Barcari, secretar de stat: Oferta de şcolarizare la învăţământul dual va creşte cu 29%, pentru anul şcolar următor

3.267 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Oferta de şcolarizare în învăţământul dual va crește în anul şcolar următor cu 29%, a anunțat miercuri secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Luminiţa Barcari. Cele mai multe locuri alocate în planul de şcolarizare, ca urmare a solicitărilor operatorilor economici parteneri ai școlilor duale, sunt în domeniile mecanică, turism şi alimentaţie, electric, a precizat secretarul de stat pe preuniversitar, citat de Agerpres.

Pentru anul şcolar următor va fi o creştere cu peste 29% a ofertei de şcolarizare la învăţământul dual. Acest lucru ne spune că deja se extinde şi au căpătat încredere, mă refer în primul rând la agenţii economici, pentru că ei trebuie să facă solicitarea de a înfiinţa clase de învăţământ dual. (…) Cele mai multe locuri alocate în planul de şcolarizare, ca urmare a solicitărilor operatorilor economici parteneri ai unităţilor de învăţământ, sunt următoarele domenii de formare profesională:

  • la mecanică – 3.826 locuri,
  • turism şi alimentaţie – 1.330 locuri,
  • electric – 823 de locuri,
  • electromecanică – 734 de locuri“, a spus Barcari.

Oficialul a afirmat că pentru anul şcolar viitor peste 760 de operatori sau agenţi economici vor fi parteneri de practică în învăţământul dual, în creştere faţă de anul şcolar 2019-2020 cu 10%.

Mi-aş dori să rebranduim calificările profesionale în Nomenclator, pentru că elevii sunt atraşi de exemplu de design vestimentar, în loc să spui croitorie. Învăţământul dual este parte a învăţământului profesional şi tehnic. (…) Parteneriatul dintre mediul economic şi educaţie este soluţia ideală pentru a răspunde nevoilor de pe piaţa muncii. (…) Cred că trebuie să promovăm mult mai mult exemplele de bune practici din toate ţara, trebuie să insistăm pe avantajele pe care le au agenţii economici atunci când şcolarizează elevi pe acea calificare profesională pe care o doresc. Trebuie să atragem tinerii să rămână în ţară. Pentru că, într-adevăr, agenţii economici se tem că odată şcolarizaţi, odată ce investesc în aceşti tineri, după terminarea perioadei de şcolarizare ei vor pleca. Au mai trecut prin acest lucru“, a afirmat Luminiţa Barcari la evenimentul de lansare a VoHub – Coaliţia pentru promovarea învăţământului profesional dual în România, realizat de Asociaţia Hands Across Romania şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Victor Picu, a spus că educaţia şi formarea profesională nu trebuie să fie separate.

Învăţământul dual, aşa cum este reglementat, aşa cum deja în România în anumite cazuri a arătat că este funcţional şi că vine în întâmpinarea nevoilor pieţei, cred că este una dintre soluţiile principale. (…) România are nevoie de forţă de muncă calificată şi are nevoie de o rată a şomajului mai mică în rândul tinerilor. (…) Educaţia şi formarea profesională, educaţia şi calificarea în muncă nu pot să fie niciodată separate“, a arătat Picu, potrivit Agerpres.

Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației anunță școlile că a închis interfața SIIIR – sistemul general de gestionare a tuturor indicatorilor din Educație – ca să poată extrage lista cu cei 500.000 de elevi care ar trebui să primească tichete educaționale – surse

Interfața folosită de școlile din toată țara, Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR), sistem la care au acces toate școlile din țară, inspectoratele școlare, dar și ministerul Educației, a…
Vezi articolul
Rezultatele de la Evaluarea Națională

Cum motivează Consiliul pentru Combaterea Discriminării decizia ca elevii cu cerințe educaționale speciale să aibă locuri speciale la admitere / Ei se confruntă cu discriminări “de la grădiniță până la faza studiilor superioare”

“E imperios necesar” ca Ministerul Educației să gândească măsuri de sprijin pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, care se confuntă cu discriminări în accesul la educație, de la grădiniță până…
Vezi articolul