Bibliotecile publice și cele școlare se pot înscrie în primul concurs destinat digitalizării și atelierelor pentru bunici. Apel de 900.000 de lei lansat de Fundația Vodafone

1.037 de vizualizări
Biblioteca Colegiului National Mihai Viteazul / Foto: cnmv.ro
Bibliotecile se pot digitaliza și să vină în sprijinul seniorilor cu bibliotecari formați care să le predea cursuri de utilizare a tehnologiei. Fundația Vodafone anunță că alocă 900.000 de lei în concursul lansat bibliotecilor publice în această lună, potrivit unui comunicat de presă remis Edupedu.ro.
  • 20 de biblioteci din România vor fi alese pentru a dezvolta proiecte de educație digitală adresate seniorilor, prin programul Hi Digital, conform sursei citate.

Bibliotecile selectate vor participa la sesiuni de formare și de mentorat și vor fi dotate cu echipamente IT de bază (laptop, licențe, periferice, videoproiector, ecran de proiecție). Vor fi, de asemenea, asigurate consumabile pentru desfășurarea atelierelor de competențe digitale pentru seniori, precum și materiale și experiențe educative suplimentare, pe care le va pune la dispoziție Fundația Vodafone.

Astfel, bibliotecile își vor crește capacitatea de a desfășura inițiative inovatoare pentru vârstnicii din comunitate, iar bibliotecarii vor deveni ambasadori digitali care să le ofere seniorilor instrumentele și încrederea necesare pentru a naviga în siguranță în lumea tehnologiei, ajutându-i să devină independenți și activi”, scrie în comunicatul fundației.

Apelul este deschis bibliotecilor publice și școlare din România care doresc să se înscrie în programul de educație digitală pentru persoanele de peste 65 de ani – Hi Digital, ediția I. Înscrierile se fac prin completarea și trimiterea formularului de aplicație la adresa de e-mail: fundatia.vodafone_ro@vodafone.com, până la data de 10 septembrie 2024, cu subiectul „Program Hi Digital”.

Formularul de aplicație și ghidul apelului de înscriere care cuprinde mai multe detalii pot fi accesate pe website-ul fundației. Perioada de implementare a programului este octombrie 2024 – iunie 2025.

Cele 20 de biblioteci care vor fi selectate în această etapă a programului Hi Digital vor trece printr-un proces de evaluare realizat de un juriu format din membri ai echipei Fundației Vodafone, alături de profesioniști din domenii precum sociologie și asistență socială, societate civilă, educație și jurnalism, inovare și digitalizare. Din juriul programului fac parte:

  • Angela Galeța, Director, Fundația Vodafone
  • Olimpia Sabina Antoci, Senior Program Manager, Fundația Vodafone
  • Veronica Brînză, Senior Program Manager, Fundația Vodafone
  • Gelu Duminică, Sociolog, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București
  • Mugurel Mărgărit, Director Executiv, Fundația Regală Margareta a României
  • Mihai Peca, Specialist Programe de Cerificare și Formator, European Computer Driving Licence România
  • Raluca Pantazi, Jurnalist specializat în educație, Edupedu

Lista bibliotecilor selectate în urma jurizării va fi publicată pe website-ul fundației și pe pagina de Facebook. Fiecare dintre cele 20 de biblioteci va participa la un interviu dedicat și la o sesiune comună de lucru despre particularitățile programului și etapele implementării (online), potrivit sursei citate.

În prezent, programul se desfășoară în prezent în Anglia, Cehia, Irlanda, Luxemburg, Olanda și România și „este un context de învățare non-formală care încurajează, include și inspiră persoanele vârstnice să se integreze în lumea digitală, consolidând încrederea și competențele în rândul celor care se simt izolați sau vulnerabili într-o societate tot mai tehnologizată”, mai informează organizatorii.

Foto: Fundația Vodafone
O platformă gratuită de e-learning va fi lansată

Potrivit comunicatului de la organizație, „în România, asistăm la decalaje digitale între generații, cu o persoană din trei, cu vârsta cuprinsă între 55 de ani și 74 de ani, care nu a accesat niciodată internetul (sursa). România se află pe ultimul loc în privința populației cu abilități digitale de bază, cu 28% față de 54% cât este media Uniunii Europene. Printre cele mai excluse grupuri din punct de vedere digital sunt vârstnicii, aceștia dețin mai puține informații și competențe digitale sau informatice comparativ cu orice altă grupă de vârstă”.

Iar inițiatorii programului continuă: „Institutul Național de Statistică (INS, sursa) evidențiază această realitate prin studiul care arată că ponderea celor care nu au folosit niciodată internetul crește odată cu grupa de vârstă mai ridicată din care aceștia fac parte. Vârstnicii se simt adesea depășiți de evoluția din ce în ce mai rapidă a mediului digital. Un alt studiu din 2019 (sursa) arată că principalele aspecte pentru neutilizarea tehnologiilor digitale de către persoanele vârstnice sunt: frica de fraudele online (47%), lipsa cunoștințelor în funcționare (46%) sau de sprijin în utilizare (41%) și operarea dificilă (36%).

  • Statisticile INS (sursa) întăresc aceste realități: doar 33% dintre persoanele din România cu vârsta cuprinsă între 55 și 74 de ani fac cumpărături online, 68% dintre seniori nu caută pe internet informații despre bunuri și servicii, iar doar 5% dintre vârstnici folosesc online banking.

Începând cu toamna acestui an, programul Hi Digital își va extinde paleta de servicii gratuite. Va fi pusă la dispoziția publicului larg o platformă de e-learning cu lecții practice pentru seniori. Aceștia vor putea să se familiarizeze cu teme digitale cheie, precum modul de utilizare a smartphone-ului, aplicații utile, securitate online, petrecerea timpului liber, plăți online sau identificarea potențialelor fraude online”.

DOCUMENT DESCARCĂ Comunicatul de presă integral:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Le Figaro: Profesorii, neputincioși în fața ofensivei islamiste. Imixtiunea familiilor în conținuturile pedagogice devine tot mai problematică / Ministrul Educației din Franța: Știrbirea autorității unui profesor nu trebuie trecută cu vederea

Pentru profesori, imixtiunea familiilor în conținuturile pedagogice devine tot mai problematică, scrie Le Figaro într-un amplu material dedicat școlii din Hexagon în contextul „ofensivei islamiste”. „Trăim o perioadă nebună”, spune…
Vezi articolul

Radu Szekely, consilierul ministrului Educației: ”Poate măsura justă ar fi fost (…) să fie suspendați toți profesorii nevaccinați” / Explică faptul că decizia nu putea fi luată de minister, ci doar de parlament

Consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, susține că o eventuală măsură prin care cadrele didactice ar fi fost obligate să se vaccineze, pentru a putea profesa, nu este la îndemâna ministerului,…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Nereguli la Olimpiada Națională de Muzică, semnalate de părinți: Ministerul Educației a modificat numărul de locuri pentru trei licee fără justificare, în afara regulamentului / Secretar de stat: Nu există niciun motiv de nemulțumire pentru nimeni

Locurile alocate pentru 3 colegii de artă, la Olimpiada Națională de Interpretare vocală, instrumentală și studii teoretice muzicale pentru clasele IX-XII, au fost modificate fără justificare de Ministerul Educației (ME),…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Evaluare Națională – clasa a II-a. Durata de rezolvare a testului să fie prelungită, propune Inspectoratul Școlar Sibiu / Pentru elevii de clasa a IV-a, testele să fie date pe platforme pentru reducerea consumului de hârtie

În privința Evaluării Naționale de la clasa a II-a, o propunere a Inspectoratului Școlar Județean Sibiu vizează prelungirea duratei de rezolvare a itemilor, după cum apare în raportul inspectoratului. Este…
Vezi articolul