BREAKING Consiliul Național al Rectorilor cere ca universitățile să acorde titlurile de doctor, în locul Ministerului Educației. Plus: rectorii susțin o lege nouă, separată, “a Învățământului Superior”, pe baza proiectului România Educată

6.575 de vizualizări
conducătorii de doctorate
Foto: Pixabay.com
Consiliul Rectorilor cere Guvernului ca universitățile din România să fie cele care acordă titlurile și diplomele de doctor, în locul Ministerului Educației. Hotărârea de a solicita oficial mutarea de la Minister la universități a deciziei privind acordarea doctoratelor a fost luată în cadrul reuniunii CNR din acest weekend, potrivit “rezoluției” semnate de președintele interimar al forului, Dan Cașcaval. Amintim că CNR este condus interimar de rectorul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, Sorin Cîmpeanu fiind suspendat din această funcție pe durata mandatului de ministru al Educației.
  • Cererea ca universitățile să fie cele care decid acordarea titlurilor de doctor vine în contextul controverselor cu privire la doctoratul deținut chiar de premierul Nicolae Ciucă. Acesta este acuzat că a plagiat în teza sa de doctorat “în cel puțin 42 de pagini din totalul de 138”, potrivit unei anchete semnate de Emilia Șercan. La finalul săptămânii trecute, Șercan a acuzat că „autoritățile statului au orchestrat o operațiune de kompromat împotriva mea. Acum încearcă să o mușamalizeze”, tot în contextul plagiatului semnalat cu privire la premier.

De remarcat că primul punct al deciziei universităților reunite în ședința de sâmbătă, 9 aprilie 2022, a CNR a vizat elaborarea unei noi legi a educației, rectorii precizând că susțin o nouă lege “a Învățământului Superior”, pe baza proiectului România Educată.

Textul integral al deciziei CNR:
Participarea ministrului Educației și a președintelui interimar al CNR – Prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, la Reuniunea Consiliului Național al Rectorilor (CNR), alături de reprezentanții organizațiilor studențești, Iași, 8-9 aprilie 2022 / Foto: edu.ro

REZOLUȚIE CNR – Iași, 9 aprilie 2022

  1. CNR susține elaborarea unei noi Legi a Învățământului Superior, pe baza Proiectului România Educată.
  2. CNR solicită adaptarea în regim de urgență a legislației care să consolideze autonomia financiară a universităților.
  3. CNR solicită modificarea legislației în sensul asumării de către universități a acordării titlurilor/diplomelor de doctor, în acord cu responsabilitatea universităților în formarea la nivel de Licență/Master/Doctorat, precum și în acord cu practicile internaționale.
  4. CNR solicită eficientizarea activității și componentei comisiilor CNATDCU,  inclusiv prin completare și înlocuirea membrilor care nu își îndeplinesc atribuțiile legate de calitatea de membru CNATDCU, prin stabilirea și respectarea termenelor, prin analiza și clarificarea reglementărilor și procedurilor, prin adaptarea și asigurarea coerenței și predictibilității standardelor minimale CNATDCU.
  5. CNR susține creșterea semnificativă a alocației pentru burse student și a cuantumului burselor sociale, concomitent/coroborat cu stimularea participării/prezenței studenților la activitățile didactice.
  6. CNR susține toate eforturile de integrare a studenților refugiați din Ucraina.
  7. CNR solicită asigurarea complementarității între finanțarea națională a cercetării științifice și finanțarea asigurată din fonduri europene.

Prof.univ.dr.ing. Dan CAȘCAVAL

Președinte interimar CNR


4 comments
  1. Complementaritatea?
    „7. CNR solicită asigurarea complementarității între finanțarea națională a cercetării științifice și finanțarea asigurată din fonduri europene”. Adică banii naționali să-i dăm celor care nu reușesc să acceseze fonduri europene! Bravo, CNR! Multe mai scoateți din noaptea minții?

  2. Sa se fure descentralizat si legal tovarasi. Sa se fure in liniste. Spaga, pardon cascavalul, sa ajunga pentru toata lumea.

    Hai Campeanu!! Sansa vietii tale sa ramani in istorie!!!

  3. Toate aceste propuneri vor eficientiza invatamantul superior si vor permite universitatilor sa devina
    mai responabile si mai vizibile in afera sociala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GRAFICE Raportul Bologna 2024: România, pe contrasens cu Spațiul European al Învățământului Superior la mai mulți indicatori. Scădere a numărului de profesori din universități, în timp ce în UE acesta crește / Cheltuielile publice pentru învățământ superior, printre cele mai mici pe continent

România a cunoscut un avans minim în ceea ce privește numărul de studenți și înregistrează rate mult în urma mediei europene în ceea ce privește participarea tinerilor și adulților la…
Vezi articolul

Ministerul Educației: Studenții care urmează simultan studii de master și licență la aceeași facultate, la Universitatea Andrei Șaguna din Constanța, respectă condițiile din Legea educației / Riposta profesorului care a semnalat cazul: Erori “de nepermis” în constatările ministerului

Ministerul Educației s-a pronunțat, după jumătate de an, în problema studenților înscriși simultan la cursuri de licență și master la aceeași facultate, problemă semnalată în iulie anul trecut, la Universitatea…
Vezi articolul

Shanghai Ranking 2022 după domenii de studiu. Universitățile românești au o prezență modestă în clasamente, similară anului trecut. 7 din 14 apariții revin instituțiilor din Cluj-Napoca

Universitățile din România au și în acest an apariții modeste în clasamentele globale după domenii de studiu realizate de compania de consultanță Shanghai Ranking – Global Rankings of Academic Subjects 2022.…
Vezi articolul