Elevii de liceu din Anglia vor fi învățați în legătură cu diversele atitudini și comportamente care se manifestă online și alimentează misoginismul, dar și despre „miturile despre femei și relații care să răspândesc online”, potrivit unui nou ghid pe această temă pregătit de guvern și citat de The Guardian. În același timp, noile recomandări ale guvernului elimină limitele de vârstă pentru teme legate de gen în școli, dar spun că acestea trebuie să fie predate „într-o manieră predată vârstei”, scrie, separat, aceeași publicație.
Potrivit The Guardian, școlile engleze trebuie să aibă grijă, potrivit noului ghid, „să nu sprijine un anume punct de vedere” cu privire la gen sau să îl predea drept fapt și „nu ar trebui să predea drept fapt ideea că toți oamenii au o identitate de gen”.
Iar elevilor din Anglia vor învăța ce spune legea cu privire la sex și identitate de gen. În plus, școlile sunt îndemnate să nu folosească desene și grafice care să „simplifice excesiv” temele de acest fel, care ar putea fi interpretate ca fiind adresate copiilor mici sau care ar putea perpetua stereotipurile legate de gen sau i-ar încuraja pe copii să-și pună sub semnul întrebării propriul gen.
Atenție sporită pentru cultura „incel” și misoginism online
În același timp, elevii de liceu din Anglia urmează să afle, în școli, mai multe lucruri despre așa-numita „cultură incel” – subcultura online a „celibatarilor involuntari”, care alimentează atitudini misogine extreme și care, în discursul public, este puternic legată de frații Tate și a fost abordată în serialul de succes „Adolescența”.
Vor fi abordate la orele de liceu și „modele pozitive de urmat” pentru băieți și vor fi contracarate miturile cu privire la femei și relații care se răspândesc în comunitățile radicalizate de pe Internet. În același timp, școlile sunt avertizate să nu „îi stigmatizeze pe băieți doar pentru că sunt băieți”.
Potrivit The Guardian, noile recomandări ale guvernului apar în contextul în care Departamentul pentru Educație de la Londra este așteptat să publice noi date care ar dovedi că atitudinile misogine la nivel de liceu, în Anglia, au atins „proporții epidemice”. Peste jumătate (54%) dintre elevii de liceu care au luat parte la un sondaj pe această temă, citat în așteptatul raport, au spus că au auzit comentarii misogine în ultima săptămână dinaintea interviului, iar peste o treime au auzit comentarii care le-au produs îngrijorare cu privire la siguranța fetelor.