Bullying-ul la grădiniță – identificat de aproape toți specialiștii participanți la un sondaj Salvați Copiii / Peste jumătate dintre ei semnalează creșterea fenomenului de izolare socială în rândul preșcolarilor

464 de vizualizări
Sursa: Salvati Copiii
Cei mai multi dintre specialiștii în învățământ preșcolar participanți la un studiu al Salvați Copiii România afirmă că preșcolarii cu care lucrează se întâlnesc cu situații de bullying. Iar mai bine de jumătate dintre acești specialiști indică o creștere a fenomenului de izolare socială a copiilor, potrivit unui comunicat al organizației neguvernamentale.

Studiul a fost organizat în cadrul unui proiect antibullying al Salvați Copiii în pregătirea programului respectiv, ce a inclus programe de instruire peste vară. La sondaj au participat 608 de specialiști (educatori, consilieri, directori) incluși în programul ce se adresează grădinițelor din București și din țară.

Potrivit organizației, 85% dintre specialiștii participanți au considerată că preșcolarii cu care lucrează se întâlnesc cu situații de bullying. Totodată, peste jumătate afirmă că nu toți copiii au parteneri de joacă la grădiniță: 54% constată o creștere a fenomenului de izolare socială în rândul copiilor.

În aproape un sfert dintre cazurile de izolare (23%), copiii excluși din jocul cu colegii se află adesea sau permanent în astfel de situații, potrivit participanților.

Aproape toți participanții (97%) spun că fenomenul bullying se află în atenția grădiniței unde lucrează. Iar aproape două treimi (60%) consideră că bullying-ul reprezintă o problemă și în afara programului de grădiniță.

Pe de altă parte, în sondajul respectiv, specialiștii atribuie responsabilitatea mai mult unor factori externi grădiniței:

  • „În ceea ce privește atribuirea responsabilității pentru comportamentele de bullying între copii, cel mai frecvent sunt indicați părinții (75% din răspunsuri), urmați de grupul copilului (50%), copiii respectivi (48%) și apoi cadrele didactice (42%) și conducerea școlii (12%)”.

Totuși, mare parte dintre respondenți (72%) atribuie responsabilitatea mai multor factori, „fapt care indică o corectă percepție asupra complexității fenomenului”, conform Salvați Copiii.


1 comment
  1. Cei mai mulți pe care i-am întrebat de ce au plecat mi-au spus ca au plecat pentru copii,pentru viitorul lor pentru ca aici nu au niciun viitor.Si au dreptate.Noi,la cum merg lucrurile ,chiar ca nu mai avem niciun viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU „Luni m-am întors la școală” – O elevă din Germania povestește ce înseamnă revenirea la clasă în condiții de distanțare, după multe săptămâni de învățat acasă / „Unii prieteni se bucură că se întorc, eu cred că nu era chiar atât de necesar”

„Trebuie să purtăm mască atunci când venim la școală, să ne spălăm sau să ne dezinfectăm mâinile. Dar în clasă nu purtăm măști, suntem distanțați”, povestește o elevă de clasa…
Vezi articolul

HARTA Cum se deschid școlile în marile orașe din România. Bucureștiul și majoritatea reședințelor de județ sunt în galben. Patru mari municipii rămân în roșu, iar șase în verde / Orașele aflate la limită

Bucureștiul și majoritatea reședințelor de județ se încadrează în scenariul galben pentru redeschiderea școlilor, potrivit ratei de incidență COVID-19 de la acest moment, cu trei zile înainte de reluarea cursurilor.…
Vezi articolul