Barcari, secretar de stat: Oferta de şcolarizare la învăţământul dual va creşte cu 29%, pentru anul şcolar următor

3.259 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Oferta de şcolarizare în învăţământul dual va crește în anul şcolar următor cu 29%, a anunțat miercuri secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Luminiţa Barcari. Cele mai multe locuri alocate în planul de şcolarizare, ca urmare a solicitărilor operatorilor economici parteneri ai școlilor duale, sunt în domeniile mecanică, turism şi alimentaţie, electric, a precizat secretarul de stat pe preuniversitar, citat de Agerpres.

Pentru anul şcolar următor va fi o creştere cu peste 29% a ofertei de şcolarizare la învăţământul dual. Acest lucru ne spune că deja se extinde şi au căpătat încredere, mă refer în primul rând la agenţii economici, pentru că ei trebuie să facă solicitarea de a înfiinţa clase de învăţământ dual. (…) Cele mai multe locuri alocate în planul de şcolarizare, ca urmare a solicitărilor operatorilor economici parteneri ai unităţilor de învăţământ, sunt următoarele domenii de formare profesională:

  • la mecanică – 3.826 locuri,
  • turism şi alimentaţie – 1.330 locuri,
  • electric – 823 de locuri,
  • electromecanică – 734 de locuri“, a spus Barcari.

Oficialul a afirmat că pentru anul şcolar viitor peste 760 de operatori sau agenţi economici vor fi parteneri de practică în învăţământul dual, în creştere faţă de anul şcolar 2019-2020 cu 10%.

Mi-aş dori să rebranduim calificările profesionale în Nomenclator, pentru că elevii sunt atraşi de exemplu de design vestimentar, în loc să spui croitorie. Învăţământul dual este parte a învăţământului profesional şi tehnic. (…) Parteneriatul dintre mediul economic şi educaţie este soluţia ideală pentru a răspunde nevoilor de pe piaţa muncii. (…) Cred că trebuie să promovăm mult mai mult exemplele de bune practici din toate ţara, trebuie să insistăm pe avantajele pe care le au agenţii economici atunci când şcolarizează elevi pe acea calificare profesională pe care o doresc. Trebuie să atragem tinerii să rămână în ţară. Pentru că, într-adevăr, agenţii economici se tem că odată şcolarizaţi, odată ce investesc în aceşti tineri, după terminarea perioadei de şcolarizare ei vor pleca. Au mai trecut prin acest lucru“, a afirmat Luminiţa Barcari la evenimentul de lansare a VoHub – Coaliţia pentru promovarea învăţământului profesional dual în România, realizat de Asociaţia Hands Across Romania şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Victor Picu, a spus că educaţia şi formarea profesională nu trebuie să fie separate.

Învăţământul dual, aşa cum este reglementat, aşa cum deja în România în anumite cazuri a arătat că este funcţional şi că vine în întâmpinarea nevoilor pieţei, cred că este una dintre soluţiile principale. (…) România are nevoie de forţă de muncă calificată şi are nevoie de o rată a şomajului mai mică în rândul tinerilor. (…) Educaţia şi formarea profesională, educaţia şi calificarea în muncă nu pot să fie niciodată separate“, a arătat Picu, potrivit Agerpres.

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Transport gratuit pentru elevi

Prefectul Capitalei, Alin Stoica: este posibil ca într-o săptămână – două să ajungem la o rată de sub 1 la mie / Încă suntem în scenariul în care doar preșcolarii, elevii din ciclul primar și cei din clasele terminale pot merge fizic la școală

Școlile din București nu se deschid încă pentru toți elevii, deoarece Capitala nu a trecut încă sub incidența de 1 la mia de locuitori, prevăzută în ordinul comun al ministerelor…
Vezi articolul

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea școlii, ci consilierea și sprijinirea, potrivit noului Regulament. Inspectorii apreciază “starea de bine a preșcolarilor și elevilor”

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea activității școlii, potrivit noului Regulamentul de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul 6.106 din 2020, publicat în…
Vezi articolul