Care sunt cele 8 universități care vor pregăti viitorii profesori, prin noul masterat didactic, pe locuri subvenționate de la buget

15.607 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Ministerul Educației a anunțat lista universităților care vor pregăti viitorii profesori, prin noul masterat didactic. Opt universități vor pilota, în anul universitar 2020-2021, pentru prima dată în România, programe de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

Programul de studii de master didactic va avea o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, care doresc să se orienteze către cariera didactică. Aceștia se pot înscrie la masterul didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență, dar pot opta și pentru o a doua specializare din cadrul aceluiași domeniu fundamental, aferent celui înscris pe diploma de licență sau echivalentă. Domeniile fundamentale sunt: matematică și științele naturii, științe inginerești, științe biologice și biomedicale, științe sociale, științe umaniste și arte, știința sportului și educației fizice.

Universitățile care vor pregăti profesori, prin masteratul didactic:

1. UNIVERSITATEA POLITEHNICA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

2. UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

3. ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

4. UNIVERSITATEA “BABEŞ-BOLYAI” DIN CLUJ-NAPOCA – 50 locuri

5. UNIVERSITATEA “OVIDIUS” DIN CONSTANŢA – 50 locuri

6. UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA – 50 locuri

7. UNIVERSITATEA “ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAŞI – 50 locuri

8. UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMIŞOARA – 50 locuri”

Comunicatul integral al Ministerului Educației:

“A fost semnat Ordinul de ministru privind înființarea și organizarea programelor universitare de master didactic

Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, a semnat Ordinul privind înființarea și organizarea programelor universitare de master didactic. Acesta a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial al României.

Opt universități vor pilota, în anul universitar 2020-2021, pentru prima dată în România, programe de studii universitare de master didactic, la forma de învățământ cu frecvență. În termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial, ARACIS va adopta standardele specifice de calitate privind evaluarea programelor de studii universitare de tip master didactic, în conformitate cu cerințele cuprinse în Metodologia anexă la ordin. Ulterior, în cel mult 45 de zile calendaristice de la publicarea Ordinului, universitățile vor depune dosarele pentru evaluare în vederea acreditării la ARACIS.

Masterul didactic este un program de formare inițială pentru cariera didactică, prevăzut încă de la adoptarea Legii educației naționale din 2011, ce nu a fost pus până acum în implementare.

Programul de studii de master didactic va avea o durată de doi ani și se adresează absolvenților cu diplomă de licență sau echivalentă, care doresc să se orienteze către cariera didactică. Aceștia se pot înscrie la masterul didactic din același domeniu fundamental, corespunzător specializării dobândite prin studiile de licență, dar pot opta și pentru o a doua specializare din cadrul aceluiași domeniu fundamental, aferent celui înscris pe diploma de licență sau echivalentă. Domeniile fundamentale sunt: matematică și științele naturii, științe inginerești, științe biologice și biomedicale, științe sociale, științe umaniste și arte, știința sportului și educației fizice.

Masterul didactic se poate organiza în universități, în parteneriat între departamentele/facultățile de profil și structuri instituționale (departamente/facultăți) cu profil psihopedagogic. O universitate poate organiza programul de studii de master didactic pentru unul sau mai multe domenii de licență.

În vederea implementării optime a programului de studii de master didactic, universitățile care ofertează și implementează programul stabilesc relații de colaborare, pe baza unor protocoale/contracte, cu alte universități, unități de învățământ și instituții din sistemul de învățământ preuniversitar, autorități locale, mediul de afaceri, organizații neguvernamentale.

În vederea realizării pregătirii practice de tip practică pedagogică din cadrul programului de studii universitare de master didactic, se constituie o rețea de unități de învățământ preuniversitar, denumite școli de aplicație, dintre acestea universitățile urmând a le selecta pe cele care îndeplinesc criteriile specifice proprii.

Pentru a asigura adecvarea formării în cadrul masterului didactic la problemele reale ale școlii, învățarea și cercetarea didactică se derulează în parteneriat, respectiv profesor din mediul academic (tutore) – student – profesor din școala de aplicație (profesor-mentor).

„Încă de la preluarea mandatului de ministru m-am angajat ca primele programe de masterat didactic să înceapă din această toamnă. În cazul mai multor specializări se simte nevoia de un număr mai mare de cadre didactice calificate. Va fi un program pilot, 400 de viitori profesori vor avea acces la formare inițială de calitate, cu mai multă învățare practică, cu sprijin din partea unui mentor”, a declarat Monica Anisie, ministrul educației și cercetării.

„Aspirațiile României de a îmbunătăți rezultatele procesului educațional, de a dezvolta o abordare educațională centrată pe formare de competențe elevilor depind, într-o mare măsură, de cadrele didactice” – România Educată, capitolul dedicat profesionalizării carierei didactice.

1. UNIVERSITATEA POLITEHNICA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

2. UNIVERSITATEA DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

3. ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI – 50 locuri

4. UNIVERSITATEA “BABEŞ-BOLYAI” DIN CLUJ-NAPOCA – 50 locuri

5. UNIVERSITATEA “OVIDIUS” DIN CONSTANŢA – 50 locuri

6. UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA – 50 locuri

7. UNIVERSITATEA “ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAŞI – 50 locuri

8. UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMIŞOARA– 50 locuri”


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ilie Bolojan cere condiționarea finanțării universităților de numărul de absolvenți angajați în economia reală în domeniul absolvit: Cred că ar trebui să deranjăm puțin universitățile, să le facem mai antreprenoriale

Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, propus premier și de lideri din PNL, dar și de Elena Lasconi (USR), a avut duminică un discurs dur în fața aleșilor locali liberali…
Vezi articolul

Daniel David, către rectorii universităților: Să organizeze admiterea la diverse specializări într-o filosofie care să corespundă bunelor practici de la una sau mai multe universități din Top 500 / Atunci o să scăpăm de dezbaterile sterile despre cum ar trebui să fie examenul la universitate

Universitățile ar trebui să organizeze examenele de admitere ținând cont de metodologiile și bunele practici ale universităților din Top 500 – este cererea ministrului Educației și Cercetării pentru rectorii instituțiilor…
Vezi articolul

Studenții critică dur noile reguli de evaluare a studiilor doctorale: Este alarmant că dispar experții internaționali, metodologia periclitează suplimentar credibilitatea universităților

Noile reguli de evaluare a studiilor doctorale, stabilite de Ecaterina Andronescu și publicate ieri în Monitorul Oficial, pun “în pericol întreg procesul de evaluare”, “periclitează suplimentar credibilitatea” universităților și aduc riscul…
Vezi articolul

Rectorul Nicolae Istudor spune că Academia de Studii Economice, instituție care se declară “independentă față de religii”, este o “instituție credincioasă”. El anunță cenzurarea “comentariilor negative” – Reacție în controversa icoanelor date ca premiu pentru studenții de nota 10

Rectorul Academiei de Studii Economice (ASE) din București spune că universitatea pe care o conduce este “o instituție credincioasă”, potrivit Euronews România. Totodată, el este citat vorbind despre o cenzurare…
Vezi articolul

Profesorii de la Arhitectură aleși în comisiile de admitere să declare că nu fac meditații cu candidații, iar baremul de la proba tehnică să fie mai detaliat – recomandările Ministerului Educației pentru Universitatea „Ion Mincu”, după admiterea 2024 cu probleme

Profesorii de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” (UAUIM) din București care vor să fie aleși în comisiile de admitere la facultate ar trebui să declare că nu…
Vezi articolul