ANALIZĂ Circa o treime din posturile didactice și auxiliare din sistemul de învățământ au fost scoase la concurs anul acesta – doar 3,8% fiind titularizabile

20.407 vizualizări
Aproape 32% dintre posturile de cadre didactice și cadre didactice auxiliare existente au fost scoase la concurs anul acesta, arată o analiză Edupedu.ro. Dintre acestea, doar 3,8% sunt titularizabile pe norma întreagă.

Am analizat numărul de locuri scoase la concurs (titularizabile și netitularizabile) din ultimii 12 ani și le-am comparat cu cel de anul acesta. Datele sunt disponibile în rapoartele anuale ale Ministerului Educației.

AnulTotal posturi scoase la concurs TitularizabileNetitularizabile
201238232669231540
201345126607439052
201441770476137009
201544341418940152
201649992442245570
201758486493053556
201867703449963204
201961064413656928
202059118403055088
202157255481552440
202267822516362659
202372644683765807
202474575896165642
Numărul posturilor scoase la concursurile de titularizare din 2012-2024

Anul acesta sunt disponibile 8.961 de posturi titularizabile complete, adică disponibile pentru angajare cu normă întreagă, conform datelor publicate de Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Este cel mai mare număr de posturi titularizabile complete din 2012 până în prezent, arată datele analizate.

Întrucât nu a fost publicat și numărul posturilor netitularizabile, l-am solicitat și pe acesta Ministerului Educației. Potrivit informațiilor primite din partea Biroului de presă, există 65.642 de posturi netitularizabile (disponibile pentru angajare pe perioadă determinată). 74.575 de posturi au fost scoase la concurs în total, arată analiza datelor.

La acestea se adaugă 1.242 de locuri titularizabile incomplete. Concret, aceste posturi pot fi ocupate de titulari cu jumătate de normă. Posibilitatea titularilor de a se angaja titular cu jumătate de normă a fost introdusă în anul 2023 prin ordinul nr. 6.876 din data de 22 decembrie. Acesta va intra în vigoare începând cu anul școlar 2024-2025.

Astfel, anul acesta se înregistrează cel mai mare număr de posturi didactice/catedre vacante pentru angajare din 2012 încoace.

Ca să aflăm cât reprezintă numărul posturilor titularizabile și al celor netitularizabile în totalul posturilor din sistemul de învățământ preuniversitar am comparat datele de mai sus cu numărul posturilor de personal didactic și personal didactic auxiliar din cadrul sistemului de învățământ preuniversitar disponibile pentru anul 2022-2023. Este vorba de 212.332 de posturi de personal didactic și 21.184 de cadre didactice auxiliare. Asta înseamnă un total de 233.516.

Captura: Ministerul Educației / Raport privind starea învățământului preuniversitar din România 2022 – 2023

Din totalul de peste 233 de mii de posturi 74.575 au fost scoase la concurs, adică 31,94%. Dacă raportăm numărul posturilor titularizabile scoase la concurs la numărul total de posturi, acesta reprezintă doar 3,8%.

Titularizarea este examenul în urma căruia profesorii se pot angaja într-o școală pe perioadă nedeterminată. Pentru a obține titlul de titulari, aceștia trebuie să obțină minimum nota 7 la examenul scris și să existe un post liber pentru minimum 4 ani pentru care să aplice la angajare.


1 comment
  1. Foarte frumos, posturi pe un an. In loc sa-i lase pe suplinitori sa se specializeze, sa pregateasca lectii mai bune, si sa plece dintr-o scoala cand nu mai e postul, ii vantura mereu cu titularizarea. Un an predau la clasa a 2-a, un an la clasa a 6-a, un an la a 12-a, in tot felul de medii. Iar la titularizare dau examen din ceva care nu se preda la nicio clasa, plus pedagogia, care e fictiva, salata de cuvinte. Bravos minister. Bravos sindicate. Iesi la pensie dand examen in fiecare an, de parca ai fi mereu de 20 de ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Apel al ministrului Educației către mediul de afaceri, la Gala SuperTeach: În comisiile de interviu pentru directorii de școli să fie și un reprezentant al companiilor / Directorii școlilor sunt coloana vertebrală a oricărui sistem de educație. O coloană bolnavă nu o să reziste

„Îmi doresc foarte mult ca în comisiile de interviu pentru directorii de școli să fie și un reprezentant al companiilor, specialist în resurse umane”, le-a spus ministrul Educației Sorin Cîmpeanu…
Vezi articolul
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor

Sondaj al Asociațiilor de Părinți: Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar cred că trecerea la trimestre nu este benefică. Peste 86% spun că manualele școlare trebuie să fie însoțite de auxiliare

Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023, lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, sunt…
Vezi articolul

Tendințe în învățământul superior: europenizarea, digitalul și banii insuficienți, principalele puncte de interes pentru universitățile de pe continent – raport al Asociației Universităților Europene / Instituțiile românești – interesate îndeosebi de finanțare instituțională și digitalizare

Învățământul superior a devenit un motor al integrării la nivel european, iar digitalizarea este unul dintre cele mai importante elemente ce dictează strategiile universităților și apelurile lor de a fi…
Vezi articolul

SURSE Plata salariilor personalului din Învățământ se face cu indemnizația de hrană, în această lună, a transmis inspectorilor școlari un oficial din Ministerul Educației. Ministerul de Finanțe nu ar fi făcut încă precizări în privința modului de calcul al indemnizației de hrană, după ce Legea Ciolacu a promovat confuzii în școli

Un oficial din Ministerul Educației a transmis pe grupul cu inspectorii că plata salariilor personalului din Învățământ se face cu indemnizația de hrană luna aceasta, conform surselor Edupedu.ro. Ministerul de…
Vezi articolul

Ministrul de Interne: Peste 17.500 din 25.500 de clădiri școlare nu sunt autorizate de ISU / Încălzirea nu este asigurată în 574 de școli (3,4%). Florin Cîțu: Avem nevoie de o verificare a tuturor clădirilor în care funcționează școlile

Dintr-un total de 25.539 de clădiri în care funcționează unități școlare, peste 17.500 nu au autorizație din partea inspectoratelor pentru situații de urgență în caz de incendiu, 4.171 sunt autorizate,…
Vezi articolul