Apel public al Institutului pentru Științele Educației pentru colectarea așteptărilor și ideilor din partea profesorilor, cercetătorilor, părinților și elevilor

1.300 de vizualizări
Foto: Google Street View
Institutul de Științe ale Educației (ISE) lansează un apel deschis către întreaga comunitate educațională: profesori, cercetători, părinți, elevi, factori de decizie. Pe pagina de Facebook a instituției recent reînființate, reprezentanții acesteia au publicat un mesaj prin care îndeamnă pe toți cei din sistemul de educație să transmită care sunt eventuale teme de cercetare esențiale, ce tipuri de resurse educaționale și-ar dori sau ce așteptări sunt de la cercetătorii specializați în științele educației.

IȘE își anunță renașterea ca instituție de sine stătătoare și punctează faptul că asta vine într-un moment în care sistemul educațional românesc are nevoie mai mult ca oricând de direcție, fundament științific și resurse de calitate.

„Asumarea unor ținte bune cere, uneori, reinventare pentru a face loc unei țesături mai frumoase, mai durabile”, transmit reprezentanții institutului. Această transformare marchează o dublă mișcare: o întoarcere la rădăcini – ISE fiind una dintre cele mai vechi structuri de cercetare și dezvoltare educațională din România – și un îndemn către un viitor în care cercetarea educațională să aibă un rol esențial în formularea politicilor și în sprijinirea practicienilor.

Institutul lansează un apel public pentru colectarea așteptărilor și ideilor din partea celor care trăiesc și modelează educația zi de zi. Cei interesați sunt invitați să răspundă aici la câteva întrebări esențiale:

  • Ce așteptări aveți de la ISE?
  • Ce teme de cercetare considerați esențiale pentru viitorul educației?
  • Ce tipuri de resurse educaționale v-ar sprijini în activitatea de zi cu zi?
  • Ce idei și propuneri ați dori să ne împărtășiți?

Institutul de Științe ale Educației a fost, timp de decenii, una dintre cele mai importante surse de expertiză în domeniul curricular, al evaluării și al formării cadrelor didactice. Revenirea sa în prim-plan, ca instituție autonomă, readuce în discuție nevoia de a construi politici bazate pe evidențe și de a susține inovația în educație nu doar prin idei, ci și prin date solide și resurse adaptate.

„Credem în puterea dialogului și în forța comunității. Fiecare gând, fiecare sugestie ne apropie mai mult de institutul de care educația românească are atâta nevoie”, este mesajul final al apelului public lansat de ISE.


1 comment
  1. Gata cu voi cei care guvernați interimar…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Nu văd România de astăzi ca pe o moștenire de la părinții noștri, ci ca pe o țară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noștri” – portret: 100 de ani de la nașterea fostului suveran al României, Mihai I

Luni, 25 octombrie, se împlinesc 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I, scrie Radio România Cultural într-un portret realizat cu această ocazie fostului suveran. După o domnie zbuciumată,…
Vezi articolul

Andronescu despre propunerea de tăiere peste noapte a 30.000 de locuri la liceu: Nu am acum cifrele în faţă ca să vă spun, sunt două locuri mai sus sau două locuri într-o parte sau 10 locuri în partea cealaltă

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, reacţionează după ce Edupedu.ro a scris că aproximativ 30 de mii de locuri din licee au dispărut în proiectul de HG privind cifra de şcolarizare…
Vezi articolul

Director administrativ de școală, o funcție ce va fi propusă într-o nouă lege a Educației pentru învățământul preuniversitar, anunță ministrul Sorin Cîmpeanu / Acest nou director va ține legătura dintre comunitate, școală și primării

O funcție de director administrativ în unitățile de învățământ ar urma să fie propusă într-o nouă lege a Educației în învățământul preuniversitar, spune ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, în cadrul dezbaterii…
Vezi articolul