Cât de realizabile sunt promisiunile lui Trump de a schimba curriculumul în școlile americane? Descentralizarea îl va împiedica să facă prea multe, spun unii experți / Alții atrag atenția că respectarea regulilor nu e punctul forte al primului inculpat ales președinte al SUA

198 de vizualizări
Foto © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
Promisiunile făcute de președintele ales al SUA, Donald Trump, în campania electorală, cu privire la sistarea fondurilor federale pentru școlile care promovează teme cu care conservatorii, mai ales cei radicali, nu sunt de acord, precum cele ce țin de relațiile rasiale sau de tema transgender, ar putea să nu fie prea ușor de realizat, arată o analiză publicată recent de EdWeek. Aceasta citează experți potrivit cărora sistemul american de educație, unul descentralizat, nu permite un asemenea amestec federal, dar alți observatori notează că respectarea regulilor nu este un punct pentru care Trump, vizat de multiple dosare penale și civile, să fie recunoscut. 

Sursa citată amintește că, la un eveniment electoral din iulie, Donald Trump promitea că va tăia finanțarea federală pentru orice școală care presează copiii cu un „conținut rasial, sexual sau politic inadecvat” și că el a promis să facă acest lucru din prima zi a sa ca președinte.

  • Dar, arată EdWeek, situația legală este mult mai complexă decât vorbele dintr-un discurs electoral.

Pe de o parte, experți republicani (partidul reprezentat de Donald Trump) spun că cea mai bună șansă a administrației lui de a pune în aplicare poziția sa în „războiul cultural” este ca, în loc să desființeze Departamentul pentru Educație, așa cum a promis, mai bine să se folosească de un birou din cadrul acestuia, Biroul pentru drepturi civile. Structura pune în aplicare legi care interzic discriminarea pe bază de sex, rasă, religie sau după alte criterii, iar secretarii Educației îi pot impune ce cazuri să prioritizeze si ce anume să transmită școlilor pentru interpretarea unor teme legate de discriminare și drepturi civile.

Pe de altă parte, militanți pentru drepturi civile citați de publicația menționată spun că legea federală nu dă guvernului autoritatea să își impună preferințele politice la nivel local, sub pretextul combaterii discriminării. Este citată în acest sens Liz King, directoare în cadrul unei coaliții de ONG-uri active în domeniu, potrivit căreia nu ar fi posibil să fie deturnate modalitățile prin care școlile abordează teme corecte din punct de vedere istoric, teme legate de diferențele culturale ale elevilor sau de legislația drepturilor civile, cum ar fi tema identității de gen.

  • Ea a arătat că există interdicții extinse în ceea ce privește controlul federal asupra curriculumului, iar principala lege ce guvernează învățământul preuniversitar enunță o serie lungă de limitări în ceea ce privește autoritatea secretarului pentru Educație din cadrul guvernului federal și împiedică autoritățile centrale în a impune un anumit curriculum drept condiție pentru finanțare federală.
Legea și un președinte pe care legalitatea nu l-ar preocupa prea tare

Este citat și Arne Duncan, fost secretar pentru Educație sub președintele democrat Barack Obama, potrivit căruia chestiunile legale ar putea să nu conteze prea mult pentru un președinte care a fost găsit vinovat în multiple dosare. „Ar putea să le calce în picioare”, a spus Duncan, arătând că președintele se leagă te teme precum teoria critică a rasei care nici nu ar exista, de fapt, ca materie în vreo școală americană. „Dar el (Donald Trump – n.red.) nu trăiește în realitate, el își crează propria realitate”, este citat expertul menționat.

EdWeek arată că, în cazul apariției unor abateri de la lege în cazul unei școli sau al unui district școlar, departamentul pentru Educație lansează o investigație și ia o decizie, iar atunci școala sau districtul pot, tehnic vorbind, să piardă o parte din banii federali. Dar, mai degrabă, biroul pentru drepturi civile mai degrabă lucrează cu acele entități locale pentru a le aduce în linie cu prevederile legale.

  • Iar publicația amintește că prima Administrație Trump și-a făcut auzite punctele de vedere cu privire la protecția tinerilor transgender în 2017, dar a început să facă ceva în acest sens, prin intermediul biroului pentru drepturi civile, abia spre sfârșitul mandatului său, începând o acțiune în instanță împotriva unor districte din statul Connecticut abia în 2020. Acțiunea nu a fost continuată, însă, sub administrația Biden, care a optat, în schimb, să extindă aria de acoperire a interdicțiilor legale cu privire la discriminarea sexuală.

Totuși, simpla amenințare a unei investigații din partea Biroului pentru drepturi civile ar putea determina o schimbare de atitudine la nivelul unui district școlar, crede David Cleary, expert republican în domeniul educației. Acesta susține că republicanii s-au ferit, până acum, să se folosească de biroul respectiv din cadrul Departamentului pentru Educație, dar că acest lucru ar fi fost făcut de democrați și republicanii nu ar face decât să repete ce au făcut aceștia, iar „ca district școlar trebuie să fii extrem de implicat, pentru a putea face față anchetelor și supravegherii într-un domeniu pe care nu prea poți să-l definești clar sau să îl aperi”.

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele evaluărilor naționale în primul an de gimnaziu, în Franța. Elevii au progresat la matematică și franceză, față de 2020, arată rezultatele. Totuși, aproape 50% dintre ei “nu citesc cursiv”, potrivit ministerului francez al Educației

Rezultatele evaluărilor naționale din Franța, derulate în lunile septembrie – octombrie 2021, au fost publicate recent într-un raport de Direcția de evaluare specializată franceză – DEPP, similară Centrului Național pentru…
Vezi articolul

STUDIU 1 din 10 copii se duce la culcare flămând, 1 din 2 elevi care abandonează școala o face din cauza costurilor, 1 din 5 copii nu este fericit, arată raportul “Bunăstarea copiilor din mediul rural”

O cincime dintre copiii de la sat (21%) consideră că nu sunt niciodată sau sunt doar uneori fericiți, arată concluziile raportului Bunăstarea copiilor din mediul rural în 2020, lansat de Fundația World…
Vezi articolul

Tot mai mulți copii români au ajuns sub pragul de sărăcie în primul an de pandemie. Cei mai expuși sunt copiii cu dizabilități, copiii mamelor minore și cei de etnie romă – Raport Internațional Salvați Copiii

Pentru prima dată în ultimii cinci ani, riscul de sărăcie și excluziunea socială au crescut în rândul copiilor români (36,3%), arată datele unui nou raport al Save the Children. Criza…
Vezi articolul