Cătălin Vișan, consilier al ministrului Educației și Cercetării: Tinerii din ziua de azi nu mai au același „attention span” pe care îl aveau generațiile de acum 20-25 de ani / Sunt hipnotizați de filmulețe scurte din care pot deprinde anumite cunoștințe

2.428 de vizualizări
Foto: Facebook.com/Catalin Visan
Cătălin Vișan, consilier în cabinetul ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, a explicat că elevii din ziua de astăzi nu mai au aceeași capacitate de concentrare pe care o aveau generațiile de acum 20-25 de ani. O soluție ar fi ca profesorii să le prezinte videoclipuri informative scurte, de tipul celor de pe TikTok, care le captează atenția, a susținut acesta. Declarațiile au fost făcute vineri, 14 noiembrie, în cadrul conferinței Educația în Era Inteligenței Artificiale.

Nu mai au [n. red. generațiile actuale de elevi], să spun așa, dacă îmi permiteți, termenul în engleză, attention span [n. red. durata în care o persoană se poate concentra pe o anumită activitate până devine distrasă] pe care îl aveam noi, pe care îl au generațiile acum de 20-25 de ani”, a precizat Cătălin Vișan.

„Totul e legat de rapiditate. Avem nevoie de să captăm atenția studenților și elevilor într-un minut, un minut și jumătate, poate două minute”, a mai adăugat el.

Acesta a subliniat că Inteligența Artificială este importantă în acest context, motiv pentru care trebuie pusă la „dispoziția profesorului”: „Practic, harul să rămână la nivelul profesorului, dar el să poată beneficia de ultimele tendințe în tehnologie, astfel încât să capteze atenția studenților”.

„Am luat chestiunea asta pe cont propriu și am încercat să introduc asta la nivel universitar la cursul meu de Arhitectura Microprocesoarelor. Vă spun personal că impactul este uriaș, este absolut uriaș. Toți studenții sunt efectiv, hipnotizați de acest mod de predare, de a le arăta niște filmulețe exact ca pe TikTok, de un minut, un minut și jumătate pentru a deprinde anumite cunoștințe”, a completat consilierul ministrului Educației și Cercetării.



5 comments
  1. Halal consilier, pe măsura șefului său!
    Attention span e un mijloc ideal de a scoate din școală indivizi șterși pe creier, fără gândire critică, după metoda Tik Tok, „efectiv hipnotizați”, perfect adaptați la manipulare absolută. Parcă o pățirăm de curând!

  2. Pai si nu stricam copiii care nu folosesc Social Media predandu-le asa? Si asa e dificil sa traiesti intr-o lume in care toti sunt in social media, pana unde merge umilirea adolescentilor si tinerilor care nu vor sa foloseasca Social MEdia?

  3. Mai intai permitem, noi ca societate, ca „attention span”-ul unor generatii sa fie deteriorat foarte mult de interactiunea cu medii indoielnice. Apoi, cand au ocazia in scoala de a gestiona – cum s-a spus mai sus – atentia, rabdarea si chiar frustrarea si de a-si imbunatati „attention span”-ul, ii privam de antrenarea acestor calitati care au fost utile pana acum tuturor generatiilor umane.

    Avem aici cateva studii serioase care contrazic ce spune domnul Vișan:
    https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371%2Fjournal.pone.0309899
    https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1454296.pdf
    https://arxiv.org/abs/2302.03714
    https://ijcsrr.org/single-view/?id=12429&pid=11944

  4. Sunt peștișori de acvariu. Au atenția concentrată timp de câteva secunde. Și ce?!! Nu se fixează nimic. Li se PARE că înțeleg, dar nu înțeleg nimic, nu se creează nicio conexiune logică, creierul lor e folosit să patineze muștele pe el.

    Iar voi veniți cu ideea că ce bine-ar fi să facem asta cu TOȚI!!! Să predăm pe tiktok și să învețe CINE? Că nu poți învăța în ”calupuri” de 15 secunde durată!

    Măi oameni buni. Distracția e distracție, efortul e efort. Efortul intelectual e tot efort, oricât o dați cotită. Elevul și studentul TREBUIE să depună acest efort. Oricât de grozave sunt tehnicile digitalizate, până la urmă elevul rămâne singur în capul său cu informația care a putut fi stocată iar în 15 secunde nu se stochează nimic. Voi nu turnați informație în capul nimănui, are nevoie să CUNOASCĂ aceste informații nu să le caute de fiecare dată pe google, are nevoie să facă legături logice între informații, are nevoie să GÂNDEASCĂ, nu să îi fie servite date și rezultate.

    Sau, puteți face ce vă propuneți acum, îi transformați pe toți în brute consumatoare de distracție ieftină, muncitori cu spatele, că nu se va pune problema să-și folosească vreodată capul, și vor veni chinezii, coreenii, japonezii și indienii să vă conducă în viitor, pentru că ei lucrează clasic, sigur și bine.

    Brave New World adunat cu 1984 ne așteaptă pe toți.

  5. Haha! O sa ma fac influencer pe tiktok… La cati bani iau la salariu, sigur am chef sa ma maimutaresc. Nu, domnilor! Scoala nu e circ si distractie, la scoala inveti, printre altele, sa iti gestionezi atentia, rabdarea, rezilienta, frustrarea, eventual intri in competitie cu alti elevi, iti activezi gandirea critica, doza de creativitate… Hai sa faceti voi ore pe tik tok, domnilor din minister! Eu voi merge la magazin sa vand ceva, e mai decent si cu mai putin stres.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime

Profesorii din CEAC, comisiile de evaluare și asigurare a calității din școli, directori și inspectori școlari vor fi formați în următorii 4 ani într-un apel de 6 milioane de euro gestionat de ARACIP

Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, ARACIP, va forma timp de 4 ani cel puțin 10.000 de profesori în domeniul asigurării calității în educație si va realiza…
Vezi articolul

Harta școlilor dezavantajate există deja din 2016, susține Asociația Human Catalyst, după ce Ministerul Educației a anunțat că „inițiază demersul de realizare a Hărții școlilor dezavantajate din România”

Harta școlilor dezavantajate este realizată deja de Asociația pentru Educație și Justiție Socială Human Catalyst, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Anunțul vine la o zi după ce Ministerul Educației…
Vezi articolul

Planuri-cadru liceu 2025. Marius Lobază, FSLI Timiș: Ni s-au pus în dezbatere niște numere de ore și ni se spune că nu discutăm cifre, ci perspective. Eu nu știu dacă două ore de matematică înseamnă și analiză sau doar aritmetică / Ar trebui să știm ce conținut dorim pentru absolvenții noștri

Reprezentantul FSLI din județul Timiș, Marius Lobază, spune că planurile cadru ar trebui regândite, pornind de la „ce vrem să facem”. „Ni s-au pus în dezbatere niște numere de ore,…
Vezi articolul

OFICIAL Excursii școlare cu bani de la Fondul de Mediu, în „Săptămâna verde”, din octombrie. Școlile se pot înscrie până în septembrie și primesc cheltuielile pentru cazare, transport, mese și bilete / Care sunt condițiile, ce activități mai pot pune profesorii pe listă și cum arată formularele inițiale și de raportare 

Școlile pot solicita bani pentru activitățile din cadrul Programului „Săptămâna verde”, pentru anii 2024 și 2025, finanțate din Fondul pentru mediu, până în septembrie 2024, conform unui ordin de ministru…
Vezi articolul