Tot Bucureștiul va deschide școlile și grădinițele pornind de la scenariul galben, adică prin revenirea prin rotație a elevilor în clase – decizie a Inspectoratului Școlar București

28.483 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
“Municipiul Bucureşti se încadrează în Scenariul 2” privind deschiderea școlilor, anunță Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Decizia autorităților de a încadra școlile din întreaga capitală în același scenariu vine la câteva ore după ce Ministerul Sănătății a publicat datele de infectare cu noul coronavirus defalcate pe sectoare și, potrivit acelui document, doar sectoarele 1, 2 și 6 ar fi trebuit să intre pe scenariul galben (deci cu școală în sistem mixt, față în față și online prin rotația elevilor).

Într-un comunicat remis Edupedu.ro, Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) anunță că, “Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti a comunicat astăzi, 07.09.2020, rata de incidenţă a îmbolnăvirilor, cumulată la 14 zile, a cărei valoare este de 1,12. Potrivit Ordinului comun MEC/MS nr. 5487/1494 din 31.08.2020, Anexa nr. 1 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, Municipiul Bucureşti se încadrează în Scenariul 2″.

Scenariul 2 presupune participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.

Comunicatul integral al ISMB:

Informare privind situaţia epidemiologică la nivelul Municipiului Bucureşti potrivit analizei Direcţiei de Sănătate Publică

Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti a comunicat astăzi, 07.09.2020, rata de incidenţă a îmbolnăvirilor, cumulată la 14 zile, a cărei valoare este de 1,12.

Potrivit Ordinului comun MEC/MS nr. 5487/1494 din 31.08.2020, Anexa nr. 1 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, Municipiul Bucureşti se încadrează în Scenariul 2.

Consiliile de Adminstraţie ale unităţilor de învăţământ vor transmite Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi Direcţiei de Sănătate Publică, propunerile de scenariu în funcţie de infrastructura locală, până la data de 08.09.2020.

Propunerile unităţilor de învăţământ avizate de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucucreşti şi de Direcţia de Sănătate Publică vor fi transmise spre aprobare Comitetului Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă. Soluţionarea va fi primită până la data de 10.09.2020.

Biroul de presă al
Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti

Informații de background – ce presupun cele 3 scenarii de începere a școlii

Scenariul 1: participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 2: participarea zilnică (față-n față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

Scenariul 3: participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

 


7 comments
  1. Am 36 de elevi in clasa a patra. Singura varianta posibila cu prezenta zilnica si asigurarea distantei, conform scenariului 1 sau 2, presupune impartirea colectivului de elevi in doua grupe. prima dimineata, pauza 1 ora, a doua dupa-amiaza, eu si profesorii clasei urmand sa predam norma dubla. Deja am aflat ca nu sunt bani pentru norme suplimentare/plata cu ora, nu sunt bani pentru separatoare. Asadar, munca dubla: ce conteaza contractul de munca, ce conteaza Codul muncii? Nu se cauta solutii fiindca e mai usor sa incalci drepturile angajatilor doar ca sa respecti un ordin…iar pe invatatori nu-i aude NIMENI: sindicat, directori, inspectori, primarii, guvern. NIMENI.
    C-asa e ordinul PUNCT (SI-ATAT)

    1. Cadrele didactice sunt plătite prin contract echivalare la 8 ore/zi chiar dacă norma didactica e de 16-18ore /săptămâna .

      1. @ela
        Esti pe dinafara. Informeaza-te intai si apoi deschide gura. Norma didactica e de 40 de ore pe saptamana, din care 18 de predare. Mananci….

        1. Si pe aceeasi idee, cei care au ore peste norma trebuie sa le efectueze peste cele 40 prevazute de codul muncii. Adica, unii cu 18h norma predare si inca 9 plata cu ora au timp de lucru de efectuat 49 de ore de munca. Ce zici de asta?

  2. Kafka e mic copil. Nu era mai simplu sa spuna de la inceput ca tot Bucurestiul e galben? In confuzia aproape totala vin si astia cu INSP-ul lor, sau cum se cheama, si mai dau niste informatii care sa duca la o confuzie totala. Bine ca nu sunt mai multe culori.

  3. “Tot Bucurestiul e in scenariul 2. Scolile vor trimite propuneri de scenariu”. Pai ce sa mai trimita daca ati centrat-o voi deja?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, susține în CV că a scris o lucrare pe care nu o găsește și despre care nu știu nimic nici editura, nici Biblioteca Națională – Libertatea

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, nu-și găsește cartea “Teoria sistemelor informaționale” menționată din CV, “singura legătură cu domeniul pe care-l conduce” – carte despre care nu știu nimic nici…
Vezi articolul

Ligia Deca, mesaj pentru elevi, studenți, profesori și inspectori: Noi, autoritățile centrale, trebuie să ne uităm mai mult la rezultatele învățării și poate mai puțin la proces, să avem o abordare mai puțin centralizată. Competențele se pot obține într-o varietate de moduri, varietate care să vă stimuleze și pasiunile, curiozitatea

Competențele elevilor și studenților se pot obține într-o varietate de moduri, a declarat azi ministrul Educației, Ligia Deca, la deschiderea anului universitar 2023-2024. Într-un mesaj transmis profesorilor, elevilor și studenților,…
Vezi articolul

Premierul Nicolae Ciucă: Există, din păcate, o stare prin care începerea anului de învățământ ne ia prin surprindere / Termen 15 septembrie pentru rezolvarea chestiunilor legate de manuale și de transportul elevilor

“Am stabilit ieri ca ministerul Educației împreună cu președinții Consiliilor Județene să avem o soluție până la 15 septembrie” în chestiunea manualelor școlare și în cea a transportului elevilor, a…
Vezi articolul