Argumentele ministrului Cîmpeanu, pentru care a interzis școala online, desființate de Autoritatea Națională pentru Comunicații: Sunt necesare viteze de două ori mai mici

10.871 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Autoritatea de reglementare în Comunicații (ANCOM) îl contrazice pe ministrul Sorin Cîmpeanu, care a spus că elevii au fost trimiși în vacanță în loc de școală online pentru că predarea online ar avea nevoie de viteze de minim 100 Megabiti pe secundă (Mbps), scrie Hotnews.ro. Mai exact, afirmația ministrului este contrazisă de parametrii tehnici pentru cele mai populare aplicații online – Zoom, Teams ori Webex, în care vitezele minime necesare sunt chiar de 30 de ori mai mici, arată datele Autorității de reglementare în comunicații. În plus, spune ANCOM în răspunsul acordat Hotnews, toate aceste aplicații merg pe orice tip de conexiune fixă ori mobilă – de la 3G până la Wi-Fi și internet fix.

Răspunsul ANCOM: „În funcție de aplicațiile utilizate pentru procesul de predare online, calitatea conexiunii la internet și cerințele de lățime de bandă de internet diferă. Printre cele mai populare aplicații de acest fel se numără Zoom, Microsoft Teams și Cisco Webex. Utilizarea aplicației Zoom se poate face în condițiile existenței unei conexiuni 3G, WiFi sau a unei conexiuni prin intermediul internetului fix. Rata de transfer de date recomandată pentru vorbitorii din cadrul reuniunilor și seminariilor web organizate prin Zoom (cadrele didactice în acest caz):

Pentru apeluri video de grup:

  • Pentru videoclipuri de înaltă calitate: 1,0 Mbps / 600kbps (upload/download)
  • Pentru videoclipuri HD 720p: 2,6 Mbps/1,8 Mbps (upload/download)”
Citește mai mult pe Hotnews.ro.

Amintim că săptămâna trecută, joi, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că: “Viteza minimă la internet pentru a avea învățare online este de 100 Megabiți pe secundă (Mbps), viteză pe care o avem doar în jumătate din teritoriul țării. Sub această viteză se pot trimite cel mult teme pe WhatsApp”, a declarat joi Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, în motivarea deciziei privind vacanța de 2 săptămâni în locul școlii online. Acesta a făcut apel la echitate, subliniind și că “din cei aproape 3 milioane de preșcolari și elevi din România, un milion sunt în mediul rural, unde în general sunt probleme cu conectivitatea”.

Foto: © Vitaliy NazarenkoDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


10 comentarii
  1. Atat Ministerul Educatiei (ME) cat si ANCOM au partea lor de vina pentru NON-CALITATEA comunicarii electronice (online) in pandemie !! Astfel, ME ar fi trebuit 1.Sa efectueze testari comparative ale CARACTERISTICILOR REALE ale tot mai numeroaselor platforme informatice oferite actualmente de producatori si distribuitori externi si interni, direct celor cca 6300 scoli si cca 120 universitati, plus personalului didactic (cca 300.000 angajati doar in invatamantul public) si milioanelor de elevi si studenti din sistemul educational… Ar fi putut constata astfel nu numai faptul ca aceste caracteristici difera uneori substantial atat intre diferitele tipuri de platforme oferite cat si fata cerintele reale ale scolilor/ universitatilor si de caracteristicile promovate pe piata prin publicitatea de prima parte (platita de producatori si distribuitori, aflati de fapt in evident conflict de interese prin acest gen de publicitate practicata aproape exclusiv la noi)… Daca rezultatele testarilor comparative (efectuate in laboratoare de testare acreditate cu personal competent, existente la noi de peste 2 decenii, in cadrul INFRASTRUCTURII DE EVALUARE A CONFORMITATII realizata prin proiecte europene) ar fi fost apoi distribuite scolilor si universitatilor interesate, eventual cu recomandarile ME, acestea ar fi stiut CE platforme corespund realmente cerintelor lor si le-ar fi selectionat, utilizat si chiar platit adecvat acestora… In absenta acestor testari NECESARE, UTILE si CREDIBILE, decidentii din scoli si universitati, ca si utilizatorii lor mai mult sau mai putin tineri, aleg LA INTAMPLARE sau DUPA URECHE platforma de comunicare cea mai disponibila, pe principiul binecunoscut unora “Ne casatorim intotdeauna cu persoana cea mai disponibila atunci cand suntem cel/ cea mai vulnerabil(a) !!!…”. Disponibilitatea se asigura in sistemul educational romanesc prin agenti comerciali, asociatii si firme distribuitoare (toate interesate doar de propriile beneficii) de regula pe alte criterii decat CALITATEA maxima (de ex. pretul/ tariful minim ce poate fi suportat).
    2.Sa elaboreze standarde de comunicare electronica incluzand dar si simplificand/ sistematizand multiplele situatii particulare posibile ale beneficiarilor (destinatii, nivel de instruire, personal instruit existent, amplasamente, numar de utilizatori, utilizari, etc.). Acoperirea teritoriala cu retelele de comunicare existente aferente fiecarui operator de comunicatii precum si situatia acesteia in timp ar trebui sa fie binecunoscute si discutate in ME, in scopul informarii prompte si adecvate a scolilor, universitatilor si utilizatorilor..
    3. Sa solicite operatorilor de comunicatii electronice sa asigure in mod CONTINUU si PRACTIC atat vitezele de download/ upload contractate de scoli/ universitati/ beneficiari prin abonamente cat “acoperirile in teritoriu” declarate precum si CONTINUITATEA comunicarii realizate (identificand si solutionand in timp util eventualele “congestii” datorate suprasolicitarii sau subdimensionarii retelelor prestabilite)…. In loc de asa ceva, ME se plange public de lipsa de conectivitate ca principala cauza a ineficientei si ineficacitatii educatiei online in pandemie !!!…
    4.Sa solicite ANCOM interventia rapida la operatorii de comunicatii care intarzie sau refuza sa satisfaca cerintele beneficiarilor din educatie….
    Cat despre disputa ME-ANCOM mentionata in articol, aparent doar senzationala si scandaloasa, ea este de fapt ilogica, atehnica si neavenita intrucat: A.”Beligerantii” nu au precizat cu ce aplicatie au evaluat vitezele de download/ upload la care se refera (stiind ca la noi sunt disponibile peste o duzina de asemenea aplicatii si ca intre ele exista mari diferente ale rezultatelor afisate , in functie de anumite caracteristici functionale), B. Raspunsul ANCOM se refera la cazul ideal si simplu al unei singure platforme conectate la reteaua de Internet desi in scoli si universitati pot functiona simultan, pe acelasi router, mai multe zeci de platforme (uneori si cu cerinte de banda diferite!), situatie care schimba radical conditiile si rezultatele disputate, C.Majoritatea elevilor si studentilor acceseaza retelele Internet doar prin telefoane Smart, cu alte caracteristici decat tabletele, laptopurile, desktopurile, etc… De mentionat ca, prin lege, ANCOM are doar anumite responsabilitati foarte limitate, pur tehnice, fata de operatorii de comunicatii, desi ar fi putut contribui mult mai frecvent, eficace si eficient la solutionarea multiplelor probleme tehnice, comerciale si manageriale generate de acesti operatori clientilor lor, persoane juridice si fizice… In plus, ANPC poate interveni doar in cazul persoanelor fizice dar si atunci limitat – astfel incat operatorii de comunicatii continua de ani buni – de exemplu – sa dispretuiasca reglementarile privind vanzarea conditionata (OG 99-2000) oferind doar abonamente la telefonie mobila cu trafic VOCE combinat cu trafic DATE desi mai avem nenumarati posesori de telefoane mobile clasice (cu taste, fara acces la Internet) care nu pot beneficia de traficul de DATE, totusi platit operatorilor…. Abonamentel la telefonia mobila incluzand doar trafic de VOCE nu se mai ofera de mult timp, intrucat nici ANCOM si nici ANPC nu intervin! Personalul din educatie ar trebui sa cunoasca si aceste detalii, in scopul MINIMIZARII COSTURLOR aferente comunicarii electronic… Maximizarea profiturilor altora nu intereseaza deloc clientii!…

  2. Nu am putut lucra anul trecut şcolar pe Google Meet cu viteza de router portabil Orange(altă variantă nu era în zonă)!!! Uneori aveam sub 2MB , chiar sun 1MB/sec!!!
    Ce tot bat câmpii??? De ce nu ne lasă pe Zoom?? Dar şi Zoom îmi cade în cursuri de specializare, pe date mobile!!! Ar fi bine să pot filma cu altă cameră şi să trimit stimabililor de la ANCOM!
    Anul acesta, în altă locație sunt şi am fibră optică de 999 sau cum o fi îm contract! Merge strună! Contează şi ce condiții ai acasă: linişte, inclusiv psihică, tablă etc.
    Dar merg eu fizic la şcoală şi propriul copil e online de 4 săptămâni! La asta se gândeşte dl.ministru sau copiii profesorilor de până în 10 ani trebuie lăsați singuri în casă? Sau unde să-i ducem? Ne permitem?

  3. Numai că ce să vezi MEN a obligat școlile să folosească mai mult Google Meet unde la 35 de participanți e nevoie de 12 mbs.
    Tot MEN știe că EduApps firma care are exclusivitate in gestionarea Google Workshop pt școlile din România cere 1000 lei de școală pt actualizarea automată a datelor.

    Cu toate acestea 100mbs nu va fi niciodată necesar pt. o simplă sesiune video cu 40 de elevi.

    P.S.
    Dacă lui ca ministru i-a căzut conexiunea o singură dată in videoconferință el a extrapolat la toată țara si ia decizii pe bază de percepții.

  4. Se compara G Suite For Education cu Zoom? Atunci sunteti grav in eroare. Are dreptate Campeanu. Nu duce netul atata. Ia sa mai vezi cand nu duce nici routerul din scoala.

    1. Zoom are cerința de 2MB pentru conexiune video, din partea elevului! Cerințe asemănătoare sunt pentru Meet și Teams!
      Sunteți în echipă de pupi DOSisti numiți de curând sau care vor să își păstreze jilțul nemeritat (că arătați a habarnist!).
      Rușine PNL, nu aveți profesioniști dar aveți lingăi și foamea in gât!
      Discriminarea este atunci când judeci aceiași oameni pe criterii diferite. Copii sunt copii, indiferent daca fac școala la privat sau la stat! Toți trebuiau să poată continua in online! CNCD și Avocatul Poporului trebuie sa se pună în mișcare!

      1. Dumneata cred ca nu stii in ce se masoara viteza internetului. Ai idei fixe, putine si frustrari politice. Ai fost vreodata intr-o scoala de tara fara cu un router pe scoala? Si cu 10 clase in care se preda simultan online?

        1. Andreeuta, cum e sa fi platita la postare? Postacutza ti-ar putea spune! Tucate-ari taica ca tonomata!
          La clasa daca mergi nu mai predai online, iar conexiunile scolilor sunt alta mancare de peste! Daca e vorba de o scoala la care s-ar face hibrid la 10 clase simultan, banda necesara ar fi 10X3=30 MBPS! Daca vrei sa fiu exact, scrupulos adica! Iti placu? Postaci hamesiti si incapabili!

      2. Eu zic sa ne mai liniștim.Masurile sunt bune.Vacanta asta de doua săptămâni e bună. A început sa scadă și incidența la mia de locuitori.

        1. Si daca faceam online se supara incidenta? Nu erau oare copiii mai supravegheati cel putin o parte din zi? Daca dupa 2 saptamanai de vacanta incidenta nu-i suficient de mica, ce facem, inca 2 de vacanta sau dintr-o data creste viteza la internet si intram online?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Surse: Proiectul România educată din PNRR pierde 1 miliard de euro, adică un sfert din totalul fondurilor pentru educație. Cele mai mari tăieri, la învățământul profesional dual, laboratoarele de științe și universități

Proiectul România Educată din PNRR pierde 1 miliard de euro, adică un sfert din totalul fondurilor pentru educație, potrivit surselor Edupedu.ro. Cele mai mari tăieri sunt de la universități, și…
Vezi articolul

OFICIAL Înscrierea în clasa pregătitoare 2020: Luni va fi afișat programul de evaluare psihosomatică. Copiii născuți după 1 ianuarie 2015 trebuie să aștepte o “procedură excepțională” de la Inspectorate. Înscrierile încep pe 4 martie

Înscrierile în clasa pregătitoare încep pe 4 martie 2020, însă încă de luni vor fi afișate circumscripțiile școlare și programul evaluărilor psihosomatice, a decis ministrul Educației, care a semnat calendarul…
Vezi articolul
Bogdan Cristescu, expert in stiintele educatiei, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie

Mit spulberat: Elevii români au rezultate proaste la testele internaționale pentru că noi nu am preda acele conținuturi. Bogdan Cristescu, directorul Direcției de Curriculum, CNPEE: 86% din conținuturile evaluate în TIMSS sunt în programa din România, dublu față de Finlanda

Motivul foarte des invocat pentru slabele performanțe ale elevilor români la testările internaționale, cum sunt PISA sau TIMSS, este acela conform căruia noi nu am preda elevilor conținuturile pe care…
Vezi articolul