Carantinarea elevilor și copiilor de grădiniță pentru 5-10 zile, prevăzută în premieră de noul ordin comun cu regulile pentru școli

38.002 vizualizări
Foto: © Nataliia Maksymenko | Dreamstime.com
Carantinarea este decisă automat, prin efectul ordinului comun al miniștrilor Educației și Sănătății, pentru elevii pe care școala și mai apoi DSP i-au identificat că au interacționat în mod frecvent cu cei depistați pozitiv cu SARS-CoV-2, fără să mai fie o decizie a DSP specială care să decidă carantina persoanelor sau o altă măsură. În edițiile anterioare ale ordinelor comune de miniștri nu exista această carantinare decisă direct de actul normativ, ci măsura era la dispoziția DSP.

Carantinarea este decisă pentru o perioadă de 5 zile în cazul elevilor vaccinați sau care au trecut prin boală și pentru 10 zile pentru cei nevaccinați.

Ce prevede actul normativ publicat în Monitorul Oficial vineri seara:

„Articolul 6:

(5) Preșcolarii/Elevii cu care cazul/cazurile confirmat(e) din rândul acestora au interacționat în mod frecvent, identificați potrivit alin. (6), vor fi carantinați astfel:

a) timp de 10 zile, cei care nu sunt vaccinați împotriva COVID-19 cu schemă completă de vaccinare sau nu au fost confirmați pozitiv cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile;

b) timp de 5 zile, în cazul celor vaccinați cu schemă completă și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare sau al celor care au fost confirmați pozitiv
în ultimele 180 de zile.

(6) Personalul medical din cadrul unităților de învățământ/Personalul desemnat din unitatea de învățământ preuniversitar/conexă va întocmi lista preșcolarilor/elevilor cu care cazul/cazurile confirmat(e) din rândul preșcolarilor, elevilor au interacționat în mod frecvent, listă pe care o va comunica DSP/DSPMB. Ulterior, DSP/DSPMB și conducerea unității de
învățământ vor decide împreună măsurile care se impun”.

Elevii și preșcolarii carantinați fac în continuare școală online, mai arată ordinul:

„Preșcolarii/Elevii carantinați și cei din grupele/clasele sau unitățile de învățământ preuniversitar/conexe care au cursurile suspendate cu prezență fizică continuă procesul de învățământ în sistem online”, potrivit articolului 6, alineatul 8.

Ce înseamnă carantina

Termenul este definit de Legea nr. 136 din 18 iulie 2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic.

Carantina persoanelor – „măsură de prevenire a răspândirii bolilor infectocontagioase, constând în separarea fizică a persoanelor suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent înalt patogen de alte persoane, în spații special desemnate de către autorități, la domiciliu sau la locația declarată de către persoana carantinată, stabilită prin decizie individuală motivată a direcției de sănătate publică, care va conține mențiuni cu privire la data și emitentul actului, numele și datele de identificare ale persoanei carantinate, durata măsurii și calea de atac prevăzută de lege”.

Cine nu respectă carantina este dus într-un spațiu special desemnat de autorități, care poate fi o „locație care îndeplinește condițiile minime de cazare”, iar cheltuielile cu această perioadă sunt apoi recuperate de la persoana care a încălcat această măsură.

Legea prevede că „persoanele care nu respectă măsura de carantină la domiciliu sau la locația declarată au obligația de a suporta cheltuielile carantinării în spațiul special desemnat de autorități. Cheltuielile ocazionate cu carantinarea acestora se suportă de către Ministerul Sănătății din bugetul aprobat cu această destinație și se recuperează de la persoanele în cauză”.

Foto: © Nataliia Maksymenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Ce înseamnă mai exact „elevii cu care cazul confirmat a interacționat frecvent”? Copilul meu are in clasa un caz confirmat și nimeni nu a fost carantinat, nici măcar colegul de bancă, sau colegii din față și spate. Din moment ce au stat unul lângă altul la câțiva centimetri distanță timp de 6 ore pe zi 5 zile pe săptămână as spune ca asta s-ar califica drept „frecvent” dar dirigintele știe de la asistentă care știe de la DSP ca s-au schimbat(relaxat) mult regulile și se pare ca acum nici unul dintre colegii de clasa nu e considerat contact direct. Încerc și eu sa înțeleg definiția pentru ca mi se pare absurd ce mi s-a spus pana acum. În ultimul ordin comun al ME și MS se lasă loc de interpretare și acum nimeni nu mai înțelege nimic,toata lumea cu care vorbesc e confuză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
testarea la Matematică

Rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025 vor fi sub formă de punctaje, potrivit unui proiect al Ministerului Educației. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele se pot echivala în note sau calificative și pot fi trecute în catalog

Din anul școlar 2024-2025, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri, potrivit…
Vezi articolul

Noile reguli pentru recunoașterea diplomelor și titlurilor de doctor obținute în străinătate, puse în dezbatere. Termenul de completare a dosarelor a scăzut de la un an la o lună, iar cel pentru contestații a fost dublat

Absolvenții care au primit diplome și titluri de doctor la universități din străinătate vor avea la dispoziție 30 de zile pentru a completa dosarele depuse, dacă li se cere. Termenul…
Vezi articolul

Douăsprezece posturi de lector de limba română la universități din 11 țări, printre care Canada, SUA, Germania și Spania, au fost scoase la concurs de Institutul Limbii Române / Înscrierile se fac până pe 8 august

Douăsprezece posturi de lector de limba română din cadrul a 11 universități din străinătate au fost scoase la concurs în luna iulie 2024 de Institutul Limbii Române, conform anunțului de…
Vezi articolul

Metodologie de predare în învățământul primar simultan, lansată de World Vision România, după un an de pilotare în mediul rural / Aceasta include variante de orar, modele de planificare calendaristică și de proiectare a unei unități tematice și strategii didactice

O metodologie de predare în învățământul simultan primar a fost lansată de World Vision Româia, după ce a fost pilotată timp de un an în 22 de școli din mediul…
Vezi articolul