Asociația elevilor din Constanța: Obligativitatea purtării uniformelor, o măsură ineficientă care nu va compensa lipsa agenților de pază din școli

331 de vizualizări
Programa școlară
Foto: © Volodymyr Horyn | Dreamstime.com
Obligativitatea purtării uniformelor școlare este o măsură inutilă care nu rezolvă problema lipsei de pază din școli și nici diferențele sociale dintre elevi, atrag atenția reprezentanții mai multor asociații de elevi.

Reacția lor vine după ce Senatul a adoptat săptămâna aceasta, un proiect de lege care prevede obligativitatea purtării uniformelor școlare ca măsură de siguranță, potrivit expunerii de motive. Senatul este prima Cameră sesizată, decizia finală fiind la Camera Deputaților.

„Tragem un semnal de alarmă cu privire la ineficiența măsurii, aceasta neavând un impact real în soluționarea problemei siguranței elevilor, menționată în expunerea de motive. Introducerea uniformelor școlare nu va compensa lipsa agenților de pază în unitățile de învățământ, adevărata problemă fiind neasigurarea de fonduri pentru pază prin finanțarea complementară de către Consiliile Locale, paza umană ajungând să fie de multe ori asigurată de către asociațiile de părinți, prin colectarea fondului școlii. De asemenea, introducerea uniformei școlare nu combate direct situațiile de agresiune între elevii, ci doar înlătură unul dintre pretextele în care acest fenomen are loc, măsura neavând efecte clare pe termen lung”, se arată în comunicatul transmis joi de Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE).

Asociațiile de elevi fac apel la membrii Camerei Deputaților să voteze împotriva proiectului de lege.

„Considerăm îngrijorător faptul că prioritățile senatorilor sunt atât de depărtate de nevoile reale ale elevilor. Achiziționarea de uniforme nu este o măsură necesară, iar fondurile alocate pentru uniforme ar putea fi folosite în achiziționarea de dispozitive conectate la internet. Ne arătăm profund dezamăgiți de această măsură și considerăm că nu rezolvă problemele, autoritățile trebuind să se asigure de promovarea incluziunii și de respectarea legii privind siguranța elevilor”, a declarat Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC.

Senatul a adoptat, marți, proiectul de lege L421/2020, prin care fiecare elev ar putea beneficia de 350 de lei din bugetul Ministerului Educației și Cercetării pentru achiziționarea de uniforme școlare, modelul urmând a fi stabilit de consiliul profesoral al fiecărei unități de învățământ.

Foto: © Grungemaster | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Consiliul Național al Elevilor se opune cheltuielilor de la buget pentru uniforme școlare: o măsură dezastruoasă economic și o formă fără fond

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Părinții elevilor cu note slabe la simularea Evaluării Naționale ar putea fi chemați la școală. Andronescu: împreună cu profesorii și elevii să găsească soluții pentru pregătirea remedială

Profesorii de matematică și română trebuie să facă o analiză a rezultatelor de la simularea Evaluării Naționale ”în fiecare clasă”, potrivit ministrului Educației, Ecaterina Andronescu. Aceasta a declarat la Digi…
Vezi articolul

Rezultatele chestionarului sindicatelor: aproape 78% dintre profesorii respondenți spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I / 67% susțin declanșarea grevei generale începând cu 10 ianuarie 2022

77,8% dintre respondenții unui chestionar al federațiilor sindicale din învățământ spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I, iar 67,5% susțin declanșarea grevei generale începând…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Orientarea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES) în funcție de 4 niveluri de sprijin, CJRAE și unitățile de învățământ special ar urma să asigure educația acestora în toate grădinițele, școlile și liceele, de masă sau speciale – proiectul legii Deca

Există mai multe modificări care privesc copiii cu CES (cerințe educaționale speciale) în proiectul legii învățământului preuniversitar: 4 niveluri de sprijin, adaptarea curriculumului și servicii complementare în funcție de cele…
Vezi articolul