Aproximativ 40.000 de contestații, la Bacalaureat. Cele mai puține din ultimii 5 ani

1.380 de vizualizări
Contestații BAC
Foto: Pexels.com
„Aproximativ 40.000 de contestații” au fost depuse luni de către elevii care au participat la Bacalaureat 2019, potrivit anunțului făcut de Ecaterina Andronescu la emisiunea Tema Zilei, pe TVR 1. Ministrul a apreciat că ”este un număr foarte mare, într-adevăr”. Datele arată că în anii trecuți numărul contestațiilor a fost chiar mai mare decât acesta.  Rezultatele finale de la BAC 2019 vor fi afișate pe edu.ro și pe Edupedu.ro, sâmbătă 13 iulie.

Numărul de contestații depuse de elevii care au dat Bacalaureatul a fost de „aproximativ 40.000”, potrivit ministrului Ecaterina Andronescu. Aceasta a declarat că ”observațiile celor care care probabil au trecut prin examenul de Bacalaureat încearcă să-i învinovățească pe alții, dar niciodată să recunoască și faptul că poate au învățat mai puțin decât se cuvenea”, lăsând să se înțeleagă că rezultatele slabe la Bacalaureat pot fi puse și pe seama elevilor pentru că aceștia nu ar mai fi învătat atât de bine.

Contestațiile au putut fi depuse imediat dupa aflarea rezultatelor de la Bacalaureat, luni 8 iulie, în intervalul 12-16.

Datele prezentate în anii trecuți au arărat că numărul contestațiilor a fost constant mai mare decât cel anunțat de ministru pentru acest an, după cum urmează:

Cum sunt recorectate lucrările după depunerea contestației

Cererile prin care se contestă notele obținute la evaluarea inițiala, însoțite de un borderou în care se precizează numele candidaților și probele, respectiv, disciplina/disciplinele pentru care este depusă contestația se înaintează comisiei din centrul zonal de evaluare, de către un delegat al comisiei din centrul de examen.

După centralizarea cererilor prin care se contestă notele obţinute la evaluarea iniţială, lucrările se secretizează. Secretizarea se face, în toate centrele zonale de evaluare din judeţ, cu acelaşi tip de hârtie pusă la dispoziţie de comisia de bacalaureat. După aceasta, se aplică ştampila „Bacalaureat 2019 – C.Z.E.”.

Cine face parte din Comisia regională sau județeană de Contestații

– preşedinte – inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct al judeţului în care se organizează centrul. În cazul în care se organizează centre judeţene de contestaţii, inspectorul şcolar numit în calitate de preşedinte trebuie să fie altul decât cei numiţi în comisia de bacalaureat judeţeană/a municipiului Bucureşti;
– vicepreşedinte – un inspector şcolar de specialitate;
– 1 – 2 secretari – informaticieni, inspectori şcolari de specialitate, profesori;
 membri – profesori evaluatori – câte doi profesori, de regulă cu gradul didactic I, pentru fiecare disciplină şi pentru maximum 100 de lucrări contestate. În situaţii justificate, pot fi şi profesori cu gradul didactic II sau definitiv.

Cum are loc recorectarea lucrării

Comisiile de contestaţii, prin proesorii evaluatori, reevaluează lucrările primite şi acordă note lucrărilor contestate, conform baremelor de evaluare pentru probele scrise.

După terminarea evaluării şi deschiderea lucrărilor, preşedintele comisiei de contestaţii analizează notele acordate după reevaluare, în comparaţie cu cele acordate iniţial. În situaţia în care se constată diferenţe de notare mai mari de 1,50 puncte, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea iniţială şi cele de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii decide reevaluarea lucrărilor respective de către o a treia comisie, formată din alţi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se va face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de a treia comisie este nota care va fi acordată de comisia de contestaţii.

Candidatul poate solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti să îşi vadă lucrarea/lucrările numai după afişarea rezultatelor finale după contestaţii. Această solicitare nu poate conduce la modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor, potrivit metodologiei citate.

FOTO: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Raluca Turcan, către autoritățile locale: Ne dorim, dacă s-ar putea, reluarea cursurilor față în față / De începutul anului școlar va depinde stabilitatea administrativă a fiecăruia dintre dumneavoastră

Vicepremierul Raluca Turcan a “rugat”, luni, autoritățile locale “să facem front comun în perspectiva anului școlar”, spunând că guvernul dorește “revenirea la o viață normală și, dacă s-ar putea, condițiile…
Vezi articolul

VIDEO Un europarlamentar român anunță „Yo! – Rezoluția pentru Tineri”, într-un clip nonconformist cu “trompete” și cu explicații despre ce înseamnă și cum a fost experiența lui ca raportor în acest domeniu

Investiții în sprijinul “generației lockdown”, și politici pentru integrarea pe piața muncii și dezvoltarea competențelor pentru viitor sunt sprijinite printr-o “Rezoluție pentru Tineri”, propusă și coordonată de europarlamentarul român Dragoș…
Vezi articolul

Cum arată subiectele din 1987 și ’88 pe care Nicușor Dan le-a rezolvat la Olimpiada Internațională de Matematică, unde a obținut 2 medalii de aur “pur”. Radu Gologan: Nicușor a avut la OIM câteva soluții foarte originale

Nicușor Dan este primul matematician cu două medalii de aur “pur” la Olimpiada Internațională de Matematică ce ocupă funcția de primar al Bucureștiului. În 1987, primul an în care Nicușor…
Vezi articolul

Dezbaterea Edupedu.ro – World Vision România

Care este viitorul educației digitale? Daniel David, rector UBB și președintele Consiliului Rectorilor, și Mircea Miclea, fost ministru al Educației, discută marți, LIVE de la 15:50, despre digitalizare și formarea în universitate a viitorilor profesori

Educația digitală: cum trebuie să arate planul digitalizării învățământului? Ce competențe vom dezvolta, la ce nivel de studii și cum vom face formarea profesorilor? De ce educația digitală nu înseamnă…
Vezi articolul