Anularea examenului de Titularizare şi ocuparea posturilor pentru anul şcolar următor prin suplinire, solicitate de sindicatele FSLI ministrului Educaţiei

89.623 de vizualizări
FOTO: FSLI
Anularea examenului naţional de Titularizare şi ocuparea posturilor pentru anul şcolar următor prin suplinire, solicitate de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ ministrului Educaţiei, Monica Anisie, potrivit documentelor obţinute de Edupedu.ro. Cererea sindicatului condus de Simion Hăncescu a fost trimisă sub forma unei modificări la proiectul Ordonanţei de Urgenţă privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ, act normativ aprobat de Guvern în şedinţa de joi, dar încă nepublicat în Monitorul Oficial.

Adresa FSLI, datată 23 aprilie 2020, a fost trimisă ministrului Educaţiei, Monica Anisie, împreună cu modificările propuse de sindicate la proiectul de OUG care modifica definitivatul, obţinerea gradelor didactice şi titularizarea.

Cea mai importantă observaţie “cu culoarea albastră”, făcută de FSLI este cea care prevede anularea pentru acest an a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învățământul preuniversitar de stat, cunoscut drept Titularizare. 

Concret, sindicatele FSLI propun anularea sesiunii din acest an a examenului naţional de Titularizare. Posturile sau catedrele rămase în continuare vacante sau rezervate se ocupă prin repartizare coordonată de inspectoratul şcolar pe baza notelor obținute la examenele de Titularizare din ultimii cinci ani, se arată în documentul obţinut de Edupedu.ro.

Contractele de muncă pe perioadă determinată de cel mult un an se prelungesc cu încă un an, pentru anul 2020-2021, se mai arată în textul trimis ministrului.

Propunerea FSLI mai are o variantă de înlocuire a concursului naţional de Titularizare din acest an cu un concurs de ocupare organizat la nivelul judeţului după data de 1 septembrie 2020.

Cum motivează FSLI această solicitare de anulare a Titularizării 2020:

“Având în vedere starea de urgență, considerăm inoportun derularea concursului național unic de ocupare a posturilor/catedrelor didactice –imposibilitatea de a desfășura acest concurs în condiții de maximă siguranță pentru candidați. De aceea, concursul unic trebuie suspendat, iar toate posturile pot fi ocupate- pentru un an școlar – prin suplinire”, se arată în documentul citat.

Ce prevede Articolul 254 din Legea 1/2011 la articolele indicate de FSLI:

Art 254, alin (3) Concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învățământul preuniversitar de stat cu personal didactic de predare încadrat cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată sau perioadă determinată se organizează conform art. 89 alin. (1). Concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învățământul preuniversitar de stat cu personal încadrat în regim de plata cu ora, cu personal didactic de predare asociat sau pensionat se organizează la nivelul unităților de învățământ.

Art 254, alin (8) Concursul prevăzut la alin. (3) constă în:

a) probă practică sau inspecție specială la clasă și probă scrisă în cadrul concursului prevăzut la art. 89, la angajarea personalului didactic de predare cu contract individual de muncă, pe baza programelor specifice aprobate de Ministerul Educației și Cercetării;

b) prezentarea unui curriculum vitae și susținerea unui interviu la angajarea prin plata cu ora a personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat.”

Ce este Titularizarea

Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

Reamintim că Guvernul a aprobat în ședința de joi, 23 aprilie, Ordonanța de Urgență privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ. Este vorba despre actul normativ care produce mai multe modificări la examenul național de definitivare în învățământ, pentru obținerea gradelor didactice și pentru procedura de titularizare, și despre care Edupedu.ro a scris mai multe aici.

Documentul urmează să fie publicat în Monitorul Oficial și nu se ştie deocamdată dacă modifricările propuse de sindicate sau de alţi parteneri ai ministerului au fost incluse în forma finală.

FOTO: FSLI

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Buna ziua !
    As dori si eu sa fac un comentariul privitor la suspendarea examenului de titularizare 2020 !
    Asa cum s-a sustinut Evaluarea Nationala ,si se va sustine si Bacalaureatul in luna iunie de pe data de 22 , la alte examene tot in septembrie 2020 se pot da. Asa cum sau deschis de pe data de 15 iunie 2020 case de pariuri,cazinouri,baruri ,terase,malluri,piscine si altele,tot asa trebuia sa sustinem si noi profesorii examenul de Titularizare. De ce atata sfidare ca noi sa nu avem si noi examenul de titularizare ?Ce se ascunde in spatele acestei interdictii de a sustine acest examen de titularizare?
    Se urmareste distrugerea viitorului acestei tari ,asa cum sa introdus in invatamant Educatie sexuala la clasele primare si gimnaziale ,dar vor sa scoata si religia din scoli.Asta arata ca Guvernul in frunte cu presedintele tarii ,prin aceste legi anticrestinesti ,vor sa distruga tot ce este bun in tara. Daca dupa anul 1989-1990 s-a inceput distrugerea economica a romaniei ,prin privatizari si inchiderea marilor intreprinderilor din tara ,acum asistam la distrugerea spirituala a tarii :
    a educatiei,a valorilor si principiilor neamului romanesc ,a credintei stramosesti,a respectului fata de cetatenii romaniei,a muncii, a culturii traditionale ,si a tot ceea ce ne defineste ca popor roman. ROG POPORUL ROMAN PE ACEASTA CALE SA NE TREZIM DIN SOMNUL CEL DE MOARTE ,SA NE OPUNEM ACESTOR MANIPULARI DIN AFARA GRANITILOR NOASTRE SI SA NE PASTRAM CREDINTA ,INDENTITATEA ,UNITATEA,LIBERTATEA,PATRIOTISMUL SI CELELALTE VALORI CU CARE A FOST INZESTRAT POPORUL ROMAN DREPTCREDINCIOS.

    1. Buna ziua,

      in primul rând ar trbui sa va treziti dumneavaostra.

      Titularizarea este Inutila. Peste 60% din titulari nu au reusit sa faca ore Online cu toate cursurile bifate pe la casa corpului didactic si alte fonduri nerambursabile (C.R.E.D).

      Inamovibilitate ( titularizarea) este modul cel mai sigur pentru a nu te mai “actualiza”- cel putin in domeniul tehnic ( ce sa mai spun de IT&C)

      De ce mai dam Definitivatul, cel mai greu examen de intrare in breasla Profesorilor? La ce Bun acest Definitivat?
      Toate celelalte Bresle ( Notari, Avocati, Medici) au un singur examen de intrare in profesie- definitivat sau rezidentiat- nu Titularizare care asigura un post la stat pe viata. Ce daca am luat peste 7 la Titularizare acum 3 ani. Cel care ia anul acesta este mai valoros ca mine si-mi va ocupa postul . Nici la NASA nu exist atita vinzoleala in resursa umana. Avem un calendar al Mobilitatii ce se intinde pe 9 luni. Ce este normal in toata chestia asta?
      Sunt titulari care nu stiu cu ce se maninca aun automat programabil sau cum se programeaza, altii nu stiu sa explice un cod de programare la CNC, se preda inca aparate de masura cu ac indicator, despre osciloscop nici vorba, ce sa mai vorbim de aparataj electronic de masura, protectie si control, altii predau inca mortezarea si rabotare, cu greu predau elemente de electro-hidro-pneumatica si mecatronica. Sunt profesori(aici vorbesc depre ingineri) care au zeci de ani in invatamanr dar nu au nici macar o luna in fabrica ai vorbesc depre Masini de Nurnare sub Presiune sau roboti industriali ( vazuti doar la televizor) . Ce beneficii aduce Titularizare , elevului, beneficiarul direct. Sunt profesori care nu au facut un laborator cu elevii. Eu Pot da exemple. cu nume si prenume

      Nota Redacției: Acest comentariu a fost editat, prin transformarea cuvintelor scrise cu majusculă în text normal. În scris, Caps Lock (redactarea cu litere mari a mesajelor) este înțeles de obicei ca ton agresiv, țipăt, furie. Edupedu.ro încurajează dialogul civilizat, constructiv. Prin urmare, vă rugăm să vă construiți mesajele fără a folosi majuscule în propoziții întregi și în alte cazuri decât cele în care avem de-a face cu abrevieri sau titluri.

  2. Pentru cei ce dau titularizarea pentru postul de invatator nu exista in examen subiecte de matematica .Dar la definitivat se cer.De ce nu se introduce si matematica in examen?Sunt invatatori care nu se descurcă sa predea si sa faca exercitii si problemele pentru clasa a III-a sau a Ia.IV-Materia cuprinde multe exerciții cu nivel de dificultate mărit.
    Pe unii i ar avantaja sa aiba si subiect de matematica in examenul de titularizare.

  3. Bună seara. Mai sunt şi alte anomalii în sistem. Vă dau un exemplu real.
    Predăm TIC, nu informatică. Şi in cataloage sunt două materii diferite, dar la examenul de titularizare şi la definitivat 85% din subiect este informatică pură. Să vă uitaţi la aceia care promovează la această materie , aici nu vorbim de cei care obţin nota 7.
    Şi iată că din trei în trei ani ne anulăm toate notele luate anterior prin această titularizare, care ne poziţionează undeva jenant de jos, deoarece sunt multe minţi luminate care gândesc că este absolut normal să mai ridice un pic gradul de dificultate al acestui examen!
    Nu credeţi că ar trebui să faceţi un pic diferenţierea ca la BAC, în funcţie de specialitate, a acestor enunţuri?
    Avem peste 25 de ani vechime şi tot mai dăm acest examen, datorită anomaliilor din sistem.
    Majoritatea colegilor cu vechime au plecat de la catedră şi au devenit administratori de reţea în şcoli, datorită dificultăţii acestui examen şi a nesiguranţei postului din trei în trei ani!

    1. Asa este. La informatica e cea mai mare nedreptate. Am și eu 27 de ani în învățământ, chiar sunt profesor serios și cu rezultate, dar predând preponderent TIC, nu am reușit la acest examen peste 7, din cauza programării, care e preponderenta. Am luat totdeauna peste 5, cu nota peste 7 la practic, în 2012 am luat 8 la proba practica, si 6,60 la scris, după contestație am luat 6, 75. Deci nu se putea da încă 25 de sutimi. Nici ca media era peste 7 nu s-a ținut cont. Asa ca, chiar dacă am fost singura pe județ cu nota peste 5 în acel an, tot de fraiera am rămas. Transferuri și detașari s-au dat voie, chiar fără acea programare. S-au detașat educatoare, profi de sport, etc, fără a da examen din programare. Nu o sa știe niciodată cât știu eu, cu toată titularizarea lor. Numai aberații

  4. -Catre Doamna Ministru Invatamantului si cabinetul ei !
    Buna ziua !

    Titularizare si Definitivat 2020:

    Pe când o reformă la acest tip învechit si comuniste de examen ???

    Mai schimbati METODELE invechite si comuniste de desfasurarea a examenelor de titularizare si definitivat ! de ex: introduceti teste grila la titularizare si definitivat la orice materie ,dati si un subiect la alegere pentru candidat ca sa isi scoata etalat cunostintele practice in domeniul in care vrea candidatul sa fie profesor. test grila si la alegere
    1) Necesitatea de a se introduce si teste grila !!!! (ca la medicina, etc… / cel putin jumatate din subiecte !!!!!!!!!)
    2) Un punctaj normal pentru fiecare subiect – cu punctare si intermediara !!! Nu doar atribuirea unei note maxime sau minima la un subiect !!!
    3) Se pune exagerat de mult pret pe memorare si redare cuvant -cu -cuvant de multe ori !!!!
    4) Posibilitatea ca fiecare candidat sa-si vada lucrarea la contestatie !!!!!! Ceea ce nu se intampla deloc ! De ce acest mister ??? Cui slujeste ???? (aveti ceva de ascuns)?
    5) De ani de zile sunt cam aceleasi procente de promovare, ceea ce inseamna ca acest examen e croit gresit, chiar daca cineva se pregateste serios, sansa sa fie evaluat gresit e mare mai ales datorita punctajului subiectiv si arbitrar, a lipsei de transparenta a lucrarilor evaluate, si a stilului de intrebari/ subiecte alambicate, si subiectivismului evaluatorilor de moda veche (aceeasi orgoliosi evaluatori – care vin mereu -mereu ca si la Inspectiile la clasa !!! Pe când rotirea cadrelor ?!)
    Rugam respectuos o reconsiderare a subiectelor de examen, mai ales ca nu exista modele de bune practici – la acest examen pentru toate domeniile de pregatire !!!!! de ce nu se da public, cate un model corect rezolvat pe fiecare domeniu, din anii anteriori (2018, 2019) ca un exemplu de buna practica ???????????????? candidatul sa stie unde a gresit sau unde putea sa faca mai bine.de ce aceasta lipsa de transparenta fata de aceste examene? sunt cumva interese ?de ce nu pot vedea contestatia mea la examenele titularizare sau definitivat si de ce nu se afiseaza ulterior rezolvarile detaliate sa stie fiecare candidat unde anume a gresit ? va multumesc si asteptam sau astept un raspuns de la dvs !

  5. Cum cred eu ca ar fi corect sa accezi in invatamant:
    Am absolvit studii superioarecu cel putin nota 7.00? DA. Iata conditia de alegere a predarii in invatamant. Sunt mai apti membrii comisiei de titularizare deci cadrele universitare sa ma testeze cum am devenit…..chimist,fiziciat, matematician sau inginer……
    Vreau sa devin profesor.?
    Consult lista posturilor disponibile, centralizata ISJ, pe specialitati cf. Centralizator.
    Dau examen pentru a determina corelarea intre nr. de locuri ofertate si nr de candidati.
    Cei repartizati se prezinta la catedra si intr-ul interval bine determinat de practica la catedra trebuie sa dea def. Daca nu il ia, perde (temporar) dreptul de a preda in invatamant. Poate reveni la catedra ( din activitatea privata sau stat…. acasa) dupa ce reia ciclul anterior.
    Daca se restringe nr de ore, plecarea din catedra se va face in raport cu calificativele primite si examen metodic si psihopedagogic sustinut de toti membrii catedrei in ordinea mediilor obtinute.
    Predarea la o alta scoala se va face pe baza posturilor disponibile pentru care se va organiza concurs din metodica predarii disciplinei si psihopedagogie scolara ( cu optiuni ca la admitere la liceu si facultate).
    Posturile ramase disponibile sunt posturile despre care vorbeam la inceput.

  6. HRISTOS A ÎNVIAT!

    Oameni buni, dascăli dragi, eu propun ca și acest examen de titularizare în învăţământ pt. dascăli, să fie nici mai mult nici mai puțin decât :ex. de rezidențiat pt. medici sau, ex. de intrare în Barou pt. avocați!
    D-voastră observați că, noi suntem singura breaslă “persecutata”?! De ce??? Până când??? Suntem atât de mulți în situația aceasta! De ce tăcem an de an??? Am atâtea de spus, atâtea întâmplări… Dar, am avut răbdare, am zis că na’, îmi va veni și mie norocul… M-am încăpățânat să cred, însă…

    1. Avem un examen echivalent cu al medicilor, notarilor, avocatilor. Se numeste DEFINITIVAT.
      Titularizarea este o inventie timpita . De fapt suplinirea este o inventie timpita . Te face sa stai cu botul pe labe ca sa mai primesti post si la anul, altfel nu primesti continuitate, (aici o alta timpenie, nu ai continuitate daca nu ai dat Titularizare in ultimi doi ani, te muti la alta soala ca de, vine cel cu examen proaspat dat anul trecut, sau anul acesta, ce mai conteaza experienta la catedra, continuitatea metodici predari, interesul superior al copilului….) sau nu mai sunt scoase de CA orele tale la ISJ ( raman la plata cu ora pentru titulari, ca de, trebuie omul sa cistige si el ceva mai mult).
      Dai un exament sa accezi la un post in invatamant, apoi ai un interval de timp in care sa dai exament sa intri in bransa. DEFINITIVAT.
      Nu are nici o justificare TITULARIZAREA si mai ales imbarligatura ai cu Mobilitatea. Este facuta sa ocupe(justifice) activitatea ISJ un an intreg .
      Ce timpenie este aia in care iei deful dar trebuie sa te titularizezi……..
      Mai bine intreba-ti Matusalemicii de presedinti de sindicat ce au facut pina acum.? Initiativele lor unde sunt?

  7. “Ce este Titularizarea
    Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

    Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.”
    Despre ce vorbim? Încălcarea drepturilor profesorilor. Sau cum se explică faptul că, ești obligat să participi (dacă vrei neapărat în învațământ) la acest examen, deși, ai obținut această notă de patru – cinci ori (participând la titularizare)?!
    Ca la noi la nimeni…

    1. Cf. Legi romane in materie, nota peste sapte de intrare in invatamant (caci asa ar trebui sa fie considerat acest examen si nu ca un post pe viata) obtinuta la examen, are termen de valabilitate 1 an. Este ca si cind ai facut o facultate cu termen de expirare .
      Sau ca atunci cind nu ai condus un automobil X luni ar trebui sa reiei examenul auto. Examenul de titularizare trebuie dat(luat) o singura data cu mentiune ADMIS (nu cu nota) . Ce este pretransferul. Pai la privat daca lucrez la firma X si sotul primeste loc de munca in orasul Y, iar eu vreau sa ma mut dupa el, are vreo obligatie. Vrei sa te muti in alt oras , stai la coada la repartitie in sedinta publica. cei acela MOBILITATE/PRETRANSFER
      Spre exemplu, dai ex titularizare acum 5 ani, ai luat nota 8,89 , ai predat 5 ani, ai calificative (F)FB, anul asta se da titularizare , un candidat obtine 8,90 (evident are materia proaspata, doar a terminat anul acesta) si la sedinta publica ti-a suflat postul. Pai este corect. Tu treci la somaj.
      Va sfatuiesc sa trimiteti mesajele si catre minister, aici nu le citim decit noi. Sindicatele isi vad de drum. Nu vedeti avem presedinti alesi pe viata. Rezultatul?

  8. Constat ca acest an nu mai avem situatii neincheiate, nescolarizati, abandon, corijente,repetenti …
    Constat ca materia trebuie recuperata in anul urmator.
    Pai cine stie mai bine decit profesorul care a predat in acest an ce materie trebuie recuperata in anul urmator? Nu cel care a predat acest an? Atunci ma intreb, daca gindim spre interesul superior al copilului ( in contextul celor spuse la o postare anterioara), dece nu se prelungeste contractul de munca cu inca un an al suplinitorilor de pe postul actual.?
    Dece sa nu se procedeze la titularizare -concurs de admitere in invatamant- si repartizare doar pentru cei ce intra in invatamant si doar pe posturile ramase disponibile?
    Micsoram astfel sansa de a ne infecta si reducem si birocratia. Stiti ca la Brasov pentru tehnic in ultimii 3 ani s-a stat de dimineata de la 9.00 pina a doua zi la ora 5.00 pentru repartitie in sedinta publica.
    Pleaca un suplinitor de la o scola la alta scoala (poate unul cu anii destui de sulinire) ca sa vine (meritat dpdvd al legii actuale) un alt suplinitor( de cele mai multe ori la inceput). Cine cistiga cine pierde , cistiga un adult un post de lucru si pierd o multime de copii. Halal Gindire. Nu degeaba spun copii de liceu…. si ce ….oricum nu-ti covnvine sa ma lasi corijent, sa-ti stici vara, oricum la anul nu mai predai la noi……..

  9. OARE D-NA MINISTRU CITESTE TOATE COMENTARIILE? Oare are capacitatea de a lua decizii fara a copia modul de catiune al altor state? Chiar nu putem hotari in functie de ceea ce este REAL la noi si nu doar sa facem copy-paste pe metodele celorlalti?

  10. Buna seara! Si cei care si-au pregatit dosarele pentru pretransfer ce fac?Sunt derutata pentru ca aud si citesc lucruri diferite.Urmeaza sa ma pretransfer si situatia personala nu-mi permite sa mai raman inca un an in judetul unde sunt titulara. Practic este vorba de depunerea unor dosare, nu de distantarea sociala ce nu s-ar respecta. Se pot gasi solutii pentru sedinta publica de la pretransfer, daca se vrea.Nu este normal sa blocheze toata mobilitatea didactica,practic compromit anul scolar viitor!

  11. Buna ziua . Hristos a inviat . Solicit Doamnei ministru asa cum au facut-o toti din FSLI anularea nu numai a examenelor pentru obtinerea gradelor didactice , dar si a examenelor de Evaluare nationala si de Bacalaureat . Nu putem sa ne gandim numai la noi ca adulti , profesorii , ci in primul rand trebuie sa ne gandim la copii . Ceea ce doreste madam ministra este o sinucidere a sanatatii tuturor . O iresponsabilitate fara margini . Daca este sa fie corectitudine sa fie pentru toata lumea .

  12. Directorii care ascund ore, nu le scot la ședințele publice trebuie aspru sancționați. Sunt titulari care au 7-8 ore pe lângă norma de baza. Ei mănâncă cu doua guri și oameni cu medii mari la titularizare nu au locuri de munca

  13. Vă rugăm sa solicitați anularea în acest an a tuturor examenelor, inclusiv de evaluare națională și bac! Profesorilor suplinitori cu contracte pe un an să li se prelungească contractele și pe anul viitor pe posturile ocupate iar elevii să fie admiși la liceu pe baza mediei din ultimii 4 ani. Dacă vor rămâne posturi vacante, să se ia în calcul o variantă pentru cei ce doresc să intre în învățământ. Numai astfel veti putea preveni răspândirea acestei boli! Nu ne puteți expune nici pe noi, profesorii, nici pe copii si familiile lor la un astfel de risc ce poate avea consecințe dramatice pentru mulți dintre noi care suferim de afectiuni cronice! Știți bine că nu poate fi vorba de distanțare socială la examene!

  14. Foarte buna idee. Mi se pare extraordinara atitudinea sindicatelor.
    E absolut imposibil după atâta stres, sa mai stai sa înveți pentru titularizare, unu la mana și doi la mana, cum și când sa mai susții acest examen!?
    Ar trebui avuta ptr viitor în vedere, renunțarea la aceste titularizari, care mai sunt doar în România sub aceasta forma.
    Felicitări sindicatelor ptr aceasta atitudine.

  15. Suplinirea unui post doar pe durata unui an scolar si nu a unui cilclu de invatamant DAUNEAZA GRAV INVATARII.
    Va intrebati cit de daunator este pentru elev sa schimbe in fiecare an profesorul de Electrotehnica, sa zicem, ce sa mai vorbim la mate, fizica, chimie……, dar va intrebati cit de implicat este profesorul in acest interval de timp stiind ca la anu preda in alta scoala si la alti elevi?
    Eu in ultimi 4 ani am schimbat 6 licee si 18 clase………
    Titularizarea (inamovibilitatea) este “Covid XX” in invatamantul Romanesc. Rezultatele le vedem acum. Unii nu stiu sa lucreze cu un PC, ce sa mai vorbim de tehnoligiile pe care le gasesc la angajare copii la privat.Chiar si angajatorii din DUAL stiu cat de “pregatiti” unii profesori.
    Cel putin in tehnic, sunt multe cadre didactice care nu au vazut o ora, o fabrica, dar vorbesc despre CNC, automat programabil, motare pas cu pas, senzori si traductoere , PLC, motoare cu mag. neodim………sau mai predau inca aparate de masurare cu ac indicator…..
    Concluzie.
    Un suplinitor sa ocupe postul pe un ciclu de 4 ani ( daca sunt conditii de fiabilitate)
    Titulatizarea sa se regandeasca astfel incit sa fie anulata “inamovibilitatea”.
    Cred ca un examen de DEFINITIVAT serios este elementul care determina gradul de acces in invatamant. Ce rol au gradele didactice, dar criteriile pentru gradatii de merit……..?
    Atunci daca spuneti ca cel cu gr I este mai bun decit cel cu def. va rog sa-mi permiteti sa cer Statului ca la cvlasa copilului meu sa predea doar cei cu gr. I pentru ca de aceea copilul meu are rezultate slabe la BAC, ponderea profesorilor cu grad II, def. si suplinitori a fost mai mare la clasa lui (sau la acel liceu) , unde este egalitatea de sansa.
    Constitutia si celelalte legi imi da dreptul sa cer acces cu un drept egal de sanse la invatamant.
    Dupa acces in invatamant(definitivat), profesorii sa participe o data la doi ani la cursuri de perfectionare Psiho- pedagogie scolara (tinute de universitati)cu EXAMEN, si cursuri de formare profesinala in domeniu, tinute de Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic si respectiv CENTRUL NATIONAL DE EVALUARE SI EXAMINARE, cu prag de trecere . Cine nu otine nota de trecere sa mearga in privat. Pina acum este invers. Cine nu este acceptat la privat vine in INVATAMANT.
    Mai mult, profesorii sa nu poata preda mai mult de o norma, doar in cazul in care orele ramase si publicate la ISJ nu au fot ocupate. Majoritatea profesorilor au mai mult de 1 si 1/2 norma fap care duce la oboseala si uzura (fizica si psihica) adit petru perioada imediata dar si in cursul anilor de predare (eficienta/eficatitate/randament…..)
    Iesirea din invatamat la pensie sa se faca la 60 de ani daca ai min 15 ani in invatamant. Un profesor implicat are un consum neuro-psihic foarte ridicat.
    La ce foloseste sporul primit actual , sa-l dai pe medicamente la pensie?????

  16. Oricum examenul este irelevant! Ce daca ai luat peste 9,00 la mai multe sesiuni de examen, tot suplinitor esti si poti ramane asa ani intregi! Repeti examenul si cei care sunt titulari se fac ca muncesc, iar suplinitorii tremura in fiecare an. Este experienta mea, nu vorbesc din auzite!

    1. A devenit irelevant faptul ca se obtin note peste șapte ani la rand. Nu sunt scoase posturi la titularizare. Dacă un om a obținut nota peste șapte, acesta nota trebuie sa rămână valabila. Expirarea notei e o mare nedreptate. Asa cum nu expira nota la bacalaureat și la liceenta nici nota de la titularizare nu trebuie sa expire. Tremuram an de an de stres și nimănui nu ii pasa.

      1. Exact! An de an este aceeasi poveste, desi luam note peste 7. Este nedrept si nu se va rezolva niciodata aceasta problema deoarece sistemul este plin de titulari care nu au dat niciodata acest examen pentru ca la vremea respectiva se faceau repartitii dupa terminarea facultatii, altii s-au titularizat cu note de 5 si 6 la tara pe vremea cand cei cu note intre 7-10 se titularizau la oras, altii au sustinut examenul la scoala, iar acolo s-au tirularizat cei cu pile bineinteles, altii au dat examen la o specialitate unde erau mai multe posturi scoase la concurs, apoi au trecut la disciplina la care nu reuseau inainte sa obtina nici nota 5. Sunt multi si cei care au obtinut o singura data un 7 si sunt titulari pe viata. Tocmai acestia care au obtinut cu usurinta aceasta titularizare sunt cei care ne privesc de sus pe noi cei care sustinem acest examen an de an obtinand note peste 8 si 9 si ramanem tot suplinitori.

  17. Si daca se instaleaza Covidu 19 langa tine in banca de examinare? Nu i asa ca uiti toata materia? E varianta cea mai buna cu anularea examenului. Ptr cei care doresc examen …rabdare …Se organizeaza anual 2021,2022 etc

    1. Stimabile îți e frică de concurență? Fiecare absolvent de studii universitare care dorește o carieră în învățământ are dreptul la un examen echitabil anul acesta! Tinerii nu pot pierde un an sau doi din viața lor pentru că așa propui dumneata. Unii dintre ei pot fi mai pregătiți decât mulți așa ziși profesori.

      1. Păi, de ce nu incerci un privat. Oricum esti mai bine platit. Ce zici? Acolo nu dai exament de titularizare. Un simplu interviu. Chestiunea este ca degeaba stii TEORIE. La privat Practica te Omoară. Aici dai din gura si poate nici laboratoare nu (trebuie) sa le tii. Ai nevoie de post pe viata, sa stai linistit?. Cum stai cu modulul psihopedagogic? Nu ar fi bine ca toate cadrele didactice sa sustina (Titularizare) la fiecare 3 ani si daca nu ia 7 sa plece la privat. Sa te vad eu atunci cit de pregatit esti fata de unul care termina facultatea .Examenul de titularizare nu trebuie sa verifice ce am invatat in facultate ( asta face Deful) , acest examen nici macar nu trebuie sa existe.

  18. O idee nepotrivita ca sa nu zic tâmpită.Trebuie data șansa susținerii examenului de titularizare mai ales ca după 15 se ridica starea de urgentă și pot începe înscrierile.Cei care nu pot obține norma intr-o singura școala sunt dezavantajați.Majoritatea suntem așa .

      1. Eu iti propun să gândești în dreptul tău! În privința copiilor mei decid eu! Religia este foarte importantă pentru educația unui copil, chiar dacă unora le stă în gât! Majoritatea copiilor și-a exprimat dorința de a participa la ora de religie, numai pe unii îi arde rău!

  19. Sunt de acord cu folosirea notelor din ultimii cinci ani în ședințe organizate de inspectorate , însă trebuie dat examenul de titularizare. Nu sunt de acord cu continuitatea pe post .

  20. Ce se intampla cu cei care vor sa reintre in sistem, neavand o nota la un examen de titularizare in ultimii 5 ani? Noi nu mai avem dreptul sa predam?
    Inteleg o amanare, dar nu o anulare a examenului sau o procedura si pentru cei care nu au sustinut examenul in ultimii 5 ani.

  21. Eu am participat doar in 2017 la examen suplinitor in septembrie( eram studenta atunci).Am obtinut post ca suplinitor si am lucrat din septembrie pana in martie cand m -a dat la o parte titularul.
    Mentionez ca nu am participat la vreun examen de titularizare.( doar de suplinire).Poate acea nota sa se ia in calcul? Am absolvit facultatea de Stiintele Educatiei in 2019.Am vreo sansa sa mai intru in sistem?

  22. Cine este pentru titularizare ascunde un interes politic parșiv. Strigă invers, dar faptul că trebuie să susții examenul anual, de mai multe ori, pentru că directorul nu îți oferă postul, nu face decât să crească prețul, nu corectitudinea alocării posturilor in sistem.

    Prin urmare, titularizarea este o metodă care transferă o parte din putere de la școală către inspectorat si nu ajută la creșterea calității recrutării, din contră.

  23. Buna ziua! Trăim in niște momente uluitoare pline de stres pentru părinți, elevi și profesori. Revenirea in scoli este o idee extrem de proasta( chiar și revenirea doar celor din clasele terminale deoarece nici ei nu sunt imuni la virus) școlile ar trebui deschise in toamna, dacă virusul ne va permite. Copiii sunt generația viitoare, ei nu trebuie expuși acestui risc. Ne imaginam ca intr-o clasa sunt 27 de elevi: unii vin la Scoala cu părinții, altii prin transport public: dacă unul dintre elevii ce vin prin transport public a luat virusul de la o persoana și îl aduce in clase? Cine își asuma acest risc? Virusul poate ajunge la colegi, părinți și bunici! Cine își asuma moartea acestora?? Cât despre examenele naționale și bacalaureat doamna ministru susține ca tine legătura cu celelalte state din eu, întrebarea fiind de ce nu putem lua și noi o decizie???? Majoritatea, precum Olanda, Franța, Republica Moldova au decis ca acestea sa fie echivalate cu mediile din ceilalți ani, ceea ce este un lucru foarte corect, un lucru ce asigura siguranța elevilor. Cei care au învățat in acești ani și au obținut medii mari pot ajunge la liceele dorite( notele fiind luate pe meritul lor, pe cât de mult au învățat și cât de mult și au dat interesul). Mediile din al doilea semestru sa fie încheiate cu notele pe care le avem deja, astfel nu am mai Risca siguranța copiilor. ( imaginati-va cum va putea sta un copil, de orice vârsta 4 ore cu masca – fiind Adulți care nu o pot tine o ora) SĂNĂTATEA ESTE MAI IMPORTANTĂ DECÂT ORICE . Trebuie sa punem pret pe orele online, doamna ministru sa asigure tablete pentru elevii ce nu au posibilități. NU VA MAI BATEȚI JOC DE ELEVI ȘI LUATI O DECIZIE CORECTA!!!!! SIGURANȚA ELEVILOR ȘI A PROFESORILOR ESTE CEA MAI IMPORTANTĂ!!!

    1. Ceea ce sustineti.
      Si stiti bine de ce. Vor veni elevi de la unele scoli(si stiti bine de la care) cu medii exagerat de mari, care nu reflecta nici pe departe cunostintele lor, si vor lua locul copiiilor care au invatat la alte scoli(si stiti bine care), unde notarea a fost exigenta, dar corecta.
      Nu poti intra la liceu, pe baza mediilor de la scoli….ceea ce era de demonstrat.

      1. Dacă tot vă temeți de acești elevi care au note “exagerat de mari” ar fi o soluție departajarea prin rezultatele la concursuri. Eu predau în mediul rural, unde învață și copii mei – în clasa a VIII-a. Unul dintre ei este olimpic la matematică și geografie. Notele lor reflectă realitatea! Profesorii lor sunt foarte exigenți! Se pregătesc intens pentru evaluarea națională! Nu mai faceți asemenea acuzații dacă nu cunoașteți realitatea! Nu v-ați gândit că la unele școli, cu pretenții, se pun note mai mari tocmai pentru a nu-și pierde prestigiul?

  24. sunt pentru sustinerea examenului de titularizare, pentru neimplicarea politicului in invatamant si repartitia pe posturi sa se faca computerizat daca tot este examen national ..fara implicarea directorilor care sunt numiti politic si dupa parerea mea nu au niciun drept sa se pronunte asupra ocuparii unui post..mai ales atunci cand nu este calificat pe materia respectiva….un criteriu de ocupare a posturilor de directori ar fi promovabilitatea la capacitate si bacalaureat…nu poti sa mentii in post un om care nu a obtinut rezultate !

  25. nu suntem de acord ,..noi cei care am obtinut note titularizabile si nu avem posturi si catedre complete, suntem la mana unor samsari care si-au impartit orele cu confratii de pahar!… posturile sunt ocupate de cadre cu note de 5 si 6 la Colegii de prestigiu….sunteti subiectivi si promovati nonvaloarea stimabililor sindicalisti care mai sunteti si vopsiti politic…..si stiti ceva daca examenul este national cu subiecte unice , de ce?… repartitiile nu se fac computerizate?….va place situatia actuala cand copii din mediul rural sunt la mana unora cu conversii de 2 ani …si nu sunt in stare sa inteleaga un text?..sa nu mai vorbim de platformele online…astea cine sa le faca ?…fosti taximetristi?!…cred ca este cazul sa aparati numai interesele celor care cu adevarat le sunt incalcate drepturile…nu celor care nu au obtinut procentaje decente la ex. de capacitate, ex. de bacalaureat cu elevii…poftim! ..inca un criteriu de departajare a cadrelor didactice!

    1. Și repartizarea computerizată este o idee bună.Fiecare candidat își scrie opțiunile și apoi este repartizat.Se evita aglomerarea din ședințele publice și nu se mai ascund posturi.Totul la vedere.

    1. Proaspeții absolvenți sau cei care vor sa își mărească nota prin examen ar trebui lăsați sa susțină examenul și sa fie încadrați pe aceeași lista cu restul profesorilor. Repartizarea ar fi corect sa se facă în ordinea descrescătoare a notelor din ultimii 5 ani. Dacă un absolvent din acest an ia nota mai mare decât candidații de anul trecut sa poată avea prioritate. Actuala metodologie e aberanta, e inadmisibil ca un candidat cu 5 în acest an sa aibă prioritate fata de unul cu 8 acum doi ani.

  26. BUNA ZIUA.
    PE CINE CONSULTĂ SINDICATUL invățămant ?
    CE FAC TINERII ABSOLVENȚI DE FACULTATE, CARE VOR SĂ DEA TITULARIZAREA? CU EI CUM RĂMÂNE, NU ESTE SPECIFICAT CLAR! dacă se dă la nivel de județ: no comment!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. Daca Titularizarea se anuleaza, unde participa adulti, mi se pare cu atat mai intemeiata anularea tuturor examenelor nationale. Copiii participanti sunt si mai multi, si mai neatenti in privinta igienei. Sanatatea e cea mai importanta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Acuzații încrucișate între sindicate și Andronescu. FSE Spiru Haret: Greu de crezut că Ministerul poate face legile educației într-o lună sau documentele sunt gata fără să știm autorii

Ping-pong cu revendicări, replici și acuzații între sindicatele din educație membre ale federației “Spiru Haret” și ministerul condus de Ecaterina Andronescu. Ministerul Educației fie nu respectă acordul cu sindicatele de…
Vezi articolul