Material susținut de proiectul 3DUTECH și ECDL România

Andrei, elev de liceu, despre participarea la concursul „Design pentru Educație”, cu premii de 1.500 de euro: Cel mai mult mi-a plăcut proiectul prin care am scanat 3D bustul poetului Mihai Eminescu și am realizat o replică / Înscrierile sunt deschise pentru toți elevii

2.058 de vizualizări
Foto: 196360515 / 3d Printing © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Elevii din toată țara, care au imprimantă 3D în școala în care învață, se pot înscrie gratuit până în data de 15 mai, împreună cu un profesor coordonator, la concursul organizat de 3DUTECH. Ei trebuie să conceapă un proiect prin care să proiecteze și printeze un obiect 3D care poate fi utilizat de elevi și de profesori.

O tablă de șah inteligentă printată la o imprimantă 3D a fost proiectul unor elevi de la liceul Mihai Eminescu din Constanța, care au participat în urmă cu 2 ani la concursul național 3DUTECH. 

Pasionat de Robotică și să găsească mereu soluții la probleme, Andrei, atunci în vârstă de 16 ani a făcut parte din echipa condusă de Domnica Măntescu, profesoară de informatică.

Împreună, 10 elevi au gândit, desenat și proiectat o tablă de șah inteligentă interactivă care poate fi folosită atât între doi jucători fizici, dar și de un jucător fizic și unul virtual: tabla se poate conecta și prin Bluetooth la internet pentru ca și un utilizator virtual să poată juca. 

Proiectul poate fi folosit drept material didactic în cluburile de șah, dar nu numai. Toate mutările pieselor respectă regulile de bază ale jocului de șah, au explicat elevii care au făcut proiectul cu care au și câștigat concursul care le cerea să își expună propriile idei de design, utilizând aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D.

Pe Andrei experiența de a lucra cu o imprimantă e 3D i-a dat încredere că poate găsi ușor soluții. 

“Îmi place că pot rezolva o problemă creând eu o soluție de la zero, proiectând un obiect și să îl adaptez la problema respectivă. Experiența m-a ajutat foarte mult să găsesc soluții. Încă în faza de gândire și proiectare, până la software,” a spus Andrei. “Cu siguranță este un domeniu de viitor, avem nevoie de prototipuri mai eficiente si mai ales de moduri pentru a le imprima mai rapid”, crede Andrei. 

“Inițial am fost fascinat de industria care se mișcă foarte rapid, cum e industria pentru mașini, chiar și Robotică, unde e nevoie de piese mereu. La un moment chiar am avut nevoie de o piesă pe care nu o găseam, am identificat-o, am proiectat-o, am construit-o și am încercat să o printez de câteva ori, până când am reușit,“ a mai spus Andrei.

În plus, participarea la concurs l-a ajutat să fie mai deschis și ia parte la multe alte concursuri și evenimente despre printare 3D. 

“Cel mai mult mi-a plăcut proiectul prin care am scanat 3D bustul poetului Mihai Eminescu – simbol al liceului nostru – și am realizat o replică în miniatură. A fost un proiect internațional, prin Erasmus. Am vrut să împărtășim cu profesori din alte țări, simbolul liceului nostru și să explicăm cine este Mihai Eminescu. A fost și o lecție de cultură”, a spus Andrei.  

Lucrez cu mare plăcere la proiecte de imprimare 3D, mai ales înafara orelor de curs, îmi place. Cred că experiența și informațiile mă vor ajuta și în carieră în caz că decid să practic Robotică, sau chiar și în viața de zi cu zi. Eu personal, vreau să mă îndrept spre informatică. 

Andrei îi sfătuiește pe elevii din toată țara, nu doar pe cei pasionați de informatică, robotică, să participe la concursul 3DEdutech pentru experientță și pentru că e vorba despre un domeniu de viitor care vizează multe informații și pot învăța mult mai multe lucruri. 

Foto: 3DUTECH

Andreea Anastasiu este în clasa a XII-a la Liceul Alexandru cel Bun din Gura Humorului și este pasionată de Robotică de vreo 2 ani. Imprimarea 3D i-a atras atenția, după ce l-a văzut pe tatăl ei, profesor, că a urmat un curs despre acest domeniu și printa tot felul de obiecte pentru elevii, și împreună cu ei făcea proiectare.  

“Am luat-o de la zero, nu am avut posibilitatea în școală să învăț despre imprimarea 3D. Prima oară când am văzut că tata lucra pe imprimanta 3D, i-am zis că îmi doresc și eu. L-am întrebat dacă pot printa ceva mai dezvoltat. Mi-a dat o carte și am început să o studiez. Am citit, îmi subliniam pasajele importante, și treptat m-a pasionat, mai ales pentru că simt că e de viitor,“ spune Andreea. 

Primul obiect printat de ea a fost o carcasă de robot, apoi a evoluat și a reușit cel mai amplu proiect al ei: să imprime 3D un braț complex de robot de care este foarte mândră. “Am lucrat la el jumătate de an, ca să iasă perfect. Este ceva inovativ, iese din tipar și e personalizat, are cumva semnătura mea pe el, și de aceea îmi place să lucrez cu imprimanta 3D, pentru că mă pot implica cu adevărat în construirea unui obiect”, explică Andreea. Ea crede că în medicină este foarte importantă imprimarea 3D și dă ca exemplu perioada pandemiei, când s-au printat viziere cu ajutorul imprimantelor.  

Acum participă la concursuri, e foarte încântată de reușitele ei și ale echipei cu care lucrează și pe viitor vrea să lucreze în Automatizări și Robotică. 

Despre concursul 3DUTECH Design pentru Educație de anul acesta: 

Elevii din toată țara sunt așteptați să își expună propriile idei de design utilizând aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D. Tema propusă anul acesta este „Design pentru Educație”.

În cadrul concursului organizat de 3DUTECH pot participa doar echipe formate din elevi sau elevi coordonați de profesori, din unitățile de învățământ care beneficiază de imprimante 3D. Micii inventatori pot lucra individual sau în echipă modele care să aibă abordări inovatoare ale unor obiective folosite în procesul de învățare și în care să fie utilizate imprimantele și tehnicile specifice domeniului modelării și imprimării 3D.

Proiectele realizate și înscrise în concurs vor fi publicate pe pagina de Facebook a proiectului și vor intra în etapa de votare a publicului. Cele mai apreciate zece proiecte se vor califica în etapa de jurizare. În evaluarea fiecărui proiect se va ține cont de funcționalitate, calitatea design-ului, criterii ecologice și relevanța pentru domeniul imprimării 3D. De asemenea, va conta și modul de prezentare al proiectului.

Concursul se desfășoară în perioada:

  • înscriere proiecte – 01 apr – 15 mai 2022;
  • votare proiecte – 16 – 22 mai 2022;
  • jurizare – 27 mai 2022;
  • acordare premii – 30 mai – 10 iun 2022.

În realizarea proiectului, participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante:

  1. Produsul poate fi utilizat de către elevi și de către profesori în egală măsură. 
  2. Obiectul este ușor de montat / transportat.
  3. Produsul nu este periculos pentru elevi și profesori.
  4. Obiectul poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D.
  5. Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Foto: 196360515 / 3d Printing © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Școala începe săptămâna aceasta în Suedia / O elevă româncă la liceu în Göteborg: Vom merge fizic la școală, masca nu e obligatorie, dar ni se cere să o purtăm când lucrăm în grupuri. Ni se spune să avem grijă de noi și de sănătatea noastră mintală, e foarte important să ai echilibru ca elev

După jumătatea lunii august, în fiecare an, Suedia își deschide școlile. Antonia Duță, elevă româncă în ultimul an de liceu la Göteborgs Högre Samskola, regiunea Göteborg, a precizat într-un interviu…
Vezi articolul