Asociația Școlilor Particulare îi cere noului prefect al Bucureștiului, Traian Berbeceanu, să redeschidă școlile și grădinițele

3.967 de vizualizări
Programa școlară
Foto: © Volodymyr Horyn | Dreamstime.com
Asociația Școlilor Particulare îi cere noului prefect al Bucureștiului, Traian Berbeceanu, să convoace urgent o ședința a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență “în care să se reconsidere decizia de a suspenda cursurile școlare în unitățile de învățământ de stat și particulare de pe raza Municipiului București”.

Școlile particulare susțin că incidența cazurilor de îmbolnăvire a elevilor pe durata frecventării cursurilor față în față este una foarte redusă, fapt care certifică respectarea și implementarea cu succes în unitățile de învățământ a regulilor și normelor igienico-sanitare impuse de contextul epidemiologic.

“Actul educațional se bazează, înainte de orice demers academic, pe relații interumane, interpersonale, atât între elevi și profesori, cât și între copii. Din acest motiv calitatea actului educațional scade direct proporțional cu vârsta elevilor în situația în care se trece în scenariul cursurilor online. Durata mare de timp petrecută de elevi în fața ecranului calculatorului / tabletei și lipsa activităților fizice favorizează apariția stresului, oboselii, a tulburărilor alimentare, a obezității, a atrofiilor musculare, conducând în final la scăderea imunității”, susține Asociația Școlilor Particulare, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Chiar și profesorii cel mai bine pregătiți pentru învățământul online acuză oboseală accentuată din cauza expunerii prelungitei la ecrane. Părinții sunt obligați să găsească soluții alternative pentru supravegherea copiilor de vârstă mică, ceea ce presupune costuri și foarte mult stres. Toate activitățile economice conexe înregistrează un impact negativ, inclusiv angajatorii părinților”, continuă aceștia.

Asociația citează un studiu publicat de World Health Organization în data de 21 octombrie 2020, care susține că închiderea unităților școlare afectează educația, sănătatea și dezvoltarea copiilor:

  • Este afectată capacitatea copilului de a învăța;
  • Rata de abandon școlar este în creștere;
  • Se constată efecte negative asupra procesului de imunizare și asupra sănătății mintale;
  • Crește riscul de: sarcină în adolescență, exploatare sexuală și implicarea copiilor în acte de violență.

“Nu există studii și argumente epidemiologice care să justifice instituirea măsurii de suspendare a activităților didactice față în față în unitățile de învățământ, mai ales că nu au fost adoptate măsuri care să acționeze în mod direct în zonele în care nu sunt respectate măsurile de distanțare și de igienă”, spun reprezentanții școlilor private.


3 comentarii
  1. ??!! Pe principiul…existam si noi și ne justifica prezența, luptăm pentru dumneavoastra… Oare veti convinge voi guvernul că deciziile lor sunt proaste? Decât să faceți declaratii formale care nu au sanse de succes mai bine încercați să reglementati și să mentineti portitele care au fost oferite. Toate bodegile funcționează drept crese, cluburi, centre de recreere iar cele reprezentate de voi, cu condiții evident mai bune, sunt inchise. Asta a reușit asociația școlilor particulare, să spună că analizele guvernului sunt proaste, în loc să poarte discuții corecte în punctele în care au 100% dreptate și să obțină ceva pentru cei pe care îi reprezintă.

  2. Care scoli?Acele scoli care nu au cabinet medical si folosesc biroul directorului in acest scop??
    O zi birou,o zi cabinet medical???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea Babeș-Bolyai – scrisoare deschisă către premierul Cîțu: E nevoie de schimbări fundamentale pentru relația dintre universități și mediul socio-economic / Cinci soluții propuse

Universitățile și mediul socio-economic au nevoie de schimbări “fundamentale” în  legislația care acoperă legăturile dintre cele două medii – de la măsuri care să permită angajarea fondurilor dobândite direct din…
Vezi articolul

VIDEO Un sistem de supercomputere de 11,5 milioane de euro din bani europeni va fi utilizat pentru cercetare în Bulgaria. „În ultimele luni, supercomputerele au fost esențiale în dezvoltarea vaccinurilor împotriva COVID-19” – Anders Dam Jensen, directorul executiv al EuroHPC JU

Un sistem de supercomputere de 11,5 milioane de euro, care va fi utilizat în cercetare, va fi instalat în Bulgaria, a anunțat the European High Performance Computing Joint Undertaking (EuroHPC…
Vezi articolul

Școlile, obligate să completeze până la 20 octombrie, în programul informatic al sistemului de educație, datele pentru elevii care primesc tichete sociale și părinții lor. Ghidul pentru introducerea datelor

Școlile sunt obligate să completeze datele pentru ca elevii să primească tichete sociale, până la data de 20 octombrie 2021, în programul informatic al sistemului de educație, potrivit notei 34.023…
Vezi articolul

Din toamnă, clase de maximum 10-15 elevi, care să stea 4 ore pe zi la școală, cu ore de 30 de minute și restul clasei, prin rotație, face școală online – Recomandările pentru redeschiderea școlilor, de la Institutul pentru Sănătate Publică

Din toamnă, clase de maximum 10-15 elevi, elevii să stea maximum 4 ore pe zi la școală, iar fiecare oră de curs să dureze cel mult 30 de minute, în…
Vezi articolul

Liliana Preoteasa, Ministerul Educației: Nu putem să judecăm sistemul de învățământ pe baza rezultatelor de la olimpiadele internaționale / TIMSS ia în calcul nu doar rezultatele stricte ale elevilor, ci și contextul social-economic în care își desfășoară acești copii activitatea. Or asta, din nefericire, aș spune că noi nu prea facem

Sistemul de evaluare internațională TIMSS ia în calcul nu doar rezultatele stricte ale elevilor, răspunsul lor la itemii de evaluare, ci și contextul social-economic în care își desfășoară acești copii…
Vezi articolul