Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române: Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică dă de gândit. Dacă nu simplificăm studiul matematicii în școală, o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă

64.117 vizualizări
Ioan-Aurel Pop / Foto: Alex Tudor – Agerpres Foto
Președintele Academiei Române susține că studiul matematicii trebuie simplificat în școală, după simularea examenelor de Evaluare Națională. „Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică… dă de gândit. Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă că nu e bună. Dacă nu simplificam studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă“, a declarat Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române.

Declarațiile au fost făcute în cadrul Conferinței Naționale ANCLP 2024, care s-a desfășurat pe 2 martie la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca, având ca tematică „Rolul și locul învățământului preuniversitar pedagogic în profesionalizarea carierei didactice pentru educație timpurie și învățământ primar din perspectiva noilor specializări și a colaborării cu facultățile de profil din țară“.

Ioan Aurel Pop, cele mai importante declarații la conferința anuală a Asociației Națională a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România:

  • V-am văzut acum câțiva ani când erați în primejdie cum v-ați apărat statutul de licee pedagogice sau școli normale cum se numeau în vechime. […] Cine face aceste școli pătrunde în elita intelectuală. Școala noastră este în suferință. Daca urmărim date recente, faptul ca 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină nota trecere la matematică… 58% dă de gândit. Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă ca nu e bună. Dacă nu simplificăm studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă.
  • Lucian Blaga are o poezie care se numește „Trei fețe”. „Copilul râde, înțelepciunea și iubirea mea e jocul“. Tot ce am să vă spun să-l puneți sub semnul jocului. Micuții au nevoie de joc și chiar lucrurile serioase trebuie făcute sub semnul jocului, așa spun psihologii.
  • Când vine vorba de istorie la clasele mici, de obicei oamenii strâmbă un pic din nas. Disciplina istorie e considerată în general plicticoasă, neatractivă, fiind percepută drept o înșiruire de date și fapte. Dacă învățătorul nu face decât să confirme percepția printr-o atitudine prea severă de zbir al memorării, prin cerințe nefirești față de elevi, atunci respingerea acestei materii e și justificată. Ce ar fi de făcut? Oare nu cumva a trecut timpul raportării noastre la trecut? Trăim în plină epoca contemporană foarte dinamică, vedem „Harry Potter” sau „Stăpânul inelelor”, ne invadează neomarxiștii și anulatorii culturii într-o epocă în care lăsăm copiii, probabil, să își aleagă sexul sau genul. Oare nu ar trebui să ne trăim clipa? Carpe diem. Să nu ne lăsăm amăgiți de aceste informații care ne bombardează și care sunt în cea mai mare parte contrafăcute. Sigur că există forțe care doresc un control asupra evoluției lumii. Unii zic că prin AI, dar trecutul nu e mort, zicea cândva Paul Valerie – și nu a fost niciodată mort. Trecutul cuprinde experiența de viață a omenirii, dacă îl excludem, ne privăm de tot ce s-a întâmplat în această lume.
  • Cum să-i facem noi pe copii sa fie atrași de cunoașterea trecutului? Copiii au nevoie de poveste și atunci multi vor zice că e imposibil. Ba e posibil cu har. Dacă învățătorul are har și dacă și-a ales meseria din drag pentru copii și pentru cunoaștere, atunci totul merge de la sine. Copilul vine cu o zestre și cu întrebări sau poate nu vine cu nimic pentru că părinții sunt ocupași, bunicii încă tineri și la serviciu. Și atunci profesorii trebuie să îi învețe scrisul și cititul. Gândiți-vă la misiunea de a-i învăța scrisul, cititul și socotitul, dar ei trebuie să dobândească și simtul spațiului și al timpului și de multe ori simtul acesta se dobândește mai greu decât cititul, scrisul și socotitul.
  • Simțul de care vă spun se dobândea pe vremuri la istoria locală. Se conștientizau unde se aflau familia, rudele, arborele pe lângă care treceau copiii la școală. Dobândeau simțul locului. Sigur că mai greu era cu simțul timpului, dar pe vremea aia nu erau „Harry Potter” și nici „Stăpânul inelelor”, dar cred că și astăzi învățătorii le vorbesc copiilor de „Fata moșului și fata babei”, „Neghiniță”, „Pinocchio”. Am auzit că la noi nu mai învață copiii nici „Scufița roșie”, ca nu e moral să spui ca vânătorul i-a tăiat burta lupului, e cruzime. Ce să mai spun de „Capra cu 3 iezi”. Deștepții ne spun că e cam rușinos, cum să zici „țâțe”? Cum să spui „flori pe subsiori” că acolo e sudoare? Cum să zici „frunze în buze”, că e neigienic. Deci generații întregi au învățat „Capra cu 3 iezi”, dar nu e bine, nu se mai poate. Bine că îi învățăm crimele continue, împușcături perpetue, nacele cosmice distrugătoare de planete, hominizi caraghioși și multe altele. Învățătorii și educatorii și-au păstrat însă cumpătul și știu cum să formeze conștiințe. Continuați să le spuneți despre „Amintiri din copilărie”, fiindcă din limba trecută se învață limba de astăzi.
  • E foarte greu de dobândit simțul timpului, pentru că copilul ajunge la clasa a V-a și e foarte greu la 10-11 ani să înveți mersul invers în timp. Am fost profesor numai de liceu, 4 ani, și m-a întrebat un elev de ce nu există anul 0, numai 1 î.Hr si anul 1 d.Hr. Ca să ajungi la simțul timpului, trebuie să și desenezi.
  • Ce să facem cu învățământul? Unii cred la noi că de vină pentru că școala merge rău ar fi de vina structura anului școlar. Ca de aia merge școală rău, că avem 3 trimestre. Și acum avem Săptămâna „Școala altfel”, ziua porților deschise, te miri ce. Ce continuitate este în predare, în ascultare? Nu trimestrele au distrus învățământul nostru, nici vacanțele. Astăzi se contestă în Europa ce e aia matematică, chimie, fizică, istorie, geografie. Punem în loc educație sexuală și pentru igienă, educație financiară, pentru protecția mediului, pentru circulația pe drumuri publice. Vă spun numai ce s-a propus în Parlament. Daca punem toate astea, nu mai e loc nici de matematică, de fizică, de chimie. La ce se va ajunge? Copiii vor învăța în școală deprinderi, dar nu vor mai învăța știința, esența și nu vor mai avea cultură generală și vor fi frunze-n vânt. Oamenii fără cultura generală pot fi manipulați după cum vrea Internetul. Câtă vreme s-a învățat clasic, lucrurile s-au desfășurat bine.
  • Nu am înțeles de ce primarii trebuie să se amestece în numirea directorilor și în angajarea cadrelor didactice. De când e lumea, consiliile profesorale au știut ce nevoi are școala. Dacă primarii au vreun rol, atunci ei și consilierii să meargă din casă în casă să aducă copiii la școală, că avem cele mai mari grade de abandon școlar din ultimii ani. Nu se poate să fiu primar și să nu mă duc în curtea școlii să văd unde se duc săracii la toaletă.
  • Nu înțeleg cum pot elevii decide care capitol să fie într-o materie și care în altul. Așa ceva nu s-a pomenit, cum părinții să vie la școală și să-i admonesteze pe profesori. Și școala e în derivă. Noi avem nevoie de conținut, de schimbarea unor aspecte neformale. Copiii sunt învățați să nu memoreze. Cunosc profesor de română pedepsit că le-a dat prea multe versuri de învățat. Eu i-aș pedepsi pe cei care nu dau. Acum suntem învățați să facem know-how, nu să memorăm. Prostie mai mare nu se poate. Cel mai bun computer este capul omenesc, pentru că așa cetățeanul nu mai este gumilastic, protestează.
  • Mai este o prostie: eliminarea fixării și a recapitulării. Avem niște deștepți pe la institute de educație care spun: ce să repetam atât? Nu, tot ce se făcea în liceu se făcea la alt nivel. Copiii care erau clasa a IX-a și învățau botanica își aduceau aminte de la clasa a V-a și puteau merge mai departe. Memoria e fundamentală.

Conferința a fost organizată de către Asociația Națională a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România (ANCLP), Inspectoratul Școlar Județean Cluj și Centrul „Step by Step”, în parteneriat cu Ministerul Educației și Colegiul Național Pedagogic „Gh. Lazăr” din Cluj-Napoca.

La eveniment au participat directori și delegați ai profesorilor din 50 de licee și colegii pedagogice din țară, inspectori școlari, cadre didactice din școlile, grădinițele și creșele din Cluj, precum și elevi ai claselor terminale de la Colegiul Național Pedagogic „Gh.Lazăr” Cluj-Napoca.


46 comments
  1. *În primară, evaluările nu au consecințe. învățătorul să aibă libertatea de a organiza în manieră proprie timpul a.î. cât mai mulți copii să ajungă la liman, eventual acceptarea că nu toți pot tine ritmul și astfel acordarea de timp suplimentar pentru educator și elevi pentru însușirea cerințelor esențiale. fără esențial nu este posibil să mergi mai departe. *Educația un dept nu o obligație. interesarea părinților prin neacceptarea la cursurile unei clase dacă elevul nu are minimul necesar pentru acea clasă. Suspendarea de la cursuri pentru indisciplină. Libertatea de a renunța pentru a urma școala vieții, apoi de a relua atunci când va exista motivația necesară. Educația nu trebuie impusă, trebuie acceptată. Impunem părinților să-și trimită copii la școală. Copii sunt forțați să stea 4-6 ore într-un mediu dezagreabil pentru unii. Profesorii sufocați birocratic, aflați mereu sub asediul comportamental al elevilor și părinților sunt în defensivă se asigură ca pe hârtie educația să fie livrată, elevul plecă de la scoală integru fizic și nu este subiect de știri la ora 5. Astfel cu toții sunt captivi și au interese divergente.

  2. Printre putine declaratii cu care nu sunt de acord ! Ce sa simplifici mai mult de atat in matematica ?!?! Mai stitit cum aratau subiectele la matematica in anii ’70 – ’80 ? Stiti cum arata subiectele azi, in anii 2020 ?! Ce sa simplifici mai mult ?!?!?!

  3. D-le academician, cea ce susții este o pledoarie pt. decăderea învățământului!!!
    Sa reducem nivelul de cultura numai pentru ca o generație de profesori și elevi nu se ridica la standardele din trecut?
    Academia romana, în frunte cu tine, ar trebui sa se implice în ridicarea și nu în scăderea acestor standarde, pe care le-au atins generația noastră, anii ’70-’80 ,din care faci și tu parte!

  4. Atât timp cât nu se formează un nucleu în învățământul românesc, nu avem șorț de izbândă! Nucleul trebuie să fie format în ministerul educației, ministerul culturii, academia română și facultăți! Atunci putem spune că avem un învățământ de calitate!!! Și o cultură sănătoasă care să ne punem la masa culturii europene și mondiale! Chiar dacă se pare imposibil acest lucru,este posibil cu adevărat!😊❤️🌄

  5. In afara de gargara de 2 lei academicienii lu’ peste fac si ceva concret? N-am auzit de un grup de lucru permanent care sa lucreze la curriculum si sa-l actualizeze periodic. N-am auzit de nici o initiativa prin care sa revizuiasca periodic planul cadru. Vreo initiativa in ce priveste diverse didactici? Gargara, la asta suntem primii.

    1. Dar dumneata ce competente ai ca sa judeci academicienii? Ai predat vreo ora? ca dupa limbaj pari un fante de mahala!

  6. Domnul IOAN-AUREL POP, președintele Academiei Române are o viziune corectă asupra impedimentelor declansate de modificările de structură a anului școlar, a programei școlare, a mijloacelor psiho-pedagogice și metodice “imprumutate”, “grefate” pe sistemul tradițional românesc. Ștergerea identitătii naționale din obiectivele generale ale învățământului românesc actual și de perspectivă va crea nulități ușor de manipulat în scopuri distructive. Este de dorit UNITATE PRIN DIVERSITATE!

  7. La esenta problemei, as spune eu, prin prisma celor 40 de ani de experienta in invatamant! Insa, cine aude? Cine ia taurul de coarne?

    1. Bine ca si-a dat seama dupa atat timp ca doar cca 50% din ce se face in scoala, de toti copiii (deci nu vorbim ca la liceu de profile) nu se foloseste vreodata in viata si ca “keep it simple” este cheia.
      Nu doar pe profesori trebuie sa ii blamam, esenta este materia multa, stufoasa, inutila care nu da posibilitatea intelegerii de catre toti copiii si ulterior aprofundarii.
      Da, cine va lua odata taurul de coarne sa trieze materia??? Parca vad ca inca ceva generatii se vor mai lupta cu aceste “ineptii”…

  8. Cătă dreptate are domnul profesor.
    Această conferință ar trebui făcută la nivel național.
    Toți învățătorii și profesorii ar trebui să aplice cele spuse de domnul profesor.

  9. Mare dreptate are. Dar cine să audă? Generațiile părinților noștri au făcut școală adevărată când dascălul era respectat și se scotea pălăria în fața lui cu respect. Mulți “domni Trandafiri” a avut școală românească. Să sperăm că și astăzi mai sunt. Mă înghin în fața lor!

  10. N-am mai auzit de profesori, învățători, educatori pe grade de pregătire gr.1, 2, merit s.a.! Mi se pare că toți sunt o apă și un pămînt!

  11. Corect.
    Mai ales chestia cu simplificarea matematicii pentru majoritatea, care nu au nici aplecare, nici capacitatea de a o învăța.

  12. Felicitări domnului prof. dr. Mircea Bertea pentru organizarea acestui eveniment remarcabil și pentru menținerea unității colegiilor și liceelor pedagogice în jurul asociației.
    De asemenea, felicitări distinșilor invitați care, prin prezența și prin contribuția domniilor lor, au arătat că prețuiesc învățământul pedagogic românesc!

  13. Ce bine ar fi dacă învățarea și informarea ar fi după profilul psihologic al fiecărul elev, pe cît e posibil.

  14. Dle academician, luați subiecte de acum 20, 30, 40 de ani de la admiterea în liceu, treapta a 2a și vedeți ce nivel de dificultate aveau. Dezvoltarea intelectuală, anatomică și psihologică a adolescenților de 15 ani e aceeași. Doar viziunea academicienilor ca dvs e diferită: doriți niște dobitoci în locul populației actuale, care să vă urmeze cu ochii închiși, ca oile de americani inepțiile.

  15. Masurile luate pentru ca elevii să fie mai interesați de propria lor educație ar fi:
    1. Interzicerea telefoanelor la școală, atrage creșterea atenției la profesor
    2. La 3 teme nefăcute la o disciplină, părinții să fie sancționați
    3. Păstrarea camerelor în clase, astfel încât să se poată dovedi comportamentul deficitar, atat în cazul profesorului cât și al elevilor
    4. Ședințele cu părinții să fie făcute în prezența elevilor
    5. Interzicerea tinutelor indecente la școală (buric gol, blugi tăiați, haine mulate, cercei in nas/sprancene etc) zero gene și unghii false, ojă (cel puțin până in cl a Vlll-a)
    Lista poate continua, dar măcar atât dacă s-ar aplica, tot ar fi ceva! Eu garantez că aceste măsuri vor aduce beneficii elevului.

  16. Buna ziua,
    Sa ne spuna domnul Pop ce inseamna simplu pentru toti! Sper ca nu se refera la tabla înmulțirii…Ecuatia de gradul 2 poate fi studiata in anul 2 de facultate sau este prea mult?!

  17. 1. Copiii ăștia au făcut clasele a V-a și a VI-a online, în pandemie. A apărut o ruptură fundamentală în cunoștințele lor și în modul în care ei – și societatea – privesc importanța școlii. Au toți impresia că se repară așa ceva în doi timpi și trei mișcări… Nu. O să fie valuri vreme lungă de acum înainte.

    2. Ioan Aurel Pop este istoric, nu profesor de matematică, și universitar, nu a mai luat legătura cu preuniversitarul de câteva zeci de ani. Apreciez că e interesat de problemă, dar poate ne vedem fiecare de ce cunoaștem și întâlnim la clasă în fiecare zi…

    3. Ce mari realizări are Academia Română (pentru a stabili relevanța opiniei domniei sale)? Avem și noi ceva cu ce să ne putem lăuda?…

    1. Stimată Mărie,
      cred că ar fi cazul să mai citești și să te informezi mai bine, mai ales că lucrezi în învățământ, înainte de a adresa acuze unui academician de nivelul d-nului Ioan Aurel Pop…!!!
      Sfat de la un fost profesor de matematică

      1. Stimată Rodică, mă așteptam ca un (fost) profesor de matematică să gândească logic. Poate că-ți place ce spune d-l Pop, dar știe despre ce vorbește? Sau doar ești de acord pentru că ai impresia că are dreptul să vorbească în numele profesorilor pentru simplul motiv că ești de acord cu ce spune dânsul? De când n-ai mai trecut prin școală?

        Lumea se schimbă rapid, ce era acum 10 ani nu mai există nici în amintire. Iar universitarii erau rupți de ce înseamnă preuniversitar încă de acum 30 de ani, când am intrat la facultate.

  18. învățământul Românesc si-ar dori un popor de matematicieni supradotati in matematici cu ajutorul meditațiilor. Pe viitor cred ca nici ss te duci la o toaleta publică nu o sa poti fără să cunoști cele mai sofisticate formule matematice.In schimb se v-o înmulțiri Academiile cu Analfabeti Institutionali.

  19. Ar fi cazul să se pună piciorul în prag și să fie oprită degradarea învățământul românesc de toate gradele.
    In ultimii 33 de ani s-au făcut fel de fel de experimente năstrușnice.
    Educația este domeniul cu bătaia cea mai lungă în evoluția societății.

  20. În sfârșit vede cineva adevărul ! cel puțin acum să ne trezim au fost atâtea generații de copii care s-au pierdut în ceața pt niște materii care nu au fost bine gândite

  21. Au introdus tot felul de materii ,stau copii 6 ore și 7 ore la școală, ajung acasă la ora 15 pina maninca și apoi se apuca de teme pt a doua zi la 6 obiecte .C
    înd sa lucreze suplimentar la Romana și Matematică ?
    Nu mai denigrați profesorii, ei nu au nici o vina ,programa încărcată vacante cu nemiluita ,teme pt acasă nu au voie sa le dea ,de certat nu au voie ,disciplină în școli nu s a introdus,,,Cine credeți că și a dorit acest sistem de invatamint distrus ? Cei care ne conduc de 34 de ani! Acum csuta vinovați ,,,,profesorii! Un profesor cu gradul 1 in invatamint nu cred că nu este pregătit pt predarea la clasa a elevilor!?Lipsa de disciplină în școli ,libertatea elevului ,drepturi fără număr ,aici s a ajuns Educație Eșuată!

    1. Va multumim pentru punctul pe i. Au scornit niste teme pe care le repeta in presa pentru manipularea masei…manipulabile pentru a abate atentia de la adevaratele motive pe care clasa politica le-a format si perpetuat. Hai sa fim seriosi: treci ca profesor prin sute de examene intai la facultate, apoi la titularizare, definitivat, grad 2, grad 1. Chiar asa, fentam la toate sistemul? Dom’ le, nu mai invata nimeni, nu mai respecta nimeni si punct. Ce o tot dam cotita?

  22. repetitia e mama invatarii. cum sa nu repete ce au invatat? prea multe lucruri modificate. de ce nu e bine cum era??? cum sa nu ai tu mai mult de o poezie pe an si nici aia nu e de invatat??? nu e o poezie despre țară!!! cum inveti sa iti iubesti țara???? daca tu nu stii istorie???? ințeleg ca nu asta e ideea. ideea e sa nu ne pese. sa ne contopim cu mUE ( iartati-mi exprimarea, dar e de la obidă!!!) sa ajungem până acolo unde dispar granitele, dispare limba. limba noastr amai veche de 2000 de ani, eu asa cred . vin unii si dau o lege tâmpită și pa, limbă a strămoșilor mei. de ce semeste? de ce module? de ce mai multe vacante? voi stiti cum vin copiii din vacante? ca iar o saptamana sau doua dureaza sa-i obisnuiesti cu scoala, dupa numai o saptamana libera. te doare mintea… dac-o si ai . dar rutina??? si de ce saptamana altfel? e frumos in excursie, nu contest asta. de ce verde? ca sunt scoli unde nimic nus e face. sau se face o zi. maxim doua. si … la ce? ca ei tot pe jos arunca ambalajele. atunci? la ce e buna asta? pana nu ii pui sa curete . nu o data , de nenumarate ori. repetitiv!!! ca sa le intre in obisnuinta. altfel cum? nu ajuta memorarea? pe bune???? pe cine? nu ajuta sa ai oameni destepti intr-o țara? da. poate la noi. ca ce a fost bun a cam plecat. calificati. d enu mai ai de unde sa gasesti un instalator. sau un electrician. de ce sa mergem inapoi? ca asea vrea acelasi UE ( fara m. sunt cuminte) țara ne vrea proști ( bine , eu am trecut de faza asta. eu sunt o mama de copil cu CES, inginer de meserie si martor la tot ce se intampla). e trist. copiii nu mai vor sa invete. regulile nu sunt clare.
    asta e trist. scoala nu are directie . nici sens. diriginta fiului meu ieri a refuzat martisoarele copiilor. era atat de suparata. ca nu o respecta. ca nu le pasa decat de telefoane. ca nu invata. ea e profa de mate. e foarte trist. la fel profa de franceza- a zis ca in toata cariera dumneaei n-a mai vazut asa copii. copii care au fost si la gradinita. copii care ar trebui sa stie sa se poarte. nu. nu stiu sa taca. nu stiu sa faca liniste. nu vor sti niciodata sa stea cu mainile la spate – cum am stat noi . eu crescuta cu cheia de gât. , eu decrețel de 1969. acum materia e bramburita. biologia nu e cum era. e toata la gramada. in clasa a sasea nu faci zoologie. intr-a cincea nu faci biologie. faci…sisteme eco. pai de unde sa stii tu cine pe cine mananca? cum sa intelegi tu ce e aia ? bine ca nu fac direct fizica cuantica. materie mai multa, mai ciudata, mai aiurea si mai putin timp. noi invatam si sambata!!! țara ne vrea proști. trist faptul acesta.

  23. Adevarul supara insa “reformarea” invatamintului, din ’90 incoace, releva (“progresul” !) rezultatele actuale – deloc neglijabile pentru viitorul acestei națiuni . Din motive, mai mult sau mai putin pertinente, ce e simplu s-a complicat (inutil) – atit pentru mentori si copii cit si pentru părinți. Pregătirea unei simple “lectii” a devenit corvoada – atit pentru profesor (timp pentru a scrie in loc de a studia) cit si pentru copil ( un “geamantan” de cărți , caiete. …).
    Am invatat, cu foarte multi ani in urmă, A, B, C ul cu un Abecedar si o Aritmetica (simple si atractiv colorate) plus caligrafie, desen, muzica, educatie fizica… asa mi s-a deschis “apetitul” pentru a citi, a studia, a aprofunda.
    Respect deosebit pentru afirmatiile, analizele si sfaturile D-lui Pop – atit timp cit functiile si deciziile la nivel ministerial sunt monopolizate politic nu e de mirare ca rezultatele sint cele prezentate. Insa criza invatamintului este generata si de criza societății in care traim – nivelul de educație a diriguitorilor societății românești nu poate fi disociat de rezultatele critice in mai toate sectoarele societății . Din păcate afirmarea “valorilor” cu impact educational este condiționată de politic, posibilități financiare si, nu in ultimul rind, de “valorile” copiate (impuse) din exterior. Si – culmea ironiei -, aceste rezultate negative sint obtinute sub sigla “Romaniei educate” – diriguita de un pedagog ! Inca odata – profund respect si admirație pentru D-l Pop.

  24. Subscriu. 100% corect. Daca îmi spuneți că exercițiile din acest test sunt necesare pt 95% din cei care termina școala și pornesc în viață nu va cred. cei 5 din clasa care chai înțeleg și au plăcere în această știință, pot merge mai departe, pot fi olimpici, pot urma facultăți Nu ii obligați pe toți să înghiți abstractul gândirii.

  25. Uau….gardianul națiunii române propune sinuciderea națiunii. Încearcă să își nuanțeze mesajul, că noi profesorii trebuie să ne adaptăm ce și cum predăm, dar mesajul final este că trebuie schimbat conținutul și nu modul în care îl predăm. Scopul lui nu este cât de deștepți sunt elevii noștri, ci cât de mare este procentul celor care iau peste 5. Nici dacă l-ar fi plătit cei mai mari dușmani ai națiunii române, nu ar fi făcut un deserviciu mai mare. Și-a dinamitat toată munca de o viață: un popor cult, educat, independent, capabil să-și gândească propria soartă…

    1. Ca sa distrugi o natie , distrugi invatamantul, cultura, sanatatea… Asta a fost si este menirea unora, din pacate….
      Ioan Aurel Pop, președinte al Academiei Române, poate nu at trebui sa mai invete copiii nici tabla inmultirii , e prea complicata…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dotarea școlilor cu dispozitive TIC și mobilier, în valoare de aproape 1 miliard de euro, proiect criticat de Uniunea Profesorilor de Informatică: Nu sunt fonduri pentru formarea profesorilor, pentru mentenanța echipamentelor sau pentru laboranți / Banii nu ajung decât pentru jumătate din componentele prevăzute de legislație

Uniunea Profesorilor de Informatică din România (UPIR) critică, într-un comunicat remis sâmbătă EduPedu.ro, proiectul prin care școlile ar urma să primească un miliard de euro pentru dotarea cu mobilier și…
Vezi articolul

Profesorii care nu au primit încă banii pentru lucrările corectate la examene vor fi plătiți după sesiunea de toamnă a Bacalaureatului 2023, spune secretarul de stat Sorin Ion din Ministerul Educației: Unele județe așteaptă să facă plata la pachet

Profesorii care nu au primit până acum banii pentru corectarea lucrărilor corectate la examenele naționale, inclusiv pentru echivalarea probelor de competențe de la Bacalaureat cu mediile din liceu, ar putea…
Vezi articolul