Anisie, despre educația online: 10 septembrie, termenul limită pentru ca cele 250.000 de tablete și laptopuri să ajungă la elevi și profesori

12.758 de vizualizări
Foto: edu.ro

10 septembrie este data limită comunicată de Ministerul Educației pentru ca cele 250.000 de tablete și laptopuri achiziționate prin licitație să ajungă la copiii și profesorii fără acces la tehnologia necesară pentru desfășurarea orelor online, a declarat Monica Anisie în cadrul dezbaterii online organizată de World Vision România în parteneriat cu Edupedu.ro, despre cele mai importante transformări din cursa celor 30 de ani de educație.

De asemenea, ministrul a mai anunțat că în momentul de față se desfășoară cursuri pentru pregătirea cadrelor didactice ca să poată preda online din data de 14 septembrie, în cazul în care se va continua școala de acasă. Monica Anisie nu a prezentat cifre concrete în ceea ce privește profesorii care nu au făcut școală online cu elevii, dar se pregătește o legislație în acest sens pentru reglementarea acestor situații din toamnă.

Raluca Pantazi: Ce faceți în ceea ce privește formarea cadrelor didactice, sunt 260.000 de profesori, dintre care doar 18.000 au fost formați până acum în CRED și nu toți pentru a preda digital, ci pentru abilitare curiculară. Dacă ne așteptăm la scenariul cel mai sumbru în care copiii vor învăța de acasă, ce faceți cu formarea, când o începeți și cu cine?

Monica Anisie: Formarea cadrelor didactice a început deja. Încă din luna mai, casele corpului didactic organizează cursuri de formare pentru profesori în sistem online.

Raluca Pantazi: Aveți cifre?

Monica Anisie: Există la nivelul Ministerului Educației un departament care se ocupă cu formarea cadrelor didactice și în acest moment colectează date din sistem. Să nu uităm că toată formarea aceasta a cadrelor didactice este prevăzută și în proiectul național CRED pe care Ministerul Educației îl desfășoară.

Raluca Pantazi: Obiectivul dvs care este? Cât la sută din profesorii care predau în școli să fie formați să predea digital până în data de 14 septmebrie?

Monica Anisie: Obiectivul Ministerului Educației și al meu personal este acela ca toate cadrele didactice să fie formate pentru a preda în sistem online. Însă pentru asta trebuie ca fiecare inspectorat școlar să prezinte tuturor cadrelor didactice care sunt aceste cursuri de formare și să îi determine să participe la cursuri.

(…)

Raluca Pantazi: Vor fi modificări curriculare având în vedere că elevii vor începe în septembrie după un gol de trei luni, mulți dintre ei nu au făcut nimic online, profesorii vor trebui să predea toată materia pe care o au pentru clasa în curs și în plus să recupereze ceea ce nu au făcut. Ați introdus modificări?

Monica Anisie: Ministerul Educației pregătește niște ghiduri metodologice pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice și în același timp pentru a veni în sprijinul elevilor, având în vedere că există această posibilitate de recuperare a materiei în perioada de recapitulare la începutul anului școlar. Avem prevăzute în aceste ghiduri metodologice și activități remediale și așteptăm să finalizăm la nivelul grupurilor de lucru la Centrul Național pentru Politici în Evaluare și Educație, le vom prezenta foarte curând. Pentru un draft al acestor ghiduri, termenul este chiar astăzi, 15 iulie, urmând ca ele să fie finalizate până la 15 august.

(…)

Raluca Pantazi: (Florinela Iosip, Libertatea) Când vor ajunge cele 250.000 de tablete la copii, aveți un termen exact?

Monica Anisie: Ministerul Educației a elaborat caietul de sarcini și acolo avem ca termen pentru a ajunge în unitățile de învățământ 10 septembrie, dar după cum bine se știe nu Ministerul Educației realizează această achiziție.

Raluca Pantazi: Nu, dar la finalul ei vorbim de copii și chiar dacă este Ministerul de Finanțe, faceți parte din același Guvern, deci responsabilitatea este comună.

Monica Anisie: Noi, ca Minister al Educației, am pus termenul limită 10 septembrie. Acum, este și o rugăminte din partea Ministerului Educației către Oficiul Național de Achiziții Centralizate să urgenteze achiziția și să ajungă acele tablete la copii în momentul în care vom începe școala.

Raluca Pantazi: Ce faceți dacă pe 14 septembrie nu există nici tablete pentru copii, nici manuale, și aici vorbim mai ales de elevii de la clasa a VIII-a, știm că licitația este iarăși în întârziere, deși ați lansat-o în decembrie.

Monica Anisie: Licitația am lansat-o imediat ce am ajuns la Ministerul Educației, nu a ținut de minister… termenele, noi le-am pus destul de strânse, însă, așa cum bine se știe în spațiul public, de la CNSC am primit răspuns după trei luni de zile.

Raluca Pantazi: Ce veți face concret dacă pe 14 septembrie, elevii nu au nimic?

Monica Anisie: Noi sperăm să avem aceste manuale având în vedere că am pus deja în aplicare decizia CNCS-ului, suntem în perioada de reevaluare a manualelor și sperăm, am deja pregătită o întâlnire astăzi cu reprezentanții editurilor tocmai pentru a discuta cu ei măsurile pe care putem să le luăm rapid în așa fel încât acești copii să nu aibă de suferit și căutăm soluții pentru a începe cu bine anul școlar 2020-2021.

Raluca Pantazi: Câți copii nu au avut acces la educația online din momentul în care școlile au fost închise?

Monica Anisie: Există în cadrul ministerului un departament (Direcția Generală Învățământ Preuniversitar) care se ocupă acum să facă o astfel de centralizare a datelor tocmai pentru a realiza măsuri de intervenție exact în acele comunități unde nu a existat posibilitatea de a se desfășura lecții online. Trebuie să vă mărturisesc că inspectoratele școlare au desfășurat, în această perioadă de suspendare a cursurilor, activități și pentru acei copii care nu aveau acces la tehnologie.

(…)

Raluca Pantazi: Există o evaluare la Ministerul Educației despre câți profesori și-au îndeplinit obligația de a intra în contact cu elevii în perioada în care școala fizică a fost suspendată?

Monica Anisie: Foarte mulți profesori s-au mobilizat în această perioadă, dar au existat și cazuri, spreăm noi să fie unele izolate și să nu se mai repete dacă cumva nu vom începe anul școlar în sistem clasic, eu aș spune că nu este cazul acum să arătăm cu degetul pe acei profesori care nu și-au îndeplinit toate atribuțiile, ci aș vrea să scot în evidență faptul că foarte mulți profesori s-au mobilizat și cei care au avut o anumită reținere în această perioadă să urmeze exemplul celor care au muncit și roadele le-au cules elevii la examenele naționale.

CITEȘTE ȘI:

Anisie: Pregătim o Ordonanță de Urgență cu toate măsurile dacă situația epidemiologică impune desfășurarea în continuare a cursurilor în sistem online


5 comments
  1. Citat de la doamna ministru: “Trebuie să vă mărturisesc că inspectoratele școlare au desfășurat, în această perioadă de suspendare a cursurilor, activități și pentru acei copii care nu aveau acces la tehnologie.” Cred că afirmaţia (mărturisirea) cam şchiopătează, atât tehnic (1) cât şi logic (2):
    1.Inspectoratele nu au putut ajunge la elevii izolaţi, sau fără tehnică IT, mai ales că nu au personal şi nici legături de contact cu respectivii elevi. Dacă nici dascălii proprii de la clasele respective nu au reuşit să cuprindă pe unii elevi, atunci inspectoratele nici atât. Cel mult inspectoratele puteau să pistoneze şcolile, eventual cadrele didactice, care puteau să le raporteze orice, conform tradiţiei.
    2.Vă daţi seama, cât de rupţi sunt inspectorii şi personalul din minister de realităţile şcolilor din România, dacă fac asemenea afirmaţii… (Şi nu e excepţie nici doamna titulara portofoliului educaţiei.) Puteam să spun şi direct că e minciună, sau afirmaţie nefondată.
    3.Mai am o întrebare întârziată doamnei ministru: Dacă hai să zic 2-3 luni vom mai face şcoala online, cheltuielile mele personale în acest sens: Curentul electric, abonamentul internetului şi telefonului, consumabilele (de la piese la toner, hârtie etc.), auxiliarele, cărţile procurate în scopul utilizării şi alticele care costă, cine le va achita, cadrele didactice sau ministerul, inspectoratul, ori şcoala. Vă mărturisesc şi eu ceva: Consumul de curent electric s-a dublat pe aproape 4 luni (intrând aici şi pregătirile pentru bac), de încălzire a crescut semnificativ (am încălzit locuinţa până în a doua jumătate a lunii mai 24 de ore, în timp de şcoală între 7,30-14, sau chiar 15, nu încălzim casa nefiind nimeni acasă), consumul de apă a crescut stând doar acasă, Două persoane am lucrat de acasă (şc. online). Am răpuns ferm la comenzile venite de la şcoală sau prin şcoală venite de la inspectorat, etc.
    Şi orele suplimentare din luna martie s-au plătit doar pe 10 zile, trei săptămâni au fost tăiate!

  2. Solutia este cea normala: sa se deschida scolile si s-ar evita mii de probleme care nu au rezolvare.

  3. Buna ziua
    Chiar nu se gandeste nimeni ca nu mai avem ce face cu copii???
    Nu se gandeste nimeni ca ramanem fara locuri de munca???
    Nu cred ca inchiderea scolilor si gradinitelor este solutia problemei.
    Gasiti o solutie optima!!!!!!!!!!

    1. Domnule Tamas, mare dreptate aveti. Chiar nu mai sunt dispus sa imi desfasor profesia cu toate ale mele de acasa. Nu am vazut niciun maturator de strada care sa vina cu matura si pubela de acasa. Si niciun inspector sau ministru care sa vina cu topul de hartie sub brat la serviciu. Poate citesc si guvernantii asta si realizeaza ca si noi suntem intelectuali, ca si ei. Deosebirea intre noi si ei este ca noi am ajuns mai sus prin munca si zeci de examene, iar ei au fost cocotati in varf politic, noi ne facem profesia cu resurse proprii in regim de obligatie, ei au telefon, laptop de serviciu, diurne si poate chiar masini de serviciu la scara. Asa s-a ajuns in Romania: profesorul, un cersetor de la parveniti cu 8-12 clase.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pas semnificativ în căutarea tratamentelor viabile pentru boala Parkinson, într-o cercetare publicată în Nature și co-semnată de cercetătorul român de la Cambridge Gabriel Balmuș

Un cercetător român din Cambridge, Gabriel Balmuș, face parte dintr-o echipă de specialiști de la Harvard University, Cambridge University și compania Mission Therapeutics care a publicat, săptămâna trecută, o cercetare…
Vezi articolul

Campaniile clasice de prevenție a drogurilor, cele cu sloganuri și expus pedepse sau efecte, nu funcționează pentru toți elevii, spune psihoterapeutul Ramona Costescu: Soluția este să formezi abilități diriginților, profesorilor care rămân acolo nu doar o generație, abilități de a repera cazuri de consum, de mediere cu familia sau cu alte entități care pot fi sprijin

Tonul cu care se vorbește în spațiul public despre droguri este unul ostil și nu încurajează dialogul necesar în activitățile de prevenție, în timp ce autoritățile, de asemenea, înțeleg să…
Vezi articolul

VIDEO Piesă Hip-Hop făcută de liceeni din Târgu Frumos cu refren de Ecaterina Andronescu și pe statistica Edupedu.ro: “Orice evaluare evaluează subiecte din evaluarea respectivă”

Videoclip “amar” al liceenilor din Târgu Frumos și al profesorului Dan Chicoș, “pe versuri” de Ecaterina Andronescu și bazat pe statistica prezentată de Edupedu.ro cu privire la generația 2007-2019 ajunsă…
Vezi articolul