intrebari pentru a cauta informatii.
      Cautati sa selectati dascali buni, care ajuta copiilor sa dobandeasca cunostintele de baza, si ramaneti exigenti in acesta privinta.

      1. este corect in linii mari, undeva la suprafata, dar ati ocolit cu mare grija problemele profunde.
        Si probabil chiar nu percepeti unde ar fi acestea.
        Discursul Iuliei are sens, substanta si se refera la probleme de esenta in educatie.
        Daca nu ati reusit sa decelati aceasta esenta e clar ca avem o problema.
        … o problema de nerezolvat.

        1. Substanța e că nu vrea să stea unul în coada ei la trei sutimi distanță. Acolo e toată frustrarea d-rei.

          1. asta e tot ce ați reușit să deduceți aveți profilul perfect al pilosului care crapă de ciudă că s-a apropiat la numai 3% doar pentru că “sistemul” nu a reușit să acționeze pe patru ani în urmă.

  2. Spunea cineva că elevii au multe absențe ,dar aduc scutiri medicale.Dar,de profesorii care nu vin la ore,care nu fac nimic la ore,care vin la și jumate la ore,care stau pe rețelele de sociale la ore,care și fac dosarele de la comisii și gradații de merit la ore,care și trimit elevii la cumpărături ,la croitor ,în timpul orelor, ,etc de multe lor absențe de la ore și pentru care primesc salariul,nu zice niciun profesor.Scria cineva la comentarii Așa profesori,așa elevi,sacul cu peticul.

  3. Stimata doamna profesor, asa pare din discursul plin de rautate pe care il folositi ca o metoda de a transmite frustrările unui dascal care se identifica in fiecare cuvant rostit de sefa de promotie. Ce inseamna, pentru dumneavoastră, bunul simt? Daca un absolvent de nota 10 simte nevoia sa ne impartaseasca aceste trairi, asta inseamna ca este o dovada de curaj nu de lipsa de bun simt. Nu sunt de acord cu discursurile frumos impachetate si poleite cu ineptii pupincuriste (scuzati limbajul meu de lemn…nu prea am trecut pe la scoala…desi sunt medic de 20 ani), discursuri care aduc elogii “uscaturilor” din domeniul numit “educatie”. Cine a avut urechi sa auda …a auzit ce trebuia si a inteles intocmai. Cine cauta tapul ispasitor, acul in carul cu fan si nodul in papura…se apuca de scris, chipurile dand lectii de viata acum, la spartul targului, dupa 4 ani in care, atat teoretic cat si practic, ar fi trebuit sa contribuie la educarea acestei generatii. Ups…cred ca imi doresc prea mult de la cineva care nu prea are mare lucru de oferit. Urat din partea dvs ca ati adus asemenea afirmatii, din putul gandirii, transpunandu-le in mediul online. Timpul va demonstra ca sefa de promotie a avut dreptate si poate va da curaj si altora sa isi exprime liber gandurile, trairile si principiile. Restul e…can…can…

    1. Un medic de 20 de ani… zic să-ți numeri acolo banii din plic și să închizi gura în loc să te apuci de jignit alte categorii profesionale.

      Aaa, nu-ți place să fii băgată la grămadă cu ceilalți șpăgari? Tu te consideri cinstită și-ți faci munca cu devotament, fără a lua o atenție de la vreun pacient?

      Așa se întâmplă și la cabinetul privat?

      … Ia vezi cum e să fii tu de partea cealaltă. Îți place? Dă cu pietre, dacă te știi cinstită (și dacă ești cinstită și față de tine.) Dacă nu, abține-te.

    2. Cita dreptate aveți se știe de ani de zile de aceste greșeli ale profesorilor si nu se iau masuri

    3. FELICITARI DOAMNA CRISTINA POPA. CUM SE SPUNE LA NOI , A TI PUS PUNCTUL PE..I . CRED CA SISTEMUL DE INVATAMANT IN ROMANIA DIN ACEST TIMP A RAMAS MULT IN URMA. AM O VARSTA SI POT SPUNE CU MANDRIE CA IN URMA CU PESTE 40 DE ANI INVATAMANTUL ERA MULT MAI BUN. NU DAU VINA PE PROFESORI CI PE SISTEM. INCA O DATA FELICITARI PENTRU CELE SCRISE DAR…SI ELEVEI CARE A AVUT CURAJUL DE A SPUNE ACEST ADEVAR ! RESPECT !!!

  4. Bravo, Iulia! Sper că ai 18 ani și poți vota mâine! Dacă ai vorbit și în numele altor colegi, vezi bine că ei te-au aprobat aplaudând, într-un, poate, unic gest de sinceritate IN FAȚA PROFESORILOR liceului. Erai tulburată, ai suferit ani, bine că ai citit de pe hârtie, asta ajută. Ești caldă, ai vorbit cu destulă decență, erai conștientă că te afli printre hiene dar colegii tăi cu care ați făcut o unitate de care zici erau cu tine, la fel dascălii pe care ii admiri pentru bucățica din suflet oferită vouă la lecții. Ai vorbit despre anii de liceu, nu despre tot parcursul școlar. Normal că sunt anii de clădire a personalității. Monstrul nu ești tu, e cine zice “monstru”. Nu pleca urechea la “Corina” sau alți ipocriți, poate directori în alte școli.
    Ești un copil iubit, felicitări părinților! Și părinții săraci pot fi iubitori, ai putea fi și vocea copiilor lor buni, pe care poate nu i-a descoperit niciun profesor până acum. Generoasă că ești și vocea colegilor ce nu au ajuns în ipostaza ta, alți copii buni ca tine, poate la alte 4 sutimi in spate (ce sistem ridicol, câtă falsă precizie! … curcile vă crede! … le recomand precișilor profesori o vizită de 4 zile la o anumită univ. am., să vadă acolo cum se face adevărata evaluare educațională și ce înseamnă doar note de 9 și 10 și delimitare la sutimi….ridicol, repet).
    Vezi, unii te critică dar toți au fost curioși să audă ce ai de zis. Ai pus punctul pe “I”. Mulți absolvenți se regăsesc în tine, chiar și absolvenți de acum 20 de ani…e uluitor cum nu se vede în ce groapă e educația in Ro.! Pare că tot sistemul are delir de personalitate.
    E normal să simți furie și nevoia sa te “răzbuni” pe trecutul recenților 4 ani cu acest discurs, e ca o reparație față de tine iar pentru auditoriu ca o găleată de apă rece aruncată peste fața tâmpă a unor îmbătați de orgolii proprii. Poate că ai mai scris ce simți, poate ai rupt foile pe care le-ai scris și așa ai trecut pârleazul ținându-te la suprafață ani să nu clachezi, că aici tăcut mult și așa ți-ai făcut rău…dar n-aveai încotro, hiena te poate mânca fără remușcări. O să vezi că, fiind majoră, o să poți să spui și nume (nu că nu ar ști ei, prof. tăi, care ce v-au făcut), o să poți face multe (nu că ar fi înțelept într-o țară cu prea multe sisteme gripate),. însă cel mai mult bine poți face dintr-o postură forte. Ai dovedit reziliență, vei mai avea. Crești, urmează-ti drumul tău, îngrijește-ti aripile si zboară printre cei ca tine la suflet, nu e de tine să reprezinți vreo mocirlă slinoasă, îmbătată, puturoasă și capabilă de nimic, ce se minte cât e de frumoasă în decenii de anomie și clipe de agonie!
    Baftă! Cu drag!

    1. nu va poarta pica.
      Va puteti pastra si valoarea si valorile.
      Nu este nicio echivalenta culturala si cu atat mai putin de logica intre cele doua enunturi.

  5. Asta e scoala care li se ofera copiilor de azi. Are dreptate sa fie nemultumita, dar nu isi da seama ca ea e un produs cu aceeasi calitatea ca si scoala ei. Obraznicia, lipsa unui discurs adecvat, si reprosurile inoportune sunt semnul ca nu poate fi numita un succes din punctul de vedere al celor care au educat-o, cum au putut si ei.

    1. o fi sinceritate, dar este si o foarte mare ura.
      Iulia s-a autoevaluat foarte obiectiv, clar, lucid, matur, sincer…
      Isi da seama ca a “acumulat cunostinte, nu si valori”…
      Asta nu este o problema a scolii sau a profesorilor cu care a interactionat, este o situatie general valabila.
      Desigur sunt si exceptii …
      … dvs nu faceti parte dintre acestea.

      1. Parerea mea este ca ura este la dvs, si in general la toti parintii si cei din acest sistem pervers, care apara si cocolosesc copiii cand gresesc. Nu exista ura mai mare fata de un copil. Daca dvs aveti aparat de masurat ura, am si eu. Si poate sunteti chiar si ruda cu ea, are de la cine invata intoleranta fata de opiniile contrare, ca lipsa de bun simt si de educatie se si mosteneste.

        1. și “intoleranta față de opiniile contrare” se regăsesc și în al doilea comentariu.
          Probabil așa reacționați mereu în fața adevărului.

    1. concluzia dvs. este perversa.
      Ceea ce trebuia sa pricepeti este ca scoala perverteste inteligenta pentru ca societatea promoveaza impostorii.
      Ceea ce se demonstreaza cu prisosinta la dvs.

      1. Fetița asta e prima în clasa ei (liceul e mic, orașul e mai mic decât multe comune, deci discutăm despre o selecție extrem de redusă). Așa că hai să n-o mai ardem cu inteligența, că e discutabilă treaba. Cât despre impostură, se vede că sunteți în temă și aveți experiență în asta.

        1. Inteligenta poate recunoaste atat inteligenta cat si prostia, discutabil e doar pentru prosti.
          In ceea ce priveste impostura este si mai simplu daca analizati cine ocupa toate functiile cheie in institutiile statului roman.
          Este totusi evident ca nu v-ar avantaja schimbarea impostorilor cu persoane cel putin calificate daca nu chiar inteligente intr-un mod “nediscutabil”.

  6. Cine pe cine fenteaza?Daca ne uitam la numarul de absențe al liceenilor motivate cu tot felul de scutiri medicale,par a fi mai bolnavi decât pensionarii(se pare ca sunt cea mai bolnavă categorie de populație).Ar fi corect ca medicii să fie sancționați nu doar pentru concediile medicale eliberate berate fără acoperire, sa se aplice aceleași standarde si pentru scutirile date elevilor.M am întrebat de multe ori cate concedii medicale își iau părinții acestor elevi la locurile dumnealor de muncă?
    Apoi urmează aspectul curriculumului ascuns,în mentalitatea elevilor din România, liceul pare a fi o perioadă de sabat intelectual în care se concentrează doar pe materiile de examen,dar pun presiune pentru note mari(fără acoperire în cunoștințe)la toate materiile.Mizele sunt două:bursele care nu fac referire la un numar limitat de elevi si admiterea la universități din străinătate. Păi dacă acele universități solicită media generală, nu înseamnă că urmăresc un sistem de cointeresare în a i determina pe elevi să învețe la toate materiile,adică notele sa reflecte realitatea?Oare elevii din România nu i concurează neloial pe cei din celelalte țări care se încadrează în criteriile de eligibilitate în mod onest?

  7. În spatele lipsei de transparentă multi viteji se arată.Ia sa vedem cataloagele si rezultatul investigatiilor(dacă s-ar face) în stilul detectivilor occidentali!?
    Sunt profesori importanti care sunt în stare sa pună si cinci de zece,la sfarsit de an scolar, unui elev mediocru,pentru a lua premiu sau…….

    1. F.f.rau că puteau să anunțe părintele pt.a purta o discuție cu școala și acel copil sa fie ajutat nu marginalizat tot anu !Ca exista ora de sedinta și se pot îndrepta lucrurile dacă e la timp și se vrea ca fiecare copil sa aibe bucățica lui de inteligenta proprie ,nu doar trimis la meditație sa fie doamna mulțumită că o luat banii !Sa se gândească că și elevul sa ramuna cu ceva din ceea ce îi explică la meditații daca in clasa nu-i suficient de convingătoare !

  8. Dacă te adresezi profesorilor, stimabilă şefă de promoție , te adresezi cu pronumele personal de politețe, pe care din nefericire nu îl cunoşti.Prin urmare ai lipsit de la orele în care a fost predată lecția, dar mai grav , bunul simț nu ți-a fost “predat ” în cei şapte ani de acasă.Evident că te-au aplaudat cei care din diverse motive au o problemă cu dascălii.Ați terminat la 18 ani fără cei şapte ani de acasă!

    1. Daca se adreseaza cu pronumele personal de politete nu inseamna ca va si respecta…Eu as prefera respect sincer, unui “dumneavoastra” pe fata si in spate (in gand) injuraturi. Dumneavoastra cum preferati, doamna profesor? Si, daca vorbim de respect si de politete, in primul rand respectul se castiga, nu se impune, iar in al doilea rand respectul si politetea ar trebui sa vina din ambele parti. Si elevii si profesorii mai au de lucrat aici.
      Va dati seama ca, daca a avut curajul sa spuna ceea ce a spus in fata a sute de oameni (inclusiv profesori), a adunat ceva frustrari de-a lungul frumoasei scoli. Haideti sa nu ne formalizam si sa ne cramponam de termeni. Daca folosea pronumele personal de politete si spunea aceleasi lucruri, era in regula? Sau in “politete” intra si obligatia de a nu spune nimic din ceea ce ii doare?
      Sunt sigur ca si multi profesori ar avea ceva de spus despre domnii inspectori din invatamant, despre directorul de scoala/liceu etc. Cati credeti ca ar avea curajul sa spuna asta in gura mare, chiar daca nu mai au nimic de pierdut (cum e cazul acum, la final de a 12-a)?
      E clar ca invatamantul e jos de tot si asta e vina intregii societati. Se promoveaza ca modele in viata manelisti, cocalari, oameni fara studii dar plini de bani din diverse activitati mai mult sau mai putin legale, pe care nu-i intreaba nimeni de sanatate, de unde au banii, cum i-au obtinut etc. Scoala nu le arata, aproape niciodata, utilitatea informatiilor pe care isi doreste sa le transmita catre elevi. Ei nu inteleg DE CE trebuie sa invete. Pentru ca vad ca se poate foarte bine si fara “carte”. Nu e normal sa alegi calea cea mai usoara in viata?
      Copilul meu a terminat liceul ieri. Nu i-a spus nimeni lui si nici mie daca a observat ca ii place o anumita materie. Nu ne-a dat nimeni din liceu o idee la ce ar fi performant, ne vom ghida in alegerea facultattii asa cum am facut-o si eu acum 20 ani: dupa turma. Cand vezi ca nimanui nu-i pasa de tine, de viitorul tau si doar isi face “datoria”, cum sa respecti asa ceva? Voi (dumneavoastra) chiar nu intelegeti ca acesti copii ne vor plati pensiile? Daca vor fi capsunari sau chelneri prin Spania si Italia, noi din ce mai mancam? Viitorul lor si viitorul nostru sunt lelgate, chiar daca nu ne dam seama.

      1. Sunt sigur că domnișoara a mai avut discursul acesta și într-a zecea! Defapt nu, nu a zis nimic până nu a fost sigură că termină șefă de promoție. Asta e diferența între ea și cadrul didactic care nu își permite să își arunce cariera la gunoi tocmai pentru o părere ce va fi inutilă și nu va schimba nimic. DE aceea cei care rămân nu sunt bravi, fiindcă nu înving sistemul. Iar dvs. trebuia să cereți informația cu privire la cariera fiului dvs. căruia îi urez succes. Erați obligată prin lege să mergeți la școală, să vorbiți cu dirigintele, cel puțin o dată pe lună. Nu știați asta, nu?

      2. Ținând cont ca scoala ,bursele și alte ajutoare sunt achitate din taxele și impozitele noastre este impropriu sa spui ca va plăti. Va da înapoi ce a luat.Poate.
        Cat explicația ca respectul se câștigă și alte aberații lipsite de cei 7 ani de acasă nu își au rostul.Lipsa de educație ,e lipsa de educație indiferent de motivul invocat.Esti bădăran sau nu.Rafinat și educat sau nu.Sunt modalități diferite de a exprima frustrările:ca în mahala unde își pun și fustele în cap sau ca o persoana educata care nu te scuipa,nu te înjură și alte elegantețuri de genul.Fosta eleva știe foarte bine ce este ipocrizia,nu?La ora nu cred ca vorbea la per tu profesorilor.
        Părerea mea!

    2. Stimata doamna profesor, asa pare din discursul plin de rautate pe care il folositi ca o metoda de a transmite frustrările unui dascal care se identifica in fiecare cuvant rostit de sefa de promotie. Ce inseamna, pentru dumneavoastră, bunul simt? Daca un absolvent de nota 10 simte nevoia sa ne impartaseasca aceste trairi, asta inseamna ca este o dovada de curaj nu de lipsa de bun simt. Nu sunt de acord cu discursurile frumos impachetate si poleite cu ineptii pupincuriste (scuzati limbajul meu de lemn…nu prea am trecut pe la scoala…desi sunt medic de 20 ani), discursuri care aduc elogii “uscaturilor” din domeniul numit “educatie”. Cine a avut urechi sa auda …a auzit ce trebuia si a inteles intocmai. Cine cauta tapul ispasitor, acul in carul cu fan si nodul in papura…se apuca de scris, chipurile dand lectii de viata acum, la spartul targului, dupa 4 ani in care, atat teoretic cat si practic, ar fi trebuit sa contribuie la educarea acestei generatii. Ups…cred ca imi doresc prea mult de la cineva care nu prea are mare lucru de oferit. Urat din partea dvs ca ati adus asemenea afirmatii, din putul gandirii, transpunandu-le in mediul online. Timpul va demonstra ca sefa de promotie a avut dreptate si poate va da curaj si altora sa isi exprime liber gandurile, trairile si principiile. Restul e…can…can…

  9. La adapostul lipsei de transparentă multi viteji se arată.Ia sa vedem cataloagele si sa facem niste sondaje,ca detecvii particulari din occident,sa vedeti ce o sa mai zica profesorii vizati.
    Odată,un profesor a pus cinci de zece unui elev pilos,la limba romană,tocmai pentru ca un altul,fară pile evident,sa nu ia premiul trei,ci mentiune.Cand a fost intrebat,de catre parintele elevului frustrat,cu o nonsalantă debordanta,acesta a raspuns,profesor respectabil dealtfel,ca a avut o obligatie fată de cineva.Nimeni nu a tratat problema sau mai bine zis aberatia.Elevul afectat,bineanteles,a ramas cu trauma,iar celalalt cu apucatura parvenirii.Si uite asa,din aceste amestecaturi este plamadită si formată societatea romanească,iar una din dovezi sunt comentariile contrastante(ca sa nu spun altfel)insirate pe această coloană.

    1. A fost o dată, ca niciodată. O minciună pe care tocmai am inventat-o ca să pară că știu eu ce știu. Școala e de câh, profesorii de cacao, elevii sunt toți niște inteligenți, iar restul nu-l spunem că-s interese mari la mijloc. Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea mea.

  10. Am citit multe păreri:ce este asa ,ca nu este așa etc.
    Ceea ce contează cu adevărat este paharul pe jumătate plin sau pe jumătate gol.Domnisoara a ales jumătatea goală. Din păcate pentru ea oriunde se va duce va vedea doar partea goală a paharului.Niciodata niciun sistem nu a fost și nu va fi perfect dar oamenii vad partea plina și se pot bucura de ea sau partea goală și sa adune frustrări și resentimente.Oriunde în lumea asta exista partea plina sau partea goală și ce alegi sa vezi spune totul despre tine.Ca este nevoie de îmbunătățiri?Corect!Ca va fi vreodată perfect învățământul?Sa nu mai visăm. În primul rând ar trebui sa dispară corupția( Parerea mea!), apoi o curățare masivă și salarii mai mari pentru ca meseria de dascăl este foarte grea și solicitantă.Cine își imaginează ca e ușor nu a predat o singura ora în viata lui.

    1. ca ati consumat exagerat din partea plina.
      De fapt ceea ce este stricat este in partea plina.
      Ceea ce lipseste nu poate fi adaugat peste ceea ce deja este toxic.
      Nu este despre profesori!
      Inca mai sunt profesori care nu au fost pervertiti de sistem.

  11. Deci, conform unor postaci de pe aici, problema e la fata asta, nu sistemul pe care il au in fața de 30 de ani si e anual regurgitat cu tot felul de “idei revoluționare” menite să schimbe…nimic. Deci se dorește, în continuare, sa se rămână pe modelul de tocit și se dorește un sistem unde nu elevul alege unde vrea sa fie bun, ci se alege un sistem unde elevul sa fie mediocru in toate.

    1. Ce (n-)a zis ea, ce zici tu. Doi ”experți” amândoi. Ea are scuza că are 18 ani și nicio experiență de viață, doar frustrări personale. Tu ce scuză ai să aberezi pe aici?

  12. Mult mai interesante comentariile celor care fac parte din acest sistem de invatamant bolnav, asa intelegi de ce nu se schimba nimic in bine. Probabil nu se va schimba curand…

  13. Ori nu înțelegi ce se întâmplă în sistem , ori faci parte din el. Monștri sunt cei care se opun reformării învățământului din România. Sunt cei care cer doar salarii mărite dar nu le pasă de felul în care inevolueaza școala românească. Rușine!

  14. Un discurs banal,nu cred că așa a simțit.Act de bravura.A vrut să impresioneze ,să critice,să…..Educația e o problema.Trebuia să se bucure că a absolvit și să comenteze,la obiect,ceea ce va urma.E ușor să critici” înșirând cuvinte goale”.Părerea mea.

    1. Voiati sa dea exemple concrete, cu nume de profesori si situatii clare? Fata a avut ambitia de a fi prima intr-un sistem pe care nu-l agrea. Probabil tocmai pentru a-si face vocea auzita. Dumneavoastra cunoasteti situatia indeaproape, din moment ce faceti aceste afirmatii?

      1. no….și a ieșit șefa de promoție din sistemul asta hulit și blamat ..care a învățat o sa minta….:))

        1. 🤣🤣Nu m-am gândit niciodată din perspectiva asta dar…ea e șefă de promoție intr-un sistem putred și care a invatat-o sa minta.Iar ea a învățat cel mai bine ceea ce i s-a transmis!!🤣🤣

          1. E foarte amuzant să fii de acord cu tine însuți la miștocăreală este aproape la fel de mișto ca atunci când ești inteligent doar că nu are nicio legătură.

  15. Bravo, felicitari, esti minunata! N-au inteles nimic cei care scriu comentarii negative. Iar despre profesori nu am cuvinte de lauda, marea majoritate sunteti depasiti, cu totii, niste relicve ale sistemului invechit. V-ati oprit din a invata atunci cand ati terminat scoala/facultatea si ati luat-o pe drumul numit “cald si bine”, crezand ca este mai usor, iar acum nu va place ce faceti. Niste disperati cu probleme si frustrari din copilarie, care dau elevilor sfaturi dar nu-si au viata proprie in frâu, inclusiv pe plan financiar (maybe the biggest problem).
    Totul este in predarea voastra numai despre greseli, probleme, teste, invinuiri, presiuni, umiliri, concurenta. Cu alte cuvinte ati ratat iar ce este asa periculos, este faptul ca acest mindset il dati mai departe celor pe care “ii invatati”.
    “Scoala” trebuia schimbata de mult pentru ca ceea ce ofera nu mai corespunde zilelor noastre. Va intrebati cum? Exact asta e grav. Sunteti de acord? Asta e bine.

    1. Bravo! In sfarsit, un elev a pus punctul pe I!!! As dori sa vad doar stiri despre astfel de discursuri de absolvire! Parintii nu mai un cuvant de spus de mult timp. Insa, reforma trebuie sa inceapa cu CURRICULA scolara care NU poate atrage dascali talentati. Apoi, putem vorbi de sisteme de evaluare, eliminarea “definitivatului” – ( o monstruozitate pentru sistem) si apoi schimbarea personalului didactic neperformant. Peste toate acestea, directorii de scoli, licee si inspectorare TREBUIE sa NU MAI FIE NUMITI POLITIC!!!

    2. Știi ca era intr-o perioada un videoclip viral în care un copil era criticat,apostrofat etc de alte persoane și spre sfârșitul acelui videoclip care te rascolea emoțional apărea o persoana și zicea:”Nu uita!Doua degete arata spre cel acuzat și trei degete spre tine.”Același lucru este valabil și pentru tine.Tot ce ai spus aici despre cum vezi tu profesorii are legătură cu faptul cum ești tu și cum vezi lucrurile prin prisma a ceea ce ești tu.Interesant,nu?
      Parca îți schimba perspectiva și te pune pe gânduri.

    3. “Vina” este a tuturor.
      Profesorii trebuie sa incerce sa fie mai buni. In acest moment nu au nici un motiv s-o faca: performanta nu e rasplatita, deficientele nu sunt sanctionate.
      Elevii trebuie sa inteleaga ca scoala ne pregateste pentru viata… indiferent ca afirmatia asta s-a mai facut de mii de ori, e corecta. Si trebuie sa faca si ei un efort sa vina la scoala, sa fie atenti la ore, sa spuna cand nu au inteles (daca si profesorul intelege ca nici el nu e perfect si ca exista situatii cand nu este suficient de clar pentru toata lumea). Ne laudam cu 2, 10, 100 de olimpici internationali, dar in scoala intra sute de mii de elevi. Toti trebuie sa iasa cu aptitudini care sa ii ajute in viata, nu doar varfurile. Tara nu e formata din elite.
      Sistemul (ministerul) trebuie reformat si el, programa adusa la realitate etc.

  16. Are pe undeva dreptate, dar nu e chiar așa cum spune domnișoara elevă.
    Școala are drept scop educația copiilor, etică, morală, dar și acumularea de cunoștințe. Are dreptate cu privire la programa stufoasă care s-ar putea rezolva simplu, prin specializare timpurie și prin eliminarea ”balastului”. Ea simte însă că nu a învățat ce trebuie și, uneori, e corect și lucrul acesta. Dar fără educația dată de școală nu e posibil să te disciplinezi, să înveți cum trebuie să înveți, să crești într-un colectiv cu elevi de vârsta ta, să te maturizezi etc. Dacă nu e nevoie de profesori și de școală, atunci putem face o pauză de câțiva ani ani, să se ocupe părinții de odraslele lor, care au tot mai mult tupeu, pentru că li se permite orice! Iar profesorii își pierd și bruma de respect de care ar trebui să aibă parte, măcar pentru anii de facultate, definitivate, grade, specializări sau doctorate în care au investit atâta muncă și sunt plătiți așa cum sunt plătiți!
    Domnișoarei trebuia să i se explice că ea nu e unica elevă absolventă a liceului și că, dacă pentru ea școala a fost o pierdere de vreme, pentru alții a fost frumos și de folos! Isterică pe alocuri, îngâmfată, plină de emfază și cam nesimțită, și-a tras de urechi colectivul profesoral (cu mici excepții!) pentru a le arăta cât de mult se diferențiază ea de ”plebe”. Trebuia să i să spună că nu toți elevii seamănă între ei, nu toți au aceeași capacitate de înțelegere și memorare sau maturitate în gândire. Școala nu este doar a ”șefei de promoție”, ci, mai ales, a elevilor normali, obișnuiți, pentru care profesorul depune un efort dublu sau triplu pentru educarea lor!
    Mă miră că Edupedu îi cântă în strună și nu se disociază de această ”silfidă neînțeleasă”, aprobată de un cor zgomotos și vocal din care, probabil, unii abia au trecut clasa! Voi ar trebuie să luați apărarea cadrelor didactice, nu a unor elevi care dau dovadă de o crasă lipsă de bun-simț vizavi de educatoii lor! Nu cred că acolo era cazul pentru toate aceste critici!
    Edupedu, m-ați dezamăgit!

  17. Dar cine sau ce a impiedicat-o sa fie autentica? Asta nu se intelege. Poate ambiția ei de a fi șefa de promoție?
    Si ce caracter urat are! Ar fi sa spună ca de fapt erau doua șefe de promoție, fiind practic la egalitate cu următoarea.

    1. care sunt promovati in toate functiile cheie din aceasta tara.
      Desigur ocupati o functie importanta sau nu ati nimerit tratamentul corespunzator.

      1. Sunteți amuzant. Dar aveți dreptate, am o funcție foarte importanta, în care nu am ajuns prin impostura. Si prescriu si tratamente ;))
        și cu ce au impiedicat-o impostorii sa fie autentica? Dacă era autentica nu mai ajungea șefa de promoție? asta e problema ei, de fapt. ( mai ales ca exista o contracandidata care se apropia de ea la 3 sutimi : ))).
        A fi șefa de promoție cu orice preț este o dovada de caracter, totuși?
        Dacă a trebuit sa minta ( ?) ca să ajungă aici, cum putem fi siguri ca ea are valoarea cea mai mare? :)))
        Cine vrea cu adevărat sa fie autentic și onest ( mai ales cu el insusi) își asuma acest lucru. Dar vorbim totuși de Ineu…probabil ca pentru un orășel mic fata chiar e deasupra celorlalți, ca atutudine, cine știe.

        Apropo, am fost și eu șefa de promoție, tot intr-un orășel mic, dar nici nu am stiut ca sunt prima pana la festivitatea de absolvire. Probabil ceilalți știau. Consider ca am fost suficient de autentica ( chiar am refuzat oferta unui profesor de a ma mai asculta pentru a-mi mari media pe ultima suta de metri :)) și nici nu am considerat ca e mare lucru sa fii sef de promotie , fiind vorba de singurul liceu din acel oraș.

        1. analizați problema la suprafață ratați esența și nici nu aveți suficiente detalii pentru a ajunge la cea mai bună concluzie.

          Cu siguranță sunteți autentică și vă apreciați corect, dar excepțiile nu validează regulile sistemului.

          Ceea ce va împiedică să o înțelegeți pe Iulia va ajutat să rămâneți autentică și oarecum “imună față de sistem”.

          Din păcate lipsa de empatie este o contraperformanță în prescrierea tratamentelor și diagnosticare.

          Ceea ce este remarcabil și va felicit pentru acest lucru este că reușiți să vă păstrați inocența. Din această perspectivă veți avea mereu toate opțiunile deschise.

          Trebuie totuși să înțelegeți că Iulia atrage atenția asupra unor lucruri care ar trebui corectate în beneficiul tuturor. Dacă și-a pierdut inocența pentru a ne împărtăși această experiență nu înseamnă că are un caracter urât ci dimpotrivă.
          Puțini sunt aceia capabili de un asemenea sacrificiu.
          Cu siguranță ar trebui prețuiți.

          1. V cratima a.
            Dar noi suntem filosofi si vorbim de sacrificii, inocenta si pretuire pentru trei minute de teribilism adolescentin tarziu.
            Incercati sa schimbati limbajul asta glossy cu unul mai neaos, poate VA intelege cititorul mai usor.

          2. B. My bad.
            Totuși la Iulia nu este teribilism pentru că nu vorbește despre un caz izolat.
            Fenomenul este răspândit în întreaga societate nu doar în educație.
            Ceea ce spune este suficient de explicit în acest sens.
            Cei care nu pricep acest lucru ori sunt ireversibil pervertiți ori sunt chiar agenți ai pervertirii.
            Dacă sistemul este pervertit în ansamblu și se îndreaptă spre disoluție toți suntem în pericol.
            Sincer cam asta este situația actuală.
            Aș vrea să nu am certitudinea că am depășit punctul fără întoarcere.
            Dacă ar fi să existe o soluție aceasta depinde de câți devin conștienți de gravitatea situației.

  18. Ce m-a învățat școala? Să mă conformez, să mint, să-mi șterg cu buretele personalitatea și să mă ascund în spatele unor standarde absurde.

    copilăresc….:))

  19. Felicitari Iulia!

    Esti o persoană curajoasă şi demnă. Inteligentă şi generoasă. Esti şi altruistă, fiindca ceea ce ai facut tu a fost să arăți că îți pasă. Eşti o.persoană realizată. Da, deja!
    O exceptie din păcate, dar nu e vina ta că ceilalti sunt mediocrii şi bădărani (felul in care au iesit din sală în timp ce vorbeai denotă badaranie şi nesimțire).
    Take it easy and lots of good luck!

    1. Nu au fost bădăranie.A fost un mod civilizat de a nu aproba ce spunea ea.Nu îți place ce auzi ,pleci.Badaranie ar fi fost dacă ar fi facut-o mincinoasa și ipocrita și…ce alte invective și adjective a folosit “șefa “.Se pare ca e șefă de acum!Șefa,șefa dar daca vrea schimbare poate sa rămână in sistem și sa lupte pentru asta.Dar poate ca este și ea ca toți “stranierii ” care după ce scuipa pleacă spre tărâmuri unde curge mierea și laptele.

      1. Nu.Se numește educație și asa se procedează în tarile civilizate.Nu în cele de lumea a treia ca la noi.Daca vrei curaj poți sa faci ca Will Smith cu Chris Rock și sa fii prostul anului.

  20. Felicitari Iulia!
    Nu credeam ca cineva va avea curajul sa o spuna atat de transant si direct. Am 66 de ani dar eu nu am avut curajul niciodata sa spun deschis ceea ce ai spus tu. Erau si alte vremuri dar sentimentele traite atunci erau identice cu ale tale. Perfect valabil si pentru facultate din pacate, ani pierduti fara rost, cu 90% din profesori care nu m-au invatat nimic. Si astazi invatamantul este cu mult sub cel din vremea mea…

    1. HAHAHAAH! Sunt sigur! Rupea malul școala în perioada ceaușistă! De aceea vă este greu să trăiți în prezent. Cum școala nu mai presupune dictat lecție și învățat pe de rost, toate fosilele au ieșit în pensie, deși mai sperau la ore după limita de pensionare. Pandemia le-a venit de hac, că a trebuit să învețe cu calculatorul. Și tot mai sunt fosile și azi…chiar la conducere de școli/inspectorate. Dacă a făcut ceva învățământul comunist, fata asta nici nu își poate imagina că a fsot și mai rău decât azi.

    2. HAHAHAAH! Sunt sigur! Rupea malul școala în perioada ceaușistă! De aceea vă este greu să trăiți în prezent. Cum școala nu mai presupune dictat lecție și învățat pe de rost, toate fosilele au ieșit în pensie, deși mai sperau la ore după limita de pensionare. Pandemia le-a venit de hac, că a trebuit să învețe cu calculatorul. Și tot mai sunt fosile și azi…chiar la conducere de școli/inspectorate. Dacă a făcut ceva învățământul comunist, fata asta nici nu își poate imagina că a fost și mai rău decât azi.

  21. Ce a sărit armata profesorilor cu gura pe ea! Acrii, răi, răzbunători, proști! V-a spus-o in față ca sistemul e facut sa supună si sa imbecilizeze tinerii in formare. Iar voi, profesorii sunteți doar jandarmii care asigurați obedienta și tâmpirea lor. E o tânără, care cu ochii mari si triști, a inteles ca statul te vrea prost, supus, înrăit, izolat. De ce? Pentru ca el statul sa ia deciziile pentru tine, iar tu sa fii doar un robotel care face ce i se spune. 12 ani in care copii stau in banci, nu spun nimic, vorbesc numai cand trebuie sa regurgiteze lecțiile memorate papagalicește. Sa fii supus profesorului, sa nu pui întrebări, sa spui numai ce vrea sistemul sa spui.. Astea sunt bazele statului totalitar !

    “Le rupem aripile de mici!” asta ar trebui sa fie motto-ul școlii de stat!

    Si rusine si părinților care nu își susțin copii si nu se revoltă împotriva sistemului de învățământ. Sa nu uite ca toți profesorii sunt plătiți din taxele pe salariile lor, că profesorii si cei din minister muncesc pentru ei si copii lor!

    1. Aaaaa!La fraza cu “școlile de stat” m-am prins!!Vrei sa spui ca cele particulare îți dau aripi!!După ce te tapetează de bani ,probabil ca îți dă senzația ca îți dă aripi.Societatea în sine a fost întotdeauna despre conformare,ipocrizie și minciună. Școala este doar oglinda societății în care trăim. Simplu.De ce școală japoneza/chineză este precisa,sofisticată, fara copiat?În China l-au prins pe unu ca a delapidat și l-au condamnat la moarte ,la noi candidează la alegeri și oamenii îl votează!!Înțelegeți care e adevarata problemă?
      Dacă societatea era corectă, dreaptă, cinstită și minunata astfel de oameni și instituții nu ar fi avut loc niciodată.

  22. Care autenticitate ?Care sunt valorile in care crede ?In cadrul caror discipline a mintit si a fost obligata sa se conformeze? Poate in timpul orelor de dirgentie.
    Multa aroganta,insolenta si manifestare a unei nulitati volubile.

  23. 😅
    matei, hai sa ti le tai!
    1. Esti invitat cand vrei tu sa tii o lectie cu elevi prepuberi plimbandu-se si facand roata. Daca o termini onorabil si cu toate tiglele pe casa, mergem la Deca sa te angajeze.
    2. Esti invitat sa intri/ iesi in / din scoala pe aceeasi usa cu elevii. Tu esti profesor, da? Sa nu te miri daca, in imbranceala generala, iti auzi adresat vreun “unde te grabesti, c…aie?”. Asa sunt elevii azi, suavi.
    3. Esti invitat la o intalnire cu un parinte (vezi mai sus) care vrea si el sa-i mai asculti odrasla (asta vrea el, nu progenitura), “sa-i mai creasca si lui media”, ca merge la West Point. Te-ai prins cine-i vanatorul?
    4. Asta cu acumulatul de cunostinte imi place cel mai mult. Palnii sa fie, sa incapa cunostinte pe gatlej, nu?

      1. Este profesor și zilnic se confruntă cu asemenea situații. Ce întrebare tâmpită e asta ” ce cauți în sistem”? Și de ce ghilimele pentru ” lucru” ? Ai idee câți părinți vin să ne spună ” nu mă mai descurc cu el/ea , nu mai știu ce să fac,nu mai pot, nu mă mai înțeleg cu el/ea, descurcati-va…” Dacă e așa de simplă această zi de ” lucru “, ține copilul acasă, educă -l, școlarizează -l tu!

    1. Schimbarea trebuie să o facă toți (profesori, elevi, minister). Dar cineva trebuie să înceapă. Și trebuie să mai aibă și răbdare, pentru că vă dura ani buni până se vor vedea rezultatele. Așa cum alții au putut , putem și noi. Totul este să vrem și să facem câteva eforturi în direcția aceea. Să stai și să arăți cu degetul pe altul e ușor. Din moment ce există și profesori iubiți de elevi (și nu pentru că-i lasă de capul lor în oră, ci pentru ceea ce fac), înseamnă că se poate și la noi.

      1. Începeți schimbarea voi de acasă, părinții, că voi sunteți capul răutăților! Nu vă puteți struni copiii și veniți la școală să o facem noi. Atunci dați profesorilor mână liberă, nu alergați după note și premii! Dacă s-ar fi dat examen, marea parte a părinților ar fi picat examenul.

    2. sa realizati cum s-a ajuns aici.
      Ca adult abordezi foarte gresit problema, desi un elev ti-a oferit sansa de a te corecta.
      Prea tarziu ca sa intelegi ca in viitor va fi mai rau, iar tu in prezent contribui la asta.

  24. O curajoasă.Asta arată că încă suntem în democrație că vedem aceste știri.Să nu credeți că în anii 80 lucrurile stăteau altfel,doar că nimeni nu avea curajul să o spună,și asemenea știre era incredibil de citit prin presa cenzurată.E un stres imens printre elevi din cauza materiei,Unii elevi se comportă pe stradă ca și cum toată lumea ar fi a lor,crezând că dau bine. Părinții sau profii nici că i-ar interesa treburile acestea crezând că nu-i responsabilitatea lor în educație.

  25. Ma abțin cu greu să nu comentez câteva aspecte:

    – blamăm ,,sistemul” care ne-a declarat șefi de promoție;

    – blamam ,,sistemul” care acordă burse de merit ptr 30% dintre elevii clasei (cei mai ,,bătrânei” nu am beneficiat de atâtea …);

    – acuzam că nu am primit valori … oricare disciplină livrează și valori, numai să știm să le identificam;

    – am fost învățați sa mințim in școala … mi se pare deja prea mult (nu știu despre ce școala e vorba, dar nu cred că asta se învață acolo);

    – ,,performanțele elevilor sunt atribuite meritelor instituției” – pai in primul rând elevul beneficiază de burse de pe urma performantelor …. Iarăși spun , lucruri de care generațiile trecute nu beneficiat, deși, in general munceau mai mult..

    Concluzia mea: e evident că avem probleme cu ,,sistemul” , dar și generația ,,mesianica” de azi e obișnuită să se vaite din orice… faceți fraților școala pe lună că voi sunteți nedreptățiții planetei …😅

  26. O rușine și o palmă pe obrazul societății românești! Vă dați seama ce capacitate de disimulare a dezvoltat acest mic monstru, care s-a putut adapta perfect cerințelor școlii, in timp ce dezvolta atâta ură?!
    Ce fel de școală o fi acolo? Dacă șefa de promoție poate să fie atât de nemulțumită, vă dați seama ce simt restul elevilor!

    1. Îți traduc eu simplu ce a vrut să zică: școala e nașpa pentru că între primele două locuri e o diferență de doar 3 sutimi. Evident trebuia să fie acolo o diferență de cel puțin trei puncte, dar e o discriminare totală din partea profesorilor ”care n-au vrut-o acolo” că n-au pus-o cu alea 3 puncte în frunte (respectiv pe celălalt cu 3 puncte în urmă, ca să-i arate ea cine e șef acolo).

      Restul e cancan.

    2. Ce surpriză! Că noi ca oameni suntem adaptabili.Asta nu face din acesta fata un “mic monstru”. Doar dovedește ca nu te poți exprima autentic în școala românească pentru că nimeni nu are respect pentru elevi. Iar exprimarea autenticității înseamnă automat punere la colț și batjocură din partea multor profesori. Știm cu toții, am trecut aproape toți prin liceu. Am făcut ce se aștepta de la noi doar să se termine calvarul o dată. Doar că fata asta are și curaj să spună lucrurilor pe nume. Acum nu mai are nimic de pierdut. Dacă se exprima înainte de a se termina liceul, în mod sigur nu o mai vedeați șefă de promoție. Ca așa funcționează lucrurile în școala noastră, cu repercusiuni pentru exprimarea ideilor. Măcar așa încă îi mai spune sistemului în față din cel fel de oameni mici e format.

    3. Majoritatea elevilor simte la fel, e doar că românii au boala asta psihică să asculte doar de așa numitele elite. Are titulatură de olimpic/șef de promoție/copil de profesor=are opinie validă despre educație.

      Eu personal o felicit pe elevă, a ținut un discurs din postura elevului de nota 10 căruia nu poate niciun personaj din sistemul de educație reproșa că e revoltată de școală pentru că nu învață.

    4. Cred că sunt cuvintele unei profesoare ,care nu vrea să recunoască cât de gaunoasa este școala românească. Liceul acela , nu este cu nimic mai prejos decât celelalte licee din țară. Cuvintele au fost pentru d.na Corina .

  27. Bravo!

    Sper să plece repede din țară și să se realizeze profesional/personal.

    …Altfel, sigur o vor căuta politicienii, iar dezamăgirea va fi și mai mare.

  28. Daca ai învățat pentru note si validare academică înseamnă ca nu ai priceput nimic ! Deci in concluzie nu ai învățat nimic ! Vei rămâne cu nimic!

    1. Dvs nu ati inteles nimic, din pacate! Speech ul este despre sistem si nu prea. E despre cei care sunt parte a sistemului si au puterea de a l schimba prin ceea ce pot transmite de la catedra si nu o fac! Cititi putin printre randuri…Elevul evalueaza scoala prin profesorii care i a avut.

      1. “Care decat” ca esti prof cum sunt eu Usain Bolt. Daca tot te-ai hotarat sa semnezi cu un nick “profesional”, scrie si tu “sculer, matriter, 4 clase”, ca “decat” atatea pare ca ai.
        Altfel, pe domnisoara a apucat-o lupta de clasa impotriva balaurului profesoral asa (ala de a tinut-o numai intr-un 10), la spartul targului, desi a avut 4 ani la dispozitie sa turuie platitudinile astea de copil razgaiat. Citeste-i ultimul paragraf din discurs si poate pricepi de ce n-a facut-o.

    2. In pandemie nimeni nu mai intra la ore cu scuza va sunt intr-s doispea si se concentreaza pe materiile de examen.De parca noi, ceilalti eram un nimic. Asa ca ce va asteptati de la tuta asta? Invata, uita si nu a inteles nimic din tot ce a invatat. Dar a dat bine la ma-sa, la ta-su, la cei din jur si probabil va lua Bacul. Ce realizare majora pentru un sef de promotie!!!

      1. Ești analfabet funcțional sau ai vreo rudă prin sistem. Refuz să cred că alegi sa rămâi orb și sa blamezi fix pe ăla de o să îți plătească ție pensia, ratatule

  29. Felicitari drei! Ceea ce a punctat domnisoara nu este o problema de sistem. Educatia sta pe 3 piloni: elev, profesor, parinte. Invatamantul trebuie sa fie centrat pe elev!!! Din pacate multi profesori cred ca inv este centrat pe profesor! Evident ca doar la final putea spune ceea ce a simtit si aceasta opinie sincera, pentru ca altfel, va garantez ca nu mai ajungea sefa de promotie. Frustrarea si razbunarea unor profesori este maxima. Au doar o arma…nota, si unii o folosesc pt a manipula, pt a se razbuna. Evident, nu generalizam…Acest discurs ar trebui sa dea de gandit prin cancelarii… Liceele de top sunt de top sunt datorita elevilor in primul rand prin rezultatele lor. La rezultate profesorii liceelor contribuie mai mult sau mai putin. Copiii din aceste licee fac pregatire in privat constanta si sustinuta. Profesorii au acest privilegiu de a preda intr un astfel de liceu, sa nu uite asta!!!! Schimbarea in inv preuniversitar incepe cu o schimbare a mentalitatii unor profesori ramasi in vremuri demult apuse! Semnat: profesor si parinte

  30. Gata a rezolvat!

    ,,La anul vor interzice speech ul șefului de promoție. ”
    Așa, preventiv!

    Multe contradicții în discurs și frustrări personale care au adus o secundă de notorietate ce va pieri la fel de repede cum a apărut!

    PS
    Rezultatele școlare sunt doar o filă din cartea pe care trebuie să o scrie un absolvent.

    PPS
    Daca aveau aceeași medie ce urma?
    Numărau diplomele de participare?

  31. Bravo ,Iulia !
    Esti o curajoasa! Si fata mea a absolvit acum in 2024 liceul si inca unul de top din orasul in care locuim si afost sefa de promotie dar a ales…. sa nu tina discursul identic din aceleasi motive enumerate de Iulia,nu a ajutat-o deloc liceul, ba mai mult nici nu a enumerat-o ca sefa de promotie .Trist dar adevarat.
    Cu exceptiile de rigoare ,scoala romaneasca a scazut mult standardele ,este la cota de avarie si daca nu se vor introduce criterii de departajare a profesorilor cu adevarat profesionisti ,o sa se piarda definitiv.Bani multi si performanta putina este definitia scolii romanesti.

    1. Totalitarismul din școli trebuie să dispară. “Profesorul are întotdeauna dreptate, că dacă nu, atunci iei nota 4.” Va dati seama ce debili sunt unii profesori cand aplica razbunari pe niste copii? Ok, notează-l cu 4 daca merita dar nu cauta intentionat sa ii dai 4 fiindca te-a frustrat cu ceva.

      Dacă nu aprobi ca o oaie sistemul nu devii șef de promoție. Dacă nu bați din palme la cerere nu ai șanse. Asta spune fata, că ți se indruga materie pe banda rulanta, ti se spune si cum ar trebui sa o interpretezi in loc să te lase sa gandesti cu căpșorul tău. Și practic ești răsplătit pentru că știi sa repeți ce ti-a spus profesorul la oră. Gata, nota 10. Pentru a avea sanse cat mai bune la facultate asta trebuie sa faci. Si asta inhiba gandirea si dezvoltarea personală.
      Dar e bine ca ego-ul cadrului didactic e mangaiat frumos.

  32. Nu ar fi mai dezamăgitor să zâmbești superficial, ca să ii mulțumești pe ”cei mai mari”, doar de dragul de a primi validare? Tocmai timpul discursului a fost momentul ei, șansa ei de a-și spune părerea, și experiența trăită de ea, și de restul colegilor.

  33. Felicitari…, pentru curajul de spune adevarul chiar daca doare. Din pacate acelalasi lucru l-a simtit si fiul meu. Problema este ca nu recunoastem ca pregatim copii pentru orgoliul vechiului sistem.

  34. Un discurs plin de patetismul specific vârstei, nespecific și numa bun de click-bait. Fiecare dintre noi avem experiențe de învățare diferite. Nu e școala autoritatea supremă, dar merită subliniat că tânăra a reușit să formuleze acest discurs și să-l susțină public în chiar mediul care i-a înăbușit personalitatea. Înseamnă că ori nu e chiar așa, ori mediul nu a făcut o treabă așa de bună la înăbușit.

    1. Este sefa promotiei, o elevă de 10! Scoteți-i la microfon pe ceilalți elevi, dacă vă doriți cu adevărat să constatați performanța ..mediului.

      1. Aia plânge că a luat 10 pe linie (nu știu ce voia de fapt, să ia 2 pe linie? Până la urmă, evaluarea se face prin notă, dar treaba ei) și că n-a putut lua fața celui de pe locul 2 decât cu 3 sutimi (cred că se consideră invalidată total că respectivul a ajuns atât de aproape de ea, cea mai importantă persoană din univers… și demonstrează că îi pasă al naibii de mult de notele alea despre care spune că nu contează 😀 )

        Când spui că e ”eleva de 10, șefa promoției”, ce vrei și tu? O diplomă că ai remarcat un fapt evident?! Dacă nici asta, care ține discursul tocmai pentru că e șefa de promoție (într-un liceu de care n-a auzit nimeni, din Ineu, despre care n-a auzit nimeni) nu e fix reprezentantul generației de azi, pe cine voiai? Când vine unul ca David Popovici și spune adevăruri, nu vă plac, că el nu se plânge de sistem și nici nu-și înjură profesorii sau înjosește colegii din promoție, și culmea, mai are și succes la nivel mondial prin propriile forțe, nu ca don’șoara asta care va deveni studentă la stat (în ciuda acuzelor aduse sistemului) și se va retrage în mediocritate, ca toți SJW de carton… Pe el nu-l ascultați, că nu spune ce vreți să auziți.

        Dar când apare câte unul care recunoaște singur că e ipocrit, dar vorbește pe limba voastră, vă înșirați să-l adulați…

        România, țara tuturor neînțeleșilor, neîmpliniților și nemulțumiților…

        1. Eu cred deja ca multi politicieni sunt cu ochii pe ea…………..Are tot ce trebuie.Discurs,ipocrizie,tupeu….

        2. Dacă Vlad Popovici e ajutat de sistem, de ce a rămas nu a rămas in țara? Daca sistemul ăsta e asa bun, de ce nu s mai mulți precum Vlad popovici? Eu nu cred ca toti 99% dintre tinerii români sunt niște lepre si toți se plang de sistem, desi aceasta este unul fluid si un model educațional complex..

          1. Numele lui e DAVID POPOVICI (dacă există și Vlad Popovici, ceea ce e foarte probabil, multă sănătate!). Campionul mondial la înot la tineret, și cu rezultate uriașe la seniori deja. O să-l vezi la olimpiadă, dacă știi ce-i aia.

            Omul A RĂMAS în țară. E student în România, deși s-au bătut universitățile străine pe el, că le-ar fi adus multe puncte în plan sportiv. Dar David are capul pe umeri și pare să știe ce vrea, iar el vrea să fie în România.

            Sunt mulți ca David – nu toți sportivi – dar pe ei nu-i ascultă nimeni. Ei nu se plâng de sistem, unii chiar vorbesc despre cum sunt ajutați, deci merg contra narativei voastre de plângere constantă împotriva României. Așa că nimeni nu le dă atenție… V-ați învățat să ascultați și să auziți doar selectiv, alegeți numai ceea ce suportă propriile opinii, restul clar ”habar n-au ce vorbesc”, pentru că v-ar scoate din lumea voastră și nu mai puteți funcționa într-o lume în care lucrurile nu-s doar în alb și negru.

            Bine că toată lumea poate vota și votul unui om informat și educat e egal cu votul unuia căruia inteligența, educația sau informarea nu-i cășună prea mult… 🙁

    2. E vorba de sistemul “varza” Madam…nu de dascalii care, vor nu vor, trebuie sa
      faca “minuni”, de multe ori, pt ca tineri ca fatuca asta sa nu fie “striviti” de acest sistem si multe alte sisteme asemanatoare din Romania.
      Cata vreme tineri ca ea AU CURAJ sa spuna public ce gandesc, poate, mai avem o sansa ca tara.
      Deocamdata suntem coada cozii cozii, fie ca va convine fie ca nu.
      Bravo parintilor ei care au educat-o si o sustin in tot ceea ce face!

      1. CURAJ avea dacă spunea ceva încă dintr-a 9-a. Sau măcar de la începutul clasei a 12-a, când a devenit tânăr adult.

        Acum când nu mai are nicio treabă cu școala, poate vorbi orice, că tot nu contează. N-a vrut să scuture barca când era și ea acolo, acum i se pare că e cool să se răzvrătească.

        La facultate, oriunde-o merge, în țară sau în străinătate, credeți că i se va părea normal să se tragă de șireturi cu profesorii? Sau va băga capul în pământ și va mârâi prin gard după absolvire?

        Hai mai lăsați-ne cu curajul avut când nu riști nimic.

        1. Păi dacă făcea speechul ăsta din clasa a 9-a, era linșată. Hai sa fim serioși, câtă putere are un tânăr elev împotriva sistemului? Tot ce poți face e aa aștepți momentul oportun și atunci și te exprimi, fără a da șansa sistemului sa te supună.

          1. Nici nu trebuia să se transforme în Greta Thunberg, să fim serioși. Dar dacă era atât de dură situația, în a 11-a de ce era încă tăcută? La 17-18 ani deja ești mult mai matur, dacă sunt lucruri de spus și tu ai curaj, le spui, nu dai una la final și fugi, ca mâța.

            Dar după război mulți viteji s-arată.

            Ia urmărește-i traseul (care va fi fulminant fără îndoială) pe la vreo facultate de filologie sau psihologie, să vedem în viitor cât de puternic lider și reprezentant al noii generații se va dovedi. Nu cred că va fi mare lucru de văzut. Dar sunt deschisă la surprize.

    3. Cum verificam ca a reusit sa formuleze acest discurs DATORITA sistemului sau IN CIUDA sistemului? 💡

      1. Din ceea ce afirma este evident ca a folosit regulile sistemului pentru a obtine rezultatul, dar in aceleasi timp afirma ca rezultatul este complet irelevant pentru ca nu va aduce niciun beneficiu sistemului.
        Cu alte cuvinte regulile sistemului nu duc spre evolutie ci spre disolutie.

    4. Pe ce lume traiti?
      Dezastrul din educatie este cu mult mai mare.
      Nu a fost nimic patetic.
      Toate argumentele sunt valide prezentate echilibrat, lucid, matur si cu responsabilitate.
      Si-a asumat greseala de a lupta pentru nota in defavoarea valorilor.
      Ba chiar mai mult, si-a asumat si oprobriul oamenilor din sistem anticipand reactia dvs.

      1. Care argumente, punctual? Inventați lucruri care nu-s acolo, doar pentru că aveți impresia că fata aia știe ce vrea să zică?!

        1. toate comentariile.
          Pana la urma veti pricepe ca directia generala e proasta pentru ca sistemul promoveaza impostorii.
          Iulia a explicat suficient de bine pentru cineva care a absolvit cel putin gimnaziul.
          Scoala obligatorie si “gratuita” ne costa prea mult!
          La fel si doctoratele plagiate!

  35. Este vocea unei intregi generatii. Şi chiar dacă lumea nu e de acord… era momentul EI, pentru ca EA e sefa de promotie. Putea sa spună orice in acel discurs.

    1. Pariez pe ce vrei tu că dacă vorbea despre ceva concret, se îneca în vorbe și i se tăia microfonul. Așa, hai s-o lălăie, acum că are situația încheiată și nu mai contează nimic din ce spune, oricum e furtună masivă într-un pahar cu apă.

      E oarecum distractiv să vă vedem pe cei care o susțineți din răsputeri deși habar n-aveți ce-a vrut să spună de fapt (pentru că n-a spus decât niște platitudini de copil rebel, de care-și va aminti mai târziu și va realiza că sunt de fapt – cum e modern să spui – super cringy.)

      Nu-i bai, am fost și noi copii rebeli. Ne-a trecut. Vine cu maturitatea.

      1. De ce vedem doar forma si nu fondul problemei? Daca mesajul a fost înțeles, și este unul chiar adevărat, din păcate, înseamnă ca mesajul a fost transmis cu succes. Restul comentariilor sunt demne de opozanți politici ce refuză adevărul pe care il au de 30 de ani în față.

      2. Este un copil bun, dar care a fost presat în permaneță de familie și „împins” să fie mereu cea mai bună. A acumulat multe frustrări și multă oboseală pentru că numai ea și profesorii ei știu cât stres trebuie să acumulezi să „scoți” un 8 sau un 7 cu n-șpe note de 10 și asta de prin clasa a V-a, nu?

      1. un moment al ei e in afara școlii…și uite că e șefa de promoție …chit că hulește școală grandios,pe ultima suta de m….

    1. Dimpotrivă. Daca vorbea despre sine, propriile rezultate și vai cât le mulțumește profesorilor atunci era un moment personal. Această fată a dat momentul tuturor, a vorbit în numele tuturor colegilor, ceea ce așa – zișii reprezentanți ai elevilor nu o fac, ca să nu supere Ministerul sau profesorii.

    2. Pardon, momentul acela era al ei și doar al ei, ca șefă de promotie. Eu o respect și o admir ca nu a spus ce va asteptati dumneavoastra sa spuna.

    3. Momentul tuturor e la cor. Bravo, exact la tipul ăsta de gândire face referire in discurs 🙂
      Că elevii există pentru a servi școala când, de fapt, ar trebui să fie invers. Nu știu de ce am senzația că sunteți mămika aia cu multă inițiativă când vine 8 martie și “trebuie cadou pentru doamna”.

  36. Sincere felicitări acestei tinere curajoase!
    Gândiți-vă câtă frustrare și stres a trebuit să îndure ca să iasă în față să spună aceste adevăruri, într-o școală profund politizată și coruptă, care promovează “pile” și îi oprimă pe elevii valoroși în multiple moduri subversive.
    Firesc ar fi ca directoarea să-și dea singură demisia, nu să continue să-și pună pe Facebook susținerea politică, să nu publice numele elevei excepționale, ca de obicei cu elevii valoroși care “razbat” cu premii, în timp ce promovează elevii “darnici”!!!

  37. Sunt lucruri cunoscute – exista modele de succes-, schimbarea sistemului presupune profesori mai buni si mai dedicati – prin urmare sistemul trebuie recladit cu alti oameni cu alte mentalitati – consider ca profesorii ce ar face fata noului sistem sunt minoritari, iar politicul – cu educatie precara dar cu multe diplome – vrea sa controleze sistemul de invatamant.

  38. Unii nu m-ati vrut aici… Cam prea mult egocentrism la varsta asta, prea mult Lapusneanu. Ea a invatat pt note, ea a acceptat sa tina speech-ul si cred ca abia a asteptat sa traga o palma virtuala unor profesori… Principiali suntem pana la capat, nu in franturi. Totusi, viata o sa iti demonstreze ce are de demonstrat, iar tu noua… La vorbe toti suntem buni.

  39. Sună exact ca o postare pe r/iam14andthisisdeep doar că d-ra are deja (probabil) 18 ani.

    Noroc că am trecut cu toții prin vârsta aceea și recunoaștem simptomele. Îi urez d-rei tot binele din lume și sper să-și găsească drumul propriu, AUTENTIC, pe care-l dorea și nu l-a găsit, deși e șefă de promoție.

    PS Iar cei care o aplaudă, evident îi împărtășesc valorile și autenticitatea. Și tare mi-e teamă că nici unul dintre ei, inclusiv d-ra, nu au crâcnit o secundă și n-au mișcat în front (deși erau așa grav oprimați de sistem că se temeau să nu cumva să-și piardă identitatea și autenticitatea) de teamă de a nu pierde niște presupuse avantaje oferite de poziția în clasamentul ăla care a dus-o pe dânsa pe podium ca să țină acel discurs.

    De asemenea… parc-aș vrea să aud și punctul de vedere al celui/celei de pe locul II, în urmă cu doar trei sutimi, când d-ra i-a transmis în discursul de absolvire că a ajuns acolo pentru că îl/o voiau profesorii în mod special în față. Frumos. E evident că d-ra într-adevăr e puțin superficială și ipocrită, dar de – sistemul e de vină. Că ea nu era așa, dar acum când nu mai contează poate în sfârșit vorbi liber.

    Timpuri bune ne așteaptă /s.

    1. Bine punctat, Iancu
      Partea de introducere, că nu sunt DECAT 3 sutimi fata de următoarea, are câteva presupuneri implicite:
      1. Că Prima era de fapt mult peste restul și infima distanta nu reflecta diferența de valoare (ar putea fi așa, că noi, de pe margine nu putem ști, dar ce urâtă devalorizare a celor de după Prima!)
      2. Ca cel puțin primele poziții au ajuns acolo prin frauda sau prin note umflate date de unii profesori / sau de ce nu? de toți profii, daca tot dam cu barda
      3. Nr. 2. ne conduce la 3., și anume că unii Profi, daca nu toți (nu-i asa?) sunt incorecți, dau note nemeritate bla bla, ori asta e deja mult mai grav

      Ok, as putea continua, dar prefer sa comentez oleaca 1-3.
      Profesorii, așa de incorecți cum sunt creionați in speech au făcut-o, in fond, șefa de promoție pe Prima. Când erau incorecți? Doar când îi notau pe colegii Primei.
      Iancu a sesizat Ego-ul supradimensionat al Primei, care, in viitor, poate cauza multe probleme reale atât ei cât și celor ce vor depinde de ea, daca ajunge să conducă instituții publice importante.
      In fine, m-aș fi așteptat de la o Șefa de promoție la ceva mai explicit, mai clar de înțeles dpdv concret: ce nu bine, ce e bine, ce ar trebui schimbat: programa? modul de predare? cerințele de prezenta? modul de notare? … Pt. că doar cu niste cuvinte acide și pompoase in tara Mioriței educate nu poți, practic, reacționa în vreun fel coerent. Că sa corectezi. Că sa ai o Miorita cu adevărat educata, nu doar declarativ.
      Mai sunt atât de multe de spus dar inca nu vad, deocamdată, ca efortul sa merite.

      1. Profesorii nu sunt salarizati in functie de performanta elevilor lor. Restul e cancan, sau, de ce nu, acreală de profesor frustrat de ”tupeul” domnisoarei.

        1. Imi pare rau ca o sa fiu dur in comparatie dar sa zici “ca chiar daca unii nu m-ati vrut aici” mi se pare ca seamana cu caracaterul lui Hitler: “Nu sunt bun strateg militar? Lasa ca o sa va arat eu voua, o sa cuceresc toata Europa”, un caracter îngâmfat, introvertit si foarte periculos intr-o societate. În loc sa spuna ca si cel de pe locul 2 merita primul loc, alege sa arate cat este ea de rotunda. Iar sa arati ca sistemul are probleme, nu e o soluție ci doar o constatare … stim fata “dracă”. Vino cu soluții nu cu probleme, ca alea sunt destule.

      2. Se pare că nu ați înțeles nimic din discursul ei.V-ati legat de forma și nu ați vrut să vedeți conținutul. Păcat!

        1. Ia explică dumneata care o conținutul, dincolo de ȘCOALA E DE KKO și CE CURAJ AM EU SĂ SPUN CUM E TREABA.

          Că nu spune concret nimic, în afară de comparația jignitoare cu cel de pe locul 2, care vezi dragă, n-avea ce căuta cu câteva sutimi în urma ei.

          Daniel are dreptate – profesorii ăia cretini au punctat greșit pe toată lumea cu excepția domnișoarei șefă de promoție, evident SINGURA din clasa aia și școala aia care și-a meritat notele, restul, dar absolut restul, fiind niște proști în comparație cu ea.

          Voi chiar nu vedeți că dați în ridicol, ridicând în slăvi niște declarații lipsite de greutate, dar pline de răutăți la adresa colegilor? Ce spune despre școală nu mai interesează pe nimeni, ne-am lămurit de mult că vreți totul pe nimic. Dar chiar așa, toți sunt proști și doar ea deșteaptă prin liceul ăla dintr-un oraș de care n-a auzit nimeni?! Hai să-i facem statuie pe lângă Spiru Haret, că a zis două vorbe și trei prostii.

          /smh

          1. @Max, am făcut facultatea la UVT, am auzit și eu de Ineu pe atunci (nu mai știu contextul, nu era nimic important). Dar altfel, e un orășel cu nouă mii de locuitori care nu iese prin nimic în evidență și nici n-a fost vreodată prea relevant. Dar a fost destul să zică cineva din orașul ăsta mic și complet nereprezentativ pentru nimic ceva de rahat despre învățământ, că s-a viralizat chestia asta și a îmbrățișat-o toată țara, în (EFECTIV) prostie.

            Dar nu-i bai, las’ să zică… sunt curios ce se va alege în timp din fata asta și de cei din promoția ei. Și în special ce se va alege de cel de pe locul 2. Zicea cineva mai sus că în localitățile mici, orgoliile sunt mari, mare dreptate are.

          2. Va spune foarte limpede si direct ca traiti prost si veti trai si mai prost atata timp cat sistemul promoveaza impostorii incepand cu educatia gratuita si obligatorie.
            Aceasta situatie se poate distinge si din comentarii.
            Cei care considera ca traiesc bine si merita asta, in mod evident se supraapreciaza.
            Intr-un fel aceasta ar putea fi chiar o definitie a impostorului.
            Acestia nu pricep gravitatea situatiei in se afla. Nu pricep care vor fi consecintele si bineinteles ca nu vor putea schimba CEVA

      3. Prin ceea ce transmiteti, pare ca sunteti parte a acestui proces didactic, unde in Ro te “invata” inca de la gradi sa stai cu mainile la spate si asezat in banca ta, unde intrarea principala a scolii este accesibila doar profesorilor, unde inveti sa vanezi note nu sa acumulezi cunostinte. Pentru ca nu-i asa, sustinem veniturile cadrelor didactice, indiferent de performantele livrate!

        1. Sunt de acord cu tine. Hai să-i lăsăm de capul lor din clasa I, să-și arate personalitatea, să fie cum sunt și acasă. Dar să nu vii apoi să te plângi că unul din ăștia liberi ți-a pocnit copilul în cap pentru că așa a simțit el atunci, iar a doua zi i-a mai furat și creioanele colorate și l-a băgat cu capul sub scaun în numele libertății de exprimare.

          Toți aveți acasă doar Einsteini super bine educați care vin la școală și printr-un miracol se transformă în Tarzan cu maimuță cu tot.

          Dar e de vină școala că le suprimă personalitatea aia cuceritoare…

          1. Copilul meu e “dracu” acasa, face niste tantrumuri, urla, loveste ca sa obtina ce vrea. Poate si noi am gresit ca l-am alintat si i-am oferit tot ce a vrut. De multe ori, stiind cum face acasa si compatimind-o pe “doamna ” care la scoala il are pe el si inca 31, o tot intrebam daca face ceva probleme. Am aflat ca al meu copil e elev model de disciplina, respecta regulile, ba chiar ii admonesteaza pe colegii obraznici. Concluzia: Niciodata ce face un profesor nu o sa reusesc eu ca parinte acasa, mai ales daca nu setez limite, nu reglez comportamente nedorite si nu pedepsesc. Altfel, elevul va intelege ca are dreptul sa faca fix ce face acasa si cu invatatoarea. Doar ca invatatoarea aceea mai are vreo 30 pe langa…nu-si permite derapaje cu toti alintatii. La scoala toti trebuie sa fie elevi. Printisori si printese pot fi doar acasa pentru parintii lor.

          2. Doamna vă minte. Probabil s-a săturat de discuții contradictorii cu părinții celorlalți 30 (”Acasă nu face așa! Poate l-a provocat un elev! El cu mine nu zice asta! Acasă e cuminte mereu!”) și v-a spus de la bun început ce voiați să auziți (că n-are probleme cu el.)

            Realitatea e că un copil care face ca toate visele acasă nu devine mielușel la școală. Cel mai probabil e că nu al dvs. NU este cel mai rău din clasa aceea, iar comportamentul lui e bun în comparație cu ce fac ceilalți. Poate n-ar strica să-l trageți ușurel de limbă ca să aflați dacă nu e careva de acolo un mare tartore de care se feresc și se tem toți cei din clasă, și poate de frică să nu-i atragă atenția aceluia se mai calmează.

            P. S. Copilul dvs va crește. Dacă nu-i corectați de pe acum comportamentul, veți crea un monstru pe care nu o să-l puteți controla în niciun fel când ajunge la 1.80 și 90 de kg, acasă vreau să spun; la școală va deveni bully în clasele mai mari, unde nu mai există un singur paznic, pardon, cadru didactic în fiecare oră și în fiecare pauză între ei. Poate ar fi cazul să mergeți din timp la psiholog ca să reglați puțin situația.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ultima săptămână de cursuri din primul modul. Urmează vacanța de toamnă pentru toți elevii și copiii de grădiniță în săptămână 28 octombrie – 5 noiembrie. Modulul al doilea începe pe 6 noiembrie și ține 7 săptămâni

Primul modul de cursuri pentru elevi se încheie vineri, 27 octombrie, potrivit structurii anului școlar 2023-2024. De menționat este că elevii din București încep vacanța mai devreme cu o zi…
Vezi articolul