Ghidul de predare online pentru profesori, aprobat de ministerul Educației. Prezența profesorilor și elevilor va fi monitorizată de școli. Vor recupera materia doar elevii care nu au participat la învățarea online

64.254 de vizualizări
FOTO: freepik.com
Ministerul Educației anunță că a fost emis ordinul de ministru privind instrucțiunea de organizare a procesului educațional pe perioada suspendării cursurilor. Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitățile de învățământ, prevede comunicatul oficial.

Redăm comunicatul ministerului: 

„A fost emis ordinul de ministru privind instrucțiunile pentru crearea și /sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line. Documentul precizează măsuri specifice pentru desfășurarea procesului de învățare on-line din învățământul preuniversitar.

Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse necesare continuării învățării în mediul on-line. În portalul Digital pe educred.ro (https://digital.educred.ro) sunt centralizate platforme de învățare și resurse educaționale deschise, inclusiv tutoriale și alte materiale de învățare destinate formării și susținerii cadrelor didactice.

Prezența online la cursuri a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de unitățile de învățământ, iar toate informațiile relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR). Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice și al unităților de învățământ la resurse pentru învățarea on-line.

Ministerul Educației și Cercetării poate decide, în cazuri justificate, și pe baza unor instrucțiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată on-line. Tot în cadrul acestei instrucțiuni se specifică și responsabilitățile inspectoratelor școlare, ale unităților de învățământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor și părinților.

Inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale vor identifica soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și a conectării la internet a unităților de învățământ. Toate datele privind desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educației și Cercetării.

În cadrul instrucțiunii elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, unitățile de învățământ vor verifica și monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activitățile suport pentru învățarea on-line. Conducerea fiecărei unități de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activități de învățare  on-line pentru fiecare disciplină de studiu.

Documentul elaborat de Ministerul Educației și Cercetării prevede și o serie de activități pe care cadrele didactice trebuie să le desfășoare în cazul suspendării cursurilor în unitățile de învățământ.

Instrucțiunea pentru crearea și/ sau întărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line mai prevede și faptul că la reluarea activității de predare-învățare-evaluare în unitățile de învățământ, activitatea suport pentru învățarea on-line poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal.

Unitățile de învățământ vor realiza planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activitățile de învățare on-line. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.”

Știrea este în curs de actualizare

FOTO:Business photo created by yanalya – www.freepik.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii
  1. Pentru lucru on-line trebuie ca toate programele de pe calculator , laptop sa fie licentiate . Aveti idee cat costa ? Care sunt cerintele minime de sistem ? Nu au precizat . Energie electrica , abonament internet ?

  2. Avem încă în anul 2020 copii care învață la lumina lumanarilor și li se cer să facă lecții online.Cum vor putea reusi acești copii acest lucru?Spun că școlile vor pune la dispoziție tablete sau calculatoare.Cate scoli din România dețin aceste lucruri?

  3. Îți spun eu: acești profesori, că și mine nu mănâncă, nu au facturi, nu au familie, sunt zombii care învie in 15 mai.
    Rușine că eu nu am făcut treabă, dar nu mă ude nimeni!
    Eu una, nu mai pot, sunt dezamăgita dar nu îmi las elevii!

  4. Instruirea practica, in scolile/clasele profesionale cum se face online pentru meserii ca: tamplar, confectioner imbracaminte, etc…?????

  5. Ce mai tura vura? Masurile sunt luate ca sa nu recuperam prin iulie-august. De aia facem online, asa cum se poate. Vremuri de criza, solutii de criza. De parca ne-am fi pregatit pt asa ceva?

  6. Iar MEC pune căruța înaintea boilor, fără a asigura logistica necesara pentru cadrele didactice și elevi. ” Scolile sa dea în custodie laptopuri “. Care laptopuri, când sunt inexistente la școlile mici. Pe de altă parte , elevii și multe cadre didactice nu au fost instruite sa lucreze în platformele educațioale. Și dacă lucram dîn martie intr-o platforma pe care n-o agreaza MEC ce va fi?

  7. Asta ne mai lipsea: iar rapoarte, iar statistici, iar justificări! Nu mai pot să-mi fac materiale didactice pentru școala online că trebuie să raportez câți au/n-au acces la internet, și ce feedback am primit de la părinți, să fac ”planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa”…
    Deci când se redeschid școlile, doar unii vor recupera? Și ceilalți, care au participat la lecții online? Ce fac, li se încheie mediile? Sau recuperează toți, și atunci de ce ne mai chinuim acum?

  8. I-am innebunit si pe elevi si pe parinti cu asa zisa scoala online! Stop joc! Bagati-ne in somaj tehnic pt.ca oricum este mai echitabil (unii au muncit pe rupte in timp ce altii nu se aud nu se vad….) Sa ii obligi sa munceasca astfel nu poti , deci ….echitate ! SI pt.personalul didactic c(laborante,bibliotecare,etc..) si nedidactic ce modalitate de plata ati gasit??? HAIDETI SA NE ASUMAM O DATA CA TOTUL ESTE O MASCAREALA! Elevii interesati oricum tin legatura cu profesorii interesati! Eu voi lucra numai cu acesti elevi,indiferent cum voi fi platita…. Profesorii cu vocatie asta fac …nu isi abandoneaza copiii care vor sa invete dar nici nu le cereti sa va justifice cum muncesc!CAND MUNCESTI NU AI TIMP SA SI JUSTIFICI!!!!! Chimia,matematica ,fizica nu se pot preda decat scriind si explicand >>>.

  9. 1.Cum pot avea caracter obligatoriu cursurile online, dacă ca și materie, informatica nu este obiect de studiu decât opțional. Sunt elevi care nu știu să lucreze pe un calculator. Nu au acces la tehnologie, la conexiunea de date. Totul costă.
    2.Ce fac elevii cu CES- cerințe educaționale speciale? Ține cineva cont și de copiii cu dizabilități și CES atât din școlile de masă cât și din cele speciale?
    3. Nu se încalcă cumva principiul echității?

  10. Cea mai mare tâmpenie din lume.Poate inteleg anumite motive la anumite materii, dar pentru altele cum ar fi , muzica sportul,t.i.c, cum se poate asa ceva.Eu cred ca ministra noastră este de internat la nebuni.Ce vor face prof.mai in varsta care nu stăpânesc calculatorul, sau cei care nu au telefon.? Vii sunteti sănătoși la cap ?

  11. Și elevii care nu participa la activitățile online vor recupera cu cine? Cu profesorii care au făcut ore cu ceilalți elevi?

  12. Și profesorii care au făcut lecții ca suplinitori sau plata cu ora…Ce program vor mai avea în contextul ca nu sunt plătiți. ….

    1. Îți spun eu: acești profesori, că și mine nu mănâncă, nu au facturi, nu au familie, sunt zombii care învie in 15 mai.
      Rușine că eu nu am făcut treabă, dar nu mă ude nimeni!
      Eu una, nu mai pot, sunt dezamăgita dar nu îmi las elevii!

  13. Ca sa nu ma mai enervez, CUM vor afla cei interesati care dintre elevi a participat sau nu la activitatile online, daca profesorii insisi nu au participat in unele scoli si licee la aceaasta activitate, pentru ca nu au vrut sa se implice in manuirea inaltei tehnologii?!? Imi pare cel putin hilar ce se intampla: MEN nu reuseste sa isi dea seama nici acum CE TREBUIE si CUM sa actioneze, dar vine cu propuneri non-sens, pentru o activitate care oricum nu s-a desfasurat, poate doar partial color, doar in scolile particulare!?!? Sa reglementezi timpul deja pierdut?!?

    1. mare dreptate aveti eu am avut discutii pe acesta tema ca sunt pedagogi ce nu-i intereseaza deloc sa faca lectiile online desi se poate asa cum o fac si cei de la particulari pedagogi dedicati deja s-au implicat sa faca lectii online dar acestia sunt fooarte putini .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele FSLI reacţionează la declaraţiile lui Mircea Miclea: Să spui că membrii de sindicat sunt mediocri este cea mai mare jignire. Să îşi ceară scuze public

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ reacţionează la declarațiile făcute de fostul ministru al Educației, Mircea Miclea. Acesta a spus că “s-a opus schimbării (n.red. din Învăţământ) partea mediocră și submediocră…
Vezi articolul