ANALIZĂ Școala nu a influențat rata de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de 0-19 ani

12.088 de vizualizări
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Școala nu a contribuit la creșterea ratei de infectare cu Sars-CoV-2 în rândul populației de vârstă 0-19 ani, prin raportare la numărul total de cazuri, arată datele de la de la Ministerul Sănătății, analizate de Edupedu.ro.

La 6 săptămâni de la începutul anului școlar, în România au fost înregistrate 13.691 de cazuri de infecție cu Sars-CoV-2 la populația din grupa de vârstă 0-19 ani.

Acest număr reprezintă 6,53% din numărul total de cazuri de infectare de la nivelul întregii populații, ajuns la 209.648 de infectați pe 25 octombrie 2020.

La începul cursurilor din acest an școlar numărul cazurilor din această grupă de vârstă reprezenta 6,18%. Raportâns acest procent la cel din prezent, rezultă o creștere procentuală înregistrată între 14 septembrie și 25 octombrie de doar 0,35 puncte procentuale sau 5,6%.

Procentul cazurilor 0-19 ani în total cazuri a avut o ușoară modificare în prima săptămână (0,12 ppc) de școală și în a doua (0,11 ppc), apoi situația fiind relativ stabilă, cu fluctuații de sub 0,1 puncte procentuale.

În tabelul de mai jos se poate vedea că numărul de cazuri s-a dublat la populația generală și este aproae dublu și la populația 0-19 ani.

DataProcentul cazurilor 0-19 ani
din total cazuri
Total cazuriCazuri 0-19 ani
13 septembrie6,18%104.1876.442
20 septembrie6,30%112.7817.106
27 septembrie6,41%122.6737.864
4 octombrie6,47%135.9008.790
11 octombrie6,48%155.38310.073
18 octombrie6,52%180.38811.765
25 octombrie6,53%209.64813.691
Calcule făcute pe baza datelor Ministerului Sănătății publicate pe datelazi.ro

În statistica generală se poate vedea cum în această ultimă săptămână au fost cele mai multe cazuri de infectare și la grupa de vârstă 0-19 ani, la fel ca la populația generală,

De marți au fost închise peste 500 de școli și grădinițe, prin trecerea Bucureștiului și a altor orașe mari în scenariul roșu, și cu toate acestea nu se resimte o influență deocamdată.

Rata medie de progresie a infectărilor la această grupă de copii și tineri a fost săptămâna trecută de 275 de cazuri pe zi.

Se poate remarca însă că, față de ratele de creștere de peste 30% de la o săptămână la alta din precedentele perioade analizate, în această săptămână care a trecut, 19-25 octombrie, creșterea a fost de o mai mică amploare – 13,8%.

La nivel internațional o serie de noi studii, rapoarte și analize citate de Financial Times sprijnă constatările inițiale cum că instituțiile de învățământ, dacă aplică măsuri de prevenție, au un rol nesemnificativ în răspândirea Covid-19 și că îmbolnăvirile în rândul copiilor se produc mult mai probabil în afara mediului școlar.

Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


11 comments
  1. Aveți dreptate. In Mureș, la 10 zile de la închiderea școlilor, numărul de infectați a scăzut la jumătate. Sincer, așteptăm cu groaza momentul redeschiderii care e posibil sa vina la cate capete pătrate sunt la conducere. Și nu numai la noi.

  2. La cât se testează, e aberant sa spui ca, nu școala reprezintă un factor principal de contaminare. Copiii vin bolnavi, răciți la școală și sunt primiți fără să se respecte regulile. Sunt focare peste tot, dar nimeni nu recunoaște ca e bolnav. Frica de spital este mare. Acolo ajung doar cazurile grave.

  3. Cat timp în școli nu s-au efectuat teste covid si nu s-a ținut o evidență, nu vad cum se poate susține o astfel de afirmație . Școala trebuia sa plătească testul Covid pentru profesori,școlile nu au vrut să facă o astfel de cheltuială.
    Nimeni nu a fost interesat sa testeze profesorii si elevii din școli ca sa tina o evidenta.Doar vorbim.

  4. Excelentă analiză. Felicitări. Este nedreaptă închiderea tuturor școlilor dintr-o localitate unde s-a atins pragul de infectare de 3 la mi-a de locuitori. Nu s-a judecat după riscul epidemiologic al școlii, după densitatea elevilor, respectarea regulilor și apariția s-au nu a cazurilor covid în școală. Ar fi fost un bun prilej motivațional ca școlile sa facă eforturi pentru îmbunătățirea siguranței sanitare dacă nu s-ar fi închis decit școlile cu densitate mare, fără locuri de recreere generoase, cu perimetre delimitate și în care sunt cazuri covid. Deschideti scolile. Din martie nu se face nimic în privința educației. Franta, Olanda nu au închis școlile nici de ziua internațională a profesorilor și programul școlilor publice, este unul prelungit 8-16. Școală românească publică, funcționează pe principiul să ne facem ca facem.

    1. Inteleg ca nu aveti cu cine lasa copiii, dar cum sa lasi scolile deschise intr-un oras ca Bucurestiul, in special liceele? Metroul, stb-ul erau sufocate de mii de elevi. Olandezii si francezii aplica in mare acelasi sistem ca noi, daca sunt cazuri se inchide scoala. Oricum sistemul olandez de sanatate e in pragul colapsului.
      Pana si suedezii au inchis liceele in primavara.
      Macar daca erau locuri in spitale, asa orice caz genereaza inca altele in lant si pe urma ne plangem ca murim de apendicita ca a colapsat sistemul.

  5. Procentul a rămas constant deoarece copiii își infectează părinții.
    Vreți să vedeți impactul deschiderii școlilor asupra răspândirii pandemiei?
    Uitați-vă cum numărul infectărilor în București a scăzut după ce s-au închis școlile, deși la nivel național numărul infectărilor a crescut.
    Nu vă spune nimic lucrul ăsta?
    Chiar nu vă e rușine deloc?

    1. Nu doar la noi, in toata Europa. Scoala i-a dus in cap pe toti, copiii sunt un vector fantastic de raspandire si mai aglomereaza si transportul in comun.

    2. Afirmația dvs. este eronată. Copiii, mai ales cei de vârstă preșcolară, răspândesc foarte rar virusul. Sunt o mulțime de studii internaționale pe această temă. Am caz în familie: copil în vârstă de 6 ani confirmat cu Covid și rămas în izolare cu părinții timp de 14 zile nu a transmis boala părinților. Copilul a fost asimptomatic. Familia a făcut și testul de anticorpi, doar copilul are anticorpi.

  6. Cum ar putea cineva sa cunoasca – în aceasta faza în care ne aflam – persoana care a infectat-o și faptul infectarii? Cum ar putea deci sa se susțină – întemeiat, nu presupus – ca școală e locul unde s-a infectat? Cred ca mai mare adunare a fost toată vara în parcuri și la locurile de joaca… Și, din fericire pentru copii, lucrurile nu au fost grave deloc. Vreau sa spun ca e foarte ușor sa dai cu toporul. Închidem tot. În general, ascunde și frica de răspundere. E mai sensibil sa găsești alte masuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezastru la cheltuirea banilor europeni în școlile din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS – doar 350 de milioane de lei într-un an și jumătate, adică 18% execuție bugetară din totalul sumei disponibile / În cele două mandate ale Ligiei Deca nici măcar nu au fost semnate contractele din PNRAS II

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar are până acum doar 1409 proiecte, adică școli, în implementare – a anunțat ministrul Educației Ligia Deca luni, 25 martie, în prima conferință din…
Vezi articolul

Ministerul Educaţiei, despre cei 3.456 de elevi din clasa a VIII-a apăruţi în “sistem” între Simulare şi Evaluarea Naţională: “Datele pe care le prezintă MEN sunt de la directorii şcolilor”

Aplicaţia informatică a Ministerului Educaţiei afişa pe 28 iunie 2019 un număr de elevi înscrişi în clasa a VIII-a cu 3.456 mai mare decât cel care figura în aceeaşi aplicaţie…
Vezi articolul

40% din elevii dezavantajați, majoritatea din mediul rural, nu au făcut școală online / Elevii fără acces la educație au pierdut 24 de săptămâni de școală – Raport al World Vision România, la 1 an de la prima zi de școală online

La un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis, iar educația a trecut în mediul online, 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la…
Vezi articolul

Kitul educațional care i-a făcut pe 90% dintre părinții care l-au primit să se joace mai mult cu copiii lor și care le-a dezvoltat celor mici abilitățile cognitive și creative / Rezultatele unuia dintre cele mai ample studii realizate vreodată în educația timpurie din România: 45% dintre părinți invocă lipsa banilor, ca motiv pentru care nu își trimit copiii la grădiniță, iar 37% spun că discută lunar sau mai rar cu copiii lor

La începutul anului școlar trecut, în septembrie 2022, în peste 700 de comunități defavorizate din 40 de județe a început derularea proiectului „Start în educație“. Timp de un an școlar,…
Vezi articolul