Anisie: S-a propus și acest scenariu în care să începem anul școlar mai târziu, însă în acest moment suntem în evaluări

8.774 de vizualizări
Foto: gov.ro
„S-a propus și acest scenariu în care să începem anul școlar mai târziu, însă în acest moment suntem în evaluări”, a declarat pentru stiriedu.ro ministrul Educației Monica Anisie. Aceasta a repetat faptul că elevii și părinții lor vor afla pe 10 septembrie scenariul în care se redeschide fiecare unitate școalară.

Întrebată „cum începe școala?”, în condițiile în care premierul Ludovic Orban a declarat vineri că au fost discuţii privind începerea anului şcolar cu prezenţa fizică în clase de la 1 octombrie, iar până atunci cursurile să fie online, dar nu s-a luat încă o decizie în acest sens, Monica Anisie a spus că „au fost astfel de discuții, mai ales cu specialiști în sănătate publică, și s-a propus și acest scenariu în care să începem anul școlar mai târziu. Însă, în acest moment suntem în evaluări”.

Ministrul Educației a mai precizat că „pe data de 7 septembrie vom afla de la direcțiile de sănătate publică în ce scenariu suntem, în funcție de situația epidemiologică. Până pe data de 10 septembrie trebuie să avem o decizie a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, în funcție de propunerea pe care o face unitatea de învățământ ca urmare a evaluării situației epidemiologice făcută de DSP”.

Oficialul a explicat faptul că, în funcție de rata de infectare dintr-o localitate, cursurile pot începe online.

„Concret, dacă într-o localitate DSP-ul spune că există un risc epidemiologic – 3 cazuri la mia de locuitori – în cazul acela școala trebuie să se pregătească în sistem online. Deci începem pe 14 septembrie în sistem online până când DSP-ul va comunica un alt scenariu.

Adică faptul că situația epidemiologică nu mai este gravă și putem să trecem la un alt scenariu. Un alt exemplu, putem începe în scenariul verde – cu toți elevii la școală, cu distanțare, iar dacă nu e posibilă distanțarea, atunci să fie separatoare între elevi – și să apară 3 cazuri în clase diferite se închide școala”, a mai precizat Anisie.

Declarațiile vin după ce jurnaliștii l-au întrebat pe premierul Ludovic Orban dacă „se face o analiză în acest moment ca școlile să înceapă la 1 octombrie fizic și până la acel moment, de pe 14 septembrie până pe 30 să facă cursuri online?

Orban a spus: „Sigur că au fost discuții pe tema asta. Există puncte de vedere exprimate de specialiști care spun că atât profesorii cât și elevii care vin din concedii, pe anchetele epidemiologice o mare parte din cei infectați au spus că au fost în concediu, sau într-un weekend, într-o deplasare de concediu și s-a discutat acest lucru, încă nu s-a luat o decizie”.

Foto: gov.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Propunerile studenților pentru predarea online în universități: activitățile didactice să fie înregistrate, să existe sesiuni de formare continuă, să fie folosit un număr restrâns de platforme digitale

Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești…
Vezi articolul

Reprezentanții elevilor cer Ministerului Educației ca doar experți evaluatori să facă parte din consiliul agenției care acreditează școlile și să oblige școlile care nu au fost supuse evaluării periodice să fie evaluate

„Consiliul ARACIP trebuie să fie format strict din experți evaluatori, cu o experiență vastă, care să fie selectați pe baza unei proceduri interne transparente, pentru a nu subordona ARACIP-ul unor…
Vezi articolul

Includerea limbii române alături de alte discipline într-o singură probă de Bacalaureat „reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale”, spune Asociația Profesorilor de Limba Română / Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Ponderea limbii române va fi mai mare în viitorul Bacalaureat, “mai ales dacă adăugăm și Istoria României și Geografia României”

“Cumularea mai multor discipline într-o singură probă reduce considerabil importanța formativă a limbii și a literaturii naționale, care constituie fundamentul identității noastre și sunt parte a patrimoniului cultural”, apreciază Asociația…
Vezi articolul