Antoneta Bolchiș, secretar de stat la Ministerul Educației: Copiii care au o conduită școlară deviantă au nevoie să se simtă valorizați, să simtă că fiecare este suficient de bun, indiferent de notă

483 de vizualizări
Abandon şcolar
Foto: Barry Zhou – Unsplash.com
„Copiii care manifestă o conduită școlară deviantă au nevoie să se simtă acceptați necondiționat, valorizați, să simtă că, indiferent de notă, fiecare dintre ei este suficient de bun”, a declarat Antoneta Bolchiș, psiholog școlar și secretar de stat la Ministerul Educației, în cadrul evenimentului ”Împreună pentru reducerea abandonului școlar!”, organizat de CONAF – Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin la Deva, pe 17 martie.

„Ministerul Educației acordă o atenție sporită fenomenului de absenteism și abandon școlar și prioritizează nevoile educaționale și socio emoționale ale fiecărui copil din România, inclusiv ale copilului cu cerințe educaționale speciale. În momentul în care aceste nevoi le vor fi satisfăcute, nu vom mai vorbi despre conduite școlare deviante”, a precizat Antoneta Bolchiș.

Astfel că, pentru a reduce abandonului școlar, Ministerul Educației „vine în sprijinul elevilor prin pachete sociale, masă caldă, transport, burse sociale, tichete, prin programul educativ PNRAS, care are ca și scop și țintă creșterea atractivității școlare”, a declarat Antoneta Bolchiș.

Intervenția Antonetei Bolchiș, psiholog școlar și secretar de stat la Ministerul Educației:

„Ministerul Educației acordă o atenție sporită fenomenului de absenteism și abandon școlar și că prioritizează nevoile educaționale și socio-emoționale ale fiecărui copil din România. Și când spun fiecare copil din România mă refer inclusiv la copilul cu cerințe educaționale speciale.

Cu toții știm că absenteismul școlar și abandonul școlar sunt considerate comportamente școlare deviante. Cu toții știm că în spatele unui comportament școlar deviant se ascund cauze psihologice, pedagogice, sociale, astăzi voi vorbi despre copil, pornind de la copil și întorcându-mă la copil. Un copil care manifestă o conduită școlară deviantă este copilul care are niște nevoi nesatisfăcute de adulții din proximitatea sa.

Un copil are nevoi fizice. Orice copil are nevoie de o locuință sanogenă. Orice copil are nevoie de o alimentație sănătoasă și suficientă. Orice copil are nevoie de un program de somn și de un program pentru educație. Orice copil are nevoie de o igienă personală și de o ținută vestimentară adecvată vârstei și anotimpului.

Voi trece la nevoile de sănătate fizică și sănătate mintală. Orice copil care este bolnav trebuie să fie dus la medic și nu este suficient să i se prescrie tratamentul, ci adulții responsabili cu securitatea sa trebuie să se asigure că acel tratament este administrat corect. 

Orice copil care este trist și supărat zile în șir are nevoie de suport psihologic și părintele trebuie să aibă grijă și să îl ducă să primească acest suport psihologic de la specialiștii din spațiul școlar, profesorul consilier școlar și, dacă problema copilului depășește competențele profesorului consilier școlar, să acceseze serviciile specialiștilor de psihologie clinică, serviciile medicilor de specialitate. În ceea ce privește nevoile educaționale, copiii care manifestă o conduită școlară deviantă au nevoie să se simtă acceptați necondiționat, valorizați. Să simtă că ei pot să-și atunci atingă propriul lor potențial de dezvoltare și că, indiferent de notă, fiecare dintre ei este suficient de bun.

De asemenea, trebuie să li se asigure rechizitele școlare tot de către adulții care sunt responsabili cu securitatea și și cu siguranța lor emoțională, iar părinții să fie cei care urmăresc progresul sau regresul școlar și să participe frecvent la ședințele cu părinții.

Deloc în ultimul rând, am lăsat nevoile emoționale, pentru că într-o cercetare pe care am coordonat-o am descoperit ceva care m-a emoționat și m-a impactat profund: copilului anului 2023 îi place să petreacă timp de calitate emoțional în familie.

Dacă elevul de nivel primar și gimnazial abia așteaptă să-și primească recompensa pentru progresul școlar prin cadouri și atenții, spre deosebire de elevul primar și de elevul din ciclul gimnazial, liceanul ar înlocui aceste cadouri cu timp emoțional de calitate, petrecut alături de părinții lor și, surprinzător, își doresc să fie îmbrățișați cât mai des.

În momentul în care aceste nevoi le vor fi satisfăcute, nu vom mai vorbi despre conduite școlare deviante și când mă refer la conduită școlare deviante aici intră și cerșitul vagabondajul, exploatarea prin muncă, neimplicarea proactivă în rezolvarea sarcinilor școlare.

Ministerul Educației a venit și vine în sprijinul lor prin pachete sociale, masă caldă, transport, burse sociale, tichete, prin programul educativ PNRAS, care are ca și scop și țintă creșterea atractivității școlare. Mai mult, a suplimentat cu 1200 de posturi posturile de profesori consilieri școlari, tocmai pentru ca specialiștii din spațiul școlii să fie cât mai mulți și tocmai pentru ca ei să poată răspunde nevoilor educaționale și emoționale ale copiilor din România”.

Informații de context

Hotărârea privind aprobarea Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) a fost adoptată pe data de 30 decembrie 2021. În februarie 2022 au fost publicate condițiile de eligibilitate, iar școlile au aflat din ghidul solicitantului care sunt activitățile decontate. Programele trebuie să se implementeze timp de 3 ani cu aceste sume și presupun derularea de activități remediale, investiții în formarea profesorilor, programe de tip masă caldă, de after-school-uri etc.

În luna aprilie 2022, 1.409 de școli au fost selectate în prima rundă de finanțare pentru granturile din programul de reducere a abandonului școlar, potrivit Ministerului Educației.


6 comments
  1. Având în vedere cazurile șocante mediatizate în ultima perioadă, cu loaze care bat de la colegi până la profesori, madama asta scoate perla supremă:
    plozii cu comportament “deviant au nevoie să se simtă acceptați necondiționat, valorizați.”
    Să-i acceptăm necondiționat, cum să-i exmatriculăm!?
    Să-i valorizăm, să-i premiem!?

  2. „indiferent de notă, fiecare dintre ei este suficient de bun” – atunci desființați notele, că sunt discriminatorii.

    Încercați și când mâncați: „indiferent de gust, aspect, miros, mâncați-le pe toate, fiecare este suficient de bun”

  3. ,,Simt un analfabetism funcțional ”

    Nu înțeleg nimic din textul ,,academic” al d-nei ministru secretar de stat.

    (Aș adresa niște injurii dar nu aș vrea să fiu valorizat, că îmi pierd respectul găștii de devianți.)

    Politrucii actuali care sugrumă educația sunt adevărații ,,golani”. Subconștientul le strigă că trebuie să fie și ,, valorizați” pentru dezastrul creat.
    Lăudați, promovați, periați.

    Neocomunism cu haine occidentale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Membrii PNL încep să primească funcții în companiile de stat. Printre primii serviți sunt Sebastian Burduja, șeful PNL Sector 1 și fiul unui bancher Bancorex, dar și șeful de cabinet al ministrului Educației

Secretariatul General al Guvernului, subordonat direct premierului Ludovic Orban, a făcut propuneri pentru noi membri în Consiliul de Supraveghere al companiei cu capital de stat Transelectrica. Printre propuneri se numără…
Vezi articolul

Profilul absolventului de liceu încă nu e gata, deși termenul pe care ar fi trebuit să-l respecte Ministerul Educației era 30 septembrie / În paralel, Ligia Deca le transmite inspectorilor școlari generali că noile programe pentru liceu nu mai pot întârzia

Profilul absolventului de liceu încă nu este finalizat, deși termenul pe care ar fi trebuit să-l respecte Ministerul Educației era 30 septembrie. Concret, ordinul ministrului educației privind aprobarea profilului de…
Vezi articolul